ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 5 Μάρτη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΠΙ ΠΛΗΡΩΜΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
Την ορίζουν ως διαχειριστικό πρόβλημα

Επαφές επί επαφών μεταξύ των επίδοξων διαχειριστών της προσοδοφόρας επιχείρησης του συστήματος πληρωμένης στάθμευσης βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ελάχιστες μέρες μετά τη διαρροή της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας. Στόχος τους να διατηρηθεί πάση θυσία σε ισχύ ο εισπρακτικός χαρακτήρας του μέτρου. Να προστατευτεί μία σοβαρή επιχείρηση ιδιωτικοποίησης αρμοδιοτήτων που ανήκουν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, με κάθε τρόπο και όποιο κόστος για το δημότη, που είναι πάντα εδώ για να φοράει φέσια και να χρεώνεται χαράτσια.

Αυτά πίσω απ' τα φώτα της δημοσιότητας. Μπροστά, η άγονη και εν πολλοίς προγραμματισμένη αντιπαράθεση, για το ποιος φέρει τις μεγαλύτερες ευθύνες για την εφαρμογή του μέτρου στα όρια της παράβασης του νόμου, ορίζεται από το χρονικό όριο των δημοτικών εκλογών του Οκτώβρη - ποιος να μιλήσει για προβλήματα - αλλά και από την προσπάθεια να αποκρυβεί το ουσιαστικό σημείο αυτής της ιστορίας.

Ο επικεφαλής της "Αγωνιστικής Συνεργασίας για την Αθήνα" Λεων. Αυδής έθεσε εξ αρχής και επανέλαβε χτες το θέμα του δημόσιου χώρου, ο οποίος είναι κοινόχρηστος (έχει επανειλημμένα άμεσα και έμμεσα πληρωθεί από τους πολίτες το αντίτιμο αυτής της χρήσης) και κατά συνέπεια δεν μπορεί να μετατρέπεται, ούτε μέσω ιδιώτη ούτε απ' το δήμο απευθείας, σε ενοικιαζόμενο χώρο για στάθμευση ή όποια άλλη επί πληρωμή χρήση!

Κυβέρνηση, υπουργοί, δήμαρχοι και υποψήφιοι αντικαταστάτες τους και βέβαια οι ιδιώτες επιχειρηματίες προσπερνούν αυτή τη διάσταση και συσκέπτονται με τα επιτελεία τους και μεταξύ τους, λειαίνοντας το έδαφος για τις επερχόμενες "τομές", που θα εξαγγείλουν.

Ειδικά στο Δήμο της Αθήνας, εν αναμονή της δημοσίευσης της απόφασης του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, οι φέροντες ως χτες τη ρομφαία της κάθαρσης, αφού εξάντλησαν τα πυρά τους για να αποκαλύψουν τις ραδιουργίες του... παρκοδημάρχου της πόλης, εμφανίζονται τώρα ως οι εγγυητές της συνέχειας του συστήματος.

Για τις παρατάξεις του Δ. Αβραμόπουλου,της Μ. Δαμανάκη και του Γ. Αγγελάκη είναι πλέον κοινός τόπος ότι την επί πληρωμή στάθμευση θα διαχειριστεί η σχετική δημοτική επιχείρηση που έχει συσταθεί από το Δήμο Αθηναίων και τις κλήσεις θα κόβει από εδώ και μπρος η δημοτική αστυνομία, η οποία αναμένεται να ενισχυθεί με προσωπικό.

Ο Δ. Αβραμόπουλος ήδη εξήγγειλε ότι θα προχωρήσει σε αναδιάταξη του προσωπικού του Δήμου Αθηναίων, προκειμένου να ενισχύσει τη δημοτική αστυνομία και... προφανώς να αποσαθρώσει εντελώς τις υπόλοιπες δημοτικές υπηρεσίες.

Η Μ. Δαμανάκη και ο Γ. Αγγελάκης από την πλευρά τους μελετούν, με τη συνδρομή του πρώην υπουργού Γ. Α. Μαγκάκη,εναλλακτικές λύσεις και προτείνουν τη σύσταση επιστημονικών επιτροπών, ώστε το κόστος από τη δικαστική εξέλιξη της υπόθεσης - τα ποσά που πρέπει να επιστραφούν στους δημότες και οι ενδεχόμενες αξιώσεις της ιδιωτικής εταιρίας - να μην το κληρονομήσει το επόμενο σχήμα διαχείρισης, η δημοτική επιχείρηση, ώστε να ξεκινήσει χωρίς οικονομικά βάρη την επιχειρηματική της δραστηριότητα. Για το αν θα πληρώνει ο δημότης για κάτι που δεν πρέπει να πληρώνει, οι παρατάξεις του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ συμφωνούν με τον Αβραμόπουλο: Ο δημότης πρέπει να μάθει ότι θα πληρώνει πρόσθετα για τα πάντα.

Γι' όλα αυτά εργάζεται και ο υφυπουργός Εσωτερικών Λ. Παπαδήμας - άλλωστε η κυβέρνηση στην οποία μετέχει προώθησε τη δυνητική φορολογία μέσω και της ελεγχόμενης στάθμευσης - ο οποίος ήδη από προχτές ανακοίνωσε την κατάρτιση, αμέσως μετά τη δημοσίευση της απόφασης του ΣτΕ, Προεδρικού Διατάγματος, που θα αίρει τα νομικά προβλήματα που παρουσιάζονται σήμερα. Ξέρουμε ήδη, για παράδειγμα, ότι το ΣτΕ κρίνει παράνομη την εμπλοκή του ιδιώτη στη βεβαίωση αξιόποινων πράξεων, όπως και της δημοτικής επιχείρησης ως νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου. Το ρόλο αυτό φαίνεται να μπορεί να αναλάβει η Δημοτική Αστυνομία, ωστόσο το υπουργείο Εσωτερικών δεν αποκλείεται να δώσει μια ακόμη ευκαιρία στις επιχειρήσεις των δήμων ή των ιδιωτών ή και των δύο από κοινού!

Ο ιδιοκτήτης της παρκοεταιρίας "Δήλος ΑΕ" από την πλευρά του συνεχίζει τη συνεργασία του με το δήμο, υποστηρίζοντας ότι αν και η επίδοση κλήσεων από τους υπαλλήλους του έχει προσωρινά ανασταλεί, η σύμβασή του βρίσκεται ακόμα σε ισχύ και προτίθεται να την εφαρμόσει, προασπίζοντας τα συμφέροντα της εταιρίας του.

Το πείραμα ολοκληρώθηκε με προβλήματα, αλλά επρόκειτο ακριβώς για πείραμα. Τα στοιχεία που προέκυψαν και η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε μπορούν να αξιοποιηθούν για την εφαρμογή ενός επόμενου προγράμματος, που να μην προσβάλλεται εύκολα ως αντισυνταγματικό.

Απειλές μηνύσεων, καταγγελίες και διαχειριστικές προτάσεις του θέματος - άχρηστα όσο μένουν στα λόγια και δεν αποκτούν πραγματική βάση - διατυπώθηκαν ξανά χτες, αλλά είναι για να καλύπτεται τηλεοπτικός χώρος. Ο δημόσιος χώρος παραμένει ακάλυπτος...

Τι μέτρα θα πάρετε;

Επίκαιρη Ερώτηση για τα παρκόμετρα κατέθεσε το ΚΚΕ

Η απόφαση του ΣτΕ για τα παρκόμετρα εκθέτει σοβαρότατα την κυβέρνηση, η οποία είχε απορρίψει τη σχετική τροπολογία 2/2/29-10-1996 που είχαν καταθέσει βουλευτές του ΚΚΕ κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου "Κύρωση της από 8 Αυγούστου 1996 Σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδας και άλλες διατάξεις". Αυτό τονίζεται σε Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Μπάμπης Αγγουράκης και με την οποία ερωτά τον αρμόδιο υπουργό Εσωτερικών - Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης:

- Ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε να διευκρινιστεί άμεσα η κατάσταση μετά την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ και να διαμορφωθεί νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο να καθιστά αδύνατη την εκχώρηση καθ' οιονδήποτε τρόπο από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) της δυνατότητας βεβαίωσης, επιβολής και είσπραξης προστίμων σε ιδιώτες, είτε αυτοί είναι φυσικά πρόσωπα, είτε νομικά;

- Μετά την πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ με ποιον τρόπο η κυβέρνηση θα διασφαλίσει ότι οι υπάρχουσες σχετικές συμβάσεις, που έχουν υπογραφεί με ιδιώτες καθίστανται αυτοδίκαια άκυρες και αζημίως για τους ΟΤΑ;

- Ποια μέτρα προτίθεται να πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε να διευκρινιστεί η όλη κατάσταση όσον αφορά στους πολίτες και να τους επιστραφούν - χωρίς πρόσθετες χρονοβόρες αλλά και δραχμοβόρες διαδικασίες τα χρήματα που έχουν πληρώσει για τις παραπάνω κλήσεις;

Η κυβερνητική πολιτική που εκχωρεί τα πάντα στους ιδιώτες, τονίζεται στην Ερώτηση, την οδηγεί να διαμορφώνει νομοθετικά πλαίσια που επιτρέπουν την υπέρβαση ακόμα και των συνταγματικών ορίων, πράγμα που ανάγκασε το ΣτΕ να θέσει κάποια όρια.

ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Θεωρεί νόμιμο το χαράτσι

Αμετακίνητος στο χαράτσωμα των δημοτών και μέσω της επί πληρωμή στάθμευσης εμφανίστηκε κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο δήμαρχος Πειραιά Στέλιος Λογοθέτης. Ταυτόχρονα, όχι μόνο υπεραμύνθηκε των συμφερόντων της παρκοεταιρίας, αλλά αποκάλυψε ότι της έχουν ανατεθεί και γενικότερα καθήκοντα, όπως η μηχανοργάνωση μέρους δημοτικών υπηρεσιών. Ετσι δικαιολόγησε και το γεγονός ότι η παρκοεταιρία εισπράττει ποσοστό όχι μόνο από τις κλήσεις που δικοί της υπάλληλοι κόβουν, αλλά και κλήσεων που έχουν κόψει όργανα της Αστυνομίας ή του Λιμενικού. Οπως είπε ο δήμαρχος Πειραιά, το χέρι της εταιρίας φτάνει μέχρι και στην επιβολή προστίμων για τραπεζοκαθίσματα.

Εκεί όμως που ο Στ. Λογοθέτης συγκρούστηκε με την κοινή λογική, ήταν όταν υποστήριξε ότι δεν έχουν ανατεθεί αστυνομικά καθήκοντα στους υπαλλήλους της εταιρίας, αφού οι τελευταίοι μπορούν μόνο να κόψουν μία κλήση, ενώ ο αστυνομικός έχει τη δυνατότητα μέχρι και να συλλάβει τον παραβάτη οδηγό! Ετσι, σύμφωνα με τη "λογική" Λογοθέτη: "Δεν έχουμε αναθέσει αστυνομική αρμοδιότητα, αλλά αρμοδιότητα διαχείρισης". Προηγουμένως είχε "καταγγείλει" τον νυν γραμματέα του ΠΑΣΟΚ Κ. Σκανδαλίδη, διότι την εποχή που ήταν υπουργός Εσωτερικών, στηριζόμενος σε γνωμάτευση του Νομικού Συμβουλίου του κράτους, δεν είχε απορρίψει την ανάθεση αστυνομικών καθηκόντων σε ιδιώτες.

Πέραν των παραπάνω ο δήμαρχος Πειραιά ψευδώς υποστήριξε ότι δεν έχει καταγγελθεί η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για αύξηση του τέλους στάθμευσης από 100 σε 200 δρχ. την ώρα, όταν πολύ καλά γνωρίζει ότι από τις 15/7/97 το υπουργείο Εσωτερικών την έχει ακυρώσει μετά από προσφυγή του επικεφαλής της Κίνησης "Πειραιάς - Αναγέννηση" Παναγιώτη Σαλπέα.

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Αποπροσανατολίζουν τον κόσμο

Σε δήλωσή της από την Κρήτη, όπου περιοδεύει, η Γενική Γραμματέας της ΚΕ του ΚΚΕ σημειώνει σχετικά με τις εξελίξεις στο θέμα των παρκομέτρων:

"Το παρκόμετρο αποδείχτηκε, τουλάχιστον από την εμπειρία που έχουμε στο Λεκανοπέδιο και αλλού, ότι ήταν ένα μέσο σύναψης συμβολαίων του δήμου με ιδιωτικές εταιρίες, ένα μέσο ιδιωτικοποίησης λειτουργιών του δήμου. Εμφανίστηκε σαν ένα μέσο που βάζει τάξη στο κυκλοφοριακό. Ακόμη και αν έτσι ξεκίνησε ο κάθε δήμαρχος, αποδείχτηκε επιζήμια η ιδιωτικοποίηση. Και μιλώντας καθαρά για τον δήμο της Αθήνας θεωρώ αληθινά απαράδεκτο και αποπροσανατολιστικό και υποτίμηση της νοημοσύνης του Αθηναϊκού λαού, η όλη συζήτηση και η μάχη των δημοτικών εκλογών να επικεντρώνεται ανάμεσα στον κ. Αβραμόπουλο και την κ. Δαμανάκη, στα παρκόμετρα. Καλά και άσχημα παρκόμετρα! Οι άνθρωποι αυτοί δε θέλουν να μιλήσουν για την ανεργία, δε θέλουν να μιλήσουν για τα ναρκωτικά, δε θέλουν να μιλήσουν για τις ιδιωτικοποιήσεις των κοινωνικών υπηρεσιών, δε θέλουν να μιλήσουν για το χαράτσι που πληρώνουν οι γονείς της Αθήνας σήμερα και στους παιδικούς σταθμούς και πάνε να συζητήσουν για τα παρκόμετρα μόνο. Βλέπουν το δέντρο και δε βλέπουν το δάσος.

Θεωρώ απαράδεκτο, κυριολεκτικά, να βλέπουμε στην τηλεόραση, ανάμεσα σε εύλογα δυσαρεστημένους για τα πάντα ανθρώπους, δύο - μια υποψήφια και ένα δήμαρχο - να μονοπωλούν τη συζήτηση περί παρκομέτρων. Η αντιπαράθεση και η άμιλλα στις δημοτικές εκλογές πρέπει να γίνει σε ουσιαστικά ζητήματα".

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΡΙΣΑ
Να καταργηθεί η σύμβαση

Σε ερώτηση που κατέθεσε στο Δημοτικό Συμβούλιο Λάρισας ο Τάσσος Σκυλλάκος,υποψήφιος δήμαρχος της "Συνεργασίας για τη Λάρισα", αναφέρει ότι η ελεγχόμενη στάθμευση η οποία παραδόθηκε το 1993 στη ΣΕΤΕΞ - με κατά πλειοψηφία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου - δεν αντιμετωπίζει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, επιβαρύνει τους δημότες και φέρνει κέρδη μόνο στην εταιρία. Ο Τ. Σκυλλάκος υπενθυμίζει τη θέση της Κίνησης για κατάργηση της συγκεκριμένης σύμβασης με τη ΣΕΤΕΞ και ζητάει να επιστραφούν, με πρωτοβουλία του δήμου, όλα τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν παράνομα στους πολίτες.

Ανάλογες ερωτήσεις έχουν καταθέσει ο Θ. Καραϊσκος,σύμβουλος της πλειοψηφίας και πρώην αντιδήμαρχος, ο οποίος ρωτάει αν θα ξηλωθούν τα παρκόμετρα ή θα εξαγοραστεί το σύστημα από το δήμο και θα ανατεθεί στη ΔΕΤΠΟΛ, καθώς και ο δημοτικός σύμβουλος Κ. Αγοραστός,της παράταξης που πρόσκειται στη ΝΔ.

Ο δήμαρχος Λάρισας Χρ. Καφφές ευρισκόμενος σε δύσκολη θέση, δηλώνει ότι το Δημοτικό Συμβούλιο θ' αποφασίσει για τις σχέσεις του δήμου με τη ΣΕΤΕΞ, αφού πρώτα γίνουν γνωστές όλες οι παράμετροι της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ