Αυτά τα εικονοστάσια στη μνήμη των νεκρών, τα σημεία των δρόμων, όπου έπρεπε να υπάρχουν πινακίδες και σαφείς ενδείξεις για τα όρια ταχύτητας, τις επικίνδυνες στροφές κλπ. Αυτή η ιδιότυπη οδοσήμανση κατέχει στη χώρα μας παγκόσμια πρωτιά.
Ναι, αυτά τα εικονοστάσια, δείγματα ευλάβειας, είναι και αφιερώματα μνήμης για τους ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους, όχι μόνον από την αδεξιότητα των οδηγών, αλλά και από την υψηλή επικινδυνότητα των ελληνικών δρόμων, όπως ολισθηρότατος ασφαλτοτάπητας που οι ξένοι χαρακτηρίζουν «ελληνικό πάγο», οι κλειστές στροφές, οι απότομες κλίσεις, οι πινακίδες, όπου υπάρχουν, που παίζουν κρυφτούλι πίσω από δέντρα, σπίτια, στροφές και βγαίνουν μπροστά σου όταν δεν προλαβαίνεις να κάνεις την τελευταία κίνηση, της απελπισίας.
Σε κάθε εξόρμηση, ιδιαίτερα τα Σαββατοκύριακα και τις γιορτές, οι οδηγοί ας μην ξεχνούν τη ρωμαίικη οδοσήμανση των εικονοστασίων και τα μηνύματα που στέλνουν σε όλους.
Eurokinissi |
ΕΠΤΑ 15χρονα παιδιά - 4 αγόρια και 3 κορίτσια, μαθητές Λυκείου από την περιοχή Φαρκαδόνας Τρικάλων - σκοτώθηκαν επί τόπου, τρία τραυματίστηκαν σοβαρά κι άλλα 20 ελαφρά.
ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ με θύματα μαθητές είναι το δεύτερο μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, αφού, πριν ενάμιση χρόνο, στις 13 Απρίλη 2003, σε πανομοιότυπο τροχαίο στα Τέμπη, είχαν σκοτωθεί 21 μαθητές από το Μακροχώρι Ημαθίας και πολλοί άλλοι τραυματίστηκαν.
ΤΟ ΝΕΟ «κακό» μάς βρήκε στο «πέταλο» του Μαλιακού, ένα τμήμα της Εθνικής Οδού, εξίσου ή και περισσότερο επικίνδυνο από τα Τέμπη, στο οποίο, κάθε χρόνο, γίνονται πλείστα τροχαία «ατυχήματα», με δεκάδες νεκρούς και εκατοντάδες σακατεμένους.
ΑΛΛΑ, αν η Ελλάδα σοκαρίστηκε από τη νέα θυσία παιδιών στο βωμό της ασφάλτου, οργίστηκε ακούγοντας τους πραγματικούς ενόχους να δηλώνουν «αθώοι του αίματος» κι αγανάκτησε βλέποντας «ειδικούς», ή και «ανίδεους», να προσπαθούν, μέσω των ΜΜΕ, ν' αθωώσουν την πολιτική των κυβερνήσεων για το έγκλημα σε βάρος του ελληνικού λαού, που συντελείται καθημερινά στους δρόμους - σκοτώστρες.
* * *
ΔΕΝ ΠΡΟΧΩΡΗΣΑΝ τα αναγκαία και επείγοντα έργα για την επιδιόρθωση και, γενικότερα, την ασφαλή διαμόρφωση των εθνικών δρόμων, ιδιαίτερα στα επικίνδυνα σημεία τους, που είναι γνωστά. Οπως αποκάλυψε ο «Ρ», κανένα έργο δεν ξεκίνησε ακόμα στα Τέμπη, παρά τις πολλές υποσχέσεις και δεσμεύσεις των αρμόδιων υπουργών των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, ενώ τίποτα το ουσιαστικό δεν έγινε, τόσα χρόνια, στο φονικό «πέταλο» του Μαλιακού, παρά τις συχνές προειδοποιήσεις των κατοίκων της περιοχής και τις πολλές υπενθυμίσεις του ΚΚΕ στη Βουλή.
ΟΙ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ότι το κράτος ήθελε να τα προχωρήσει, αλλά εμποδίστηκε από κάποιους πολίτες, είναι φτηνές δικαιολογίες κι αποτελούν «προφάσεις εν αμαρτίαις». Η αλήθεια είναι ότι για τις μεγάλες καθυστερήσεις - εκτός από τη γνωστή κυβερνητική «ραστώνη», η οποία εμφανίζεται όταν κάποιο έργο αποτελεί λαϊκό αίτημα - ευθύνεται το γεγονός ότι τα έργα δίνονται με συμβάσεις παραχώρησης (με τη λεγόμενη «αυτοχρηματοδότηση»). Κι επειδή αυτός που θα «επιλεγεί» να τ' αναλάβει έχει να κερδίσει πάρα πολλά κι από την κατασκευή και από την εκμετάλλευσή τους, ο χρόνος που απαιτείται για την επιλογή του είναι συνήθως μακρύς...
ΔΕΝ ΠΗΡΑΝ κανένα μέτρο για την ασφαλή μετακίνηση των Τρικαλινών μαθητών προς την Αθήνα, παρά το γεγονός ότι στην επικίνδυνη Εθνική Οδό κινούνταν κομβόι 50 πούλμαν από το νομό Τρικάλων και λεωφορεία από άλλους νομούς. Ο «σκυλοκαυγάς» ανάμεσα στα υπουργεία Παιδείας, Δημόσιας Τάξης και του διαβόητου «Αθήνα 2004», για ποιος έχει την πρώτη ευθύνη γι' αυτή την εγκληματική «παράλειψη», λίγο ενδιαφέρει τους συγγενείς των νεκρών και τους πολίτες που σκέφτονται.
ΑΦΗΣΑΝ ν' ατονήσουν μέχρι εξαλείψεως οι έλεγχοι της Τροχαίας στα βαριά οχήματα που κινούνται στην Εθνική Οδό, «κουβαλώντας» κινδύνους και δεν κινήθηκαν καθόλου προς την κατεύθυνση της βοήθειας προς τους πολίτες για ν' αποκτήσουν «οδική συνείδηση» και σωστή «οδική συμπεριφορά».
ΕΜΜΕΝΟΝΤΑΣ στο μονομερή προσανατολισμό της πολιτικής συγκοινωνιών και μεταφορών υπέρ του αυτοκινήτου, δεν έδωσαν την πρέπουσα σημασία για τη βελτίωση, την ανάπτυξη και την καλύτερη αξιοποίηση του σιδηροδρόμου, ούτως ώστε να ελαφρώνεται η Εθνική Οδός από οχήματα και να καθίσταται ασφαλέστερη.
* * *
Το σήμα για την έναρξη αυτής της επιχείρησης αποπροσανατολισμού, έδωσαν, με δηλώσεις τους, ο πρωθυπουργός και ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κι αμέσως ενεργοποιήθηκαν τα δημοσιογραφικά και τα άλλα «τσιράκια» της εξουσίας. Κάποιοι από δαύτους βάλθηκαν να πείσουν την κοινή γνώμη ότι ο μόνος και αποκλειστικός υπεύθυνος είναι ο νταλικέρης, κι άλλοι ότι η ευθύνη διαχέεται στο «κοινωνικό σύνολο», στους Ελληνες πολίτες, οι οποίοι - όπως ισχυρίζονται - «ρέπουν προς την παρανομία», είναι «απαίδευτοι» και «ανεπίδεκτοι».
ΒΕΒΑΙΩΣ, ο ελληνικός λαός αντιλαμβάνεται το «παιχνίδι» που παίζεται και δεν είναι τυχαίο ότι στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν στη Φθιώτιδα κι αλλού, επικράτησαν συνθήματα που καταγγέλλουν τις ευθύνες των κυβερνώντων και αιτήματα που αφορούν στην ουσία του προβλήματος.
ΤΟ ΚΑΚΟ, όμως, είναι ότι οι κυβερνώντες, που δεν ακούν τη «φωνή του λαού», θα συνεχίσουν την πολιτική των «παραλείψεων» και των «καθυστερήσεων», η οποία ευθύνεται για το γεγονός ότι η Ελλάδα κατέχει την πρώτη θέση στην Ευρώπη σε θανατηφόρα τροχαία, με θύματα νέους ανθρώπους. Κι όσο θα κυβερνούν τη χώρα μας το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ, αυτή η πρωτιά θα διατηρηθεί και θα θρηνούμε όλο και περισσότερα θύματα της ασφάλτου. Το νου σας, λοιπόν, Ελληνες...