Το πλοίο «Μπουκάου», με ρότορες Φλέτνερ |
Τώρα η νέα κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στην καπιταλιστική οικονομία μετά την κρίση της περασμένης δεκαετίας και τις αποφάσεις για αναπροσαρμογές σχετικές με τη μείωση των εκπομπών άνθρακα (που κάνουν πιο κερδοφόρα την επένδυση σε λιγότερο εντατικές σε παραγωγή άνθρακα οικονομικές δραστηριότητες), ωθεί τους εφοπλιστές να ξανασκεφτούν την αξιοποίηση της παλιάς εφεύρεσης του Φλέτνερ. Πλοία με εκτόπισμα δεκάδων χιλιάδων τόνων εγκαθιστούν ρότορες ύψους 30 ή και περισσότερων μέτρων, οι οποίοι μπορούν μάλιστα να γείρουν σε οριζόντια θέση, όταν το πλοίο περνάει κάτω από γέφυρες ή χαμηλού ύψους γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Οι ρότορες χρειάζονται ηλεκτρική ενέργεια για να περιστραφούν, αλλά ακόμη κι έτσι προσφέρουν μείωση 20% στα καταναλωνόμενα καύσιμα και μείωση 25% στις εκπομπές άνθρακα. Αλλοι διερευνούν στην πράξη τη χρήση πιο παραδοσιακών ιστίων, αλλά οι ρότορες Φλέτνερ φαίνεται να έχουν προβάδισμα στην εφαρμογή, καθώς τα υπάρχοντα εμπορικά πλοία μπορούν εύκολα και γρήγορα να εξοπλιστούν με αυτούς, ενώ η λειτουργία τους είναι αυτοματοποιημένη και απλή. Επιπλέον, είναι πολύ ορατοί, επιτρέποντας και το σχετικό μάρκετινγκ περί εταιρικής ευθύνης και προστασίας του περιβάλλοντος από τη μεριά των πλοιοκτητών. Η ΕΕ χρηματοδοτεί τη σχετική έρευνα για τους ρότορες Φλέτνερ, ώστε να μεγιστοποιηθεί η απόδοσή τους.