ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 25 Αυγούστου 2016
Σελ. /20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΠΑΤΡΑΣ
Να καταργηθούν άμεσα τα διόδια

Δύο νέοι σταθμοί στην εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών από το Νοέμβρη, σύμφωνα με πληροφορίες

Eurokinissi

Την άμεση κατάργηση όλων των διοδίων διεκδικεί η δημοτική αρχή Πάτρας, τονίζοντας ότι είναι ώριμο και δίκαιο αίτημα που πρέπει να ικανοποιηθεί. Αφορμή για την ανακοίνωση είναι η τοποθέτηση δύο νέων σταθμών διοδίων στον υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο Πατρών - Κορίνθου, που θα αυξήσει σημαντικά τα ήδη υπέρογκα ποσά που καταβάλλουν τα λαϊκά στρώματα για να χρησιμοποιήσουν το συγκεκριμένο δρόμο και τους υπόλοιπους οδικούς άξονες.

Πιο συγκεκριμένα, αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία δύο νέοι σταθμοί διοδίων πριν από την ολοκλήρωση του έργου. Στο τμήμα Κορίνθου - Πάτρας προβλέπονται τρεις σταθμοί διοδίων: Κιάτου (σήμερα χρεώνει στη μία κατεύθυνση), Νικολαίικων (Αίγιο, νέος σταθμός) και Αραχωβίτικων (νέος σταθμός σε αντικατάσταση των διοδίων Ρίου, που σήμερα χρεώνουν την άλλη κατεύθυνση). Αυτό που φαίνεται να έχει συμφωνηθεί, είναι ότι οι σταθμοί Κιάτου και Αραχωβίτικων θα ξεκινήσουν να λειτουργούν αμφίπλευρα το φετινό Νοέμβρη, χρεώνοντας τα ολοκληρωμένα κομμάτια του άξονα (προς 0,06 ευρώ/χλμ. για τα ΙΧ).

Με δεδομένο ότι η εθνική οδός Κορίνθου - Πατρών είναι συνολικά 120 χλμ., η χρέωση όταν λειτουργήσουν όλοι οι σταθμοί διοδίων στο σύνολο του δρόμου θα είναι 7,20 ευρώ για τα ΙΧ. Αν σε αυτά συνυπολογιστούν και τα υπόλοιπα διόδια μέχρι την Αθήνα, ο ταξιδιώτης θα καλείται να πληρώσει ποσό άνω των 12 ευρώ, ενώ εάν χρησιμοποιήσει και την Αττική Οδό, το κόστος θα ξεπερνά ή θα αγγίζει τα 15 ευρώ!

Με αφορμή τα παραπάνω, ο Δήμος Πατρέων τονίζει πως «η σημερινή κυβέρνηση, όπως και οι προηγούμενες, υλοποιώντας τη γενικότερη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ενωσης, έχουν παραδώσει με τις περιβόητες συμβάσεις παραχώρησης και τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) τα μεγάλα κατασκευαστικά έργα στο κεφάλαιο με ληστρικούς όρους».

Προσθέτει ότι «η άμεση κατάργηση όλων των διοδίων αποτελεί ώριμο και δίκαιο αίτημα και πρέπει να ικανοποιηθεί» και προσθέτει πως «η δημιουργία δημόσιου φορέα που θα ιεραρχεί, θα μελετά, θα κατασκευάζει και θα λειτουργεί τα δημόσια έργα όχι με κριτήριο την κερδοφορία του κεφαλαίου, αλλά με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες, είναι η προοπτική που πρέπει να χαράξει ο λαός, για να απαλλαχθεί οριστικά από τα διόδια και οι οδικοί άξονες να γίνουν λαϊκή περιουσία».

ΔΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΔΗΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ανούσιες «κορόνες» για οικονομικά και απορρίμματα

Στη γνωστή τακτική που θυμίζει την παροιμία «σκύλος που γαβγίζει δε δαγκώνει» αναμένεται να κινηθεί, για άλλη μία φορά, το Διοικητικό Συμβούλιο της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ) σε ό,τι αφορά τα οικονομικά των δήμων τόσο για το τρέχον έτος όσο και για το 2017. Οπως παραδέχθηκε ο ίδιος ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ, Γ. Πατούλης, «η κατάσταση το τελευταίο διάστημα έχει επιδεινωθεί δραματικά και με τη μεταφορά υποχρεώσεων προς την Αυτοδιοίκηση, αλλά και με την αφαίρεση αρμοδιοτήτων και πόρων», αλλά, παρ' όλα αυτά, η λύση θεωρείται πως θα δοθεί με συναντήσεις (ειδικότερα με τους υπουργούς Οικονομικών και Εσωτερικών, όπως αποφάσισε το ΔΣ) και με... οργισμένες ανακοινώσεις και δηλώσεις.

Στην τοποθέτησή της για το θέμα, η Ελπίδα Παντελάκη, εκπρόσωπος της «Λαϊκής Συσπείρωσης», είπε πως «σε κάθε Διοικητικό Συμβούλιο αντιμετωπίζουμε ένα θέμα. Το εκρηκτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι δήμοι για να λειτουργήσουν. Συνεδρίασε το κυβερνητικό συμβούλιο, κλιμακώνεται η επίθεση σε όλα τα επίπεδα, με τα Εργασιακά και τα υπόλοιπα και ενόψει των προϋπολογισμών μπαίνει πιο βαθιά η δημοσιονομική πειθαρχία. Αυτό αφορά άμεσα αυτά που συζητάμε. Δεν μπορείς να ξεφύγεις από αυτό. Διαχρονικά έχουμε αυτήν την κατάσταση και στους δήμους αλλά τώρα επιταχύνονται τα πράγματα λόγω κλιμάκωσης της αντιλαϊκής πολιτικής που υπάρχει. Είναι ανάγκη να συνειδητοποιήσει ο κόσμος ότι πρέπει να πρωταγωνιστήσει, να πιέσει, να σώσει ορισμένα πράγματα μέχρι να τα αλλάξει όλα, μέχρι να ανατρέψει αυτήν την πολιτική». Συμπλήρωσε μάλιστα πως «υπάρχει γενική συμφωνία στην ιδιωτικοποίηση των φορέων, των δομών, των υπηρεσιών αλλά και στο παραπέρα ξεθεμέλιωμα των εργασιακών σχέσεων και δεν υπάρχει μόνιμο προσωπικό. Δηλαδή, οι δήμοι δεν έχουν χρήματα, με βάση το οκτάμηνο δεν έχει υλοποιηθεί ο κρατικός προϋπολογισμός, δεν έχουν προσωπικό και υπάρχει αντιπαράθεση, ας πούμε, στα σημεία. Οι προϋπολογισμοί θα υλοποιηθούν αλλά ο κόσμος θα κληθεί να πληρώνει χαράτσια».

Για το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων, το ΔΣ της ΚΕΔΕ αποφάσισε πως πρέπει αποκλειστικά και μόνο ο Α' Βαθμός Τοπικής Διοίκησης να διαχειρίζεται τα απορρίμματα της Αττικής. Γι' αυτήν την απόφαση, η Ελπ. Παντελάκη επισήμανε πως «το μάρμαρο θα το πληρώσει ο κοσμάκης, στο φιλέτο αυτό» και πως πίσω από την αντιπαράθεση της ΚΕΔΕ με τον Ειδικό Διαβαθμιδικό Σύνδεσμο Νομού Αττικής (και ειδικότερα με την περιφερειάρχη Αττικής, Ρ. Δούρου) δεν υπάρχει διαφωνία στην ουσία τού πώς προχωρούν τα σχέδια για τα απορρίμματα, όπως με την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών που θα έρθουν. Καταλήγοντας, είπε πως χρειάζεται «διαρκής κρατική χρηματοδότηση, δημόσια διαχείριση των απορριμμάτων, χωρίς ΣΔΙΤ, με μόνιμο προσωπικό και υποδομές. Για αυτά δεν υπήρχαν θέματα συζήτησης στο ΔΣ».

Συναντήσεις για τους πρόσφυγες

Με τον ύπατο αρμοστή του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, Φ. Γκράντι, συναντήθηκε χτες ο Αλ. Τσίπρας. Κατά τη συνάντηση συζητήθηκαν οι εξελίξεις γύρω απ' το Προσφυγικό και ο ρόλος της Ελλάδας στην ανάδειξη του ζητήματος, στο πλαίσιο και της θεματικής διάσκεψης που διοργανώνει ο γγ του ΟΗΕ, το Σεπτέμβρη, όπου θα συμμετάσχει ο Αλ. Τσίπρας.

Στις κοινές τους δηλώσεις ο πρωθυπουργός αρκέστηκε να ευχηθεί λύση για τη Συρία, δίχως οποιαδήποτε περαιτέρω αναφορά. Απ' την πλευρά του, ο Φ. Γκράντι συνέστησε καλή προετοιμασία μπροστά στο χειμώνα, δεσμευόμενος για παροχή βοήθειας από μέρους του ΟΗΕ.

Νωρίτερα, ο Φ. Γκράντι είχε συναντηθεί με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Πρ. Παυλόπουλο, ο οποίος εξήρε τη συμφωνία ΕΕ - Τουρκίας, παρά τα γνωστά αποτελέσματά της, επέκρινε τα κράτη - μέλη της ΕΕ που αρνούνται να υποδεχτούν πρόσφυγες στο έδαφός τους και ζήτησε τη βοήθεια του ΟΗΕ για την οργάνωση των κέντρων φιλοξενίας στην Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας εμμέσως τον μόνιμο εγκλωβισμό δεκάδων χιλιάδων προσφύγων. Αλλωστε, και ο Φ. Γκράντι εξέφρασε την προθυμία του ΟΗΕ να συμβάλει στη διαχείριση του ζητήματος - συνθήκες διαβίωσης, ασφάλεια στους χώρους υποδοχής, αποφόρτιση νησιών κ.ά. - σε μια έμμεση παραδοχή του εγκλωβισμού όσων είναι ήδη εδώ και όσων προσφύγων αναμένονται.

  • Προς αναζήτηση σκάφους που μετέφερε περισσότερους από 50 πρόσφυγες και μετανάστες που ζήτησαν βοήθεια, κινητοποιήθηκε χτες δύναμη του Λιμενικού Σώματος της Ρόδου. Σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου στις 11 το πρωί, πρόσφυγες που επέβαιναν στο σκάφος κάλεσαν στο Διεθνή Αριθμό Βοήθειας 112, ζητώντας βοήθεια καθώς φέρεται να ήταν ακυβέρνητο. Στο σημείο που τονίστηκε πως ήταν το πλοίο, 20 ναυτικά μίλια ανοιχτά της Ρόδου και ειδικότερα από το Φαληράκι, βρέθηκαν σκάφη του Λιμενικού Σώματος αλλά και ένα ελικόπτερο τύπου «Σούπερ Πούμα» για τον εντοπισμό των προσφύγων και μεταναστών. Αργά το βράδυ, μετά από συνεργασία με το Λιμενικό της Τουρκίας, εντοπίστηκε το εν λόγω σκάφος σε διεθνή ύδατα, περίπου 15 μίλια από τις τουρκικές ακτές.
Εμπρηστική επίθεση

Εμπρηστική επίθεση σημειώθηκε στις 4 χτες τα ξημερώματα σε κτίριο που τελεί υπό κατάληψη και στο οποίο φιλοξενούνται πρόσφυγες και μετανάστες. Αγνωστοι τοποθέτησαν στην είσοδο του κτιρίου, στη συμβολή των οδών Νοταρά και Κουντουριώτου, στα Εξάρχεια, δύο γκαζάκια, τα οποία εξερράγησαν με αποτέλεσμα να ξεσπάσει πυρκαγιά. Από το περιστατικό δεν τραυματίστηκε κανείς, αφού ήταν άμεση η παρέμβαση της Πυροσβεστικής με έξι οχήματα και 18 πυροσβέστες.

ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΣΚΑΦΩΝ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ
Εξώδικο για τα αναπάντητα ερωτήματα της τραγωδίας

Εξώδικο στον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος Αθανάσιο Αθανασόπουλο απέστειλε χτες ο Αλ. Κούγιας, ένας εκ των δικηγόρων των θυμάτων της τραγωδίας στην Αίγινα και στο οποίο ζητά απαντήσεις σχετικά με ερωτήματα που υπάρχουν τόσο για το δυστύχημα και τους επιβαίνοντες του σκάφους «Ντουέντε», όσο και για τις κινήσεις του Λιμενικού κατά την προανάκριση. Σε ό,τι αφορά το γιατρό που φέρεται να έδωσε την άδεια οδήγησης ταχύπλοου στον 77χρονο κατηγορούμενο, η Περιφέρεια Αττικής με ανακοίνωση τονίζει πως «κατήγγειλε τη σύμβαση με τον ιατρό Μάρκο Αντωνίου, πνευμονολόγο - φυματιολόγο, μετά από τις δηλώσεις του σε τηλεοπτικό σταθμό ότι δεν απαιτείται η προσέλευση των ενδιαφερόμενων να ανανεώσουν άδεια οδήγησης στο ιατρείο του, αλλά αρκεί η προσκόμιση δικαιολογητικών από τρίτο πρόσωπο» και πως «προχώρησε στην αφαίρεση της άδειας οδήγησης την οποία ο Θ. Λυκουρέζος είχε λάβει το Μάρτιο του 2014».

  • Μέχρι αργά χτες το βράδυ δεν είχε ανακοινωθεί η τελεσίδικη απόφαση του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Πειραιά για το αν θα προφυλακιστεί ή θα παραμείνει σε κατ' οίκον περιορισμό ο 77χρονος.
Βγήκαν τα αποτελέσματα για τους παιδικούς σταθμούς

Αναρτήθηκαν χτες από την ΕΕΤΑΑ τα οριστικά αποτελέσματα για τους παιδικούς σταθμούς ΕΣΠΑ 2016 - 2017 και οι ενδιαφερόμενοι γονείς με το ΑΜΚΑ τους και το ΑΦΜ μπορούν να δουν εάν θα λάβουν το voucher επιδότησης. Τα οριστικά αποτελέσματα από την ΕΕΤΑΑ δίνουν το voucher στους γονείς ώστε να προχωρήσουν δωρεάν στις εγγραφές των παιδιών τους σε παιδικούς σταθμούς.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ