Παρασκευή 23 Νοέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
Τροχονόμοι και φανάρια αντί για οδικά έργα!

Με αστυνομικά μέτρα και απαγορεύσεις θα διεξάγεται η κυκλοφορία την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων. Ολοκληρώνεται σήμερα ο έλεγχος της Συντονιστικής Επιτροπής της ΔΟΕ

Στις δυνάμεις της Τροχαίας και της Αστυνομίας εναποθέτουν τις ελπίδες τους πλέον τα στελέχη της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής (ΔΟΕ) για να διεξάγεται ομαλά η κυκλοφορία από και προς τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις τις μέρες των Ολυμπιακών Αγώνων!

Το γεγονός αυτό καθώς και ο προβληματισμός τους για την έγκαιρη ολοκλήρωση των αθλητικών έργων, ώστε να διεξαχθούν έγκαιρα οι δοκιμαστικοί αγώνες (τα λεγόμενα test events) είναι τα βασικά συμπεράσματα από την πρώτη μέρα του ελέγχου της Συντονιστικής Επιτροπής της ΔΟΕ που ολοκληρώνεται σήμερα.

Το γεγονός ότι πολλά οδικά έργα που είχαν σχεδιαστεί, ακυρώθηκαν από την κυβέρνηση (κόμβοι στη λεωφόρο Κηφισίας, Λεωφόρος Τροχιοδρόμων στον Πειραιά, επέκταση λεωφόρου Κύμης προς το Ολυμπιακό Χωριό, προβλήματα στη Λεωφόρο Βάρης - Κορωπίου, καθώς επίσης και στην κατασκευή της γραμμής 3 του Μετρό, του προαστιακού και του Τραμ) έχει προκαλέσει τις ανησυχίες των εμπειρογνωμόνων της ΔΟΕ, αν και δήλωσαν την ικανοποίησή τους από τα εναλλακτικά σενάρια που τους παρουσίασαν στελέχη της «Αθήνα 2004».

Στο περιθώριο της συνεδρίασης της ομάδας εργασίας για τις Μεταφορές, εξέφρασαν την έντονη ανησυχία τους για τέσσερα οδικά έργα, ενώ ακόμα ακουγόταν πως «όλα θα στηριχτούν σε μονοδρομήσεις δρόμων σε πολλές περιοχές της πόλης, διαχειριστικά μέτρα, αστυνομικά μέτρα (σ. σ. τροχαία)». Ενώ η κατάσταση στο κέντρο της πόλης σχετικά με τη στάθμευση χαρακτηρίστηκε «χαώδης».

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το έργο της επέκτασης της λεωφόρου Κύμης ματαιώθηκε επειδή η κοινοπραξία που κατασκεύασε και εκμεταλλεύεται την Αττική Οδό, δεν ήθελε κάποιον ανταγωνιστικό οδικό άξονα.

Ενα από τα σενάρια που θα αποτελεί και βασικό κυκλοφοριακό μέτρο, είναι η δέσμευση δύο από τις τρεις λωρίδες στους βασικούς οδικούς άξονες, προκειμένου να κυκλοφορούν μόνο τα αυτοκίνητα που κατευθύνονται από και προς τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι εμπειρογνώμονες της ΔΟΕ ζήτησαν επιτακτικά την κατασκευή του προαστιακού σιδηροδρόμου με την επισήμανση ότι αν καταφέρουν να τον κατασκευάσουν θα κάνουν παγκόσμιο ρεκόρ!

Τα έργα

Ανησυχία εκφράστηκε για την κατασκευή των αθλητικών έργων στο Φάληρο, στο Μαρκόπουλο και το αεροδρόμιο του Ελληνικού, κατά τη συνεδρίαση της Ομάδας εργασίας για τα έργα. Στελέχη της ΔΟΕ ανέφεραν ότι έχουν συγκεντρωθεί πολλά test events μέσα στο 2004 και ζήτησαν μέσα στο επόμενο 6μηνο να έχουν προσδιοριστεί ακριβώς τα χρονοδιαγράμματα για τα test events.

Οσον αφορά το Ολυμπιακό Χωριό, ένα ακόμα θέμα που συζητήθηκε χτες, ο πρόεδρος του ΟΕΚ Γ. Παπαβασιλείου δήλωσε ότι μέχρι τις 23 Γενάρη θα έχει ολοκληρωθεί το 1/3 του έργου (σ.σ. του οικιστικού τμήματος). Σχετικά πάντως με τη Διεθνή Ζώνη, πρέπει να σημειωθεί πως υπάρχει σημαντικό πρόβλημα με το ποιος θα καλύψει το κόστος των κατασκευών (εμπορικό κέντρο, τράπεζες, εστιατόριο κ.ά.) δηλαδή η «Αθήνα 2004» ή ο ΟΕΚ.

Εντύπωση εξάλλου έχει προκαλέσει χτεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή», σύμφωνα με το οποίο, το κόστος του Ολυμπιακού Χωριού μέχρι σήμερα προσεγγίζει τις 700.000 δρχ. το τετραγωνικό, ενώ παρατίθεται κατάλογος με υπέρογκες αμοιβές των υπαλλήλων της εταιρίας «Ολυμπιακό Χωριό 2004» (ενδεικτικά: αμοιβή κλητήρα 685.000 δρχ. το μήνα, αμοιβή κοινωνιολόγου - δημοσιογράφου 30 εκατ. δρχ. το χρόνο). Απαντώντας χτες ο υπουργός Τύπου Χρ. Πρωτόπαππας, ναι μεν χαρακτήρισε μυθεύματα τα όσα περιγράφονται στο δημοσίευμα, παραδέχτηκε όμως ότι η συγκεκριμένη εταιρία, παρότι διαχειρίζεται χρήματα των εργαζομένων, λειτουργεί με συνθήκες Ιδιωτικού Δικαίου και άρα μπορεί να κάνει ό,τι θέλει...

Εντύπωση προκάλεσε επίσης μία πληροφορία που ανέφερε πως οι τοποθετήσεις των αθλητών που ήταν ομιλητές στον Ε΄ κύκλο ενημέρωσης της ΔΟΕ με θέμα «Η πρόκληση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 για την προετοιμασία των Ελλήνων αθλητών», είχαν υποστεί αρκετές διορθώσεις από την «Αθήνα 2004»!

Τέλος, ο πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής Ντ. Οσβαλντ θα συναντηθεί σήμερα με τον πρωθυπουργό Κ. Σημίτη και τον υπουργό Πολιτισμού Ε. Βενιζέλο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ