ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 3 Ιούλη 1999
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ"
Οι εργαζόμενοι συνεχίζουν τον αγώνα

Συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης υπέβαλαν οι εκπρόσωποι της "Επιτροπής Υπεράσπισης της ΟΑ"

Με τη νέα 24ωρη απεργία της ερχόμενης Τετάρτης οι εργαζόμενοι της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" συνεχίζουν τον αγώνα τους ενάντια στα κυβερνητικά σχέδια για το ξεπούλημα του εθνικού αερομεταφορέα, ενώ προαναγγέλλουν κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων, δηλώνοντας κατηγορηματικά ότι "η ιδιωτικοποίηση - ξεπούλημα δε θα περάσει".

Την κήρυξη της νέας 24ωρης απεργίας γνωστοποίησε με εξώδικο σε κυβέρνηση και διοίκηση το ΔΣ της ΟΣΠΑ, που έχει προγραμματίσει για μεθαύριο Δευτέρα το πρωί νέα συνεδρίαση, πριν τη συνάντηση με τους συναρμόδιους υπουργούς Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου και Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλη(12 μεσημέρι στο ΥΠΕΘΟ).

Για τη μεθαυριανή συνεδρίαση, οι εκπρόσωποι της "Επιτροπής Υπεράσπισης της ΟΑ" και μέλη του ΔΣ της ΟΣΠΑ, Σ. Μαντζουράνης,Γ. Φιλίππου,Κ. Ησυχος και Σ. Γιαννόπουλος υπέβαλαν συγκεκριμένο πρόγραμμα δράσης, που κατέθεσαν στο ΔΣ της ΟΣΠΑ οι τέσσερις συνδικαλιστές και περιλαμβάνει:

  • Συγκέντρωση συνδικαλιστών και εργαζομένων μεθαύριο Δευτέρα, στις 12 το μεσημέρι έξω από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, που έχει οριστεί η συνάντηση των εκπροσώπων της ομοσπονδίας με τους συναρμόδιους υπουργούς Γ. Παπαντωνίου και Τ. Μαντέλη.
  • Σύσκεψη στα γραφεία της ΟΣΠΑ την ερχόμενη Τρίτη, στις 10 π.μ., με τις ομοσπονδίες των ΔΕΚΟ και θέμα το συντονισμό της δράσης ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις.
  • Την ίδια μέρα (Τρίτη, 6 Ιούλη) στις 6 μ.μ., να γίνει ενημέρωση των εργαζομένων στο Δυτικό Αεροδρόμιο από κλιμάκιο της ΟΣΠΑ και αντιπροσωπεία από τις άλλες ΔΕΚΟ, με κατάλληλη προετοιμασία (αφίσες, προπαγανδιστικό υλικό κλπ. ).
  • Πανολυμπιακή συγκέντρωση την Τετάρτη, 10 Ιούλη, στις 10 π.μ. στα γραφεία της ΟΑ στη Λεωφ. Συγγρού και πορεία στο Μέγαρο Μαξίμου.
  • Συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή, 9 Ιούλη, στο Δυτικό Αεροδρόμιο, με ταυτόχρονη συγκέντρωση συνδικαλιστών - εργαζομένων.
  • Πρόγραμμα συγκεντρώσεων από τη μεθεπόμενη Δευτέρα, 12 Ιούλη, στους αεροπορικούς σταθμούς, σε συντονισμό με τα εργατικά κέντρα, την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους μαζικούς φορείς και ταυτόχρονες κατά τόπους 3ωρες στάσεις εργασίας.
  • Συγκέντρωση συνδικαλιστών - εργαζομένων στα γραφεία της διοίκησης της ΟΑ, την ημέρα που θα "προσπαθήσουν" να εγκατασταθούν στα γραφεία της εταιρίας οι εκπρόσωποι της "Μπρίτις Εργουέις" και της "Σπίντγουιν".
Σύσκεψη από το ΠΑΜΕ

Ανοιχτή σύσκεψη συγκαλεί μεθαύριο Δευτέρα το ΠΑΜΕ, με σκοπό το συντονισμό της δράσης των εργαζομένων και γενικά όσων έμπρακτα διαφοροποιούνται στην πολιτική παράδοσης και ξεπουλήματος της "Ολυμπιακής" και του δημόσιου πλούτου της χώρας.

Στη σύσκεψη, που θα γίνει στις 7 μ.μ. μεθαύριο, στην αίθουσα λογιστών (Κάνιγγος 27, 5ος όροφος), καλούνται να πάρουν μέρος ομοσπονδίες, σωματεία, επιτροπές αγώνα, συνδικαλιστές των ΔΕΚΟ, του Δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.

Σε χτεσινή του ανακοίνωση το ΠΑΜΕ, επισημαίνει ότι αναλαμβάνει αυτή την πρωτοβουλία επειδή μόνο η ενωμένη και συντονισμένη δράση μπορούν να φέρουν αποτελέσματα και προσθέτει ότι το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα και οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ και στις υπό ιδιωτικοποίηση επιχειρήσεις, δε μένουν αδιάφοροι απέναντι σ' αυτή την πολιτική, αλλά αντίθετα οργανώνουν τη δράση τους για την ανατροπή της. Ιδιαίτερη αναφορά κάνει το ΠΑΜΕ στην προκλητική εμμονή της κυβέρνησης στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, παρά την καταδίκη της πολιτικής της από τη συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού στις πρόσφατες εκλογές, υπογραμμίζοντας ότι "σημαντικές παραγωγικές μονάδες και στρατηγικής σημασίας τομείς, προσφέρονται βορά στις πολυεθνικές και στα μονοπώλια, είτε με ξεπούλημα, είτε με μετοχοποίηση, είτε με εγκατάλειψη". Ως πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρεται η ΟΑ, με την επισήμανση ότι η εκχώρηση της διοίκησης της εταιρίας στους ανταγωνιστές της, θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες για τη χώρα, αλλά και τους εργαζόμενους στον εθνικό αερομεταφορέα.

Στην ανακοίνωση του ΠΑΜΕ, τέλος, γίνεται αναφορά στον κυβερνητικό και εργοδοτικό συνδικαλισμό που έχει τις πλειοψηφίες σε ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, οι οποίες κάνουν ό,τι μπορούν για να περάσει η κυβερνητική πολιτική.

ΔΙΩΡΥΓΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Πωλείται σε ιδιώτες και με... "προίκα"!

Καθολικό αίτημα των Κορινθίων να αποδοθεί στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στους εργαζομένους

Η κυβέρνηση δε σκοπεύει απλά να ιδιωτικοποιήσει τη Διώρυγα της Κορίνθου, αλλά θέλει να δώσει ως "προίκα" στους μελλοντικούς ιδιώτες εκμεταλλευτές της αυξημένα διόδια. Θέλει συγκεκριμένα, να καταβάλλουν διόδια, να καταβάλλουν δηλαδή χαράτσι, ακόμη και όσοι θα διέρχονται από τις βυθιζόμενες γέφυρες Ισθμίας και Ποσειδωνίας!

Η εξέλιξη αυτή - που προδιαγράφεται ήδη στο συζητούμενο νομοσχέδιο για τη διώρυγα, έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις των κατοίκων του νομού Κορίνθου. Είναι, μάλιστα, χαρακτηριστική η επιστολή του δημάρχου Κορίνθου Θ. Θωμαϊδη προς τον υπουργό Οικονομικών, με την οποία ζητά να αποσυρθεί το νομοσχέδιο και να αποδοθεί η Διώρυγα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στους εργαζομένους. Πιο συγκεκριμένα, η επιστολή έχει ως εξής:

"Με έκπληξη πληροφορούμαστε ότι στο συζητούμενο Σχέδιο Νόμου που αφορά τη Διώρυγα, περιλαμβάνεται διάταξη, με την οποία καθορίζεται η καταβολή διοδίων από όσους διέρχονται από τις βυθιζόμενες γέφυρες Ισθμίας και Ποσειδωνίας.

Είναι προφανές ότι ορισμένοι επιδιώκουν την πλήρη αποκοπή της Κορίνθου - εν μέρει το πέτυχαν με τη χάραξη του νέου εθνικού δρόμου - και σ' αυτή τους την προσπάθεια ανακαλύπτουν συνεχώς τρόπους, για λόγους βέβαια που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε.

Καλούμε τις τοπικές αρχές να πάρουν θέση, αλλά κυρίως εσάς κ. υπουργέ των Οικονομικών, να αποσύρετε την πρόταση νόμου, να τη θέσετε υπόψη των εχόντων έννομο συμφέρον, μεταξύ των οποίων και η Τοπική Αυτοδιοίκηση της Κορινθίας, και να το επαναφέρετε σε συζήτηση, εφόσον μάς δώσετε την ευκαιρία να διατυπώσουμε τις θέσεις μας". Και η επιστολή του δημάρχου καταλήγει:

"Αποφεύγουμε να χαρακτηρίσουμε την προσπάθεια ως αύξηση "της προίκας της Διώρυγας" για το μελλοντικό ιδιώτη - αγοραστή, αλλά επαναλαμβάνουμε το καθολικό αίτημα των Κορινθίων: Η Διώρυγα να αποδοθεί στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στους εργαζομένους".

Τα δημόσια έργα βάφονται με... ξένα χρώματα!

Την παράνομη και κατευθυνόμενη από τις μελέτες αυτή προτίμηση, σε βάρος των ελληνικών προϊόντων, καταγγέλλουν με Ερώτηση προς τους συναρμόδιους υπουργούς οι βουλευτές του ΚΚΕ

Οι μελέτες οδηγούν "έντεχνα" και κατά παράβαση του νόμου στην προτίμηση ξένων χημικών προϊόντων (χρώματα, στεγανωτικά κ. ά.) που χρησιμοποιούνται στα δημόσια έργα που εκτελούνται στη χώρα μας, σε βάρος των αντίστοιχων ελληνικών προϊόντων που είναι εφάμιλλης ποιότητας και στοιχίζουν φτηνότερα!Την καταγγελία αυτή κάνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Γκατζής και Σταύρος Παναγιώτου,με Ερώτηση που απευθύνουν προς τους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Ανάπτυξης, με την οποία ζητούν να μάθουν τι μέτρα σκοπεύει να πάρει η κυβέρνηση, ώστε να σταματήσει η παράνομη κατεύθυνση προμήθειας ξένων και συγκεκριμένων προϊόντων.

Αναλυτικότερα οι δύο βουλευτές του ΚΚΕ αναφέρουν: "Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών εκτελέστηκαν και εκτελούνται στη χώρα μας διάφορα έργα του Δημοσίου, για την κατασκευή των οποίων χρησιμοποιούνται, εκτός των βασικών οικοδομικών υλικών και ένα πλήθος χημικών προϊόντων, όπως χρώματα, αντισκωριακά, συγκολλητικά, στεγανωτικά υλικά και πολλά άλλα. Και ενώ θα περίμενε κανείς, μέσω τεχνικών προδιαγραφών, την προτίμηση των ελληνικών προϊόντων - ισάξια σε ποιότητα, αντοχή και φθηνότερα - υποδεικνύονται μέσω μελέτης, τα ξένα εισαγόμενα και μάλιστα κατά παράβαση της παρ. 7 του άρθρου 12 του ΠΔ 23/93, που ρητά απαγορεύει "η μελέτη να περιέχει εκφράσεις οι οποίες παραπέμπουν σε συγκεκριμένα προϊόντα ή υποδηλώνουν την προέλευση ή τον κατασκευαστή συγκεκριμένων προϊόντων". Αντί όμως αυτών και όπως τεκμηριώνεται και από αποσπάσματα μελετών, τεχνικών προδιαγραφών, τιμολογίων κ. ά., ακολουθείται πάγια η τακτική να κατονομάζονται συγκεκριμένα προϊόντα, αναφέροντας μάλιστα τον κατασκευαστή και τη χώρα προέλευσης, αφού κατά κανόνα πρόκειται για προϊόντα εξωτερικού".

"Η παράνομη αυτή αναφορά - τονίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ - κατευθύνει τους αναδόχους κατασκευαστές των έργων προς τα κατονομαζόμενα προϊόντα, αφού αναγνωρίζουν ως μοναδικό και ως πρώτο ποιοτικό χαρακτηριστικό τη συμφωνία προς την υποδεικνυόμενη από τη μελέτη εμπορική ονομασία, αντί της συμφωνίας με τεχνικές προδιαγραφές και ποιοτικά πρότυπα, με αποτέλεσμα όλα τα έργα προϋπολογισμού πάνω ή κάτω των οικονομικών ορίων του ΠΔ 23/93, να κατασκευάζονται από εισαγόμενα προϊόντα και να οδηγείται στην καταστροφή ένας ολόκληρος κλάδος παραγωγής αντίστοιχων προϊόντων, να καταστρατηγείται η παρ. 7 του άρθρου 12 του ΠΔ 23/93 και να καταπατούνται - προς όφελος κάποιων- και αυτοί ακόμη οι κανόνες του λεγόμενου υγιούς ανταγωνισμού".

Αμφιβολίες για τη νομιμότητα της σύμβασης

Γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου της "Ολυμπιακής"

Σοβαρές αμφιβολίες για τη νομιμότητα της σύμβασης ανάθεσης στη "Σπίντγουιν" της διοίκησης της ΟΑ, διατυπώνει ο νομικός της σύμβουλος Β. Αναγνωστόπουλος σε εμπιστευτική γνωμοδότηση προς τον πρόεδρο της Γ. Ζυγογιάννη και το ΔΣ της εταιρίας. Οπως σαφώς διατυπώνεταιστη γνωμοδότηση, που συντάχτηκε στις 28 Ιούνη, η κυβέρνηση στην πρεμούρα της να ξεπουλήσει τον εθνικό αερομεταφορέα, αγνόησε ακόμα και τις νομικές υπηρεσίες της ΟΑ, ενώ ο συντάκτης της χαρακτηρίζει την ανάθεση στη διαχειρίστρια εταιρία, θυγατρική της "Μπρίτις Εργουέις", ως "μεταβατικό στάδιο της ιδιωτικοποίησης".

Τα νομικά κενά στον τρόπο που έγινε η ανάθεση, η διαδικασία επιλογής της αλλά και το ίδιο το περιεχόμενο της σύμβασης - όπως εμμέσως πλην σαφώς - αφήνεται να εννοηθεί, μπορεί να την καταστήσουν άκυρη, αφού αντίκειται στον νόμο 174 του Αστικού Κώδικα.

Σύμφωνα με τον νομικό σύμβουλο της ΟΑ για την ανάθεση της διαχείρισης της ΟΑ, μεταξύ άλλων απαιτείται: "Αποτίμηση της επιχείρησης ή εκτίμηση των περιουσιακών στοιχείων της ΟΑ από ανεξάρτητο οίκο" και "Πρόσκληση μετά την αποτίμηση ή την εκτίμηση, για υποβολή από τους ενδιαφερόμενους δεσμευτικών προσφορών καλυπτόμενων από εγγυητική επιστολή. Η εγγυητική επιστολή - σημειώνεται - έχει την έννοια ότι ο αναλαβών τη διαχείριση θα καλύψει τυχόν ζημιές του φορέα σε περίπτωση αποτυχίας του... ". Ομως, αυτές οι προϋποθέσεις - σύμφωνα με τα όσα μέχρι σήμερα έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση - δεν έχουν τηρηθεί.

Νομικά ασυμβίβαστη χαρακτηρίζεται και η συμμετοχή του συμβούλου διαχείρισης στο ΔΣ της ΟΑ κάτι, που κατά την εκτίμηση του νομικού συμβούλου, "απαγορεύει και το καταστατικό της ΟΑ", δηλαδή "να γίνονται μέλη του πρόσωπα μετέχοντα άλλων αερομεταφορικών εταιριών ή πρόσωπα που συνδέονται με άλλους αερομεταφορείς και κρίνεται ότι θα επιφέρουν βλάβη στα συμφέροντα της ΟΑ". Ως γνωστόν, η σύμβαση προβλέπει τη συμμετοχή στο Δ Σ της ΟΑ, τόσο του νέου διευθύνοντα συμβούλου Ρ. Λιντς, όσο και ενός ακόμα στελέχους της "Σπίντγουιν", που ως τέτοια συνδέονται σαφώς με τη μητρική εταιρία που είναι η "Μπρίτις Εργουέις".



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ