ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 28 Μάρτη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Συνεργοί στο έγκλημα οι συνδικαλιστικές ηγεσίες
  • Αντίθετοι οι εργαζόμενοι με τον σικέ διάλογο που συνεχίζουν οι ηγεσίες της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ
  • Τους εργαζόμενους στα κεντρικά γραφεία της εταιρίας, επισκέφτηκαν χτες στελέχη της ΕΣΑΚ

Για δεύτερη μέρα συνεχίστηκε χτες ο "στημένος διάλογος" μεταξύ της διοίκησης της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" και στελεχών της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ, ενώ η κυβέρνηση συντομεύει τις διαδικασίες, θέτοντας ως όριο λήξης του "διαλόγου" την αυριανή μέρα.

Την ίδια στιγμή επαναλαμβάνει τον ωμό εκβιασμό ότι αν δεν υπάρξει αποδοχή των σκληρών αντεργατικών μέτρων που έχει εξαγγείλει, θα τα επιβάλει μονομερώς με νόμο, ενώ προαναγγέλλει ότι μετά την "εξυγίανση" όλες οι στρατηγικής σημασίας ΔΕΚΟ και η ΟΑ θα μετοχοποιηθούν σε ποσοστό 49%, ενώ ορισμένες θυγατρικές ("Ολυμπιακή Τουριστική", "Μακεδονικές Αερογραμμές" κ. ά.) θα μετοχοποιηθούν 100%.

Ο χτεσινός σικέ διάλογος άρχισε το μεσημέρι με θέματα που αφορούν τις γενικές διατάξεις του νέου κανονισμού εργασίας, διακόπηκε για λίγο το απόγευμα και συνεχίστηκε μέχρι αργά το βράδυ, με θέματα που αφορούν τις ειδικές διατάξεις ανά κλάδο.

Κόντρα στη συνδικαλιστική πλειοψηφία

Την έντονη αντίθεσή τους στη στάση που τηρούν οι πλειοψηφίες στις ηγεσίες της ΟΣΠΑ και των άλλων πρωτοβάθμιων σωματείων απέναντι στις κυβερνητικές μεθοδεύσεις για το ξεπούλημα της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" και την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, εκφράζουν οι εργαζόμενοι στον εθνικό αερομεταφορέα.

Αυτό φάνηκε ξεκάθαρα χτες το πρωί κατά την επίσκεψη συνδικαλιστικών στελεχών της ΕΣΑΚ στα κεντρικά γραφεία της εταιρίας, στη Λεωφ. Συγγρού. Οι εκπρόσωποι της παράταξης, Γιώργος Μαυρίκος,αντιπρόεδρος της ΓΣΕΕ και μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, Σωκράτης Μαντζουράνης,μέλος του ΔΣ της ΟΣΠΑ, Γιώργος Φιλίππου και Νώντας Κουμαντέας ενημέρωσαν τους εργαζόμενους για το κυβερνητικό σχέδιο ξεπουλήματος του εθνικού αερομεταφορέα και του ξεθεμελιώματος κάθε εργασιακής κατάκτησης και δικαιώματος.

Στον διάλογο που επακολούθησε και ο οποίος διήρκεσε περισσότερο από μιάμιση ώρα, οι υπάλληλοι της ΟΑ ανέπτυξαν τις απόψεις τους και υπέβαλαν ερωτήσεις. Από τις τοποθετήσεις τους, προέκυψε σαφέστατα ότι οι εργαζόμενοι στην ΟΑ είναι ανάστατοι και αγωνιούν για την πορεία της εταιρίας μετά τις κυβερνητικές εξαγγελίες για την εφαρμογή νέου πενταετούς "προγράμματος εξυγίανσης", με μοναδικό στόχο την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, πριν την ιδιωτικοποίηση του εθνικού αερομεταφορέα. Με έντονο τρόπο και απόλυτη σαφήνεια εξέφρασαν οι εργαζόμενοι την αντίθεσή τους στη "συναινετική τακτική" που ακολουθούν οι πλειοψηφίες στην ΟΣΠΑ και άλλα πρωτοβάθμια σωματεία στις επιλογές της κυβέρνησης και της ΕΕ. Παράλληλα, αναγνώρισαν την ανάγκη να αναληφθεί πρωτοβουλία από τη βάση, για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων τους και της ίδιας τους της εργασίας.

Στην ομιλία του προς τους εργαζόμενους ο Γ. Μαυρίκος,μεταξύ άλλων υπογράμμισε ότι από κοινού, κυβέρνηση, ΕΕ και μεγάλο κεφάλαιο, έχουν αποφασίσει τη συρρίκνωση, τη διάλυση και τελικά την ιδιωτικοποίηση της ΟΑ."Η ιδιωτικοποίηση είναι ο βασικός τους στόχος και για το λόγο αυτό προσπαθούν να λεηλατήσουν τις εργασιακές, τις μισθολογικές και τις ασφαλιστικές κατακτήσεις των εργαζομένων στην επιχείρηση", τόνισε και συμπλήρωσε ότι το μεγάλο ερώτημα είναι τι κάνουν η ΟΣΠΑ, τα πρωτοβάθμια συνδικάτα, αλλά και η ίδια η ΓΣΕΕ. Κατήγγειλε ότι με τη στάση και την τακτική τους έχουν γίνει συνεργοί στο έγκλημα και εργολάβοι της ιδιωτικοποίησης και της αφαίρεσης των εργασιακών κατακτήσεων.

Καταλήγοντας, κάλεσε τους εργαζόμενους να μην αφήσουν τις συνδικαλιστικές ηγεσίες των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ να ολοκληρώσουν το έγκλημα με στημένα παιχνίδια και να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους, συγκροτώντας επιτροπές αγώνα για τη σωτηρία της ΟΑ.

Ο Σωκράτης Μαντζουράνης αναφέρθηκε διεξοδικά στις συναντήσεις που άρχισαν την περασμένη Τρίτη και συνεχίζονται, επισημαίνοντας ότι τα στελέχη της ΕΣΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) αποχώρησαν από τον σικέ διάλογο, μετά την προκλητική άρνηση της διοίκησης της ΟΑ, να γίνει συζήτηση με βάση τις προτάσεις που αποφάσισαν ομόφωνα οι εργαζόμενοι στο έκτακτο συνέδριό τους και όχι τα "απαράδεκτα" κυβερνητικά μέτρα. "Εμείς δεν είχαμε, ούτε θα μπορούσε να έχουμε εξουσιοδότηση να παζαρεύουμε τους μισθούς σας, το ωράριό σας και τις συλλογικές σας συμβάσεις" κατέληξε και τόνισε ότι η ΕΣΚ έχει καλέσει την πλειοψηφία στην ΟΣΠΑ να αποχωρήσει από το σικέ διάλογο και να μη νομιμοποιήσει με τη στάση της την κυβερνητική πολιτική.

Η γενική συνέλευση

Την έντονη ανησυχία τους για τις εξελίξεις στην ΟΑ και τη συνέχιση των συναντήσεων διοίκησης και συνδικαλιστών μόνο της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ, εξέφρασαν χτες οι 2.500 διοικητικοί υπάλληλοι της εταιρίας, κατά τη γενική τους συνέλευση. Από τις τοποθετήσεις τους, φάνηκε ότι δεν έχουν εμπιστοσύνη σ' αυτούς που έμειναν για να συνεχίσουν το "διάλογο" με τη διοίκηση, ενώ διατυπώθηκαν και απόψεις ότι τα παζάρια για το "τι θα δώσουν οι εργαζόμενοι" δε γίνονται στα γραφεία της "Ολυμπιακής", αλλά στα γραφεία της Χαριλάου Τρικούπη.

Οι εκπρόσωποι της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ επιχείρησαν να πείσουν τους εργαζόμενους για την ορθότητα της απόφασής τους να μείνουν στο "διάλογο", ενώ τα στελέχη της ΕΣΚ και της "Διακλαδικής Συνεργασίας" επανέλαβαν τις καταγγελίες για σικέ διάλογο - εμπαιγμό για τους εργαζόμενους, στηλιτεύοντας για μια ακόμα φορά τη στάση όσων επιμένουν σε συναντήσεις, που έχουν αποκλειστικό σκοπό εργασιακές παραχωρήσεις. Ο εκπρόσωπος της ΕΣΚ Στ. Μανούσος, κάλεσε τους εργαζόμενους να πάρουν πρωτοβουλίες για την οργάνωση της αντίστασης από τα κάτω, με τη σύσταση επιτροπών αγώνα και κάθε άλλο πρόσφορο τρόπο και μέσο, ώστε να συγκροτηθεί ένα πλατύ μέτωπο αντίστασης και σωτηρίας του εθνικού αερομεταφορέα, αλλά και των άλλων ΔΕΚΟ, που έχει προγράψει η κυβέρνηση.

ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Δώρο 1,8 δισ. δρχ. στο EUROCONTROL

Στο EUROCONTROL, μέσω μιας ληστρικής σύμβασης κόστους 1,8 δισεκατομμυρίων δραχμών, εκχωρείται το σημαντικότερο κομμάτι του έργου της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και στο οποίο περιλαμβάνεται η σύνταξη προδιαγραφών, η υλοποίηση, η λειτουργία και η διαχείριση των Συστημάτων Εκσυγχρονισμού Εναέριας Κυκλοφορίας. Με τη σύμβαση αυτή επιχειρείται κρυφά τις τελευταίες βδομάδες το ξεπούλημα της Αεροναυτιλίας και ειδικότερα όλων των συστημάτων που θα χρειαστεί από δω και πέρα η ΥΠΑ, ενώ ρητά προβλέπεται πως το έργο αυτό με υπεργολαβίες, μπορεί να δοθεί από τον σύμβουλο (EUROCONTROL) σε άλλες ιδιωτικές εταιρίες.

Με ανακοίνωσή της η παράταξη της ΕΣΚ Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΥΠΑ,καταγγέλλει την αποικιοκρατική σύμβαση "που δένει χειροπόδαρα τον κλάδο των ηλεκτρονικών και ξεπουλά το σημαντικότερο κομμάτι της υπηρεσίας" και ερωτά την κυβέρνηση και τη διοίκηση, τι έργο απομένει πλέον στην ΥΠΑ για να το "εκσυγχρονίσουν";

Σύμφωνα με το κείμενο της σύμβασης, που οι ευρωλάγνοι εμπνευστές της δεν καταδέχτηκαν καν να το συντάξουν στην ελληνική γλώσσα, οι υπηρεσίες που θ' αναλάβει ο "σύμβουλος" αφορούν στα παρακάτω αντικείμενα: κτίρια, μηχανολογικές και ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις αναγκαίες για τα νέα κέντρα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (ATC), συστήματα Radar, συστήματα επικοινωνιών και μεταφοράς δεδομένων, δίκτυα και σύνδεση με τα γειτονικά ATC, επικοινωνίες αέρα/εδάφους, κλπ. Ειδική ομάδα της ΥΠΑ, αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης, θα εγκατασταθεί στα κεντρικά γραφεία του EYROCONTROL στις Βρυξέλλες, ενώ ο "σύμβουλος" θα είναι αυτός που θα καθορίζει τα προσόντα του προσωπικού που θα υλοποιήσει και θα λειτουργεί τα παραπάνω συστήματα. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το συνολικό ποσό αμοιβής του, το Erocontrol μπορεί να το αναθεωρεί "σύμφωνα με τις απαιτήσεις του..!".

Παράλληλα με τη σύμβαση αυτή, στο φως της δημοσιότητας ήρθε και η πρόταση των Γερμανών συμβούλων της ΥΠΑ, σύμφωνα με την οποία προωθείται η διάσπαση της υπηρεσίας σε δύο ανώνυμες εταιρίες. Οπως σημειώνει η παράταξη, η πρόταση αυτή ήταν αναμενόμενη. Γι' αυτό οι ηλεκτρονικοί δεν πρέπει να ξεγελαστούν και να αποδεχτούν τη "λύση" που προβάλλεται με επιχειρήματα πως η αεροναυτιλία θα είναι μία εταιρία και μάλιστα μη κερδοσκοπική.

Η ΕΣΚ Ηλεκτρονικών Μηχανικών καλεί τη διοίκηση του σωματείου να σταματήσει τη συναινετική τακτική και να καταγγείλει τη σύμβαση ενημερώνοντας τους εργαζόμενους, την ΑΔΕΔΥ και τα κόμματα της Βουλής. Τέλος, προειδοποιεί πως η τυχόν αδράνεια των εργαζομένων θα φέρει και την ΥΠΑ στην κατάσταση που είναι σήμερα η ΟΑ.

ΕΚΑ - ΕΚΠ
Συλλαλητήριο ενάντια στην ιδιωτικοποίηση

Τρίωρη στάση εργασίας στις ΔΕΚΟ μεταφορών, στον ΟΛΠ και στον ΚΑΕ στις 2 του Απρίλη και συλλαλητήριο ενάντια στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και στο προωθούμενο ξεπούλημα

Η πραγματοποίηση τρίωρης στάσης εργασίας στις δημόσιες επιχειρήσεις στο χώρο των μεταφορών, στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά και στα Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών την Πέμπτη 2 του Απρίλη,ενάντια στα σχέδια της κυβέρνησης για εκποίηση των επιχειρήσεων και ανατροπή των εργασιακών σχέσεων στους παραπάνω χώρους, αποφασίστηκε σε σύσκεψη που συνδιοργάνωσαν χτες το πρωί τα Εργατικά Κέντρα Αθήνας - Πειραιά.Στα πλαίσια της στάσης εργασίας θα πραγματοποιηθεί συλλαλητήριο στις 6 το απόγευμα, μπροστά στο υπουργείο Εθνικής Οικονομίας.

Η στάση εργασίας θα είναι από τις 5μμ μέχρι τις 8μμ για όλους τους χώρους, εκτός απ' τον ΗΣΑΠ όπου θα γίνει τετράωρη στάση εργασίας, από τις 4μμ μέχρι τις 8μμ. Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι των Ομοσπονδιών ΠΟΣ, ΟΥΠΑΕ, ΟΣΠΑ και επίσης σωματείων στους χώρους ΗΣΑΠ, ΗΛΠΑΠ, ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ, "Ολυμπιακή Αεροπορία" και Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών.

Κύρια αιτήματα των εργαζομένων είναι: Η άμεση ανάκληση του νόμου 2414/96, στον οποίο προβλέπεται η - μέσω Προεδρικών Διαταγμάτων - μετατροπή των δημοσίων επιχειρήσεων σε ανώνυμες εταιρίες, ανοίγοντας το δρόμο για την ιδιωτικοποίησή τους. Η διατήρηση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα των ΔΕΚΟ. Η λήψη άμεσων μέτρων εξυγίανσης, ανάπτυξης και προοδευτικού εκσυγχρονισμού των ΔΕΚΟ προς όφελος του κοινωνικού συνόλου και της εθνικής οικονομίας. Καμιά αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων.

Στη σύσκεψη επισημάνθηκε από τους ομιλητές ότι η κυβέρνηση μέσα απ' την αλλαγή των Γενικών Κανονισμών Προσωπικού επιχειρεί να ανατρέψει τις εργασιακές σχέσεις στις ΔΕΚΟ, να αφαιρέσει θεμελιακές κατακτήσεις, με στόχο στη συνέχεια "καθαρές" να τις δώσει σε ιδιώτες. Επίσης, ότι απαιτείται συντονισμός δράσης και πως θα πρέπει να δοθεί μαζική και αποφασιστική απάντηση.

Εξαίρεση αποτέλεσε ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, Α. Κολλάς,ο οποίος ισχυριζόμενος ότι μέσα από την αλλαγή του Κανονισμού Προσωπικού της ΕΘΕΛ δε θίγονται εργασιακά δικαιώματα (!), επιτέθηκε στους υπόλοιπους παρευρισκόμενους ότι "κάνουν αμυντικές κινητοποιήσεις" (!) και αποχώρησε.

Στη σύσκεψη παρέμειναν εκπρόσωποι των σωματείων υπαλλήλων ΕΘΕΛ και τεχνικών ΟΑΣΑ, οι οποίοι παρουσίασαν τις προτάσεις της διοίκησης για αλλαγή του Κανονισμού, όπου - μεταξύ άλλων - αναφέρεται η δυνατότητα της εταιρίας για πρόσληψη μόνιμου προσωπικού μερικής απασχόλησης, η δυνατότητα για αύξηση του ημερήσιου ωραρίου εργασίας κατά μία ώρα και ένα τέταρτο και η διευθέτηση του χρόνου απασχόλησης σε εξάμηνη βάση. Τελικά, τα Εργατικά Κέντρα κήρυξαν τρίωρη στάση εργασίας και στην ΕΘΕΛ.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ