ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 28 Μάη 2005
Σελ. /48
ΠΑΙΔΕΙΑ
«Το παλλαϊκό κίνημα Παιδείας θα δώσει τη λύση»

Εξορμήσεις ενημέρωσης των εργαζομένων, σήμερα και αύριο, από τα Πανελλαδικά Συντονιστικά ΑΕΙ και ΤΕΙ

Σε κάθε γονιό, σε κάθε εργαζόμενο απευθύνονται οι φοιτητές και σπουδαστές που σήμερα και αύριο οργώνουν τις γειτονιές σε κάθε νομό και πόλη της χώρας, προκειμένου να ενημερώσουν για τη σφοδρή επίθεση που δέχεται η Παιδεία. «Σας απευθυνόμαστε εμείς, τα παιδιά σας, οι αυριανοί επιστήμονες, η νέα βάρδια της εργατικής τάξης...», ξεκινάει η προκήρυξη των Πανελλαδικών Συντονιστικών ΑΕΙ και ΤΕΙ, που διοργανώνουν την εξόρμηση.

Πρώτος στόχος αυτής της «επιθετικής» εξόρμησης είναι να αποκαλύψει τους πραγματικούς ενόχους για τη σταδιακή κατάργηση της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας, το κουρέλιασμα των πτυχίων, τη μετατροπή της μόρφωσης σε δεξιότητες και φτηνή κατάρτιση και την υποταγή της έρευνας στις ανάγκες του κεφαλαίου και των πολυεθνικών. «Αυτή είναι η στρατηγική της Μπολόνια, η πολιτική της ΕΕ στην Ανώτατη Εκπαίδευση, που υπηρετούν πιστά από το 1999 οι κυβερνήσεις στη χώρα. Σε κάθε Σύνοδο, αυτό που κάνουν είναι να παίρνουν και νέα μέτρα, για να επιταχύνουν. Ετσι και φέτος, στο Μπέργκεν της Νορβηγίας, αποφάσισαν τα νέα μέτρα και επιβεβαίωσαν ότι τα πανεπιστήμια πρέπει να υποταχτούν σε έναν κύριο στόχο μέχρι το 2010: Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις να αυξήσουν ακόμα περισσότερο τα κέρδη τους!», επισημαίνουν φοιτητές και σπουδαστές στο ενημερωτικό υλικό τους.

Ιδιαίτερος λόγος γίνεται και για την παγίδα της «αξιολόγησης», η οποία όπου έχει εφαρμοστεί, «έχει οδηγήσει σε αύξηση των διδάκτρων των πανεπιστημίων και σε συνολική κατάργηση της δημόσιας και δωρεάν Παιδείας. Οχι μόνο δεν έχει φέρει τον καθηγητή στην αίθουσα, αλλά τον έχει κάνει μάνατζερ, να τρέχει από επιχείρηση σε επιχείρηση και να παίρνει έρευνες κατά παραγγελία». Σ' αυτό το σημείο αναφέρονται δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα «αξιολόγησης» εκείνο της Αγγλίας, όπου μέσα σε 6 χρόνια έκλεισαν 79 τμήματα, με τους φοιτητές να πετιούνται στο δρόμο και της Δανίας, όπου δύο καθηγητές του Τμήματος Οδοντιατρικής απολύθηκαν επειδή δεν έβγαλαν το επιθυμητό αποτέλεσμα σε έρευνα που πλήρωσε η εταιρία τσίχλας «V6».

«Μας θέλουν φτηνό - ευέλικτο εργατικό δυναμικό, για να τους προσφέρουμε με όσο δυνατό μικρότερο κόστος, όσο δυνατό μεγαλύτερα κέρδη. Σκοπός τους: Αμύθητα πλούτη για αυτούς, φτώχεια, ανεργία και αμάθεια για μας», υπογραμμίζουν φοιτητές και σπουδαστές και καλούν εργαζόμενους, γονείς, αγρότες, καθηγητές να απαντήσουν δυναμικά με παλλαϊκό κίνημα Παιδείας, διεκδικώντας: Ενιαία ανώτατη εκπαίδευση, δημόσια και δωρεάν, αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 15% του κρατικού προϋπολογισμού, έρευνα προς όφελος των κοινωνικών αναγκών, πανεπιστήμια προς όφελος του λαού.

Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Αναζητώντας συναίνεση στην «αξιολόγηση»

Σε μια προσπάθεια αναζήτησης συναίνεσης στην προωθούμενη «αξιολόγηση» της ανώτατης εκπαίδευσης επικεντρώθηκε η ομιλία του πρωθυπουργού, Κ. Καραμανλή, στην εκδήλωση που έγινε χτες για τα 50 χρόνια λειτουργίας της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Φοιτητές που είχαν συγκεντρωθεί, όμως, έξω από το χώρο της εκδήλωσης, «τσαλάκωσαν» από την πρώτη στιγμή την επιχειρούμενη συναίνεση.

Ο πρωθυπουργός, επικαλούμενος τις ευρωπαϊκές και διεθνείς «τάσεις» και τις δήθεν ανάγκες της εποχής, που στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτε άλλο από την ανάγκη του κεφαλαίου για ακόμα πιο υποταγμένους κι εύκολα εκμεταλλεύσιμους εργαζόμενους - προσπάθησε να νομιμοποιήσει τη «διάλυση» της ανώτατης εκπαίδευσης. Λίγες μόνο μέρες μετά τη σύνοδο του Μπέργκεν, όπου οι εκπρόσωποι των κυβερνήσεων που συμμετέχουν στη διαδικασία της Μπολόνια κατέληξαν σε μέτρα - οδοστρωτήρα του χαρακτήρα της ανώτατης εκπαίδευσης, απαξίωσης των πτυχίων και υποκατάστασης της μόρφωσης από μισο - καταρτίσεις, ο Κ. Καραμανλής δήλωνε ότι η «αξιολόγηση», που θα αποτελέσει το μοχλό εφαρμογής των παραπάνω, «έχει ως στόχο τη συνεχή βελτίωση της ποιότητας υπηρεσιών Παιδείας που παρέχονται από την Ανώτατη Εκπαίδευση».

Περιέγραψε δε ως τη βασικότερη αιτία «για την αναξιοπιστία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης» το «ότι από το ελληνικό Πανεπιστήμιο απουσιάζει η άμιλλα, λείπουν τα κίνητρα για μεγαλύτερη προσπάθεια», επιχειρώντας για μια ακόμα φορά να μετατοπίσει την ευθύνη για τα αδιέξοδα που η υποχρηματοδότηση και η πολιτική της προηγούμενης και τωρινής κυβέρνησης έχουν συσσωρεύσει. Εμφάνισε δε, ως λύση την «αξιολόγηση», που έχει ήδη οδηγήσει σε άλλες χώρες τα πανεπιστήμια σε μια αγοραία λογική ανταγωνισμού και στην υπαγωγή τους στις εκάστοτε ανάγκες του κεφαλαίου, προκειμένου να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους.

Ο Κ. Καραμανλής εξήγγειλε, για μια ακόμα φορά, την ίδρυση του «Διεθνούς Πανεπιστημίου» στη Θεσσαλονίκη, ενός εγχειρήματος που σχεδιάζεται, προκειμένου να υπηρετήσει το στόχο της οικονομικής «διείσδυσης» στα Βαλκάνια. Και ενώ τα Πανεπιστήμια ασφυκτιούν από την υποχρηματοδότηση, αδυνατώντας να καλύψουν και βασικές λειτουργίες, η κυβέρνηση διά του πρωθυπουργού περιορίζεται να εξαγγείλει «εκπτώσεις» για πρόσβαση στο ίντερνετ σε φοιτητές και δωρεάν πρόσβαση στο ίντερνετ στους φοιτητές που θα αριστεύσουν...

Αγωνιστική υποδοχή

Με παράσταση διαμαρτυρίας «υποδέχτηκε» το Συντονιστικό Φοιτητικών Συλλόγων Θεσσαλονίκης τον πρωθυπουργό έξω από το Μέγαρο Μουσικής, που ήταν ζωσμένο από ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις, οι οποίες δεν άφηναν να πλησιάσει κανείς στο χώρο, ενώ έκαναν ελέγχους σε αυτοκίνητα και περαστικούς. Οι φοιτητές, κρατώντας ένα μεγάλο πανό που έγραφε «Μπλόκο στα σχέδια κυβέρνησης - ΕΕ διεκδικούμε Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση», φώναζαν συνθήματα καταδίκης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής κυβέρνησης και ΕΕ και στη συνέχεια πραγματοποίησαν πορεία προς το κέντρο της πόλης.

ΑΕΝ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ
Κατά 125% αυξήθηκε η δύναμη της «Αγωνιστικής Ενότητας»

Δυναμική απάντηση στα σχέδια εφοπλιστών και κυβέρνησης να υποβαθμίσουν το επίπεδο των ναυτικών σπουδών, έδωσαν οι σπουδαστές της ΑΕΝ Ασπροπύργου, οι οποίοι, στις πρόσφατες εκλογές, υπερψήφισαν την «Αγωνιστική Ενότητα Πλοιάρχων - Μηχανικών». Πιο συγκεκριμένα η «Αγωνιστική Ενότητα» αύξησε κατά 125% τη δύναμή της σε σχέση με πέρυσι, λαμβάνοντας 461 ψήφους έναντι 204. Παράλληλα αυξήθηκε και η συμμετοχή των σπουδαστών στις εκλογές κατά 48,50% (πέρυσι ψήφισαν 404 και φέτος 600).

Η «Αγωνιστική Ενότητα Πλοιάρχων - Μηχανικών» της ΑΕΝ Ασπροπύργου, με ανακοίνωσή της, χαιρετίζει τη μαζική συμμετοχή των σπουδαστών στις αρχαιρεσίες του σπουδαστικού συλλόγου καθώς και την ψήφο εμπιστοσύνης που έδωσαν στην παράταξη. «Παρά την υπονομευτική στάση παρατάξεων να απέχουν από τις εκλογές, επισημαίνει στην ανακοίνωσή της, και το κλίμα που προσπάθησαν να καλλιεργήσουν στους συναδέλφους μας για τη μη συμμετοχή, τα αποτελέσματα τους αφήνουν έκθετους. Η αύξηση της συμμετοχής των σπουδαστών κατά 48,50% και η αύξηση κατά 125% της δύναμης της "Αγωνιστικής Ενότητας" είναι η καλύτερη απάντηση».

Παράλληλα, αφού επισημαίνει πως κατανοεί πλήρως τις ευθύνες για μεγαλύτερη δράση ενάντια στην υποβάθμιση των σπουδών που σκόπιμα κυβέρνηση και εφοπλιστές την οδηγούν στα χέρια ιδιωτών, τονίζει πως «δυναμικά και μαζικά, θα συνεχίσουμε να συντονίζουμε τα βήματα του αγώνα μας με τα ταξικά συνδικαλιστικά σωματεία των ναυτεργατών που υπερασπίζονται το δικαίωμα στη δουλιά, ανθρώπινες εργασιακές συνθήκες, ασφάλιση για όλους, ενιαία δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και μετεκπαίδευση».

Τέλος, καλεί τους σπουδαστές να μη δείξουν κανέναν εφησυχασμό καμία ανοχή, αλλά να έχουν καθημερινή συμμετοχή και παρέμβαση για όλα τα προβλήματα με βάση τις σύγχρονες και πραγματικές ανάγκες.

ΙΕΚ
Πιο στενή η σύνδεση με την «αγορά»

Το ρόλο του συστήματος κατάρτισης ως μέσο εξυπηρέτησης των άμεσων αναγκών των επιχειρήσεων έρχονται να ενισχύσουν τα μέτρα που εξήγγειλε χτες ο υφυπουργός Παιδείας Σπ. Ταλιαδούρος, μιλώντας σε εκδήλωση του ΙΕΚ Ν. Μουδανιών με θέμα «Επαγγελματική Κατάρτιση και η σύνδεσή της με την τοπική κοινωνία».

Στο πλαίσιο αυτό εξήγγειλε ότι θα ανατεθεί στον ΟΕΕΚ να πιστοποιήσει τους φορείς που χορηγούν πιστοποιητικά επάρκειας στη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών και θα θεσμοθετηθεί Κρατικό Πιστοποιητικό Γνώσεων Βασικών Δεξιοτήτων σε Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές, αντίστοιχο, όπως είπε, με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας. Προωθείται δηλαδή και η επίσημη αναγνώριση των διαφόρων ιδιωτικών φορέων που μέχρι σήμερα παρέχουν και πιστοποιούν τη γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών, ενώ ταυτόχρονα εξυπηρετείται η πολιτική της πιστοποίησης των «δεξιοτήτων» που αποκτούν οι «απασχολήσιμοι», προκειμένου οι εργοδότες να τους επιλέγουν ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες τους.

Χτες επίσης ο υφυπουργός Παιδείας εξήγγειλε ανάμεσα σε άλλα τη σύναψη προγραμματικών συμφωνιών με επιχειρηματίες σε τοπικό επίπεδο, για την εξασφάλιση, όπως είπε, συμβολαίων εργασίας στους αποφοίτους των ΙΕΚ, προωθώντας στην πράξη τη σύνδεση με την «αγορά», που όχι μόνο ορίζει το περιεχόμενο των σπουδών αλλά εξασφαλίζει και εργατικό δυναμικό.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ