Η άσχημη κατάσταση στο χώρο της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην επαρχία Λιβαδειάς, συζητήθηκε την προηγούμενη Παρασκευή σε σύσκεψη που διοργάνωσε το Εργατικό Κέντρο Λιβαδειάς μετά από πρόταση των συνδικαλιστών της ΕΣΑΚ. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο νομάρχης, ο δήμαρχος Λιβαδειάς, ο πρόεδρος της ΤΕΔΚ Βοιωτίας, ο προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκπαιδευτικοί, γονείς και κηδεμόνες.
Κοινή διαπίστωσή ήταν το απαράδεκτο της κατάστασης που επικρατεί στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, ειδικότερα η έλλειψη εκπαιδευτικών και στα έξι ΤΕΕ του νομού όπου υπάρχουν 49 κενές θέσεις. Οπως ειπώθηκε, μόνο στο 1ο ΤΕΕ, όπου φοιτούν 500 μαθητές, λείπουν 20 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων (Γεωπονίας, Ηλεκτρονικών, καθώς και των τμημάτων Υγείας - Πρόνοιας), με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί και να συνεχίζουν να χάνονται εκατοντάδες ώρες μαθημάτων, δύο και πλέον μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και παρά τις συνεχείς υποσχέσεις για κάλυψη των κενών και την προμήθεια βιβλίων. Ιδιαίτερη επισήμανση έγινε για τους μαθητές της Α` τάξης του δεύτερου κύκλου ΤΕΕ που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στα ΤΕΙ. Παράλληλα, έγινε λόγος για ελλείψεις σύγχρονων εργαστηρίων και υποδομής, που καθιστούν τη φοίτηση ακόμα δυσκολότερη και υποβαθμισμένη.
Δύο μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων, οι μαθητές εξακολουθούν να πηγαίνουν τις μισές ώρες σχολείο ή και λιγότερες, «καλλιεργώντας έτσι το ίδιο το σύστημα την ιδεολογία της "λούφας", της απομάκρυνσης και του "γυρίσματος της πλάτης" στο σχολείο», όπως επισήμανε χαρακτηριστικά η Τασία Κοντογιάννη, καθηγήτρια στο 1ο ΤΕΕ Λιβαδειάς. Και ενώ αυτά συμβαίνουν, οι επίσημοι φορείς της εκπαίδευσης επανέλαβαν το γνωστό τροπάρι «περί υπομνημάτων» στο υπουργείο (λες και το υπουργείο δε γνωρίζει τα χάλια της πολιτικής του), της παρέμβασης μέσω βουλευτών (λες και από τέτοιες παρεμβάσεις θα λυθούν τα ουσιαστικά προβλήματα μόρφωσης - εκπαίδευσης, ή λες και δεν είναι αυτοί οι βουλευτές που έχουν ψηφίσει ή σιγοντάρουν την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ) και άλλα τέτοια, αρνούμενοι να διεκδικήσουν, να θίξουν «ιερά και όσια» της πολιτικής, που με λίγα λόγια βάζει ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση.
Ολα αυτά, τόνισε στην παρέμβασή της η Τ. Κοντογιάννη, στέλεχος της ΕΣΑΚ ΔΕΕ, δε σημαίνουν ότι οι μαθητές των ΤΕΕ, οι γονείς τους, οι καθηγητές τους πρέπει να τα παρατήσουν. Δε σημαίνει ότι πρέπει να πάψουν να απαιτούν να σταματήσει η κοροϊδία της κυβέρνησης. Πρέπει να συνεχίσουν να παλεύουν, απαιτώντας ακόμα πιο αποφασιστικά, πιο μαζικά, πιο αποτελεσματικά τη μοναδική ολοκληρωμένη λύση, του ενιαίου 12χρονου σχολείου βασικής εκπαίδευσης για όλους και μετά από αυτό δημόσιο δωρεάν σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης.