ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 18 Γενάρη 2013
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Εξωραΐζουν στα μάτια των παιδιών τη λυκοσυμμαχία της ΕΕ

Ανακοίνωση της Πανελλαδικής Γραμματείας Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ

Ο στόχος των ευρωπαϊκών προγραμμάτων είναι η «αγιοποίηση στις συνειδήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών της λυκοσυμμαχίας της ΕΕ», τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ. Οπως περιγράφει «στα σχολεία υλοποιούνται "ευρωπαϊκά προγράμματα", με τη χρηματοδότηση της ΕΕ. Ανάμεσα στα άλλα τα εξής:

  • Το Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιά προσκαλεί εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να συμμετάσχουν στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Jean Monnet με τίτλο "Μαθαίνοντας για την Ευρωπαϊκή Ενωση στο Σχολείο". Ως βασικός στόχος του προγράμματος αναφέρεται "η παρουσίαση των γεγονότων που αφορούν την Ευρωπαϊκή Ενωση σε μαθητές και φοιτητές καθώς και η εξοικείωσή τους με τα θεσμικά όργανα και τον τρόπο λειτουργίας της".
  • Το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Κομοτηνής και η Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης) υλοποιούν το πρόγραμμα "Ας γίνουμε Ευρωβουλευτές". Στόχος του προγράμματος είναι "οι μαθητές να ευαισθητοποιηθούν, να προβληματισθούν και να εργασθούν για θέματα που αφορούν το κοινωνικό σύνολο, αλλά και τους ίδιους σαν αυριανούς Ευρωπαίους πολίτες, ειδικότερα σε μια περίοδο που δοκιμάζεται η ΕΕ".

Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρσι το υπουργείο Παιδείας μαζί με την ΕΕ, οργάνωσαν φιέστες στα σχολεία, προκειμένου να "τιμήσουν" τα 20 χρόνια της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Το σύνθημα της αισχρής αυτής προπαγάνδας στα μυαλά των νέων παιδιών είχε τίτλο "20 χρόνια Ευρωπαϊκή Ενωση, τι κερδίσαμε και τι χάσαμε"! Είναι φανερό ότι σκοπός και αυτών των ευρωπαϊκών προγραμμάτων είναι η με κάθε τρόπο αγιοποίηση στις συνειδήσεις μαθητών και εκπαιδευτικών της λυκοσυμμαχίας της ΕΕ.

Αποτελεί πρόκληση! Την ώρα που ο λαός μας στενάζει από τη βάρβαρη πολιτική μονοπωλίων - ΕΕ - κυβέρνησης, οι δυνάστες του να δηλητηριάζουν τα μυαλά των νέων παιδιών. Αυτοί που λένε "έξω τα κόμματα και η πολιτική" από τα σχολεία, προχωρούν σε φιέστες υπέρ των ιμπεριαλιστικών οργανισμών, που μακελεύουν τους λαούς.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να βγάλουν συμπεράσματα για το ρόλο και την αποστολή των διάφορων ευρωπαϊκών προγραμμάτων στα σχολεία, για την προώθηση των οποίων πασχίζουν, τόσο η κυβέρνηση, όσο και οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ (άλλωστε ο ΣΥΡΙΖΑ και τα στελέχη του υπήρξαν διαχρονικά οι καλύτεροι σπόνσορες των ευρωπαϊκών προγραμμάτων που εκπονούνται διαχρονικά μέσα στο σχολεία για να στηρίζουν την ΕΕ και την πολιτική της).

Τα προγράμματα αυτά δεν είναι αθώα! Προωθούν τη στρατηγική της ΕΕ για την εκπαίδευση που συμπυκνώνεται στο εξής: "Η επένδυση στον τομέα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης για την ανάπτυξη δεξιοτήτων έχει ζωτική σημασία για την τόνωση της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας. Τα ευρωπαϊκά συστήματα εκπαίδευσης και κατάρτισης εξακολουθούν να υπολείπονται όσον αφορά την εξασφάλιση των κατάλληλων δεξιοτήτων για την απασχολησιμότητα, ενώ δεν συνεργάζονται επαρκώς με τις επιχειρήσεις ή τους εργοδότες προκειμένου να φέρουν τη μαθησιακή εμπειρία πιο κοντά στην πραγματικότητα του εργασιακού περιβάλλοντος. Οι εν λόγω αναντιστοιχίες δεξιοτήτων προκαλούν αυξανόμενη ανησυχία για την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής βιομηχανίας". (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ανασχεδιασμός της εκπαίδευσης: επενδύοντας στις δεξιότητες για καλύτερα κοινωνικοοικονομικά αποτελέσματα, Νοέμβρης 2012).

Αλλωστε, γι' αυτό το λόγο, η υλοποίηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων θα αποτελεί βασικό κριτήριο για την αξιολόγηση του σχολείου και του εκπαιδευτικού έργου. Να ποια είναι η στρατηγική της ΕΕ. Κατάρτιση των μαθητών σε δεξιότητες που έχει ανάγκη το κεφάλαιο, για να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητά του, δηλαδή τα κέρδη των βιομηχάνων! Αμορφωσιά και δουλειά χωρίς δικαιώματα, ήλιο με ήλιο!

Κάθε βήμα στην υλοποίηση αυτής της στρατηγικής ανοίγει το δρόμο σε νέο χτύπημα των δικαιωμάτων μαθητών και εκπαιδευτικών. Γι' αυτό το λόγο, καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μη δεχτούν να υλοποιήσουν τη βάρβαρη πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης, να γυρίσουν την πλάτη στα ευρωπαϊκά προγράμματα. Καλούμε τις ΕΛΜΕ και τους Συλλόγους να καταδικάσουν την ωμή προπαγάνδα των ιμπεριαλιστικών οργανισμών μέσα στα σχολεία».

ΘΕΣΣΑΛΙΑ
Παρέμβαση για το σχέδιο «Αθηνά»

Αποπροσανατολιστικά είναι αυτά που ανέφεραν στελέχη της διοίκησης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν μ' αφορμή τις φήμες που διαδίδονται από το υπουργείο Παιδείας για μετακίνηση των Παιδαγωγικών Τμημάτων στη Λαμία, σημειώνει σε δήλωσή της η Στέλλα Ιωαννίδου, πρόεδρος του ΔΣ του Φοιτητικού Συλλόγου του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, μέλος της ΕΕ του ΜΑΣ.

Αναφερόμενη σ' αυτό που ακούστηκε στη συνέντευξη Τύπου - «οι όποιες επιλογές του σχεδίου "Αθηνά" θα πρέπει να γίνουν με κριτήρια ακαδημαϊκά, επιστημονικά και αναπτυξιακά και να μην υπακούν σε τοπικιστικές, πελατειακές και μικροκομματικές επιλογές» - η Στέλλα Ιωαννίδου επισημαίνει: «Προβάλλοντας αρχικά μιαν επιφανειακή διαφωνία σχετικά με το σχέδιο "Αθηνά", προσπαθούν να κρύψουν πως εν τέλει συμφωνούν με την ουσία του, η οποία είναι οι συγχωνεύσεις των τμημάτων. Δήθεν αντιδρούν ενάντια στο σχέδιο, γιατί θέλουν στην ουσία να υποδείξουν οι ίδιοι το σχέδιο συγχωνεύσεων για να εξασφαλίσουν τις μπίζνες και τις θεσούλες τους στα όργανα διοίκησης των νέων τμημάτων. Μαζί με διάφορα μέλη ΔΕΠ όλο το προηγούμενο διάστημα επεξεργάζονταν τέτοιου είδους προτάσεις στα πλαίσια της κυβερνητικής κατεύθυνσης για ενίσχυση του πανεπιστημίου της αγοράς. Οι ίδιοι δεν κρύβουν την επιθυμία τους να βοηθήσουν στη συγχώνευση των τμημάτων αλλά και άλλων ανώτατων ιδρυμάτων τα οποία ενδεχομένως δεν πληρούν τα κριτήρια βιωσιμότητας».

Και συνεχίζει: «Η προετοιμασία για τη συγχώνευση των Παιδαγωγικών έχει ήδη ξεκινήσει από τη ραγδαία αλλαγή των οδηγών σπουδών των τμημάτων, μειώνοντας τα υποχρεωτικά μαθήματα και αυξάνοντας τα επιλογής, κάνοντας κοινές διδασκαλίες. Σε όλα αυτά έχουν πρωτοστατήσει το Συμβούλιο Διοίκησης, οι κοσμήτορες και οι πρόεδροι των τμημάτων. Οσον αφορά τη στάση του δημάρχου και των εκπροσώπων της τοπικής διοίκησης της περιοχής θα την χαρακτήριζε κανείς υποκριτική. Οι ίδιοι ζητάνε να "εξαιρεθούν" τα Παιδαγωγικά Τμήματα, όχι για το καλό της πανεπιστημιακής κοινότητας, αλλά γιατί βλέπουν τους φοιτητές και τους σπουδαστές ως πελάτες για τις τοπικές επιχειρήσεις του Βόλου».

Στη συνέχεια υπογραμμίζει: «Ασφαλώς και δε θα δεχθούμε καμιά μετακίνηση, καμιά συγχώνευση των Παιδαγωγικών Τμημάτων, που θα βγάζουν απόφοιτους καλύτερα προσαρμοσμένους στον εργασιακό μεσαίωνα που έχουν επιβάλει: Με 400 ευρώ μισθό, ωράρια - λάστιχο από 4 έως 13 ώρες τη μέρα, χωρίς συλλογικές συμβάσεις και ασφάλιση, που θα τους απολύουν τα αφεντικά όποτε θέλουν χωρίς αποζημίωση. O φοιτητικός σύλλογος του ΠΤΠΕ απορρίπτει το σχέδιο "Αθηνά" όχι επειδή αποδέχεται την τρέχουσα διάρθρωση και κατάσταση της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Αλλά επειδή δεν αποδέχεται αυτή η κατάσταση να γίνει το πρόσχημα για το τσάκισμα των δικαιωμάτων φοιτητών και εργαζομένων σε Πανεπιστήμιο και την ολοκληρωτική παράδοση της Ανώτατης Εκπαίδευσης στις επιδιώξεις της κερδοφορίας των μονοπωλίων. Η σημερινή διάρθρωση των σχολών και τμημάτων και το σχέδιο για τον επανασχεδιασμό της δεν γίνονται με βάση τις λαϊκές ανάγκες αλλά τις απαιτήσεις των μονοπωλίων για περισσότερα κέρδη».

ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Πανελλαδική διαμαρτυρία στις 30 Γενάρη

Μουσική διαμαρτυρία στο κέντρο της Αθήνας και αντίστοιχες κινητοποιήσεις σε Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο Κρήτης προγραμματίζουν γονείς και μαθητές των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων την Τετάρτη 30 Γενάρη. Προχτές το απόγευμα έγινε σύσκεψη των Μουσικών Σχολείων Αλίμου, Ιλίου, Παλλήνης, Πειραιά και του Καλλιτεχνικού Σχολείου Γέρακα για το συντονισμό μπροστά στην κινητοποίηση.

Αιχμή των αιτημάτων είναι η κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικούς καθώς τα μουσικά σχολεία ουσιαστικά δεν κάνουν τα μουσικά μαθήματα. Επιπλέον, αφού μέχρι τα Χριστούγεννα λειτουργούσαν με τεράστιες ελλείψεις, μόλις το Γενάρη το υπουργείο πληροφόρησε ότι ένα ελάχιστο ποσοστό των κενών θα καλυφθεί με ωρομισθίους.

ΚΕΡΚΥΡΑ - ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Συνελήφθησαν 27 φοιτητές

Παραβίαση του πανεπιστημιακού ασύλου με συλλήψεις φοιτητών από την αστυνομία σημειώθηκε χτες το απόγευμα στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο (Κέρκυρα) κατόπιν σχετικής εισαγγελικής εντολής. Συνολικά 27 φοιτητές του τμήματος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης και Διερμηνείας οδηγήθηκαν στην ασφάλεια με την κατηγορία για διατάραξη οικιακής ειρήνης. Οι φοιτητές με απόφαση του συλλόγου τους από το πρωί, κατά τη διάρκεια της ορκωμοσίας, βρίσκονταν σε κινητοποίηση διαμαρτυρόμενοι για την κατάργηση του 7ου εξαμήνου, της φοίτησης δηλαδή σε πανεπιστήμια του εξωτερικού που καλύπτονταν με κονδύλια του πανεπιστημίου.

Οι φοιτητές παρέμειναν στο κτίριο της Πρυτανείας μέχρι το μεσημέρι και ζητούσαν συνάντηση με τη διοίκηση η οποία αρνούνταν. Μετά από μήνυση που κατατέθηκε από υπάλληλο της γραμματειακής υποστήριξης της Πρυτανείας κλήθηκε η αστυνομία όπου και έγινε η επέμβαση μέσα στο πανεπιστήμιο εις βάρος των φοιτητών οι οποίοι οδηγήθηκαν στην Αστυνομική Διεύθυνση όπου και παρέμειναν μέχρι αργά το βράδυ. Αμεση ήταν η αντίδραση του ΠΑΜΕ και του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών, που βρέθηκαν έξω από την Αστυνομική Διεύθυνση ζητώντας την άμεση απελευθέρωση των συλληφθέντων ενώ για σήμερα προγραμματίζεται κινητοποίηση στη 1 μ.μ. στην εισαγγελία Κέρκυρας.

Για τις ελλείψεις στο ΕΠΑΛ Μούδρου

Την έλλειψη καθηγητών στο ΕΠΑΛ Μούδρου στη Λήμνο καταγγέλλει η Ομοσπονδία Λημνιακών Συλλόγων. Την καταγγελία έχει ως θέμα η αναφορά που κατέθεσαν στη Βουλή, προς τον υπουργό Παιδείας, οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας και Λιάνα Κανέλλη.

Η ΟΛΣΥ κάνει λόγο για 95 χαμένες διδακτικές ώρες κάθε βδομάδα καθώς λείπουν τρεις καθηγητές στην ειδικότητα των Ψυκτικών και ένας καθηγητής στην ειδικότητα των Ηλεκτρολόγων. Πρόκειται για μαθήματα ειδικότητας που δε διδάσκονται λόγω των ελλείψεων στην τρίτη τάξη του ΕΠΑΛ και μάλιστα οι μαθητές θα εξεταστούν σε αυτά στις πανελλαδικές εξετάσεις.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ