ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Γενάρη 2018
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
Πανελλαδική μαθητική συνάντηση στις 28 Γενάρη

Σταθμός στην καλύτερη οργάνωση των αγώνων και των διεκδικήσεων των μαθητών για όλα όσα δικαιούνται θα είναι η 28η του Γενάρη, οπότε και θα γίνει η Συνάντηση Πανελλαδικού Συντονισμού τους. Συγκεκριμένα, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Αθήνας έχει απευθύνει ανοιχτό κάλεσμα για τη συνάντηση σε Συντονιστικές Επιτροπές Μαθητών σε όλη τη χώρα αλλά και σε 15μελή και 5μελή μαθητικά συμβούλια και ήδη έχουν ανταποκριθεί σε αυτό οι Συντονιστικές Επιτροπές του Κερατσινίου - Δραπετσώνας, της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου Κρήτης καθώς και μαθητικά συμβούλια από πολλά σχολεία.

Οι μαθητές προετοιμάζουν τη μετάβασή τους στην Αθήνα, καθώς η συνάντηση θα γίνει την Κυριακή 28 Γενάρη, στη 1 το μεσημέρι στο 4ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου (Πλουμπίδη 24, Χαϊδάρι).

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την επιτυχία της συνάντησης αναπτύσσονται πολύμορφες πρωτοβουλίες σε διάφορες περιοχές. Ετσι, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Θεσσαλονίκης καλεί όλα τα μαθητικά συμβούλια σε συνάντηση την Κυριακή 21 Γενάρη για να συζητήσουν, να οργανώσουν τη συνέχεια του αγώνα τους και τη συμμετοχή τους στην πανελλαδική συνάντηση στην Αθήνα, ενώ για τις 26 Γενάρη οργανώνει συναυλία μαθητικών συγκροτημάτων. Αντίστοιχα, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών Ηρακλείου Κρήτης οργανώνει μία σειρά από δράσεις, μεταξύ των οποίων τουρνουά ποδοσφαίρου στο γήπεδο των Δειλινών στις 20 Γενάρη με σύνθημα «Βάλε γκολ στο σχολείο - εξεταστικό κέντρο! Θέλουμε σχολείο να μορφώνει, όχι να εξοντώνει!», αλλά και παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τα προβλήματα των σχολείων.

ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΣΠΑΤΩΝ - ΑΡΤΕΜΙΔΑΣ
Ελλείψεις εκπαιδευτικών πέντε μήνες μετά την έναρξη της χρονιάς!

Για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία, ακόμα και σήμερα, πέντε μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, διαμαρτύρεται η Ενωση Γονέων και Κηδεμόνων Σπάτων - Αρτέμιδας, σημειώνοντας ότι η «κανονικότητα» που ευαγγελίζεται το υπουργείο Παιδείας απέχει κατά πολύ από την πραγματικότητα.

Σύμφωνα με την Ενωση: «Στα Γυμνάσια και τα Λύκεια του δήμου μας συνεχίζουν να υπάρχουν κενά, και για το λόγο αυτό συνεχίζουν να γίνονται μαθήματα εκ περιτροπής. Για παράδειγμα, το μάθημα της Τεχνολογίας της Γ' Γυμνασίου στο 1ο Γυμνάσιο Αρτέμιδας κάποια τμήματα θα το διδαχτούν το 1ο μόνο εξάμηνο και κάποια άλλα τμήματα θα το διδαχτούν το 2ο μόνο εξάμηνο. Αραγε κανονικότητα σημαίνει κάποια μαθήματα να τα διδάσκονται οι μαθητές ένα μόνο εξάμηνο αντί για δύο, όπως λέει το πρόγραμμα σπουδών;

Αν και φέτος είχαν ξεκινήσει νωρίς τα τμήματα της ενισχυτικής διδασκαλίας στο δήμο μας και το υπουργείο διαφήμισε ότι φέτος για πρώτη φορά λειτούργησε έγκαιρα η ενισχυτική διδασκαλία, από την αρχή του νέου έτους η ενισχυτική διδασκαλία καταργήθηκε, καθώς οι πιο πολλοί εκπαιδευτικοί αποσπάστηκαν κάπου αλλού και δεν έχουν αναπληρωθεί», σημειώνει η Ενωση, επισημαίνοντας ότι η ενισχυτική διδασκαλία αφορά κατά κύριο λόγο τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών, που δεν έχουν τη δυνατότητα να καλύψουν αλλιώς τα κενά των παιδιών τους.

«Απαιτούμε να σκύψει η κυβέρνηση πάνω στα προβλήματα που υπάρχουν», τονίζει η Ενωση και καταλήγει: «Η Παιδεία δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με όρους επικοινωνιακής πολιτικής. Διεκδικούμε την άμεση κάλυψη των κενών που ακόμα υπάρχουν. Απαιτούμε το υπουργείο Παιδείας να αναπληρώσει τα κενά στην ενισχυτική διδασκαλία, προκειμένου να ξεκινήσουν τα μαθήματα άμεσα».

Με ανοιχτές αγκάλες το περιμένουν οι επιχειρήσεις

Σε πρόσφατο άρθρο στον «Ριζοσπάστη» για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής είχαμε τονίσει ότι η ίδρυσή του εντάσσεται πλήρως στην προσπάθεια να αναπροσαρμοστούν η διοίκηση και η δομή, αλλά κυρίως το περιεχόμενο σπουδών και οι δεξιότητες που αυτά παρέχουν, με κριτήριο τις στοχεύσεις του κεφαλαίου και άξονα το αποκαλούμενο «νέο παραγωγικό μοντέλο» της κυβέρνησης. Κάτι εξάλλου που δεν το αρνείται η κυβέρνηση, αφού η ίδρυσή του ανακοινώθηκε στο κυβερνητικό «αναπτυξιακό» συνέδριο για τη Δυτική Αττική, ενώ και ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας έχει δηλώσει ότι αυτή η παρέμβαση στη Δυτική Αττική έχει, πέρα από ακαδημαϊκό, και αναπτυξιακό περιεχόμενο.

Πριν στεγνώσει το μελάνι από αυτές τις διαπιστώσεις, ήρθε να τις επιβεβαιώσει περίτρανα με μια νέα εμβληματική παρέμβαση ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης. Σε δήλωσή του για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, σημείωσε: «Ιδιαίτερα σημαντικά ελπίζουμε να είναι τα αποτελέσματα για τον επιχειρηματικό και ναυτιλιακό κόσμο του Πειραιά, ο οποίος προσβλέπει σε συνέργειες σε πολλαπλά πεδία, αλλά και στην εξισορρόπηση προσφοράς και ζήτησης στη μετά κρίση αγορά εργασίας». Οι επιχειρήσεις δηλαδή έχουν ήδη ανοιχτές τις αγκάλες τους για το νέο ίδρυμα και προσβλέπουν να... παραγγέλνουν απόφοιτους στα μέτρα τους.

Στη δε συνέχεια της δήλωσής του έγινε ακόμα πιο αποκαλυπτικός, αναφερόμενος στην Ερευνα, για την οποία υποστηρίζει ότι «αποκτά σάρκα και οστά όταν συνδέεται με την πραγματική οικονομία, συντελώντας στην αποτελεσματική μεταφορά γνώσης προς αυτήν, προκειμένου να μεταφραστεί σε αύξηση της παραγωγικότητας και οικονομική μεγέθυνση. Μέσα από μια συντονισμένη συνεργασία της ευρύτερης επιχειρηματικής κοινότητας του Πειραιά και του νέου Πανεπιστημίου, είναι δυνατόν να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα της Ερευνας, να διαχέεται καλύτερα η Καινοτομία και εν τέλει το Πανεπιστήμιο να δράσει καταλυτικά προς όφελος της ενίσχυσης της απασχόλησης και της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων. Οφελος, βεβαίως, θα υπάρχει και για το ίδιο το Πανεπιστήμιο, καθώς θα βελτιωθούν οι συνθήκες για την προσέλκυση περισσότερων επενδύσεων από τον ιδιωτικό τομέα προς την Ερευνα και Καινοτομία, γεφυρώνοντας το χάσμα μεταξύ επιστήμης και αγοράς, καθώς η νέα επιστημονική γνώση θα μπορεί να μετατρέπεται απρόσκοπτα σε νέα προϊόντα και υπηρεσίες». Πολύ απλά, θέλουν να θέσουν το πανεπιστήμιο υπό τις υπηρεσίες τους, να ερευνά όχι με κριτήριο την ανακούφιση και την προκοπή του λαού, αλλά για να βγάζει προϊόντα και υπηρεσίες που θα εκμεταλλεύονται οι επιχειρήσεις για να αυξάνουν τα κέρδη τους.

Και όπως φαίνεται, το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων για το νέο ίδρυμα μπορεί να ξεπερνάει τα ελληνικά σύνορα, καθώς δεν φαίνεται να είναι τυχαία η πρόσφατη συνάντηση του μορφωτικού ακόλουθου της κινεζικής πρεσβείας με στελέχη του ΤΕΙ Αθήνας για το υπό διαμόρφωση ίδρυμα...


Γ. Σ.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ»
Οι εκπαιδευτικοί πάνε θέατρο

Το αριστουργηματικό έργο του Αρθουρ Μίλερ «Το τίμημα», που παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Ιωάννας Μιχαλακοπούλου, θα παρακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ρόζα Ιμβριώτη», την Παρασκευή 26 Γενάρη, στις 9 μ.μ., στο Θέατρο «Ιλίσια» (Παπαδιαμαντοπούλου 4).

«Το Τίμημα», γραμμένο το 1967 με αυτοβιογραφικά στοιχεία, είναι ένα από τα γνωστότερα έργα του Αρθουρ Μίλερ. Πραγματεύεται τα ψεύδη και τις αυταπάτες δύο αδερφών που συναντιούνται ύστερα από χρόνια στο υπό κατεδάφιση πατρικό τους. Σκιαγραφεί τους χαρακτήρες περίτεχνα να προσπαθούν να ισορροπήσουν και να αναμετρηθούν με τον εαυτό τους, σε έναν κόσμο χωρίς δικαιοσύνη, όπου το παρελθόν καθορίζει το παρόν σε μια πραγματικότητα χωρίς λογική.

Τα πρόσωπα του έργου ερμηνεύουν εξαιρετικά οι Γ. Μιχαλακόπουλος, Γ. Σκιαδαρέσης, Ρ. Λουιζίδου, Χρ. Σαπουντζής.

Οι εκπαιδευτικοί που θέλουν να παρακολουθήσουν την παράσταση πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή ονομαστικά, έως το απόγευμα της Δευτέρας 22 Γενάρη, στα τηλέφωνα 6947434724 (Σουζάνα Γλαβίνα) και 6986701839 (Μανώλης Πετρίδης). Αντίστοιχα, ακυρώσεις μπορούν να γίνουν μέχρι τις 24 Γενάρη.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ημερίδα για την Ειδική Αγωγή

«Μόρφωση για παιδιά με ειδικές ανάγκες, μύθος και πραγματικότητα», είναι ο τίτλος της ημερίδας που διοργανώνει την Τετάρτη 24 Γενάρη η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Η εκδήλωση θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη, από τις 6 μ.μ., στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας και θα επικεντρώσει στα προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς στο χώρο της Ειδικής Αγωγής.

Η Ομοσπονδία διοργανώνει την ημερίδα σε συνεργασία με τον Σύλλογο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής και καλεί όλες τις Ενώσεις και τους Συλλόγους να ενημερώσουν το σύνολο των γονέων, να παραβρεθούν στη συζήτηση και να διεκδικήσουν τα αιτήματα για κάλυψη των πραγματικών αναγκών της Ειδικής Αγωγής.

Ενορκη Διοικητική Εξέταση προκειμένου να διερευνηθούν καταγγελίες γονέων, σχετικά με απρεπή συμπεριφορά εκπαιδευτικού σε Δημοτικό Σχολείο της Εύβοιας, διενεργείται από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ευβοίας, όπως ενημέρωσε χτες το υπουργείο Παιδείας. Είχε προηγηθεί προκαταρκτική εξέταση. Μέχρι την ολοκλήρωση της ΕΔΕ ο καταγγελλόμενος εκπαιδευτικός θα βρίσκεται εκτός σχολικής μονάδας, σε άδεια.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ