ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 29 Ιούλη 1998
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Επικροτούν την άρση του καμποτάζ

Τα Επιμελητήρια Νησιωτικών Περιοχών, σε μια επιχείρηση παραπλάνησης, ζητάνε να επεκταθούν στα νησιά μας, ξένα μεταφορικά δίκτυα

Επιχείρηση αποπροσανατολισμού των νησιωτικών πληθυσμών έχουν στήσει τα κυβερνητικά και εφοπλιστικά επιτελεία για να αποκρύψουν τις δραματικές συνέπειες που θα επιφέρει στην κοινωνική συνοχή της χώρας, στην εθνική της κυριαρχία και ειδικά στον ευαίσθητο χώρο του Αιγαίου, η εφαρμογή του κοινοτικού Κανονισμού 3577/92 που προβλέπει την άρση του προστατευτισμού (καμποτάζ) των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών της χώρας. Τα Επιμελητήρια των Νησιωτικών Περιοχών Ελλάδος που είναι μέλη του Επιμελητηριακού Ομιλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών και συμμετείχαν στην 8η γενική συνέλευση του Ομίλου, εξέδωσαν ψήφισμα με το οποίο ζητούν από την κυβέρνηση να σπάσει "τον μονοπωλιακό τρόπο" στη θαλάσσια διασύνδεση των νησιών επιβραβεύοντας την απόφαση της κυβέρνησης - σύμφωνα με εξαγγελίες του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Σταύρου Σουμάκη - να αναθεωρηθεί το καθεστώς αδειών σκοπιμότητας που ισχύει στην ακτοπλοϊα, το οποίο υποχρεώνει τους εφοπλιστές να εκτελούν δρομολόγια και στα νησιά της λεγόμενης άγονης γραμμής!

Το ψήφισμα εκδόθηκε στις 30 Μάη 1998 και στην ουσία, μεταξύ άλλων, αποτελεί και απάντηση στην εισήγηση του προϊστάμενου της Νομικής Υπηρεσίας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα στις 15 Μάη προκαλώντας σάλο, επειδή απεδείκνυε ότι ο κοινοτικός Κανονισμός προσβάλλει "ευθέως και αμέσως όλο το πλέγμα του Διεθνούς Δικαίου, ιδιωτικού και δημοσίου" και συνιστά μια νέα μορφή ενός σύγχρονου, ιδιότυπου και επικίνδυνου θαλάσσιου Lebensraum (ζωτικός χώρος... ).

Με το ψήφισμά τους τα Επιμελητήρια - μέλη του ΕΟΛΕΝ,διαπιστώνουν ότι: "Εξαιτίας της κατάστασης των υφιστάμενων θαλασσίων τρόπων διασύνδεσης, αυξάνεται υπερβολικά, μεταξύ άλλων, το κόστος μεταφοράς" και ότι: "Δεν ασκούνται οι απαραίτητοι έλεγχοι σχετικά με τον επιτρεπόμενο αριθμό επιβατών, όπως για τις συνθήκες υγιεινής και καθαριότητας των πλοίων". Ως αιτία των διαπιστώσεών τους, τα εν λόγω επιμελητήρια, αναφέρουν τον "μονοπωλιακό τρόπο" διασύνδεσης των νησιών και ζητούν: "Να επανεξεταστεί το μεταφορικό σύστημα θαλασσίων συνδέσεων των ελληνικών νησιών" και "την εκπόνηση ενός γενικού σχεδιασμού για τα εμπορικά λιμάνια και σταθμούς στο Αιγαίο, ούτως ώστε τα ευρωπαϊκά (! ) και ελληνικά χερσαία μεταφορικά δίκτυα να μπορούν να επεκτείνονται στα νησιά"! Παράλληλα ζητούν με την αναθεώρηση των αδειών σκοπιμότητας να "μην δημιουργούνται μονοπωλιακές καταστάσεις που οδηγούν στην αύξηση του μεταφορικού κόστους και σε συστηματικές ασυνέπειες έναντι του επιβατικού κοινού"!

Ασυρματιστές κατά "Ψευτοθόδωρου"

Μ' ένα δραματικό σήμα κινδύνου από τους ωκεανούς, οι ασυρματιστές προειδοποιούν ότι με το πέταγμά τους έξω από το καράβι, οι εφοπλιστές βγάζουν την ανθρώπινη ζωή στο "σφυρί". Αναξιόπιστο το νέο σύστημα επικοινωνίας

Νέο "σήμα κινδύνου" εξέπεμψαν οι ποντοπόροι ασυρματιστές από τους ωκεανούς διαμηνύοντας ότι, με πρόσχημα το νέο δορυφορικό σύστημα GMDSS,εφοπλιστές και κυβέρνηση έβγαλαν στο "σφυρί" την ανθρώπινη ζωή για την αύξηση των εφοπλιστικών υπερκερδών! Το μήνυμα των ποντοπόρων ασυρματιστών απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα παραληπτών, όπως στον πρόεδρο της Βουλής, στα πολιτικά κόμματα, στις ευρωκοινοβουλευτικές ομάδες, στη ΓΣΕΕ,στα ναυτεργατικά σωματεία, σε ΠΝΟ, Εργατικά Κέντρα, δημοτικά συμβούλια, δικηγορικούς συλλόγους, ΚΕΔΚΕ και άλλους, ώστε ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του.

Οι ποντοπόροι ασυρματιστές προειδοποιούν ότι το GMDSS, "ο Ψευτοθόδωρος" όπως το αποκαλούν, "στο όνομα του οποίου απομακρύνουν αυθαίρετα τον αξιωματικό επικοινωνιών από τα πλοία, παραμένει αναξιόπιστο, επικίνδυνο", ενώ χαρακτηρίζουν τα πλοία που ταξιδεύουν χωρίς αξιωματικό επικοινωνιών ως "πλοία υψηλού κινδύνου".Οπως σημειώνεται στο μήνυμα, τις ίδιες διαπιστώσεις οι οποίες συνοδεύονται με αποκαλυπτικά στοιχεία, έχουν κάνει οι υπεύθυνοι των ακτοφυλακών και οι αρμόδιοι των κέντρων έρευνας και διάσωσης, εκφράζοντας σοβαρές ανησυχίες για τους κινδύνους που εγκυμονεί η αναξιοπιστία που ήδη έχει σημαδέψει το σύστημα.

"Επομένως - συνεχίζει - αποτελεί μύθο ο ισχυρισμός των εφοπλιστών και του ΥΕΝ ότι η απομάκρυνση των αξιωματικών επικοινωνιών από τα πλοία είναι μοιραία και αναπόφευκτη εξέλιξη της νέας τεχνολογίας". Το υπουργείο και οι εφοπλιστές καταφεύγουν σε αυτή την επιχειρηματολογία όταν, σύμφωνα με το μήνυμα, γνωρίζουν ότι: "Η νέα τεχνολογία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα και από τη στιγμή που η εφαρμογή της δεν αφορά απλά την παροχή υπηρεσιών, αλλά, είναι άμεσα συνδεδεμένη με την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, η νέα τεχνολογία είναι επικίνδυνη. Η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο τραγική αν πάρουμε υπόψη ότι με την απουσία του αξιωματικού επικοινωνιών από τα πλοία ο νευραλγικός τομέας των επικοινωνιών παραδίδεται στα χέρια ανειδίκευτων - ταχύρυθμα και ελλιπώς εκπαιδευομένων - χειριστών, ενώ προκαλείται και παραβίαση του καταμερισμού εργασίας στο πλοίο, η οποία ιδιαίτερα σε καταστάσεις ανάγκης - κινδύνου φέρνει τραγικά αποτελέσματα. Κοστίζει ανθρώπινες ζωές.Ολα τα παραπάνω παρατηρήθηκαν σε αρκετά ναυάγια όπως τωνΠΕΛΧΑΝΤΕΡ,ΕΣΘΟΝΙΑ και άλλα".

"Οι ωκεανοί απαιτούν" - υπογραμμίζουν οι ασυρματιστές - από την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ και τη ναυτεργατική τους Ενωση, ΠΕΡΡΑΕΝ, να αναπτυχθούν αγώνες για την παραμονή του κλάδου στα καράβια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. "Είμαστε αποφασισμένοι - συνεχίζουν - να υπερασπιστούμε το πολυτιμότερο αγαθό, την ανθρώπινη ζωή που έβγαλαν στο σφυρί στο όνομα της ανταγωνιστικότητας δηλαδή του υπερκέρδους. Είμαστε αποφασισμένοι αυτούς που μας εκμεταλλεύτηκαν τόσα χρόνια και σήμερα οδηγούν τα πράγματα στην εξόντωσή μας, να τους αντιμετωπίσουμε με αποφασιστικότητα".

"ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΝΑΥΤΩΝ"
Ταξικό προσκλητήριο ενόψει εκλογών

Οι ναύτες έχουν υποχρέωση να αναδείξουν στο "τιμόνι" της ναυτεργατικής τους Ενωσης ΠΕΝΕΝ τις ταξικές - αγωνιστικές δυνάμεις για να βγει το σωματείο από το περιθώριο και να επιστρέψει στην αγωνιστική του πορεία, υπογραμμίζεται σε ανακοίνωση της παράταξης "Αγωνιστικός Συνδυασμός Ναυτών" (ΑΣΝ), ενόψει των εκλογών για την ανάδειξη νέας διοίκησης στην ΠΕΝΕΝ που θα γίνουν το φθινόπωρο.

Η παράταξη επισημαίνει ότι η πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΕΝΕΝ προσπαθεί να αποσιωπήσει το γεγονός ότι η αντιναυτεργατική επέλαση που έχουν εξαπολύσει εφοπλιστές και κυβέρνηση θα οξυνθεί, αν δεν αλλάξει ο συσχετισμός δύναμης στην ΠΝΟ και γενικά σε συνδικαλιστικό και πολιτικό επίπεδο, αν δεν οργανωθούν αποφασιστικοί και συντονισμένοι αγώνες. Καλεί τους ναύτες να μην έχουν "καμία πίστη στα λόγια της ομάδας Νταλακογιώργου. Τα πανάκριβα, φαντεζί έντυπα που διακινεί, κρύβουν μέσα τους την υποκρισία και αποσκοπούν στην παραπλάνηση του κλάδου και την αρπαγή της ψήφου. Σε αυτό το στόχο αποσκοπεί και η χυδαία εκμετάλλευση της αγωνίας των ναυτών για το μεροκάματο". Ο ΑΣΝ καταγγέλλει τις παρεμβάσεις ναυτιλιακών εταιριών στο πλευρό της πλειοψηφίας της διοίκησης και καλεί όλους τους ναύτες να αντιμετωπίζουν αποφασιστικά κάθε ανήθικο, ψηφοθηρικό εκβιασμό".

Ειδικότερα η παράταξη αναφερόμενη στην τακτική της "ομάδας Νταλακογιώργου" επισημαίνει:

- Αποτέλεσε και αποτελεί ένα από τα στηρίγματα της νόθας πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΝΟ, αφού δεν αμφισβήτησε ποτέ τη βασική συνδικαλιστική της γραμμή, που είναι "η κοινωνική συναίνεση", ο ψευτοδιάλογος με τους εφοπλιστές και το ΥΕΝ και νομιμοποίησε το νόθο συνέδριό της και τους νόθους αντιπροσώπους της στο ΕΚ Πειραιά και τη ΓΣΕΕ.

- Ζήτησε από την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών μηδενικές αυξήσεις, στο όνομα της ανεργίας, υιοθετώντας έτσι την εφοπλιστική επιχειρηματολογία για τη δήθεν "ανταγωνιστικότητα" του ελληνικού πλοίου (δηλαδή καθήλωση μισθών, αφελληνισμός, κατάργηση κατακτημένων δικαιωμάτων).

- Ο ίδιος ο πρόεδρος ζήτησε από τον υπουργό ΕΝ και τους εφοπλιστές, την εφαρμογή των γνωστών αντιναυτεργατικών μέτρων!

Η παράταξη προβάλλει την ανάγκη του συντονισμού της πάλης με την ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και γενικότερα τις ταξικές δυνάμεις στο ναυτεργατικό και εργατικό κίνημα, για την ανατροπή των αντιναυτεργατικών μέτρων του ΥΕΝ, την απορρόφηση των ανέργων και την κατοχύρωση του δικαιώματος δουλιάς. Τη ριζική αναδιοργάνωση του ΓΕΝΕ, την αύξηση του επιδόματος ανεργίας και της σύνταξης στο 80% του μισθού. Την υπεράσπιση του προστατευτισμού των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών, τη διεύρυνση των κοινωνικοασφαλιστικών κατακτήσεων. Τέλος ο ΑΣΝ καταγγέλλει το ξεπούλημα των συλλογικών συμβάσεων από "τους εργατοπατέρες - όπως σημειώνει - της ΠΝΟ".

Υποχρεωτικές συμβάσεις εργασίας

Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κήρυξε υποχρεωτικές τις παρακάτω συλλογικές συμβάσεις εργασίας:

Την από 12 Ιούνη 1998 σύμβαση για τους όρους αμοιβής και εργασίας των οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων των πάσης φύσεως επιχειρήσεων όλης της χώρας.

Την από 24 Ιούνη 1998 σύμβαση των χειριστών γεωτρυπανιστών βοηθών σκαπτικών και ανυψωτικών μηχανημάτων μεταλλείων και λιγνιτωρυχείων όλης της χώρας.

Επίσης, κηρύχτηκε υποχρεωτική η διαιτητική απόφαση 4/98, που αφορά τους όρους αμοιβής και εργασίας των χημικών μηχανικών αποφοίτων ΑΕΙ, πολυτεχνικών σχολών του εσωτερικού και αναγνωρισμένων ως ισότιμων προς αυτές σχολών του εξωτερικού, που απασχολούνται σε βιομηχανικές επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα.

Υπερπολύτεκνη οικογένεια απειλείται με έξωση

Να χάσει το σπίτι της κινδυνεύει η υπερπολύτεκνη οικογένεια του Γιώργου Αχμέτογλου από τη Θεσσαλονίκη, ο οποίος έχει 21 παιδιά, εκ των οποίων τα 17 είναι ανήλικα. Συγκεκριμένα, αυτή η οικογένεια απέκτησε το σπίτι της μέσω του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας με δάνειο από την Κτηματική Τράπεζα. Σήμερα αδυνατεί να ανταποκριθεί στην εκπλήρωση του δανείου και άμεσος είναι ο κίνδυνος της κατάσχεσης του σπιτιού, αφού το μισό του δανείου (10.500.000 δραχμές) έχει βεβαιωθεί στο Δημόσιο Ταμείο και είναι άμεσα απαιτητό, ενώ το υπόλοιπο κατά πάσα πιθανότητα θα ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραστάσεις του Συλλόγου Πολυτέκνων Θεσσαλονίκης, αλλά και του κόσμου, προς τους υπεύθυνους δεν είχαν κανένα αποτέλεσμα.

Το θέμα έρχεται στη Βουλή, με Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Μαρίας Μπόσκου και Σταύρου Παναγιώτου προς τους υπουργούς Εργασίας και Οικονομικών. Στην Ερώτηση σημειώνεται ότι "είναι αίσχος και ντροπή για το κράτος να μην δίνει λύση - μέσα από τον Κρατικό Προϋπολογισμό - στο πρόβλημα ενός ανθρώπου, ο οποίος σε πείσμα των καιρών και κόντρα στις συνήθειες έφερε στον κόσμο και με χίλια βάσανα μεγαλώνει 21 παιδιά, ενώ την ίδια στιγμή χαρίζει δισεκατομμύρια επί δισεκατομμυρίων σε επιτήδειους και στους "εκλεκτούς" της οικονομικής ολιγαρχίας".

Τέλος, ερωτώνται οι υπουργοί "ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε να υπάρξει μια άμεση παρέμβασή της, προκειμένου να μπορέσει ο πολύτεκνος Γιώργος Αχμέτογλου να αντιμετωπίσει το χρέος του και να μην χάσει το σπίτι του;".



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ