ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 7 Μάρτη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Στις ράγες του αγώνα οι σιδηροδρομικοί

Ομόφωνη απόφαση της Ομοσπονδίας για στάσεις εργασίας και έξι συγκεντρώσεις τη Δευτέρα

Αγωνιστικό προσκλητήριο, με απεργιακές συγκεντρώσεις σε Αθήνα,Θεσσαλονίκη,Λάρισα,Βόλο και Πάτρα,σήμαναν για μεθαύριο Δευτέρα, 9 Μάρτη 1998,οι χιλιάδες σιδηροδρομικοί, αντιδρώντας στα κυβερνητικά σχέδια για τη συρρίκνωση του ΟΣΕ και την επιχειρούμενη επιστροφή των εργασιακών σχέσεων στο Μεσαίωνα!

Το ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), με ομόφωνη απόφασή του, κήρυξε έξι προειδοποιητικές στάσεις εργασίας για μεθαύριο Δευτέρα και την Τρίτη, τις ώρες: 3 - 6π.μ., 12 μεσημέρι 3 μ.μ. και 8 - 10 μ.μ.. Παράλληλα, αποφάσισε για μεθαύριο Δευτέρα, στις 12.30 μ.μ., τις εξής απεργιακές συγκεντρώσεις και πορείες: Στην Αθήνα,στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ, στην οδό Καρόλου και πορεία προς το υπουργείο Μεταφορών. Στη Θεσσαλονίκη,στο σιδηροδρομικό σταθμό και πορεία προς το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Σε Λάρισα, Βόλο και Πάτρα,συγκεντρώσεις στους σιδηροδρομικούς σταθμούς και πορείες προς τις νομαρχίες.

Κύρια αιτήματα των σιδηροδρομικών είναι: Η ανάκληση όλων των αποφάσεων της διοίκησης του ΟΣΕ που αφορούν τις περικοπές στα τοπικά δρομολόγια, στο κλείσιμο σταθμών, γραφείων εμπορευμάτων και έκδοσης εισιτηρίων, καθώς και τις περικοπές στις βάρδιες και τις αλλαγές στο πρόγραμμα ωρών εργασίας του προσωπικού. Η άμεση έναρξη προγράμματος συντήρησης της γραμμής και του τροχαίου υλικού, η λήψη μέτρων για την απρόσκοπτη λειτουργία των τοπικών γραμμών και ο εκσυγχρονισμός της γραμμής του θεσσαλικού δικτύου.

Η ΠΟΣ καταγγέλλει την "πολιτική διάλυσης του ΟΣΕ και την προσπάθεια επιβολής μεσαιωνικών εργασιακών σχέσεων", επισημαίνοντας ότι τα προβλήματα του ΟΣΕ είναι επακόλουθο της 40χρονης εγκατάλειψης και δεν οφείλονται στα "προνόμια" των σιδηροδρομικών, τα οποία επικαλείται η κυβέρνηση για να περάσει τα αντεργατικά της σχέδια. Η ΠΟΣ καλεί τους σιδηροδρομικούς να δώσουν δυναμικό "παρών" στις μεθαυριανές συγκεντρώσεις.

Η ΔΕΣΚ - Σιδηροδρομικών (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι η μόνη απάντηση στα καταστροφικά κυβερνητικά σχέδια για τη συρρίκνωση και το ξεπούλημα των κερδοφόρων δραστηριοτήτων του ΟΣΕ στους ιδιώτες, καθώς και στην αντεργατική επίθεση που εξαπέλυσαν κυβέρνηση, Ευρωπαϊκή Ενωση και ΣΕΒ, είναι ο ενωμένος και συντονισμένος αγώνας όλων των εργαζομένων και καλεί όλους τους σιδηροδρομικούς στις απεργιακές συγκεντρώσεις.

ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Αναψε η "μάχη" των συμφερόντων

Η "μάχη" εξουσίας και συμφερόντων στο νέο ψηφιακό δορυφορικό τοπίο που διαμορφώνεται για τα επόμενα χρόνια, ήδη έχει αρχίσει να δίνεται και ανοιχτά. Η "μάχη" αυτή δεν είναι άσχετη με τις προχτεσινές εξαγγελίες της κυβέρνησης για τη νέα ψηφιακή τεχνολογία, ούτε με τα όσα ειπώθηκαν χτες από τους εκπροσώπους της εταιρίας NOVA (ιδρύθηκε το 1994 και μέτοχοι είναι η NETHOLD - Φιλμνέτ και η ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ ΑΕ - Μέγκα), αλλά και από άλλους "αφανείς" προς το παρόν, αλλά "ισχυρούς" επιχειρηματίες που θέλουν να συμμετέχουν στη μεγάλη "πίτα" της ψηφιακής τηλεόρασης.

Οι εκπρόσωποι της ΝΟVΑ είχαν σχεδιάσει να αναγγείλουν χτες το ξεκίνημα ψηφιακού δορυφορικού προγράμματος και στη χώρα μας. Τους πρόλαβαν όμως οι κυβερνητικές "θέσεις", σύμφωνα με τις οποίες προς το παρόν και μέχρις ότου ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες για την "ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα", ουδείς μπορεί να εκπέμψει. Στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου μπορεί να έγινε σαφές ότι η εταιρία αν και είναι έτοιμη να εκπέμψει το δορυφορικό της πρόγραμμα, παρ' όλα αυτά θα σεβαστεί την "ελληνική κυβέρνηση και τους ελληνικούς νόμους". Εντούτοις έκανε σαφές ότι εάν μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα δεν επιλυθούν τα προβλήματα, θα εκπέμψει πρόγραμμα από άλλη χώρα. Αφησαν, επίσης, "παράθυρα" λέγοντας ότι μπορεί να υπάρξουν και "μεταβατικές λύσεις", κάτι που εξαρτάται από τη "βούληση του κράτους". Οι εκπρόσωποι της ΝΟΒΑ είπαν επίσης ότι μετά τις προχτεσινές κυβερνητικές ανακοινώσεις, δε θα προχωρήσουν στη δορυφορική εκπομπή ελληνικού προγράμματος, αλλά προγραμμάτων μόνο ξένων δορυφορικών καναλιών και αυτά όχι μεταγλωττισμένα.

Πάντως ο ΟΤΕ ετοιμάζεται και σε διάστημα 2-3 μηνών θα είναι σε θέση να παρουσιάσει την οικονομοτεχνική μελέτη και το Επιχειρησιακό Σχέδιο του φορέα που θα εγκαταστήσει, λειτουργήσει και διαχειριστεί την ψηφιακή πλατφόρμα πάνω στην οποία και θα προσφερθεί και η δορυφορική συνδρομητική τηλεόραση. Παράγοντες του ΟΤΕ εκτιμούσαν πως μέσα στο 1999 ο φορέας θα μπορέσει να αρχίσει την εμπορική του λειτουργία.

Αλλωστε ο ΟΤΕ ήδη έχει πραγματοποιήσει ένα μεγάλο μέρος προετοιμασίας, αφού στα πλαίσια του δικού του Επιχειρησιακού Σχεδίου 1998 - 2002 σκόπευε να αναπτύξει τη συνδρομητική τηλεόραση σε συνεργασία με την ΕΡΤ και κάποια άλλη εταιρία, με τη μορφή θυγατρικής του εταιρίας. Μάλιστα, σύμφωνα με προβλέψεις των υπηρεσιών του Οργανισμού, το 2002 το μερίδιό του θα ανερχόταν στο 43% της αγοράς και των υπολοίπων ανταγωνιστών του στο 57%. Τα δε έσοδά του, μόνο για τον τελευταίο χρόνο, θα έφταναν τα 30 δισεκατομμύρια από 16,5 του προηγούμενου έτους.

Για την ιστορία αξίζει να σημειωθεί πως ο Οργανισμός, εντοπίζοντας τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των ανταγωνιστών του, έκανε λόγο για την εμπειρία που υπήρχε στο διεθνή χώρο για την εγκατάσταση αντίστοιχων δικτύων, αλλά και για το υψηλό κόστος μιας τέτοιας επένδυσης. Στα δικά του πλεονεκτήματα, που του εξασφάλιζαν μια θετική πορεία στον τομέα της συνδρομητικής τηλεόρασης, προσμετρούσε την ανάπτυξη του δικτύου του οπτικών ινών, το δικαίωμα εγκατάστασης υποδομής καλωδιακής τηλεόρασης σε συνεργασία με την ΕΡΤ, καθώς και το γεγονός ότι ήδη είχε κάνει σχετική έρευνα αγοράς. Ομως η κυβέρνηση επιφύλασσε άλλο ρόλο στον ΟΤΕ και στην ΕΡΤ...

ΚΚΕ
Να ενισχυθεί ο δημόσιος ρόλος

Τη διατήρηση του δημόσιου και κοινωνικού ρόλου του ΟΣΕ και τη λήψη μέτρων για την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του, ζητούν από την κυβέρνηση οι βουλευτές του ΚΚΕ Βαγγ. Μπούτας,Αχιλλ. Κανταρτζής και Ν. Γκατζής με Ερώτησή τους προς τον υπουργό Μεταφορών Τ. Μαντέλη.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ επισημαίνουν ότι το κυβερνητικό σχέδιο για τη συρρίκνωση και το ξεπούλημα των ελληνικών σιδηροδρόμων έχει τεθεί ήδη σε εφαρμογή και προβλέπει την κατάργηση περιφερειακών γραμμών, τη δραστική μείωση του προσωπικού και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων. Τονίζουν ότι στο πλαίσιο της πολιτικής συρρίκνωσης του ΟΣΕ έχουν κλείσει ήδη οι σταθμοί Σοφάδων και Φαρσάλων, ενώ επίκειται, σύμφωνα με πληροφορίες, να κλείσει και ο σταθμός της Καρδίτσας, κάτι που προκαλεί έντονη ανησυχία στους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής και καταγγέλλεται από φορείς και διάφορους παράγοντες της Καρδίτσας.

Καταλήγοντας, ερωτούν τον υπουργό Μεταφορών αν ισχύουν τα όσα καταγγέλλονται για κατάργηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Δυτικής Θεσσαλίας, καθώς, επίσης και αν θα ενισχυθεί ο ΟΣΕ, διατηρώντας το δημόσιο και κοινωνικό του χαρακτήρα.

Τέλος, ερωτούν αν θα καλυφθούν τα κενά στους τομείς συντήρησης και επισκευών, αν θα λειτουργήσουν οι σταθμοί Σοφάδων και Φαρσάλων και αν θα συνεχιστούν οι εργασίες διαπλάτυνσης της γραμμής Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα.

Ανώνυμη Εταιρία για τη Μακρόνησο

Τη σύσταση ενιαίου διαχειριστικού φορέα με τη μορφή Ανώνυμης Εταιρίας σχεδιάζει η κυβέρνηση για το "ζωντάνεμα" της Μακρονήσου. Αυτό ανακοίνωσε ουσιαστικά χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης,κατά τη διάρκεια της διήμερης επιστημονικής συνάντησης με θέμα: "Ιστορικό Τοπίο και Ιστορική Μνήμη - Το παράδειγμα της Μακρονήσου".

Ο φορέας αυτός πρόκειται να αναλάβει τα έργα αναστήλωσης και διαχείρισης του ιστορικού και μαρτυρικού αυτού τόπου.

Μάλιστα, ο υπουργός χαρακτήρισε την πρόταση αυτή ως "ρεαλιστική". Αφησε όμως ανοιχτό το θέμα της συγκρότησης αυτού του φορέα αν θα γίνει με τη συνεργασία της Πανελλήνιας Ενωσης Κρατουμένων Αγωνιστών Μακρονήσου (ΠΕΚΑΜ). Ο υπουργός επανέλαβε ότι οι χρηματοδοτήσεις των μελετών, παρεμβάσεων και έργων για την αποκατάσταση και ανάπλαση ορισμένων κτιρίων της Μακρονήσου ανέρχονται σε 300 εκατομμύρια δρχ., ενώ δήλωσε ότι "αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης για τη χρηματοδότηση και των άλλων εργασιών κατά τη δεύτερη και τρίτη φάση του συνολικού προγράμματος".

ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Με "γερμανικά σχέδια" η διάλυση

Σε αγωνιστική ετοιμότητα καλεί ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών

Μεγάλη αναστάτωση έχει προκαλέσει στους εργαζόμενους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) η έλευση στην Αθήνα κλιμακίου Γερμανών εμπειρογνωμόνων σε θέματα αεροναυτιλίας.

Θεωρούν ότι στόχος των επαφών τους με στελέχη της ΥΠΑ, είναι η προσαρμογή στα ελληνικά δεδομένα του γερμανικού μοντέλου με τις ανώνυμες εταιρίες στον τομέα της αεροναυτιλίας. Κάτι, άλλωστε, που είχε προαναγγείλει ο πρώην υπουργός Μεταφορών Χάρης Καστανίδης,ο οποίος προωθούσε σχέδιο για τον κατακερματισμό της ΥΠΑ και τη σύσταση ξεχωριστών ανωνύμων εταιριών.

Με ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών της ΥΠΑ, την οποία κοινοποίησε και στην Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), επισημαίνει ότι δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια εφησυχασμού και καλεί όλους τους εργαζόμενους να βρίσκονται σε επαγρύπνηση ενόψει των εξελίξεων στον τομέα των αερομεταφορών. Για την άφιξη στην Ελλάδα του γερμανικού κλιμακίου σημειώνει ότι πρόκειται για υπαλλήλους της Γερμανικής Εταιρίας Αεροναυτιλίας (BDS), οι οποίοι προετοιμάζουν την αναδιάρθρωση της ΥΠΑ σύμφωνα με τα γερμανικά πρότυπα, που είναι: Μια Γενική Γραμματεία με προσωπικό 100-200 άτομα και δύο ξεχωριστές ανώνυμες εταιρίες, αεροναυτιλίας και αεροδρομίων.

Στην ανακοίνωσή τους οι εκπρόσωποι του Συλλόγου, υπογραμμίζουν ότι οι ομόφωνες αποφάσεις όλων των τελευταίων συνεδρίων της ΟΣΥΠΑ, συμπεριλαμβανομένου και του 6ου, που συγκλήθηκε το τριήμερο 16-18 Φλεβάρη 1998, είναι "ενιαία και δημόσια ΥΠΑ, αποκλειστικά υπεύθυνη για όλα τα πολιτικά αεροδρόμια της χώρας". Καταλήγοντας, καλούν την ηγεσία της ΟΣΥΠΑ να τεθεί επικεφαλής του αγώνα για τη διατήρηση του ενιαίου και δημόσιου χαρακτήρα της ΥΠΑ, ανταποκρινόμενη έτσι στην πάγια θέση όλων των εργαζομένων του κλάδου.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ