ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 25 Φλεβάρη 2003
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΠΤΗΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ
Υποσχέσεις για κρατικό δημόσιο έλεγχο

Τη συγκρότηση μιας διοίκησης αεροπορικών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας για όλο το δημόσιο τομέα υποσχέθηκε χτες ο υπουργός Αμυνας Γ. Παπαντωνίου, μετά τη σύσκεψη που έγινε στο γραφείο του και είχε ως θέμα τον Ενιαίο Φορέα Πτητικών Μέσων.

Η διοίκηση, όπως είπε ο Γ. Παπαντωνίου, «θα στηριχτεί σε μετεξέλιξη υφιστάμενης υπηρεσίας, μονάδας της Πολεμικής μας Αεροπορίας (σ.σ. της 359 ΑΝΕΔΥ), η οποία και αναλαμβάνει τη διοικητική ευθύνη της διενέργειας πτήσεων για σκοπούς που συνδέονται με αεροδιακομιδές αλλά και άλλες περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης». Η επιχειρησιακή ευθύνη θα μοιραστεί ανάμεσα στο ΕΚΑΒ και στη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας του υπουργείου Εσωτερικών.

Απαντώντας σε ερώτηση του «Ρ» αν τα πτητικά μέσα θα είναι όλα κρατικά ή αν υπάρξει στο μέλλον η συνεργασία με ξένη, όπως τώρα εταιρία, ο Γ. Παπαντωνίου, είπε: «Αποκλείεται αυτό. Θα είναι υπό κρατικό έλεγχο και η Πολεμική μας Αεροπορία θα αναλάβει πλήρως την ευθύνη επάνδρωσης, στελέχωσης, εκπαίδευσης του προσωπικού που θα αξιοποιήσει τα μέσα αυτά και επίσης συντήρηση των αεροσκαφών. Θα είναι όλα υπό κρατικό δημόσιο έλεγχο κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο που η Πολεμική μας Αεροπορία ανέλαβε και τη διαχείριση των πτητικών αεροσκαφών».

Επίσης, απαντώντας στην ερώτηση αν τα υπάρχοντα πτητικά μέσα επαρκούν, ο Γ. Παπαντωνίου υποστήριξε ότι επαρκούν και ότι δε θα αγοραστούν νέα μέσα, όπως είχε αποφασιστεί και ενόψει της Ολυμπιάδας. «Τώρα, πρόσθεσε, θα έχουμε μεγάλες οικονομίες χρήματος όπως από το συντονισμό της δράσης όλων των πτητικών μέσων... Αυτό που κάνουμε με τη διακλαδικότητα, ώστε να αποφύγουμε το ντουμπλάρισμα των προσπαθειών, τον πολλαπλασιασμό των προμηθειών διαφόρων μέσων, μέσα από τη σύμπτυξη όλων των κλάδων σε κοινές λειτουργίες επιχειρησιακές και τώρα οικονομικές λειτουργίες, η ίδια ακριβώς προσέγγιση και λογική, κυριαρχεί και εδώ, ώστε να πετύχουμε οικονομίες για τον ελληνικό λαό αλλά και περισσότερη ασφάλεια και αποτελεσματικότητα στις πτήσεις».

Παρά τις υποσχέσεις - και τις διαβεβαιώσεις - του υπουργού για «κρατικό δημόσιο έλεγχο», δεν προκύπτει ότι θα αποκλειστεί η επιχειρηματική δραστηριότητα με τον ένα ή άλλο τρόπο, όπως συμβαίνει και σε άλλους τομείς του εναπομείναντος δημόσιου συστήματος Υγείας. Επειτα, ο ενιαίος φορέας - που δεν είναι εντελώς πρωτότυπη ιδέα - υπακούει στη λογική των λεγόμενων οικονομιών κλίμακας και δε σχεδιάστηκε με βάση τις λαϊκές ανάγκες.

Στη σύσκεψη μετείχαν ακόμα οι υπουργοί Υγείας Κ. Στεφανής, Μεταφορών Χρ. Βερελής και Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης, οι υφυπουργοί Αμυνας Λ. Αποστολίδης, Δημόσιας Τάξης Ε. Μαλέσιος, ο γραμματέας του Υπουργικού Συμβουλίου Σ. Κοσμίδης, ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας του υπουργείου Εσωτερικών Ι. Γεωργακόπουλος και ο Αρχηγός ΓΕΑ Π. Παπανικολάου.

Σε δέκα μέρες θα συνέλθει επιτροπή εμπειρογνωμόνων των πέντε υπουργείων, ενώ ανά μήνα θα γίνεται σύσκεψη στο υπουργείο Αμυνας για την πορεία της απόφασης.

ΑΙΓΙΝΑ
Συμβολικός αποκλεισμός ενάντια στην εφοπλιστική αυθαιρεσία

Κλειστό παρέμεινε το λιμάνι της Αίγινας αλλά και της Σουβάλας ολόκληρη την περασμένη Κυριακή με απόφαση λαϊκής συνέλευσης του Δήμου και των φορέων της Αίγινας και δεν πραγματοποιήθηκε κανένα δρομολόγιο από και προς τον Πειραιά. Στη 1 το μεσημέρι, σύσσωμοι οι κάτοικοι του νησιού συγκεντρώθηκαν στο λιμάνι, ενώ την ίδια ώρα κατέληξε εκεί και η πορεία ειρήνης και πλήθος διαδηλωτών που μετείχαν σε αντιπολεμική εκδήλωση σε κινηματογράφο της πόλης. Ολοι μαζί διαμαρτύρονταν γιατί μέσα σε ένα χρόνο είδαν να εκτινάσσονται τα ναύλα, μόνο για το συγκεκριμένο δρομολόγιο, με διαδοχικές αυξήσεις, πάνω από 40%. Και αυτό γίνεται, όπως τόνιζαν οι εκπρόσωποι των κατοίκων, γιατί η Αίγινα είναι το δεύτερο λιμάνι σε κίνηση επιβατών και κατά συνέπεια «η κότα που κάνει το χρυσό αυγό» για τη «Μίνωαν ΑΕ».

Επίσης διαμαρτύρονται γιατί το χειμώνα, που πέφτει κάπως η κίνηση, επικρατεί κατάσταση αποκλεισμού με ευθύνη της εταιρίας που ουσιαστικά μονοπωλεί τη γραμμή. Το τελευταίο δρομολόγιο γίνεται στις 19.20 ενώ παλιά γινόταν αργότερα και πολλές φορές αναβάλλεται με απαγορευτικά - «μαϊμού». Ολα αυτά σε ένα νησί με 14.000 κατοίκους που απέχει μόλις μία ώρα από τον Πειραιά, του οποίου ουσιαστικά είναι προάστιο, και άμεσα εξαρτημένο από αυτόν.

«Η αδικία είναι εκείνη που μας αναγκάζει να αγωνιστούμε και όχι κάποια διάθεση ταλαιπωρίας», δήλωσε στην ομιλία του ο Δημήτρης Μούρτζης δήμαρχος της Αίγινας και επισήμανε ότι ο Δήμος θα είναι μπροστά στον αγώναμ ο οποίος θα συνεχιστεί μέχρι να δοθεί λύση στο πρόβλημα.

Από την πλευρά του ο Νίκος Σιμερδάνης, γραμματέας της Επαγγελματικής Ενωσης του νησιού, ανέδειξε τις πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης και του ΥΕΝ, το οποίο αναγνώρισε μεν την αδικία προς την Αίγινα από το ναυλολόγιο που θέσπισε, αλλά δεν έκανε το παραμικρό για να επανορθώσει.

Στο ίδιο κλίμα κυμάνθηκαν και οι ομιλίες του Βασίλη Μουσουλέα επικεφαλής της Επιτροπής Αγώνα και του Φίλιππα Χατζηπέρη, προέδρου του Συλλόγου Επιβατών οι οποίοι, τόνισαν επίσης την ενότητα όλων των Αιγινητών στον αγώνα για επίλυση του προβλήματος και την ανάγκη κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων.

«ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ»
Εβαλε νερά!

Το γνωστό 30χρονο σαπάκι της ακτοπλοΐας, το «ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ» (πρώην «ΑΝΕΜΟΣ») τα ξημερώματα της Κυριακής, δίνοντας μάχη με σφοδρή θαλασσοταραχή, κόντεψε να διαλυθεί εν πλω και να καταπιεί δεκάδες ανθρώπους! Το περιστατικό κατήγγειλαν οι ναυτεργάτες του πληρώματος στο ναυτεργατικό σωματείο «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», αναφέροντας ακόμα ότι το πλοίο απέπλευσε με απαγορευτικό!

Το περιστατικό σύμφωνα με τις καταγγελίες των ναυτεργατών, έχει ως εξής: Στις 6 το απόγευμα του Σαββάτου το «ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ» αναχώρησε από το Γύθειο, με 18 επιβάτες και 50 περίπου ναυτεργάτες πλήρωμα, προκειμένου να εκτελέσουν το ακτοπλοΐκό δρομολόγιο Αντικύθηρα - Καστέλι. Αφού το πλοίο ανοίχτηκε μεσοπέλαγα και επί 12 ώρες χτυπιόταν στα κύματα, το πλήρωμα αναγκάστηκε να «πιάσει» στο λιμάνι της Σούδας για να γλιτώσουν. Στις 6.30 το πρωί της Κυριακής απέπλευσαν με προορισμό το Καστέλι, όμως το πλοίο έμπαζε πλέον νερά από την πλώρη με αποτέλεσμα να γεμίσουν θάλασσα οι πλώριες καμπίνες του πληρώματος!

Από την πλευρά του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ειπώθηκε ότι το Σάββατο δεν είχε εκδοθεί απαγόρευση απόπλου, ενώ από το λιμεναρχείο Γυθείου μας ειπώθηκε ότι το πλοίο θα έπρεπε να αναχωρήσει στις 3 το μεσημέρι του Σαββάτου όμως λόγω απαγορευτικού τελικά έφυγε μετά από τρεις ώρες και αφού - σύμφωνα πάντα με το Λιμεναρχείο - το απαγορευτικό είχε λήξει...

Η υπόθεση του «ΜΥΡΤΙΔΙΩΤΙΣΣΑ» έρχεται να δείξει ότι η τροποποίηση του ΠΔ 852/76 ώστε κατά τη διάρκεια απαγόρευσης απόπλου λόγω θαλασσοταραχής, επιβατηγά πλοία να μετονομάζονται σε φορτηγά προκειμένου να αποπλέουν, όπως όλα δείχνουν, έχει θέσει υπό αμφισβήτηση ολόκληρο το ΠΔ!

Ο «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» με επιστολή του προς τον υπουργό και την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων απαιτεί τον άμεσο έλεγχο του πλοίου και τονίζει «τις εγκληματικές ευθύνες του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και των υπηρεσιών του».


Εχει ανάγκη από αίμα

ΝΕΑΡΟ άτομο έχει ανάγκη από αίμα ομάδας 0 RESUS αρνητικό. Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210-8062.014.

Συγκροτήθηκε η ΕΕ της ΠΟΕΔΗΝ

Συγκροτήθηκε χτες η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία (ΠΟΕΔΗΝ) που προήλθε από το 10ο Συνέδριό της.

Το προεδρείο έχει ως εξής: Πρόεδρος Στ. Κουτσιουμπέλης. Αντιπρόεδροι: Δημ. Μαυροματίδης, Λ. Μεθωνιού και Αντ. Παπάζογλου. Γραμματέας: Ερμ. Κασσές. Οργανωτικός Γραμματέας: Κ. Γαβριήλ. Ταμίας: Ν. Χόρτης. Αναπληρωτής Γραμματέας: Σ. Δάλλα. Αναπληρωτής Ταμίας: Χρ. Παπαναστάσης. Μέλη: Τ. Αντωνόπουλος και Χρ. Ντζουμανίκα.

Αύριο η στάση εργασίας της ΕΙΝΑΠ

Τετράωρη στάση εργασίας (8 πμ - 12 το μεσημέρι) κάνουν αύριο οι γιατροί στα δημόσια νοσοκομεία της Αθήνας και του Πειραιά, μετά από ομόφωνη απόφαση του ΔΣ της Ενωσης Νοσοκομειακών Ιατρών Αθήνας - Πειραιά (ΕΙΝΑΠ).

Ζητούν την αύξηση των κονδυλίων για τις εφημερίες ώστε να υπάρχουν ασφαλή προγράμματα στα νοσοκομεία του Λεκανοπεδίου. Οπως εκτιμά η ΕΙΝΑΠ, τα κονδύλια που εγκρίθηκαν για το 2003 δεν επαρκούν για την κάλυψη με ασφαλείς εφημερίες. «Δεν αντέχουμε άλλο αυτήν την κατάσταση, που κάθε λίγο δημιουργεί προβλήματα σε όλο και περισσότερα νοσοκομεία, που κάθε λίγο δημιουργεί αναστάτωση με το να μην πληρώνονται ούτε τα δεδουλευμένα» υπογραμμίζει η ΕΙΝΑΠ και ζητά και την άμεση πληρωμή των δεδουλευμένων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ