ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 24 Αυγούστου 2012
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
Μέτωπο ενάντια στην εκποίηση της δημόσιας περιουσίας

Περιοδεία του Θεοδόση Κωνσταντινίδη στο τμήμα διανομής των ΕΛΤΑ στα Σφαγεία Θεσσαλονίκης

Σε οργάνωση της πάλης μαζί με τις ταξικές αγωνιστικές δυνάμεις, ενάντια στις πολιτικές άγριας λιτότητας και εκποίησης της λαϊκής περιουσίας, κάλεσε τους εργαζόμενους των ΕΛΤΑ, ο Θεοδόσης Κωνσταντινίδης, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ και βουλευτής, στη διάρκεια της περιοδείας που πραγματοποίησε χθες στο τμήμα διανομής των ΕΛΤΑ στα Σφαγεία Θεσσαλονίκης. «Σήμερα πρέπει να στήσουμε αναχώματα, να τους εμποδίσουμε, πρέπει να τους καθυστερήσουμε. Δεν υπάρχουν περιθώρια για άλλες καθυστερήσεις», σημείωσε.

Ο Θεοδόσης Κωνσταντινίδης, παρουσίασε την ξεκάθαρη θέση του ΚΚΕ ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις, ιδιαίτερα μάλιστα ευαίσθητων τομέων της οικονομίας οι οποίοι επιπλέον μπορούν να είναι και αποδοτικοί, κερδοφόροι. Προειδοποίησε ότι ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ θα σημάνει για τους εργαζόμενους κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων, μειώσεις μισθών, ακόμη πιο ακριβές ταχυδρομικές υπηρεσίες για το λαό. Και τους κάλεσε να παλέψουν για να αποτρέψουν το έγκλημα της παράδοσης των ΕΛΤΑ στο μεγάλο κεφάλαιο, ενάντια στις απολύσεις και στην κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων, για ΕΛΤΑ περιουσία του λαού που θα παρέχουν φθηνές, καλές και γρήγορες ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Απαντώντας στο πώς σήμερα μπορεί να αντιμετωπιστεί η ανεξέλεγκτη πορεία προς την ιδιωτικοποίηση, σημείωσε: «Η τρικομματική κυβέρνηση που προέκυψε μετά τις εκλογές βαδίζει στο δρόμο που είχαν χαράξει οι προηγούμενες κυβερνήσεις και σε ό,τι έχει να κάνει με τα οικονομικά και κοινωνικά αιτήματα των εργαζόμενων και των συνταξιούχων, τις περικοπές που εξαγγέλλονται, τις μειώσεις των εργαζομένων στο Δημόσιο και στους λεγόμενους οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας, στις μειώσεις των μισθών και των συντάξεων αλλά κύρια, σε ό,τι αφορά το ξεπούλημα της όποιας δημόσιας περιουσίας έχει απομείνει και η οποία μπορεί να λειτουργήσει σε όφελος του κοινωνικού συνόλου.

Στην παρούσα φάση, δεν υπάρχει άλλος δρόμος από το αντιτάξουμε την αντίθεσή μας στις διαφαινόμενες εξελίξεις, συλλογικά προσπαθώντας μέσα από νέες μορφές οργάνωσης να τους σταματήσουμε. Και λέω νέες μορφές οργάνωσης γιατί τα ανώτερα συνδικαλιστικά όργανα και στο επίπεδο της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ αλλά και στο επίπεδο των Ομοσπονδιών, δεν υψώνουν το ανάστημά τους σε αυτή την ανεξέλεγκτη καταστροφική πορεία. Πρέπει να βρούμε λοιπόν νέες μορφές οργάνωσης του αγώνα και όλοι μαζί, να πιέσουμε να μην υλοποιηθούν αυτά τα σχέδια».

Ξεκαθάρισε ότι το πρόγραμμα «εξόδου από την κρίση» που εφαρμόζεται, «είναι μαθηματικά βέβαιο ότι δεν μας οδηγεί σε εξυγίανση των οικονομικών αλλά μας οδηγεί στη μεγαλύτερη επιβάρυνση και στην οικονομική σε σχέση με το δημόσιο έλλειμμα. Το χρέος μεγαλώνει και θα συνεχίσει να μεγαλώνει. Είναι αδιέξοδη αυτή η πολιτική.

Εμείς προτείνουμε μια άλλη διέξοδο. Η απάντηση που πρέπει να δοθεί είναι μονομερής διαγραφή του χρέους, έξοδος από την ΕΕ και κοινωνική διέξοδος με άλλη διακυβέρνηση και άλλη εξουσία».

Τέλος ο Θ. Κωνσταντινίδης σημείωσε πως μπορεί τα πράγματα να φαίνονται μαύρα και δύσκολα καθώς η τρικομματική κυβέρνηση έχει μια ισχυρή πλειοψηφία στη Βουλή, όμως ο λαός έχει τη δύναμη να αλλάξει την κατάσταση. «Μπορούμε να αντιστρέψουμε αυτή την τροχιά και να γίνει η απαρχή μιας νέας κοινωνικής συμμαχίας για την ανατροπή των σχεδίων τους», είπε.

ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Η ιδιωτικοποίηση φέρνει νέες αντεργατικές ρυθμίσεις

Η αλλαγή των εργασιακών σχέσεων γίνεται πάντα σε βάρος των εργαζομένων, τόνισε στη Βουλή ο Σπ. Χαλβατζής

Οι εργαζόμενοι στην Αγροτική Τράπεζα, πρέπει να αναμένουν νέες επιθέσεις στα ασφαλιστικά και εργασιακά τους δικαιώματα, όπως προέκυψε με σαφήνεια από την απάντηση που έδωσε χτες στη Βουλή για το θέμα αυτό ο υφυπουργός Εργασίας Νίκος Παναγιωτόπουλος. Να θυμίσουμε ότι ο νέος ιδιοκτήτης της τράπεζας (η Τράπεζα Πειραιώς) ήδη απαιτεί την υπογραφή νέων συμβάσεων εργασίας, ενώ πολλά είναι τα ερωτήματα σε σχέση με το ταμείο των εργαζομένων στην ΑΤΕ.

Ο Ν. Παναγιωτόπουλος υποστήριξε ότι «υπάρχουν ζητήματα τα οποία είναι σε εξέλιξη, όσον αφορά τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των πρώην εργαζομένων στην ΑΤΕ και ζητήματα που είναι ακόμα υπό ρύθμιση και δεν έχουν λυθεί οριστικά και αμετάκλητα». Αρκέστηκε όμως να δηλώσει πως «το Υπουργείο μας τα παρακολουθεί όλα, πρόκειται να παρέμβει εκεί που θεωρεί ή θα θεωρήσει ότι συντρέχει λόγος σύμφωνα με αυτά που ορίζονται στο νόμο».

Ανταπαντώντας ο Σπύρος Χαλβατζής τόνισε πως «επειδή υπάρχουν ανοικτά ζητήματα και επειδή υπάρχει μια λογική να παίρνονται αποφάσεις σε βάρος των εργαζομένων, γι' αυτό θέσαμε τα ερωτήματα αυτά για να προλάβουμε τις δυσμενείς εξελίξεις. Εμείς ήμασταν και είμαστε αντίθετοι σε ατομικές συμβάσεις. Τα ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα, γενικά τα εργασιακά δικαιώματα για το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδος είναι αδιαπραγμάτευτα. Η διαδικασία εξαγορών και συγχωνεύσεων στο χρηματοπιστωτικό τομέα θα συνεχιστεί. Και το θέμα είναι ότι κάθε φορά που υπάρχουν αλλαγές τέτοιες, οι επιπτώσεις στους εργαζόμενους είναι πολύ αρνητικές και σε κάποιες τράπεζες ήταν ολέθριες».

Συνεχίζοντας ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ σημείωσε πως «η αλλαγή των εργασιακών σχέσεων γίνεται πάντα σε βάρος των εργαζομένων. Είναι μία πολιτική και της σημερινής συγκυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και της ΔΗΜΑΡ. Ηταν η ίδια πολιτική που ακολούθησαν και οι κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας παλαιότερα και του ΠΑΣΟΚ και εντάσσονται στη στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ενωσης των μονοπωλίων, σε μία λογική να μειώνεται συνεχώς το λεγόμενο «εργασιακό κόστος». Αυτό που επιδιώκεται είναι η μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης».

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ
«Οχημα» για τη στήριξη επιχειρηματικών ομίλων

Συζητήθηκε στη Βουλή Ερώτηση του ΚΚΕ

Η κυβέρνηση επιδιώκει το ξεπούλημα του ΟΣΕ, υλοποιώντας στο ακέραιο τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Αυτό ξεκαθάρισε χτες ο υφυπουργός Μεταφορών Σταύρος Καλογιάννης, απαντώντας στη Βουλή σε σχετική Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ, Νίκου Καραθανασόπουλου.

Οπως επισήμανε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός, «η βούληση της κυβέρνησης είναι η εξυγίανση του ΟΣΕ και η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έτσι όπως έχει τεθεί από τον ίδιο τον πρωθυπουργό», σημειώνοντας ότι για τις μεταφορές «το πλαίσιο έχει διαμορφωθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο» και «η Ελλάδα αποτελεί ισότιμο μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης, συνεπώς η ευρωπαϊκή νομοθεσία αποτελεί και εθνική νομοθεσία».

Εντονη ήταν η απάντηση του Ν. Καραθανασόπουλου που υπενθύμισε ότι «οι κυβερνήσεις οδήγησαν τον ΟΣΕ στη χρεοκοπία, με σαφείς πολιτικές επιλογές, ώστε να συρρικνώσουν τη δραστηριότητά του, να του φορτώσουν τη δημιουργία και κατασκευή των σιδηροδρομικών δικτύων και μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία, να βγουν ωφελημένοι συγκεκριμένοι επιχειρηματικοί όμιλοι». Τόνισε πως «εμείς αντιμετωπίζουμε το ζήτημα των σιδηροδρομικών μεταφορών από την πλευρά τού τι εξυπηρετεί και τι συμφέρει τις λαϊκές ανάγκες και την ικανοποίησή τους. Εσείς μας είπατε εδώ τι εξυπηρετεί και τι συμφέρει την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης». Οπως είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ η πολιτική της ΕΕ «ενδιαφέρεται ουσιαστικά για το πώς θα διασφαλίσει τους επιχειρηματικούς ομίλους και την κερδοφορία όσων δραστηριοποιούνται εκεί και πώς θα αντιμετωπίσει ταυτόχρονα ένα δίκτυο, το οποίο δεν είναι συμβατό, για τη διευκόλυνση της μεταφοράς εμπορευμάτων στα πλαίσια της απελευθέρωσης της αγοράς. Αυτό την ενδιαφέρει την Ευρωπαϊκή Ενωση, και αυτά δεν απαντούν στις σύγχρονες ανάγκες της λαϊκής οικογένειας στην Ελλάδα, στο να έχει ασφαλείς, σύγχρονες, φθηνές μεταφορές, όπου ο σιδηρόδρομος πρέπει να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ