ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 4 Νοέμβρη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Στους δρόμους σήμερα καθηγητές - μαθητές
  • Στις 11 π.μ. στα Προπύλαια συγκέντρωση μαθητών από σχολεία του Λεκανοπεδίου. Ανάλογες κινητοποιήσεις σε Πειραιά, Πάτρα, Λάρισα, Κέρκυρα, Χαλκίδα
  • Δυναμική συγκέντρωση μαθητών χτες στην Καλαμαριά
  • Στάση εργασίας και συγκεντρώσεις σήμερα για τους καθηγητές της χώρας

Με συγκεντρώσεις και πορείες σε όλη τη χώρα, αντιδρούν οι καθηγητές και οι μαθητές στην αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης. Σήμερα, μαθητές από σχολεία του Λεκανοπεδίου καλούν σε συγκέντρωση στα Προπύλαια στις 11 το πρωί και πορεία στο υπουργείο Παιδείας, όπου θα συναντηθούν με τους καθηγητές, οι οποίοι έχουν προγραμματίσει εκεί συλλαλητήριο.

Στις 12.30 το μεσημέρι, οι καθηγητές του Λεκανοπεδίου συγκεντρώνονται στο υπουργείο Παιδείας, ενώ στη Θεσσαλονίκη συγκέντρωση θα γίνει στο Αγαλμα Βενιζέλου στις 12 το μεσημέρι. Παράλληλα, η ΟΛΜΕ καλεί τους καθηγητές της χώρας να συμμετάσχουν στην 3ωρη στάση εργασίας τις 3 τελευταίες ώρες του πρωινού κύκλου και τις 3 πρώτες του απογευματινού κύκλου. Η ΟΛΜΕ απευθύνεται στους εκπαιδευτικούς, στους γονείς, στους μαθητές και όλους τους πολίτες της χώρας και τους καλεί να πάρουν στα δικά τους χέρια την υπόθεση της υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου.

Στο μεταξύ, οι μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων σε όλη τη χώρα προχωρούν με συντονισμένα βήματα μέσα από γενικές συνελεύσεις στην οργάνωση της αντίδρασής τους στην υποβάθμιση της παιδείας και στο χάος που έχει δημιουργήσει στα σχολεία η "εκπαιδευτική μεταρρύθμιση" και υπογράφουν κατά εκατοντάδες το κείμενο καταδίκης των αντιεκπαιδευτικών μέτρων.

Στο ραντεβού, στις 11 το μεσημέρι, σήμερα στα Προπύλαια, έχουν αποφασίσει να δώσουν "παρών" μαθητές από Μουσικό Λύκειο Παλλήνης, 1ο Γυμνάσιο Ταύρου, 3ο Ε. Λ. Χαϊδαρίου, ΤΕΕ Αιγάλεω, 1ο Ε. Λ. Καισαριανής, ΤΕΕ Καισαριανής, Ε. Λ. Καρέα, 3ο Ε. Λ. Ν. Ιωνίας, 2ο Ε. Λ. Αγίων Αναργύρων, 4ο Ε. Λ. Ν. Ιωνίας, ενώ με αποφάσεις τμημάτων και τάξεων θα συμμετάσχουν τα 4ο Ε. Λ. Περιστερίου, 2ο ΤΕΕ Περιστερίου, 2ο ΕΛ Αγίας Βαρβάρας, 6ο ΕΛ Αιγάλεω, 2ο ΕΛ Αιγάλεω, 3ο Ε. Λ. Γαλατσίου.

Στον Πειραιά,οι μαθητές της Ιωνιδείου Σχολής και του 1ου ΤΕΕ, και 10ου και 11ου Ενιαίου Λυκείου καλούν σε συγκέντρωση στην πλατεία Κοραή και πορεία στη Νομαρχία στις 11 το πρωί. Την Παρασκευή, ο Δήμος Περάματος καλεί τα 15μελή να συμμετάσχουν στην παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας.

Στη Θεσσαλονίκη

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο οργανώνουν σήμερα οι πέντε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, σε συντονισμό με τους μαθητές και τους φοιτητές. Το συλλαλητήριο θα γίνει στις 12 το μεσημέρι στο χώρο μπροστά από το Αγαλμα του Βενιζέλου.

Στο μεταξύ, το χορό των κινητοποιήσεων συνεχίζουν για δεύτερη βδομάδα οι μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων της Θεσσαλονίκης. Μετά τα ΤΕΕ Σταυρούπολης η σκυτάλη πέρασε στα Λύκεια της Καλαμαριάς (2ο, 3ο, 4ο, 5ο, 6ο, 7ο) και το 2 Λύκειο Θεσσαλονίκης στο κέντρο της πόλης, που ήδη βρίσκονται σε κατάληψη. Επίσης το 2ο Ε. Λ. Συκεών και το 2ο Ε. Λ. Ανω Τούμπας. Χτες το μεσημέρι, οι μαθητές πραγματοποίησαν συγκέντρωση έξω από το 1ο Λύκειο και στη συνέχεια πορεία στους κεντρικούς δρόμους της Καλαμαριάς, διαμηνύοντας πως "τίποτα δεν τους σταματά, ο νόμος του Αρσένη θα μείνει στα χαρτιά". Στον αγώνα των μαθητών συμπαραστέκονται και οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων. Οι μαθητές διεκδικούν μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, να σταματήσει η τακτική των συμπτύξεων, να αυξηθούν οι δαπάνες για την παιδεία και να καλυφθούν οι ανάγκες υλικοτεχνικής υποδομής σε όλα τα σχολεία. Επίσης καταγγέλλουν ως αντιεκπαιδευτικά τα διαγνωστικά τεστ και τα κριτήρια "αξιολόγησης" των μαθητών, απαιτούν δημοκρατική λειτουργία των σχολείων και να μην καταργηθεί ο θεσμός των μαθητικών κοινοτήτων. Τέλος, καταγγέλλουν την αδιάλλακτη στάση του υπουργείου Παιδείας, που, ενώ ευαγγελίζεται τη μεταρρύθμιση, από την άλλη έχει καταδικάσει τους μαθητές σε χάσιμο 50.000 διδακτικών ωρών μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με στοιχεία της Νομαρχίας, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση λείπουν 50 καθηγητές κυρίως ειδικοτήτων, ενώ ακόμη δεν έχουν δοθεί όλα τα βιβλία στους μαθητές κυρίως της Γ Λυκείου.

Στην υπόλοιπη χώρα

Στην Πάτρα,συγκέντρωση στις 11 το πρωί στο σχολείο τους διοργανώνουν σήμερα οι μαθητές του Λυκείου Παραλίας και καλούν τους συμμαθητές τους από άλλα σχολεία σε πορεία στη Νομαρχία. Μαζί τους και ο Σύλλογος Φοιτητών Μηχανικών που συμμετέχει στην κινητοποίηση.

Στην Κέρκυρα,το 3ο Ενιαίο Λύκειο και τμήματα από το 5ο και 6ο Ε. Λ. Κέρκυρας διοργανώνουν σήμερα συγκέντρωση στις 11 στο συγκρότημα των λυκείων και πορεία στη Νομαρχία.

Μαθητές και σπουδαστές συντονίζουν τη δράση τους στη Χαλκίδα, ενάντια στον αντιεκπαιδευτικό νόμο 2525/97, διεκδικώντας την αναβάθμιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της Παιδείας. Ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα των μαθητών του 1ου και 2ου Λυκείων και του 1ου Γυμνασίου Χαλκίδας,οι σπουδαστές της Σχολής Διοίκησης Οικονομίας (ΣΔΟ) του ΤΕΙ Χαλκίδας, με ομόφωνη απόφασή τους, συμμετέχουν στο σημερινό συλλαλητήριο διαμαρτυρίας στις 11 το πρωί στην πλατεία Αγοράς και στη συνέχεια στην πορεία προς τη Νομαρχία Ευβοίας.

Στη Λάρισα,το 1ο Ενιαίο Λύκειο και το 1ο, 2ο και 6ο ΤΕΕ Λάρισας καλούν σε συγκέντρωση στην πλατεία Ταχυδρομείου στις 11 π.μ. και πορεία στη Νομαρχία.

Στην πραγματοποίηση πορείας προσανατολίζονται και οι μαθητές του ΤΕΕ Καλύμνου, που από προχτές έχουν προχωρήσει σε κατάληψη του σχολείου, διεκδικώντας την κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικούς και την επίλυση των προβλημάτων υλικοτεχνικής υποδομής.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΝΥΧΤΕΡΙΝΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Αγώνες για το δικαίωμα στη γνώση

Συγκέντρωση στην πλατεία Κάνιγγος και πορεία στο υπουργείο Παιδείας διοργανώνουν αύριο οι μαθητές νυχτερινών σχολείων Αθήνας

"Τόσα χρόνια με κόπους και θυσίες προσπαθούμε να μάθουμε πέντε γράμματα, να πάρουμε ένα χαρτί συνδυάζοντας το σχολείο με τη δουλιά και με το νόμο 2525/97 μας στερείται κάθε δικαίωμα στη γνώση".Με τα λόγια αυτά το Συντονιστικό Νυχτερινών Σχολείων Αθήνας εκφράζει την αγανάκτηση των μαθητών των νυχτερινών σχολείων ενάντια στα μέτρα που προωθούνται στην παιδεία και καλεί τους μαθητές των νυχτερινών σχολείων να κλείσουν αύριο τα σχολεία τους και να δώσουν μια πρώτη απάντηση στην πολιτική που υπονομεύει το δικαίωμά τους στη μόρφωση. Το Συντονιστικό διοργανώνει αύριο, στις 8 το βράδυ, συγκέντρωση στην πλατεία Κάνιγγος και πορεία στο υπουργείο Παιδείας και ανάλογες κινητοποιήσεις προγραμματίζονται και σε άλλες πόλεις της χώρας.

"Για μας τους εργαζόμενους μαθητές το νυχτερινό σχολείο μάς δίνει μια ευκαιρία να κατακτήσουμε τη γνώση και γι' αυτό ο χαρακτήρας λειτουργίας του πρέπει να είναι τέτοιος που να δίνει κίνητρα στους νέους εργαζόμενους για σπουδές", επισημαίνουν οι μαθητές των νυχτερινών σχολείων. "Αντίθετα, ο νόμος 2525/97 οδηγεί τα σχολεία σε μαρασμό και τους μαθητές στο δρόμο, όταν δε θα μπορούν να ανταποκριθούν στις εξετάσεις που λόγω της καθημερινής εργασίας δεν τους επιτρέπεται η ουσιαστική μελέτη".

Οι μαθητές ζητούν την κατάργηση του νόμου 2525/97 και του Νόμου για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, αντιδρούν στον εργασιακό μεσαίωνα που τείνει να επιβληθεί και στην κατάργηση του 8ωρου και των συλλογικών συμβάσεων και ζητούν δημιουργία συστήματος επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσα στη δημόσια δωρεάν παιδεία, 15% του προϋπολογισμού για την παιδεία, να μην καταργηθεί το ποσοστό 1% για εισαγωγή στα ΤΕΙ. Αντιδρούν επίσης στη διάλυση των μαθητικών κοινοτήτων και συμβουλίων και ζητούν οι μαθητικές εκλογές να γίνονται ενιαία για όλα τα σχολεία της χώρας στην αρχή της σχολικής χρονιάς.

Οι μαθητές των νυχτερινών σχολείων καλούν τα κόμματα να πάρουν θέση στα αιτήματά τους και να συζητήσουν στη Βουλή τα θέματα που τους αφορούν και καλούν και τα σωματεία να στηρίξουν ενεργά τις πρωτοβουλίες και τα αιτήματά τους.

ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
"Πειραματόζωα" γίνονται οι μαθητές

Προβλήματα στους καθηγητές και τους μαθητές δημιουργεί η διδασκαλία του μαθήματος των Μαθηματικών του Λυκείου μετά τις τελευταίες αλλαγές, όπως καταγγέλλουν μαθηματικοί από σχολεία της Νότιας Αττικής και καλούν τους συναδέλφους τους μαθηματικούς, αλλά και τους καθηγητές άλλων ειδικοτήτων να διδάξουν την ύλη με ρυθμούς τέτοιους που να είναι δυνατή η ουσιαστική αφομοίωσή τους από τους μαθητές, αντιτιθέμενοι σε οποιαδήποτε προσπάθεια πίεσης για επιτάχυνση του ρυθμού διδασκαλίας.

Οι μαθηματικοί της ΕΛΜΕ Ν. Αττικής, οι οποίοι συζήτησαν το θέμα, παρατηρούν ότι "η ύλη των κατευθύνσεων (Θετικής και Τεχνολογικής) δεν είναι δυνατόν να αφομοιωθεί από μαθητές που μόλις τέλειωσαν την Α Λυκείου, με το επίπεδο γνώσεων που έχουν και σε σχέση με τον υποτιθέμενο χρόνο διδασκαλίας". Αναφέρουν δε χαρακτηριστικά ότι "μέρος της ύλης της 1ης δέσμης μεταφέρθηκε μηχανιστικά στη Β Λυκείου, χωρίς την απαραίτητη προσαρμογή της στο επίπεδο των μαθητών" και πως "υπολογίστηκε ότι, χωρίς να μετρηθούν αργίες, εκδρομές κλπ., η ύλη της θετικής κατεύθυνσης θα τελειώσει στοιχειωδώς περί τα μέσα Ιουνίου".

Επισημαίνουν παράλληλα ότι "η ύλη των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας (Α και Β Λυκείου) είναι αδύνατον να ολοκληρωθεί, αν λάβουμε υπόψη τη μείωση των ωρών διδασκαλίας της Αλγεβρας αφ' ενός, και τα γνωστικά κενά που έχουν οι μαθητές, από το γυμνάσιο και την Α Λυκείου".

Οι μαθηματικοί χαρακτηρίζουν "απαράδεκτα" και τα σεμινάρια που παρακολούθησαν, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι "αντί να ενημερώνουν τους συναδέλφους, επέτειναν τη σύγχυση που υπήρχε".

"Στην προσπάθεια να εφαρμοστεί ο επιστημονικά αμφιλεγόμενος νέος τρόπος αξιολόγησης των μαθητών, μετατρέπονται χιλιάδες μαθητές και καθηγητές σε πειραματόζωα, επισημαίνουν οι μαθηματικοί. Παράλληλα δημιουργείται σύγχυση και αβεβαιότητα και τα παιδιά οδεύουν μαζικά προς τα φροντιστήρια, νωρίτερα απ' ό,τι γινόταν προηγούμενα και για περισσότερες ώρες. Ετσι τονώνεται ένας θεσμός που υποτίθεται ότι αντιμάχεται η "μεταρρύθμιση", ενώ οι μαθητές είναι τα θύματα που παραδέρνουν καθημερινά μεταξύ σχολείου - φροντιστηρίου, χωρίς να είναι σε θέση να διαθέσουν το στοιχειώδη χρόνο προσωπικής καθημερινής δουλιάς, που απαιτείται για την αφομοίωση ύλης τέτοιου όγκου και επιπέδου".

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
"Οχι" στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων

Την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου για τον αναπληρωτή εκπαιδευτικό, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ενωση Αδιόριστων Εκπαιδευτικών (ΠΕΑΔ). Η ΠΕΑΔ - καταγγέλλει το υπουργείο Παιδείας - προχώρησε σε προαναγγελίες προσλήψεων "επιτυχόντων" εκπαιδευτικών, τη στιγμή που εκκρεμεί απόφαση του ΑΣΕΠ για τις ενστάσεις που έχουν υποβληθεί σε αυτό, σε μια προσπάθεια νομιμοποίησης του διαγωνισμού - παρωδία του ΑΣΕΠ και των διορισμών των "επιτυχόντων" εκπαιδευτικών.

Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνει η ΠΕΑΔ, το υπουργείο καλεί τους επιτυχόντες να αναλάβουν υπηρεσία με την ιδιότητα του αναπληρωτή, καταστρατηγώντας τόσο το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για τους αναπληρωτές (δεν προβλέπει υποχρέωση ανάληψης θέσης αναπληρωτή), όσο και την αναλογία πρόσληψης αναπληρωτών (20% για αναπληρωτές από το διαγωνισμό και 80% από την επετηρίδα), ενώ την ίδια στιγμή το ΥΠΕΠΘ προωθεί τις παραπάνω μεθοδεύσεις με συγχωνεύσεις των τμημάτων (30 μαθητές ανά τμήμα στην ΑΒάθμια και 35 στη ΒΒάθμια), έτσι ώστε να εμφανίσει υπεράριθμους τεχνητάτους διδάσκοντες και να συγκαλύψει τα πραγματικά κενά. Επίσης, όπου δεν επαρκούν οι "επιτυχόντες" τονίζει η Ενωση, το ΥΠΕΠΘ δεν προχωρεί σε πρόσθετους διορισμούς από την επετηρίδα, γιατί επιδιώκει με κάθε τρόπο την κατάργησή της, ενώ ταυτόχρονα καταργεί και το δικαίωμα της μόνιμης και σταθερής εργασίας στη δημόσια εκπαίδευση χιλιάδων αδιόριστων.

Οσον αφορά την αξιολόγηση, η ΠΕΑΔ επισημαίνει ότι με τον τρόπο που προσπαθεί να την επιβάλει το ΥΠΕΠΘ, βάσει δηλαδή των αξιολογικών εκθέσεων, που θα υποβάλλονται στο τέλος της κάθε σχολικής χρονιάς από το διευθυντή, το σχολικό σύμβουλο και τους προϊσταμένους, μαζί με το Σώμα Μονίμων Αξιολογητών (ΣΜΑ), ανοίγει ο δρόμος για την αλλαγή των εργασιακών σχέσεων, ενώ πλήττονται τα στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών, αφού σε περίπτωση αρνητικής έκθεσης για δεύτερη συνεχή χρονιά οδηγεί τον αναπληρωτή σε απόλυση από το σχολείο, με μετάταξη σε άλλη υπηρεσία.

Η ΠΕΑΕ καλεί όλους τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς σε αγώνα για αυτόματη διοικητική εξομοίωση, κατάργηση των υποχρεωτικών παρουσιών, καμία απορριπτική διαδικασία στα πλαίσια της εξομοίωσης, μείωση του αριθμού των μαθημάτων, καμία κατηγοριοποίηση στον κλάδο Δασκάλων - Νηπιαγωγών, ίσα επαγγελματικά μισθολογικά και βαθμολογικά δικαιώματα για όλους τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, εντείνοντας τη συνολική αντιπαράθεσή τους στο νόμο 2525/97 και το σχολείο των εκπαιδεύσιμων και απασχολήσιμων που επαγγέλλεται.

ΚΚΕ
Παρέμβαση για τα προβλήματα της παιδείας στην Καρδίτσα

Τα σοβαρά προβλήματα της εκπαίδευσης στο Νομό Καρδίτσας, που αφορούν ελλείψεις υλικοτεχνικής και κτιριακής υποδομής, εκπαιδευτικού προσωπικού και εποπτικών μέσων, την καθυστέρηση των πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καθώς και τις συμπήξεις τμημάτων στα γυμνάσια και τα λύκεια του Νομού, φέρνουν με σχετική Ερώτησή τους στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕΒαγγέλης Μπούτας και Αχιλλέας Κανταρτζής,ζητώντας από τον υπουργό Παιδείας να παρέμβει για την άμεση επίλυσή τους.

Οι δύο βουλευτές, αναφέρονται στα παραπάνω προβλήματα με βάση τις επισημάνσεις της ΕΛΜΕ Καρδίτσας και επισημαίνουν ότι αυτά είναι απόρροια της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και των αντιεκπαιδευτικών νόμων 2525 και 2640, η εφαρμογή των οποίων οξύνει συνεχώς τα προβλήματα στο χώρο της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα στο νομό. Σημειώνουν συγκεκριμένα: "Σημαντικές είναι οι ελλείψεις σε εργαστηριακό εξοπλισμό στα Γυμνάσια και τα Λύκεια του νομού, ειδικότερα για τα μαθήματα της τεχνολογίας και της πληροφορικής, όπως επίσης και οι ελλείψεις σε κτιριακή υποδομή στο νομό, με αποτέλεσμα οι μαθητές να κάνουν μάθημα σε διαδρόμους, ή σε αίθουσες χωρισμένες με νοβοπάν, στα αμφιθέατρα, ακόμα και σε αποθήκες, να συστεγάζονται 3 σχολεία σε ένα συγκρότημα με διπλοβάρδια, ενώ όπως τονίζουν οι κομμουνιστές βουλευτές, το εσπερινό Γυμνάσιο - Λύκειο Καρδίτσας συστεγάζεται με δημοτικό σχολείο χωρίς να υπάρχει η κατάλληλη υποδομή και ο εξοπλισμός".

Σημειώνουν, επίσης, ότι μέχρι τις 23/10/98 έλειπαν καθηγητές των κυρίων ειδικοτήτων, μέχρι σήμερα ακόμα δεν έχουν σταλεί οι πιστώσεις για την πρόσληψη 50 αναπληρωτών για τις ανάγκες των σχολείων, με αποτέλεσμα όπως τονίζεται στην ερώτηση στα περισσότερα σχολεία της πόλης ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα ξεπερνά τους 25, φτάνοντας και τους 33 με ορισμένες περιπτώσεις και να περιορίζονται οι διδακτικές ώρες σε ορισμένα μαθήματα (Γαλλικά, Φιλολογικά) για να εξοικονομηθούν πιστώσεις.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας, ποια μέτρα θα πάρει και πότε θα εφαρμοστούν ώστε να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά τα παραπάνω προβλήματα.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Στους δρόμους χτες και οι μαθητές Δημοτικών

"Θέλουμε δασκάλους σε όλα τα σχολεία αύξηση των δαπανών για την παιδεία".Με κυρίαρχο αυτό το σύνθημα εκατοντάδες μαθητές των σχολείων της Δυτικής Θεσσαλονίκης, μαζί με τους γονείς τους, πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας χτες το μεσημέρι έξω από το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, απαιτώντας να σταματήσει η πολιτική συμπτύξεων των τμημάτων και να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά σε δασκάλους.

Αποτέλεσμα της απαράδεκτης πολιτικής του υπουργείου Παιδείας, όπως καταγγέλλουν οι γονείς, είναι να χαθούν μέχρι τώρα περισσότερες από 100.000 διδακτικές ώρες.

Την ίδια ώρα μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Χορτιάτη μαζί με τους γονείς τους πραγματοποίησαν συμβολική κατάληψη της νομαρχίας, ενώ μέσα πραγματοποιούνταν σύσκεψη του νομάρχη με τους δημάρχους και τους προϊσταμένους της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νομού.

Μπροστά στη λαϊκή αγανάκτηση και το διαρκώς ογκούμενο κύμα αντιδράσεων και κινητοποιήσεων, ο νομάρχης ανακοίνωσε πως, αν μέχρι το τέλος της βδομάδας δεν έχουν σταλεί όλες οι απαραίτητες πιστώσεις για την κάλυψη των 150 κενών σε δασκάλους και των 50 σε καθηγητές, κύρια ειδικοτήτων της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τότε από την επόμενη Δευτέρα θα μπει λουκέτο σε όλα τα σχολεία του νομού. Ο νομάρχης κατήγγειλε επίσης ότι εδώ και έξι μήνες δεν έχουν σταλεί στη νομαρχία τα χρήματα για την ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων που έπρεπε ναέχουν δοθεί από το υπουργείο Οικονομικών, ενώ και οι Δήμοι δεν έχουν εισπράξει τα χρήματα για τη συντήρηση των σχολικών κτιρίων.

Στο μεταξύ οι Σύλλογοι γονέων, που με αποφάσεις τους έχουν προχωρήσει σε καταλήψεις 25 Δημοτικών Σχολείων στους Δήμου Αμπελοκήπων, Συκεών, Ευόσμου, Χορτιάτη, αλλά και οι Σύλλογοι γονέων Πολίχνης, Σταυρούπολης και Μενεμένης, οι οποίοι οργάνωσαν τη χτεσινή συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το ΥΜΑΘ, προειδοποιούν πως δε θα σταματήσουν τον αγώνα τους και ζητούν: Να σταματήσουν οι συμπτύξεις, κάλυψη όλων των κενών και 20 μαθητές ανά τμήμα με νομοθετική ρύθμιση. Τέλος, απαιτούν από το ΥΠΕΠΘ να εγκαταλείψει την αδιάλλακτη στάση του και να ανοίξει ουσιαστικό διάλογο με όλους τους φορείς, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της Δημόσιας και Δωρεάν Εκπαίδευσης.

Σύσκεψη στην Καρδίτσα

Σε συγκέντρωση για την ανάληψη κοινών πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που δημιουργούνται από την εφαρμογή των νόμων 2525/97 και 2640/98 καλεί η ΕΛΜΕ Καρδίτσας, σήμερα, στις 12 το μεσημέρι. Η εκδήλωση θα γίνει στο Εργατικό Κέντρο Καρδίτσας.

ΦΟΙΤΗΤΕΣ
Συλλαλητήριο στις 11 Νοέμβρη

Σε κινητοποίηση την Τετάρτη 11 Νοέμβρη προχωρούν φοιτητικοί και σπουδαστικοί σύλλογοι Σχολών της Αθήνας, αντιδρώντας στην υποβάθμιση των σπουδών τους με τη στροφή στην κατάρτιση. Τη συμμετοχή τους στην πορεία έχουν αποφασίσει μέσα από τις γενικές συνελεύσεις των συλλόγων τους, οι φοιτητές του Χημικού Τμήματος και του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Αθήνας, και οι σύλλογοι οικοτρόφων φοιτητών της εστίας του ΕΜΠ και της ΣΕΛΕΤΕ.

Οι φοιτητές αντιδρούν στη δημιουργία 70 περίπου νέων τμημάτων, με το "σπάσιμο" των τμημάτων που υπάρχουν ή με το συγκερασμό διαφόρων μαθημάτων από προγράμματα σπουδών, με παρεμφερή γνωστικά αντικείμενα. Ζητούν, επίσης, ενίσχυση των προγραμμάτων σπουδών με ειδίκευση, μέσα στο πτυχίο, οικονομική ενίσχυση των υπαρχόντων τμημάτων και αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του κρατικού προϋπολογισμού, κατάργηση του νόμου 2525/97.

Αύριο το πρωί, φοιτητικοί σύλλογοι του Πανεπιστημίου Αθήνας οργανώνουν παράσταση διαμαρτυρίας στη συνεδρίαση της Συγκλήτου.

ΝΟΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
"Αυτοσχεδιασμοί" στα ΤΕΕ!

Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Απ. Τασούλα και Μ. Μπόσκου προς τον υπουργό Παιδείας

Απαράδεκτη χαρακτηρίζουν την κατάσταση στα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια του Νομού Ιωαννίνων οι βουλευτές του ΚΚΕ Αποστόλης Τασούλας και Μαρία Μπόσκου,οι οποίοι κατέθεσαν για το θέμα αυτό Ερώτηση στον υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι δύο βουλευτές επισημαίνουν ότι στα ΤΕΕ του Νομού μέχρι τα τέλη Οκτώβρη δεν τοποθετήθηκαν οι απαραίτητοι καθηγητές, βιβλία δεν υπάρχουν και οι καθηγητές "αυτοσχεδιάζουν, στηριζόμενοι στην όποια εμπειρία τους".

Επισημαίνουν επίσης την ανυπαρξία εργαστηρίων που έχει αποτέλεσμα, προκειμένου να εξυπηρετηθούν υποτυπωδώς οι σπουδαστές, να μετακινούνται στα εργαστήρια του πρώην Πολυκλαδικού Λυκείου, διασχίζοντας την Εθνική οδό με μεγάλο κίνδυνο τροχαίων ατυχημάτων. Αναφέρουν επίσης ότι τα τμήματα ξεπερνούν κατά κανόνα τους 30 μαθητές και σε μερικές περιπτώσεις φτάνουν και τους 40, τα δε σεμινάρια προετοιμασίας των καθηγητών είναι πολύ χαμηλού επιπέδου.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για να διοριστούν άμεσα περισσότεροι καθηγητές στα ΤΕΕ ώστε να καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες και πώς θα αναβαθμίσει την προετοιμασία τους. Ρωτούν επίσης πότε θα δοθούν βιβλία στους σπουδαστές και τι θα κάνει ώστε να εξευρεθούν χώροι και καθηγητές και να μειωθούν οι μαθητές ανά τμήμα. Τέλος, καλούν τον υπουργό Παιδείας να απαντήσει πότε θα οργανωθούν και εξοπλιστούν τα εργαστήρια και πώς θα αντιμετωπίσει το πρόβλημα της επικίνδυνης μετακίνησης των σπουδαστών στο εργαστήριο του πρώην Πολυκλαδικού Λυκείου.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ