Στην ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού και στην παράδοσή της προς εκμετάλλευση στους επιχειρηματικούς ομίλους προχώρησε και τυπικά η κυβέρνηση. Στην ουσία, πρόκειται για την επικύρωση της σύμβασης παραχώρησης για 35 χρόνια, έναντι σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ και με συνολικό όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο πάνω από 2,7 δισ. ευρώ, όπως δήλωσε χτες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Ο υπουργός πανηγυρίζει επειδή «πρόκειται για τη συμφωνία με το μεγαλύτερο τίμημα που έχει γίνει ποτέ για περιουσιακό στοιχείο του ΤΑΙΠΕΔ και μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις ιδιωτικών κεφαλαίων που έχουν γίνει στη χώρα μας την τελευταία δεκαετία, η οποία εδώ και χρόνια είχε εμπλακεί σε καθυστερήσεις, ελλείψεις και προβλήματα».
Η πραγματικότητα είναι ότι με τις δύο συμβάσεις που έχουν κυρωθεί από τη Βουλή για την Εγνατία, ο «παραχωρησιούχος» επενδυτής θα παραλάβει ένα πάγιο απίστευτης αξίας, περίπου 7 δισ. ευρώ, περιουσία του ελληνικού λαού. Η πρώτη σύμβαση αφορά τον Δυτικό Τομέα, δηλαδή από την Ηγουμενίτσα μέχρι και τον ανισόπεδο κόμβο στο Κλειδί Ημαθίας, καθώς και τον κάθετο άξονα από τη Δυτική Σιάτιστα μέχρι τον Συνοριακό Σταθμό Κρυσταλλοπηγής. Η δεύτερη αφορά τον Ανατολικό Τομέα, δηλαδή από το Κλειδί μέχρι το Τελωνείο των Κήπων.
Θυμίζουμε ότι από κοινού ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, συνεχίζοντας ο ένας από εκεί που σταμάτησε ο άλλος, έστησαν ένα μεγάλο πεδίο απίστευτης κερδοφορίας για τον επιχειρηματικό όμιλο που θα βάλει στο χέρι συνολικά τον αυτοκινητόδρομο, μέσα φυσικά από το ξεζούμισμα του λαού, πατώντας πάνω στην ανάγκη του για μετακίνηση. Ετσι, παραδίδεται ένας αυτοκινητόδρομος ανανεωμένος, μετά τις επισκευές και τη συντήρηση, που θα παράγει μόνο κέρδη, κάνοντας όλο και πιο ακριβή την ανάγκη και των πιο απλών μετακινήσεων.