Παρασκευή 5 Ιούνη 2020
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΒΟΥΛΗ
Την Τρίτη στην Ολομέλεια οι αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις

Ολοκληρώθηκε χτες η συζήτηση του νομοσχεδίου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων

Στην Ολομέλεια της Βουλής αρχίζει την ερχόμενη Τρίτη, 9 Ιούνη, η συζήτηση του νομοσχεδίου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», με το οποίο η κυβέρνηση της ΝΔ, ενσωματώνοντας και διευρύνοντας όλες τις αντιεκπαιδευτικές αναδιαρθρώσεις της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και των προηγούμενων κυβερνήσεων, συνεχίζει στο δρόμο που χαράζουν ΟΟΣΑ, ΕΕ και ΣΕΒ για Παιδεία κομμένη και ραμμένη στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων.

Χτες, στην τελευταία συζήτηση του νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή, η υπουργός Ν. Κεραμέως, επιβεβαιώνοντας ότι η κυβέρνηση πήρε τη σκυτάλη από την προηγούμενη στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία, ανέφερε ότι «το κράτος έχει συνέχεια». Εστιάζοντας στις δεξιότητες άσκησε κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ, που περιόρισε την υπόθεση αυτή «μόνο στη θεματική βδομάδα», ενώ η σημερινή κυβέρνηση τις εισάγει «σε όλη τη σχολική ζωή». Εξέφρασε την απορία της στην κριτική που ασκείται για τα δίδακτρα στα ξενόγλωσσα προγράμματα των ΑΕΙ, λέγοντας ότι «δεν θέλετε τα πανεπιστήμια να έχουν έσοδα», και είπε «ας αφήσουμε τα πανεπιστήμια ελεύθερα να πουν πώς θέλουν να αναπτυχθούν»...

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Φίλης, εξαπέλυσε μύδρους κατά της κυβέρνησης και του νομοσχεδίου, δείχνοντας όμως ότι οι διαφορές τους είναι διαχειριστικές, ανέφερε προς την Ν. Κεραμέως ότι και «εμείς κάναμε διαδικασία αξιολόγησης. Εχουμε νόμο για την αξιολόγηση στελεχών της Εκπαίδευσης, των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολείων», αλλά ...«με τη συνειδητή συμμετοχή» τους. Υπερασπίστηκε βέβαια και την προώθηση των δεξιοτήτων, με κάποιες ψευτοδιαφωνίες σε όσα προωθεί η σημερινή κυβέρνηση. Στα «σημεία» ήταν και οι διαφωνίες που εξέφρασαν και τα άλλα αστικά κόμματα.

Για το σχολείο της αγοράς φτάνουν μερικές δεξιότητες και ορισμένες αποσπασματικές γνώσεις

Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, φώτισε ακόμα περισσότερο αντιδραστικές πλευρές των όσων προωθεί η κυβέρνηση. Οπως εξήγησε, το σχολείο και το πανεπιστήμιο της αγοράς, μια τέτοια Εκπαίδευση «δεν χρειάζεται και τόσο πολύ γνώση επιστημονική, πολύπλευρη, δοσμένη με τον κατάλληλο εκείνο παιδαγωγικό τρόπο. Μια κατάρτιση και ορισμένες δεξιότητες αρκούν, φτάνουν. Και όταν αυτές παλιώνουν και γίνονται ξεπερασμένες, να και η διά βίου κατάρτιση, για την οποία φροντίζει και η ΕΕ, για μια ..."νέα αρχή" κάθε φορά στη ζωή του εργαζόμενου». Αλλωστε, πρόσθεσε, μια ματιά στα σχολικά βιβλία και στα αναλυτικά προγράμματα να ρίξει ένας γονιός «θα φρίξει κυριολεκτικά με τα αποσπασματικά, μονομερή και αντιεπιστημονικά υλικά από τα οποία είναι φτιαγμένα».

Οσο για την εισαγωγή των Αγγλικών στα νηπιαγωγεία, «δεν είναι τίποτε άλλο παρά προετοιμασία και αυτό για την αντιμετώπιση και της μητρικής γλώσσας, αλλά και της ξένης, ως μιας απλής δεξιότητας και όχι ως το κύριο εκείνο όργανο, όχι μόνο της επικοινωνίας, αλλά και της σκέψης και της έκφρασης», τόνισε.

Για το ζήτημα της Κοινωνιολογίας και των Λατινικών ανέφερε: «Η λογική του ΣΥΡΙΖΑ ήταν "πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι". Αντί να δει δηλαδή ο ΣΥΡΙΖΑ πώς αυτό το μάθημα, των Λατινικών, θα γίνει πιο ουσιαστικό, να έχει μέσα στοιχεία Ιστορίας, να έχει στοιχεία γνώσης του ευρωπαϊκού πολιτισμού, αφαίρεσε τα Λατινικά. Γιατί, λέει, δεν είναι χρήσιμα. Τα ίδια πάνω - κάτω επιχειρήματα επικαλείται τώρα η ΝΔ για να αφαιρέσει την Κοινωνιολογία». Αυτό που θα έπρεπε να γίνει είναι να διδάσκονται τα Λατινικά «όχι ως παπαγαλία, αλλά επί της ουσίας, με γνώση των ιστορικών - πολιτισμικών συνθηκών μέσα στις οποίες ευδοκίμησε το όποιο λατινικό κείμενο εξετάζεται κάθε φορά. Μια τέτοια προσέγγιση μυρίζει Κοινωνιολογία και είναι Κοινωνιολογία», πρόσθεσε, συμπληρώνοντας πως το ζητούμενο «είναι η συνεργασία και όχι η αντιπαράθεση ανάμεσα στις επιστήμες» και πως ο νέος «μέχρι τα 18 του, ανεξάρτητα από το επάγγελμα που επιλέγει να ακολουθήσει, έχει δικαίωμα - και ανάγκη, λέμε εμείς - στη γενική παιδεία». Πρότεινε «το μάθημα της Κοινωνιολογίας να ενταχθεί ως πανελλαδικά εξεταζόμενο, ανάλογα με το τμήμα ή τη σχολή που επιλέγει ο μαθητής, και αντίστοιχα να γίνεται για το μάθημα των Λατινικών».

Για τα δίδακτρα στα ξενόγλωσσα τμήματα σημείωσε ότι είναι στην κατεύθυνση «που δίνεται κεντρικά από την κυβέρνηση στα Ιδρύματα να αναζητούν πόρους να ανοίξουν μαγαζιά», υπενθυμίζοντας ότι την πόρτα άνοιξε πρώτος ο ΣΥΡΙΖΑ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ