ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 20 Ιούνη 1997
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Ολοταχώς στη διάλυση και την ιδιωτικοποίηση

Να δώσουν αποφασιστικά τη μάχη για τη διαφύλαξη του ενιαίου και δημόσιου χαρακτήρα της υπηρεσίας καλεί τους εργαζόμενους η ΟΣΥΠΑ

Με γρήγορους ρυθμούς προχωρά η κυβέρνηση στη διάλυση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και στην ιδιωτικοποίηση των προσοδοφόρων δραστηριοτήτων της, συμπεριλαμβανομένων και των κερδοφόρων αεροδρομίων, παρά τις πρόσφατες διαβεβαιώσεις του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών ότι το νομοσχέδιο για την αλλαγή του νομικού καθεστώτος της ΥΠΑ θα κατατεθεί στη Βουλή την ερχόμενη άνοιξη.

Χτες ο υπουργός είπε ότι έχει συσταθεί η επιτροπή που θα συντάξει το νομοσχέδιο και πρόσθεσε ότι μέχρι το τέλος του ερχόμενου Νοέμβρη θα έχει ολοκληρώσει το έργο της. Απαντώντας σε ερώτηση ποια είναι η κατευθυντήρια πολιτική της κυβέρνησης, ο υπουργός παρέπεμψε στις εξαγγελίες που είχε κάνει στις 15 Μάη 1997, σε συγκέντρωση των εργαζομένων της ΥΠΑ, στο πλαίσιο του αποκαλούμενου "κοινωνικού διαλόγου". Οπως είναι γνωστό, τότε ο Χ. Καστανίδης είχε υποστηρίξει ότι είναι δήθεν μονόδρομος η διάλυση της ΥΠΑ και η σύσταση ανωνύμων εταιριών. Σύμφωνα με όσα εξήγγειλε τότε ο υπουργός, τα κυβερνητικά σχέδια για την ΥΠΑ, μεταξύ άλλων προβλέπουν: Την ίδρυση γενικής γραμματείας στο υπουργείο Μεταφορών, με αντικείμενο τον έλεγχο των ανωνύμων εταιριών που θα συσταθούν. Μια σκέψη είναι να συσταθούν τρεις ξεχωριστές ΑΕ (αεροναυτιλίας, υπηρεσίας αεροδρομίων και έργων υποδομής) και μια άλλη είναι να συσταθούν δύο ΑΕ και μια θυγατρική, με αντικείμενο τα έργα υποδομής. Κατά τους υπουργικούς ισχυρισμούς, η σύσταση των ΑΕ είναι η μόνη βιώσιμη λύση για την ΥΠΑ και αυτή θα προωθηθεί στη Βουλή.

Η ΟΣΥΠΑ

Στο μεταξύ, με χτεσινή της ανακοίνωση η Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), καταγγέλλει ότι η ειλημμένη απόφαση της κυβέρνησης για διάλυση - τριχοτόμηση της ΥΠΑ, με προφανή στόχο την ιδιωτικοποίηση των προσοδοφόρων δραστηριοτήτων της, συνιστά νέο έγκλημα, που έρχεται σαν συνέχεια του πολλαπλού σκανδάλου του αεροδρομίου των Σπάτων. Η ΟΣΥΠΑ, επίσης, καταδικάζει την κυβερνητική τακτική του ξεπουλήματος του δημόσιου τομέα, που γίνεται στο όνομα των δυσλειτουργιών, οι οποίες βέβαια οφείλονται σε πράξεις ή παραλείψεις όλων των κυβερνήσεων, που φέρουν και την αποκλειστική ευθύνη. Ιδιαίτερη αναφορά κάνει η ΟΣΥΠΑ στους "συνδικαλιστές" που για δικά τους ιδιοτελή συμφέροντα "κοροϊδεύουν συνειδητά" τους εργαζόμενους και τους καλλιεργούν ψευδαισθήσεις ότι τους περιμένει "καλή τύχη" με τη διάλυση και ιδιωτικοποίηση της ΥΠΑ. Σημειώνεται εδώ ότι η ηγεσία των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας συμφωνεί με τη σύσταση των ΑΕ και ζητά να επιταχυνθούν οι διαδικασίες προς αυτή την κατεύθυνση. Η ΟΣΥΠΑ διαβεβαιώνει τον υπουργό Μεταφορών και όσους άλλους επαίρονται για τις "καλές του σχέσεις" με το συνδικαλιστικό κίνημα της ΥΠΑ, εννοώντας ότι έχει τους συνδικαλιστές στο "τσεπάκι του", ότι κάθε άλλο παρά αυτό συμβαίνει. Αντίθετα, τονίζεται στην ανακοίνωση, το μόνο σίγουρο είναι ότι το συνδικαλιστικό κίνημα, με επικεφαλής την ΟΣΥΠΑ, θα εντείνει τους αγώνες όσο συνεχίζεται το ξεπούλημα της ΥΠΑ, που άρχισε η ΝΔ το 1990 και το συνεχίζει το ΠΑΣΟΚ σήμερα.

Η ΟΣΥΠΑ καλεί όλους τους εργαζόμενους να απομονώσουν τους "συμβιβασμένους ή καιροσκόπους Δούρειους Ιππους" και να δώσουν αποφασιστικά τη μάχη για τη διαφύλαξη του ενιαίου και δημόσιου χαρακτήρα της ΥΠΑ, καθώς και των δικών τους συμφερόντων (εργασιακές σχέσεις, άρση μονιμότητας κλπ.). Εναρξη αυτής της μάχης, καταλήγει η ΟΣΥΠΑ, είναι η συμμετοχή όλων στο δημοψήφισμα της 25ης Ιούνη 1997 και η υπερψήφιση της πάγιας θέσης της Ομοσπονδίας, ώστε να δοθεί έτσι ένα ακόμα ισχυρό ράπισμα εναντίον της κυβερνητικής πολιτικής.

ΕΛΕΓΧΟΣ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ
Λειτουργεί, έστω και κολοβό, το νέο σύστημα

Τη βελτίωση του συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας από την ερχόμενη Τετάρτη, με τη λειτουργία τεσσάρων ραντάρ, ανήγγειλαν χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών και η ηγεσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Οπως είπαν, ήδη εκδόθηκε διεθνής αναγγελία (νόταμ), με την οποία γνωστοποιείται στους αρμόδιους οργανισμούς και τους αερομεταφορείς η επιχειρησιακή λειτουργία του νέου συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, που σημαίνει ότι παρέχεται πλέον η δυνατότητα αύξησης της χωρητικότητας του ελληνικού εναέριου χώρου. Πρόσθεσαν ότι μ' αυτό τον τρόπο γίνεται "ελκυστική" η διέλευση των αεροπλάνων από την Ελλάδα και σε συνδυασμό με τα αυξημένα τέλη που θα καταβάλλουν πλέον οι αερομεταφορείς, λόγω των βελτιωμένων υπηρεσιών, θα υπάρξουν σημαντικά οικονομικά οφέλη για τη χώρα.Σημειώνεται ότι η ανάγκη βελτίωσης του συστήματος ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας έχει επισημανθεί εδώ και 15 χρόνια, ενώ η λειτουργία των τεσσάρων ραντάρ είχε αναγγελθεί και το 1994. Εχουν διενεργηθεί αλλεπάλληλοι ατελέσφοροι διαγωνισμοί, λόγω σύγκρουσης μεγαλοσυμφερόντων, και τη διετία 1990 - 1992 ανάδοχος ανακηρύχτηκε η γαλλική εταιρία "Τόμσον", η οποία εγκατέστησε το νέο σύστημα, ύστερα από πολλές περιπέτειες οικονομικού και τεχνικού χαρακτήρα. Κάτι, που "ξέχασαν" να πουν χτες ο υπουργός και η ηγεσία της ΥΠΑ, είναι ότι αυτό δεν είναι το πλήρες σύστημα, αλλά μόνο το τμήμα που αφορά τον μέσω ραντάρ διαχωρισμό των αεροπλάνων και τη ρύθμιση της εναέριας κυκλοφορίας.

Ο υπουργός είπε ότι μετά από πολλά χρόνια αδράνειας, με τη λειτουργία του νέου συστήματος η Ελλάδα ικανοποιεί ένα μακροχρόνιο αίτημα της διεθνούς κοινότητας και των αερομεταφορέων και προέβλεψε ότι θα εισπράξουμε επαινετικά σχόλια, αφού κάναμε, έστω και με καθυστέρηση, αυτό που οι άλλοι θεωρούν αυτονόητο.

Κατά τα άλλα, ο Χ. Καστανίδης μίλησε για το "τιτάνιο" έργο που συντελείται στην ΥΠΑ και υπαινίχθηκε υπονόμευση του έργου αυτού από "αρθρωμένα συμφέροντα", τα οποία, όμως, απέφυγε να κατονομάσει. Μ' αφορμή, πάντως, την ευρεία προβολή από εφημερίδες και ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς της εμπλοκής που παρουσίασε πρόσφατα το σύστημα οπτικών αγγελιών του Ανατολικού Αεροδρομίου, είπε ότι είναι "αξιοπερίεργη η συγκυρία", αφού βρίσκεται στο τελικό στάδιο ο διαγωνισμός για την εγκατάσταση συστήματος οπτικών αγγελιών σε 18 αεροδρόμια της χώρας. Παράλληλα, αποκάλυψε ότι πριν ένα χρόνο "ενδιαφερόμενοι, αλλά και άλλοι παράγοντες, πρότειναν απευθείας ανάθεση του έργου"!

ΟΤΕ
Στα 325 δισ. τα κέρδη το 1997!

Κατά 21 δισ. δραχμές περισσότερα από την αρχική πρόβλεψη που είχαν κάνει οι οικονομικές υπηρεσίες του θα είναι φέτος τα κέρδη του ΟΤΕ, που αναμένεται να διαμορφωθούν στα 325 δισ. δραχμές. Η διοίκηση της επιχείρησης, σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, προσπάθησε να συνδέσει αυτά τα θετικά αποτελέσματα με τη μετοχοποίηση, αφού - όπως είπε ο πρόεδρος του Οργανισμού Δ. Παπούλιας - από τη διαδικασία αυτή "αναδεικνύεται η δύναμη του ΟΤΕ". Σε ενίσχυση των παραπάνω, ο διευθύνων σύμβουλος Π. Λάμπρου υποστήριξε ότι μέσα από το Χρηματιστήριο και τη διαφορά της μετοχής του ΟΤΕ σε σχέση με την πρώτη μετοχοποίηση δημιουργήθηκε υπεραξία, η οποία διαμορφώνει τη συνολική αξία του ΟΤΕ στα 3 τρισεκατομμύρια δραχμές.

Ομως όσο και αν η λογική της αγοράς αναζητά "χρηματιστηριακά" επιχειρήματα για την ιδιωτικοποίηση του ΟΤΕ, η πραγματική αξία και η δυναμική του Οργανισμού δεν έχει χρείαν των τζογαδόρων της Σοφοκλέους. Αυτό που χρειάζεται πραγματικά ο ΟΤΕ δεν είναι η "βαθμολογία" των χρηματιστών, αλλά η κατοχύρωση του δημόσιου χαρακτήρα του, της κοινωνικής αποστολής του και ο προσανατολισμός του στη στήριξη της εθνικής οικονομίας, προκειμένου να βρουν δουλιά οι άνεργοι, να αλαφρώσουν τα νοικοκυριά από τα δυσβάστακτα τιμολόγιά του, να μεταφερθούν πόροι για επενδύσεις στη χώρα μας και όχι κέρδη για τα ταμεία των ντόπιων και ξένων "θεσμικών".

Στη χτεσινή συνέντευξη, ανακοινώθηκε η υπογραφή πλαισίου με τον ΣΕΒ, για τη σύναψη προγραμματικών συμφωνιών με ελληνικές βιομηχανίες παραγωγής τηλεπικοινωνιακού υλικού. Το υλικό αυτό θα χρησιμοποιηθεί στο δίκτυο του ΟΤΕ και, σύμφωνα με τα στελέχη του, πρέπει να διαθέτει το πιστοποιητικό ISO - 9001 και οι τιμές του να αντιστοιχούν στις τιμές της παγκόσμιας αγοράς.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση του "Ρ", για τις προσλήψεις και την απασχόληση εργαζομένων στον ΟΤΕ, μέσω εργολάβων, ο Π. Λάμπρου δε διέψευσε τα σχετικά δημοσιεύματα, αν και θέλησε να υποβαθμίσει τη σημασία αυτής της πρακτικής. Υπενθυμίζεται ότι για το θέμα αυτό έχει κατατεθεί στη Βουλή Ερώτηση από βουλευτές του ΚΚΕ.

Οσον αφορά την πρόσφατη απόφαση της Κομισιόν που περιορίζει το χρονικό διάστημα για την απελευθέρωση των τηλεπικοινωνιών και στη χώρα μας, η διοίκηση του Οργανισμού υποστήριξε πως ήταν αναμενόμενη και ότι ο ΟΤΕ είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό.

Τέλος ο Δ. Παπούλιας έκανε γνωστό πως για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου στην COSMOTE, της εταιρίας κινητής τηλεφωνίας, προορίζεται ο Γ. Κολύρης.

Οι προτάσεις της ΕΣΚ

Η Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση (ΕΣΚ - υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ), έχει καταθέσει εγγράφως συγκεκριμένες προτάσεις, ζητώντας να τεθούν σε ψηφοφορία στην αμέσως προσεχή συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΟΣΥΠΑ. Ειδικότερα η ΕΣΚ προτείνει:

  • Να διεξαχθεί ονομαστική ψηφοφορία δέσμευσης ενός εκάστου μέλους του Γενικού Συμβουλίου της ΟΣΥΠΑ και ανάληψης ευθύνης τήρησης της ομόφωνης απόφασης του έκτακτου συνεδρίου της Ομοσπονδίας για διατήρηση του ενιαίου και δημόσιου χαρακτήρα της ΥΠΑ και αγωνιστικής διεκδίκησης του αιτήματος αυτού.
  • Ουσιαστική ανασυγκρότηση της Εκτελεστικής Επιτροπής, με απομάκρυνση εκείνων που αντιτίθενται και υποσκάπτουν τις αποφάσεις του συνεδρίου, ακολουθώντας διπρόσωπη τακτική.
  • Ενημέρωση των κομμάτων με υποβολή όλων των απαραίτητων στοιχείων για τις δραματικές εξελίξεις στο χώρο.
  • Ανάρτηση πανό στις εισόδου του δυτικού και ανατολικού αεροδρομίου Αθηνών, με συνθήματα κατά της διάλυσης της ΥΠΑ και της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων.
  • Ενημέρωση του επιβατικού κοινού από συνδικαλιστές σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας. Συνέντευξη Τύπου για την ενημέρωση της κοινής γνώμης και τη δημοσιοποίηση των θέσεων των εργαζομένων.
  • Να προηγηθούν του δημοψηφίσματος επισκέψεις κλιμακίου συνδικαλιστών σε όλους τους χώρους δουλιάς, συμπεριλαμβανομένων και των περιφερειακών αεροδρομίων, ώστε να διαμορφωθεί κλίμα υπέρ της μοναδικής κατεύθυνσης για ενιαία και δημόσια ΥΠΑ, αλλά και αγωνιστικού προσανατολισμού για τη σωτηρία της ΥΠΑ και την προάσπιση των συμφερόντων των εργαζομένων.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ