Πέμπτη 9 Ιούλη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΝΕΟΛΑΙΑ
Δεν είναι επιστημονική προσέγγιση η αποδοχή της κατάργησης επιστημονικών τομέων

Κοινή δήλωση τριών μελών του ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων

Με αφορμή ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ενωσης Φιλολόγων (ΠΕΦ) για τη διδασκαλία της Ιστορίας και των Λατινικών, που στάλθηκε και δημοσιεύτηκε σε ιστοσελίδες, τρία μέλη του ΔΣ της ΠΕΦ, η Νατάσα Αβραμίδου, ο Αντώνης Καλόβουλος και η Μαρία Πεσκετζή κάνουν σε κοινή τους δήλωση τις εξής παρατηρήσεις:

  • «Η ανακοίνωση αυτή ποτέ δεν συζητήθηκε σε συνεδρίαση του ΔΣ, ούτε έχει συμπεριληφθεί ποτέ στην ημερήσια διάταξη κάποιας συνεδρίασης. Πρόκειται για προσωπική άποψη κάποιων συναδέλφων του ΔΣ, ίσως και μειοψηφική.
  • Βεβαίως, η Ιστορία, τα Λατινικά και κάθε άλλο φιλολογικό μάθημα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα καθώς και να διδάσκονται από φιλόλογους. Αυτή είναι πάγια θέση και αυτονόητη.
  • Βεβαίως, όμως, δεν αποτελεί θέση, όπως καταχρηστικά αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΠΕΦ, η παράβλεψη της ευρύτερης ουσίας των αλλαγών που ανακοίνωσε η κυβέρνηση της ΝΔ στα νέα ωρολόγια προγράμματα σε Γυμνάσια και Λύκεια και επιβάλλει αντιεπιστημονικές αλλαγές, καταργώντας ολόκληρα διδακτικά αντικείμενα και κλάδους. Τα μαθήματα της Οικιακής Οικονομίας, των Τεχνών και των Κοινωνικών Επιστημών εξοβελίζονται. Τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο, μαζί με τη μουσική και τις ξένες γλώσσες θα παρέχονται πια μόνο από τα φροντιστήρια. Με μια τέτοια πολιτική, που αδιαφορεί για την ουσιαστική εκπαίδευση ούτε και το μέλλον των φιλολόγων κατοχυρώνεται.

Η απόφαση της κυβέρνησης για τις αλλαγές των ωρολόγιων προγραμμάτων δεν έχει ίχνος παιδαγωγικής και επιστημονικής τεκμηρίωσης. Η ΝΔ προχωρά στην αποψίλωση των "περιττών" μαθημάτων από το Λύκειο, αφήνοντας μόνο εκείνα που θα εξετάζονται για το "εθνικό απολυτήριο" και τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, υλοποιώντας το σχέδιό της για ένα ακόμα πιο "σκληρό" και εξετασιοκεντρικό σχολείο.

Οι αλλαγές αυτές στα προγράμματα επιδιώκουν ένα φτηνό σχολείο με λιγότερες ώρες διδασκαλίας και λιγότερο προσωπικό, με αδιαφορία για τον μορφωτικό ρόλο του σχολείου. Συνάδελφοι των ειδικοτήτων που προσλήφθηκαν φέτος στα μαθήματα που καταργούνται, οδηγούνται στην απόλυση και στη μόνιμη έξοδό τους από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

  • Και, βεβαίως, η παράβλεψη όλων των παραπάνω δεν αποτελεί επιστημονική προσέγγιση του ζητήματος εκ μέρους της ΠΕΦ. Ο πραγματικός υπεύθυνος της κατάστασης συγκαλύπτεται σκόπιμα και διαπιστώνεται άλλη μία περίπτωση ασφυκτικού εναγκαλισμού της ΠΕΦ με την κυβέρνηση και την υπουργό. Ολη η ευθύνη επιρρίπτεται σε κλάδους και φορείς, απαλλάσσοντας από κάθε ευθύνη την κυβέρνηση. Πρόκειται ολοκάθαρα για εμπλοκή στη λογική των διακλαδικών αντιπαραθέσεων που βοηθάει αποκλειστικά την επιβολή της αντιεπιστημονικής και αντιπαιδαγωγικής κυβερνητικής πολιτικής.

Οι θέσεις μας (της ΠΕΦ) και οι διεκδικήσεις μας δεν πρέπει να βάζουν απέναντι μαθητές, γονείς και συναδέλφους. Δεν πρέπει να συγκαλύπτουν κυβερνητικές ευθύνες. Δεν είναι επιστημονική προσέγγιση η αποδοχή της κατάργησης επιστημονικών τομέων και στη θέση τους εισαγωγή εργαστηρίων δεξιοτήτων».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ