Κόντρα στη διάθεση των ναυτεργατών για συνέχιση του αγώνα για την υπογραφή ικανοποιητικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, όπως αυτή εκφράστηκε με την καθολική συμμετοχή τους στην πρόσφατη 24ωρη απεργία, χτες ο εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλισμός στη διοίκηση της ΠΝΟ «έκλεισε» τη Σύμβαση με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) για τους ναυτεργάτες των επιβατηγών πλοίων, υπονομεύοντας ουσιαστικά τον αγώνα για το σύνολο των προβλημάτων των ναυτεργατών, με «τυράκι» μια αύξηση - κοροϊδία της τάξης του 2%.
Τη συμφωνία εφοπλιστών - ηγεσίας ΠΝΟ, «παρά την καθολική - μαχητική συμμετοχή των ναυτεργατών» στην απεργία για τις ΣΣΕ, καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ.
Οπως επισημαίνουν μάλιστα, «εφοπλιστές και εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλισμός, υπερασπιστές του "κοινωνικού εταιρισμού" και του "λιγότερου κακού", δεν διστάζουν να παζαρεύουν ακόμα και θέσεις εργασίας για τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις, που έχουν επιδεινωθεί και από τον ν. 4150/2013, με τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας, με 14 - 16 ώρες τη μέρα, βάζοντας σε κίνδυνο ακόμα και την ανθρώπινη ζωή».
Με δυο λόγια, η ηγεσία της ΠΝΟ έσπευσε να ικανοποιήσει τελικά όλες τις αξιώσεις των εφοπλιστών, τόσο για αυξήσεις - κοροϊδία όσο και για την πλήρη εφαρμογή του νόμου 4150/2013, που προβλέπει δραστικές περικοπές στις οργανικές συνθέσεις, αυξάνοντας τους κινδύνους σε βάρος της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Η εφαρμογή του εν λόγω νόμου έχει ήδη ξεκινήσει στα επιβατηγά πλοία της γραμμής Ελλάδα - Ιταλία, όπου οι οργανικές συνθέσεις έχουν μειωθεί κοντά στο 50%, αναγκάζοντας τους ναυτεργάτες σε ατέλειωτες ώρες εργασίας. Οσον αφορά την προστασία της ανθρώπινης ζωής, χαρακτηριστική είναι η πολύνεκρη τραγωδία του επιβατηγού πλοίου «Norman Atlantic», που στις 28/12/2015 πήρε φωτιά ανοιχτά της Κέρκυρας ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα - Ανκόνα. Η μειωμένη σύνθεσή του, σε συνδυασμό με την ίδια την αξιοπλοΐα του πλοίου, ήταν μία από τις βασικές αιτίες της τραγωδίας...
Στο εσωτερικό, στα πλοία της ακτοπλοΐας, ο ίδιος νόμος έχει εφαρμοστεί με τη μείωση κατά 50% των ναυτεργατών των γενικών υπηρεσιών (μάγειροι, καμαρότοι κ.λπ.) κατά τη χειμερινή περίοδο.
Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ επισημαίνουν ότι «η επίθεση των εφοπλιστών και συνολικά του κεφαλαίου θα ενταθεί σε βάρος των ναυτεργατών, των εργαζομένων, των συνταξιούχων, η εναλλαγή της κυβέρνησης από τη ΝΔ σηματοδοτεί τη συνέχιση της αντιλαϊκής πολιτικής, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου».
Απέναντι στην κλιμάκωση της επίθεσης, καλούν «τους ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων να συνεχίσουμε στο δρόμο της οργάνωσης και του αγώνα, να απομονώσουμε τα φερέφωνα των εφοπλιστών, τον εργοδοτικό - κυβερνητικό συνδικαλισμό, με την ανάπτυξη πολύμορφων αγωνιστικών κινητοποιήσεων για την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας».