Τα παραπάνω τονίζει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών», σχετικά με την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας με την οποία καλούνται οι Σύλλογοι Διδασκόντων να συγκροτήσουν τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, που προβλέπονται στο νόμο για τις νέες δομές στην Εκπαίδευση.
Οπως επισημαίνει η ΑΣΕ, σχετικά με τα όσα προβλέπονται στην εγκύκλιο, «στην ουσία, σε όσα σχολεία, με ευθύνη του υπ. Παιδείας, δεν λειτουργεί ΕΔΕΑΥ (Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης), που στην πράξη είναι ελάχιστες, οι εκπαιδευτικοί μέσω των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (στις οποίες το ένα μόνο μέλος - ο υπεύθυνος επικοινωνίας με το ΚΕΣΥ - έχει γνώσεις Ειδικής Αγωγής), αναλαμβάνουν την ευθύνη να κάνουν την πρώτη διάγνωση (;) και να διαμορφώσουν και εφαρμόσουν βραχύχρονα Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης σε μαθητές που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης! Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί καλούνται να αντικαταστήσουν τη διεπιστημονική επιτροπή (!) και στη συνέχεια να εφαρμόσουν εκπαιδευτική παρέμβαση, χωρίς στην ουσία να έχουν στα χέρια τους επιστημονική διάγνωση!
Είναι προφανές ότι είναι αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό να το κάνουν αυτό οι Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης! Κάτι τέτοιο, εκτός των άλλων, μπορεί να οδηγήσει σε κινδύνους πρώτα και κύρια για το ίδιο το παιδί! Η διαδικασία της αξιολόγησης διάγνωσης είναι έργο διεπιστημονικής ομάδας, η οποία πρέπει να χαράσσει και τους άξονες της εκπαιδευτικής παρέμβασης!», αναφέρει μεταξύ άλλων η ΑΣΕ.
Και τονίζει: «Το κράτος, αντί να κάνει μόνιμους μαζικούς διορισμούς όλων των ειδικοτήτων (εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού) στα δημόσια σχολεία, ειδικά και γενικά, και αντί να στελεχώσει όλες τις αναγκαίες δομές της Ειδικής Αγωγής, ώστε έγκαιρα και με επιστημονικό τρόπο να εξασφαλίζεται σε όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες η αναγκαία εκπαιδευτική υποστήριξη, μεταφέρει την ευθύνη του στις πλάτες των εκπαιδευτικών και μάλιστα της γενικής αγωγής! Η όποια άτυπη παιδαγωγική αξιολόγηση κάνει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και πάντα προς όφελος του μαθητή, δεν μπορεί και δεν πρέπει να αντικαταστήσει τη διεπιστημονική αξιολόγηση - διάγνωση αλλά και πλήρη εκπαιδευτική υποστήριξη στην οποία πρέπει να έχει δικαίωμα πρόσβασης κάθε μαθητής.
Η όλη διαδικασία φανερώνει τι πραγματικά κρύβεται πίσω από τη λογική της "συμπερίληψης και ένταξης" δομών, εκπαιδευτικών και μαθητών Ειδικής Αγωγής στα γενικά σχολεία, που προωθεί και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όπως παλιότερα οι κυβερνήσεις ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, πιστές όλες στις Οδηγίες της ΕΕ και του ΟΟΣΑ», τονίζει η ΑΣΕ.
Δηλώνει ακόμα πως «κόντρα στις επιδιώξεις ΕΕ, κυβέρνησης και υπ. Παιδείας, θα εξακολουθήσουμε να υποστηρίζουμε με κάθε τρόπο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και ειδικότερα των μαθητών με αναπηρίες ή και με ειδικές ανάγκες, το δικαίωμα του κάθε παιδιού να έχει τη θέση του στο δημόσιο σχολείο και στη δομή που έχει ανάγκη!», απαιτώντας:
«Διεκδικούμε διαχρονικά, με τους πρόσφατους αγώνες μας και με την κλιμάκωσή τους στο επόμενο διάστημα, στελέχωση όλων των αναγκαίων δομών Ειδικής και Γενικής Αγωγής με 30.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και του αναγκαίου αριθμού ΕΕΠ και ΕΒΠ, με μονιμοποίηση τώρα όλων των αναπληρωτών, ώστε να μπορεί κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες να έχει έγκαιρη διάγνωση και άμεση εκπαιδευτική υποστήριξη, στη δομή του δημόσιου σχολείου που έχει ανάγκη!», τονίζει ανάμεσα σε άλλα η ΑΣΕ.
Καταγγελία της Πανσπουδαστικής ΚΣ
Οπως αναφέρει, οι εκπρόσωποι της ΔΑΠ - ΝΔΦΚ, στη συνεδρίαση της Πέμπτης 24/1, απέδειξαν ότι θεωρούν τον φοιτητικό Σύλλογο τσιφλίκι τους, καθώς αρνήθηκαν να συζητηθεί ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Εκπαιδευτικής Κοινωνικής Πολιτικής (ΕΚΠ), που κατέθεσαν εκλεγμένα μέλη του ΔΣ μαζί με φοιτητές του Τμήματος.
Η Γενική Συνέλευση του Τμήματος ΕΚΠ είχε συζητήσει και αποφασίσει αγωνιστικές κινητοποιήσεις ενάντια στο νομοσχέδιο για το σύστημα προσλήψεων των εκπαιδευτικών, που ουσιαστικά μετατρέπει τα πτυχία σε «κουρέλια», για την παιδαγωγική επάρκεια και την απαίτηση να είναι οργανικά ενταγμένη στο πτυχίο, την κοινή δράση και συμπόρευση με τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
Μάλιστα, οι εκπρόσωποι της ΔΑΠ - ΝΔΦΚ έφτασαν στο σημείο να ορίσουν ΔΣ την Τρίτη, στις 8 το πρωί, ώρα δηλαδή που οι φοιτητές θα απουσιάζουν από το Πανεπιστήμιο, για να περάσουν στα μουλωχτά χωρίς την παρουσία των ίδιων των φοιτητών, αποφάσεις που θα πηγαίνουν κόντρα στις αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης.
Χαρακτηριστικά, η Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας αναφέρει: «Απέδειξαν με περίτρανο τρόπο ότι θεωρούν τον φοιτητικό Σύλλογο ιδιοκτησία τους. Τους ενοχλεί αφάνταστα ότι οι φοιτητές του ΠΑΜΑΚ τούς ξεπερνούν και οργανώνουν τον αγώνα τους για τις σπουδές και τα δικαιώματά τους.
Θέλουν τον φοιτητικό Σύλλογο να παραμένει διαλυμένος, γιατί αυτό εξυπηρετεί καλύτερα τη δράση των επιχειρήσεων στο ΠΑΜΑΚ, το τσάκισμα των δικαιωμάτων των φοιτητών. Ξέρουμε πολύ καλά ότι γι' αυτούς, είναι "αυτονόητο" οι ΦΣ να μη λειτουργούν, οι φοιτητές να μην αγωνίζονται. Τους τρομοκρατεί ότι έπαψε να είναι αυτονόητο για τους φοιτητές».
Η ΠΚΣ καλεί τους φοιτητές του ΠΑΜΑΚ να βγάλουν συμπέρασμα και από αυτό το περιστατικό και πιο δυναμικά να οργανώσουν την πάλη παντού, να προχωρήσουν σε Τμηματικές Συνελεύσεις.
Η εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων για το ζήτημα που προκύπτει με την εφαρμογή της νέας ΚΥΑ, η οποία ουσιαστικά καταργεί το δικαίωμα της δωρεάν και χωρίς όρους μεταφοράς μεγάλου αριθμού των μαθητών του Καλλιτεχνικού Σχολείου Περιστερίου.
Η Τομεακή Οργάνωση Εύβοιας της ΚΝΕ διοργανώνει εκδήλωση παρουσίασης των Θέσεων του Κεντρικού Συμβουλίου για το 12ο Συνέδριο.
Η εκδήλωση θα γίνει Κυριακή 3 Φλεβάρη, στις 18.30, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού Οργανισμού Αθλησης, Πολιτισμού και Περιβάλλοντος Χαλκίδας.
Την παρουσίαση θα κάνει ο Θάνος Μπίμπας, μέλος του ΚΣ και Γραμματέας Περιοχής Ανατολικής Στερεάς και Εύβοιας της ΚΝΕ. Στην εκδήλωση θα χαιρετίσει ο Γιάννης Τζαβάρας, υποψήφιος δήμαρχος Χαλκίδας με τη «Λαϊκή Συσπείρωση». Θα γίνει προβολή βίντεο για τα 50 χρόνια της ΚΝΕ και θα ακολουθήσει συναυλία με τους the Worksongs Project.
Γιορτή για μικρά παιδιά οργανώνει η Κομματική Οργάνωση Αττικής του ΚΚΕ, την Κυριακή 27 Γενάρη στις 11 π.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων στα γραφεία της (Αχαρνών 241, Αθήνα). Η γιορτή περιλαμβάνει τη θεατρική παράσταση «Γεια Χαρά», βασισμένη σε έργο του Γιώργου Μαρίνου, από την παιδική θεατρική ομάδα της ΚΝΕ, και ακόμα: Face painting, κοπή πίτας και πάρτι.
Σε ανοιχτή Συνέλευση προχωράει η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Θεσσαλονίκης, την Κυριακή 27 Γενάρη, στις 7 μ.μ. στο Εργατικό Κέντρο. Η σύσκεψη γίνεται μπροστά στην πρωτοβουλία της Συντονιστικής Επιτροπής, να καλέσει 15μελή και 5μελή, πολιτιστικές ομάδες, συγκροτήματα και κάθε μαθητή να συμβάλουν για την πραγματοποίηση για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη ενός «School Art Festival» στις 22 και 23 Φλεβάρη, με σύνθημα «Γιατί εμείς δεν τραγουδάμε για να ξεχωρίσουμε αδερφέ μου από τον κόσμο. Εμείς τραγουδάμε για να σμίξουμε τον κόσμο».
Εκδηλώσεις με θέμα «Οι εξελίξεις στην Εκπαίδευση, ο κλάδος των εκπαιδευτικών και η θέση του ΚΚΕ» διοργανώνουν το επόμενο διάστημα Οργανώσεις του ΚΚΕ:
-- Η Τομεακή Οργάνωση Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης την Τρίτη 29 Γενάρη στις 6.30 μ.μ., στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Θα μιλήσει ο Γιάννης Δελής, βουλευτής του ΚΚΕ.
-- Η Τομεακή Επιτροπή Ηλείας την Πέμπτη 31 Γενάρη στις 6.30 μ.μ., στον Πύργο, στην αίθουσα της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων. Θα μιλήσει ο Κυριάκος Ιωαννίδης, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ.
-- Η Τομεακή Οργάνωση Εκπαιδευτικών Αττικής το Σάββατο 2 Φλεβάρη στις 6.30 μ.μ., στον κινηματογράφο «Τριανόν» (Κοδριγκτώνος 21 και Πατησίων 101, ΗΣΑΠ «Βικτώρια»). Θα μιλήσει ο Νίκος Σοφιανός, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ.
Στις 3 Φλεβάρη στο Πολιτιστικό Κέντρο του δήμου Αθηναίων
Ημερίδα με θέμα «Σε τι σχολείο ζουν και μαθαίνουν τα παιδιά μας» διοργανώνει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας την Κυριακή 3 Φλεβάρη. Η ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στο Πολιτιστικό Κέντρο του δήμου Αθηναίων, στην αίθουσα «Αντώνης Τρίτσης» (Ακαδημίας 50) από τις 10 π.μ. έως τις 2 μ.μ.
Το πρόγραμμα της ημερίδας περιλαμβάνει ομιλία του Δημήτρη Λάμπρου, προέδρου της ΑΣΓΜΕ, χαιρετισμούς από φορείς, τοποθέτηση με θέμα «Το σχολείο των αναγκών μας και το σχολείο που έχουμε σήμερα» από τον Βαγγέλη Φιλέρη, μέλος του ΔΣ της ΑΣΓΜΕ, και ομιλία με τίτλο «Ο δημόσιος σχεδιασμός της σχολικής στέγης - Ιστορία και πραγματικότητα» από τον Μανώλη Δανδουλάκη, πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων στις Κτιριακές Υποδομές (ΚΤΥΠ ΑΕ). Θα ακολουθήσει συζήτηση.