«Από την πρόσφατη επίσκεψη του υπουργού Μεταφορών στη Θεσσαλονίκη και από τις συσκέψεις με υπηρεσιακούς και τοπικούς παράγοντες όπου συμμετείχε, προκύπτει ότι όχι μόνο δεν θα δοθεί κάποια άμεση λύση στο συγκοινωνιακό πρόβλημα που ταλαιπωρεί εδώ και τουλάχιστον 10 χρόνια τον λαό της πόλης, αλλά θα συνεχιστεί η λογική του "πάμε κι όπου βγει" τουλάχιστον μέχρι την εκκίνηση του ΜΕΤΡΟ και βλέπουμε...».
Τα παραπάνω σχολιάζει σε ανακοίνωσή της η ΔΑΣ ΟΑΣΘ, με αφορμή την επίσκεψη του υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, στη Θεσσαλονίκη πριν από λίγες μέρες, κατά την οποία συμμετείχε σε ευρεία σύσκεψη για τα συγκοινωνιακά ζητήματα της πόλης.
Οπως τονίζει μεταξύ άλλων η ΔΑΣ ΟΑΣΘ, με βάση τα οργανογράμματα του Οργανισμού για το χειμερινό πρόγραμμα οι ανάγκες για μια σχετικά καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού απαιτούν πέρα από τους 850 που εργάζονται σήμερα, επιπλέον 400 οδηγούς και την ένταξη ακόμα 130 λεωφορείων στον στόλο.
Από την πλευρά του, ο υπουργός είπε ότι θα προσληφθούν 200 οδηγοί και μάλιστα μέσω ενοικίασης από τα ΚΤΕΛ ή της εταιρείας που νοικιάζει τα λεωφορεία στον ΟΑΣΘ. «Δηλαδή ο υπουργός πρωτοστατεί και μπαίνει μπροστά για το σπάσιμο της μονιμότητας των εργαζομένων του ΟΑΣΘ και τη δημιουργία εργαζόμενων πολλών ταχυτήτων στην πλέον κρίσιμη ειδικότητα των οδηγών με μισθούς ΚΤΕΛ. Το ότι μέσα στο κατακαλόκαιρο στα μισά λεωφορεία τα κλιματιστικά υπολειτουργούν δεν απασχόλησε τον υπουργό και τους αρμόδιους», σημειώνει η ΔΑΣ ΟΑΣΘ.
Παράλληλα, όσον αφορά τις αστικές γραμμές που έχουν αναλάβει τα ΚΤΕΛ, η ΔΑΣ ΟΑΣΘ σχολιάζει: «Τα 6 - 7 καμένα λεωφορεία μέσα σε 3 χρόνια είναι η καλή συγκοινωνία; Μήπως είναι η καλή συγκοινωνία αυτό που γίνεται αυτό το καλοκαίρι στην τοπική γραμμή 66 (Χαριλάου - Θέρμη), όπου λόγω βλαβών το ΚΤΕΛ δεν δρομολογεί όλα τα λεωφορεία με βάση τη σύμβαση που υπέγραψε και με βάση το πρόγραμμα δρομολόγησης; Επίσης υπάρχει δημοσίευμα περιστατικού για το ΚΤΕΛ που λειτουργεί την τοπική γραμμή 77 (Επανομή - Μηχανιώνα), που λόγω βλαβών των οχημάτων του αδυνατούσε να δρομολογήσει λεωφορείο και αυτό έγινε εκτάκτως από τον ΟΑΣΘ!
Οσο περνούν τα χρόνια και γερνάει ο στόλος των μεταχειρισμένων λεωφορείων, αυτά τα φαινόμενα θα πολλαπλασιαστούν, γιατί για τους ιδιώτες η σωστή συντήρηση είναι κόστος το οποίο δεν θέλουν να αναλάβουν, γιατί αυτό μειώνει το κέρδος τους, και επειδή δεν τους ελέγχει κανένας, αυτό θα αποβαίνει σε βάρος της ασφάλειας των επιβατών και των εργαζόμενων οδηγών».
Η ΔΑΣ ΟΑΣΘ καλεί σε πάλη για: Κατάργηση των εργολάβων και κάθε ιδιωτικής πρωτοβουλίας στη συγκοινωνία, με επιστροφή όλων των γραμμών που εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ στον κύριο συγκοινωνιακό φορέα που είναι ο ΟΑΣΘ, με ένταξη των εργαζομένων των ΚΤΕΛ στον ΟΑΣΘ. Αμεση χρηματοδότηση του ΟΑΣΘ για να κυκλοφορήσει τα 520 λεωφορεία στην ΠΕ Θεσσαλονίκης που προβλέπονται με βάση τα ωράρια των γραμμών στο χειμερινό πρόγραμμα. Ενταξη στην κυκλοφορία όσων λεωφορείων μπορούν να επισκευαστούν και αγορά νέων σύγχρονων οχημάτων. Προσλήψεις μόνιμων και έμπειρων οδηγών και τεχνιτών. Φθηνή, ποιοτική, ασφαλή και σύγχρονη συγκοινωνία για όλο τον λαό.