ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 25 Νοέμβρη 2007
Σελ. /20
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΔΙΚΗ (ΑΝ)ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Πολιτική - καρμανιόλα κοστίζει ζωές

Eurokinissi

Η πρόσφατη φονική σύγκρουση στη «φονική» διαδρομή Κόρινθος - Πάτρα με τους έξι νεκρούς, επανέφερε στο προσκήνιο το συνολικό πρόβλημα των τροχαίων δυστυχημάτων στη χώρα μας. Και βέβαια η αλήθεια για το γεγονός ότι η χώρα μας είναι αρνητική πρωταθλήτρια Ευρώπης στο θέμα της οδικής ασφάλειας, με 1.600 τουλάχιστον νεκρούς κάθε χρόνο, κρύβεται πίσω από τα κροκοδείλια δάκρυα των εκπροσώπων της εκάστοτε κυβέρνησης, είτε της ΝΔ, είτε του ΠΑΣΟΚ. Κρύβεται πίσω από τα επιχειρήματα περί δήθεν «απροσεξίας» των οδηγών, της «απερίσκεπτης οδήγησης», της «μεγάλης ταχύτητας», που επικαλούνται οι κυβερνώντες για να κρύψουν τις πραγματικές ευθύνες τους.

Ασφαλώς παίζει το ρόλο της και η κακή οδήγηση. Ποιος, όμως, έχει καταντήσει τη χορήγηση διπλωμάτων οδήγησης σε διαβλητή και ρουσφετολογική διαδικασία, αν όχι οι κυβερνήσεις του δικομματισμού; Και δεν είναι οι ίδιοι που η χώρα μας δε διαθέτει σύστημα ελέγχου για τα φορτηγά που μεταφέρουν επικίνδυνα φορτία και γίνονται συχνά αιτία πολύνεκρων δυστυχημάτων; Δεν είναι οι ίδιοι που ο σχεδιασμός για άμεση βοήθεια είναι ανεπαρκής, ώστε να μη χάνονται ζωές από καθυστερήσεις του ΕΚΑΒ στον τόπο του ατυχήματος;

Κυρίως, όμως, είναι οι ίδιες αυτές κυβερνήσεις που αφήνουν τους οδηγούς να παίζουν «κορόνα - γράμματα» τη ζωή τους σε ένα πανάθλιο, εθνικό, περιφερειακό και αστικό οδικό δίκτυο, γεμάτο μπαλώματα, χωρίς προστατευτικά στηθαία και ελλιπή σηματοδότηση. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι από τα ταμεία πέρασαν δισεκατομμύρια ευρώ τα οποία ξοδεύτηκαν χωρίς ουσιαστικά να λυθεί το σοβαρό πρόβλημα της μετατροπής του οδικού δικτύου της χώρας σε σύγχρονο και ασφαλές. Κύριος λόγος, η «ωρίμανση» της κατασκευής του με τη μέθοδο των «συμβάσεων παραχώρησης» σε όφελος του μεγάλου κεφαλαίου, που θα επιβάλλει υπέρογκες τιμές διοδίων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το πέταλο του Μαλιακού, που ενώ πέρασαν χρόνια μέχρι να ξεκινήσει, μόλις δύο μέρες πριν τις εκλογές της 16ης Οκτώβρη, δόθηκαν στην κυκλοφορία τα πρώτα τμήματά του. Και δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν το 2010. Αλλά και πάλι η μετατροπή του σε αυτοκινητόδρομο θα καθυστερούσε περισσότερο, αν δεν επρόκειτο τα τμήματα αυτά, που εκτελούνται με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού, να δοθούν στην ιδιωτική εκμετάλλευση...


Eurokinissi

Σαν τον Μαλιακό, εκατοντάδες άλλα φονικά σημεία στο οδικό δίκτυο. Οπως αυτό της Αθηνών - Πατρών ή σαν το βόρειο οδικό άξονα της Κρήτης, που έχουν πάρει πλέον τα σκήπτρα από το «πέταλο Μαλιακού». Η Τροχαία το 2005 είχε επισημάνει 600 επικίνδυνα σημεία τόσο στον οδικό άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (το γνωστό ΠΑΘΕ), όσο και σε άλλα τμήματα. Αντί όμως η κυβέρνηση να προχωρήσει στην επείγουσα βελτίωση αυτών των σημείων - λαιμητόμων από τις κακοτεχνίες, την κακή σηματοδότηση κ.ά., όπως έχουν προτείνει οι επιστήμονες, έχει μεταθέσει το έργο αυτό στην ολοκλήρωση των «συμβάσεων παραχώρησης»....

Στο μεταξύ, έχει εναποθέσει όλες τις ελπίδες της για τη μείωση των τροχαίων σε εισπρακτικά μέτρα, δηλαδή στα χαράτσια που προβλέπει η εφαρμογή του νέου ΚΟΚ. Παρ' όλα αυτά, τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους: Οι νεκροί, σύμφωνα με την Τροχαία, μόνο για το πρώτο εξάμηνο του έτους, αυξήθηκαν σε σχέση με πέρσι, που δεν υπήρχε ο νέος ΚΟΚ! Οι ευθύνες, λοιπόν, της πολιτικής των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και στο θέμα της οδικής ασφάλειας είναι περισσότερο από προφανείς. Είναι εγκληματικές..!


Eurokinissi


Π. Α.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ