ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 17 Δεκέμβρη 1996
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ
Τα "μπλόκα" των ναυτεργατών

Του Γιώργη ΜΑΡΙΝΟΥ*

Μέχρι τώρα, ανεξάρτητα εάν στην κυβέρνηση ήταν η ΝΔ ή το ΠΑΣΟΚ, οι ναυτεργάτες δέχθηκαν τακτικά επιθέσεις για την αφαίρεση δικαιωμάτων, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα μια προκλητική αδιαλλαξία απέναντι στα αιτήματά τους. Τη δεκαετία του 1980, μειώθηκαν δύο φορές οι οργανικές συνθέσεις, αυξήθηκε το ποσοστό των αλλοδαπών στο 40% του πληρώματος των πλοίων, επιχειρήθηκε να αυξηθεί το όριο συνταξιοδοτικής ηλικίας και να αυξηθεί η φορολογία. Το ίδιο επαναλήφθηκε και κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης της χώρας από τη ΝΔ, την τριετία 1990 - 1993. Είχαμε τότε νέα μείωση των οργανικών συνθέσεων και αύξηση της φορολογίας επί των συντάξεων πείνας. Το 1995, το ΠΑΣΟΚ καταργεί τον ειδικό τρόπο φορολογίας και επιβάλλει φορομπηχτική αύξηση 60% σε βάρος των αξιωματικών του εμπορικού ναυτικού. Στη συνέχεια, ανοίγει διάπλατα το δρόμο για την άλωση της ακτοπλοϊας από τις πολυεθνικές. Παρά τις δυσκολίες που δημιουργεί η κατάσταση στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, οι ναυτεργάτες αντιστάθηκαν με αγώνες που συγκλόνισαν τη χώρα.

Σήμερα το ναυτεργατικό κίνημα βρίσκεται μπροστά σε μια νέα κατάσταση. Η συντονισμένη επίθεση που δέχεται από την κυβέρνηση και τους εφοπλιστές δεν αμφισβητεί απλά κάποια δικαιώματα. Τα αμφισβητεί όλα! Αυτή είναι η προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης Σημίτη προς τους εφοπλιστές. Αυτό υπηρετεί η υπερπροβολή του ζητήματος της "ανταγωνιστικότητας" του ελληνικού πλοίου και οι κινήσεις αλλαγής σημαίας. Πρώτο μετεκλογικό δείγμα αυτής της πολιτικής, είναι το φορολογικό νομοσχέδιο που αυξάνει τη φορολογία, προβλέποντας να φθάσει ο φορολογικός συντελεστής το 1999 στο 15%. Πετιούνται, έτσι, στην άκρη ο συναλλαγματοφόρος χαρακτήρας του κλάδου και οι ιδιαιτερότητες του ναυτικού επαγγέλματος. Πετιούνται οι "υποσχέσεις" του υπουργείου Οικονομικών για επανεξέταση των φορομπηχτικών μέτρων του 1995. Από παλιότερα, οι εφοπλιστές έγραψαν στα μαύρα κατάστιχα τα κατώτερα πληρώματα. Ο αφελληνισμός και η εκμετάλλευση της "μαύρης εργασίας" χτύπησαν και τους αξιωματικούς. Ιδιαίτερα τις θέσεις του Γ μηχανικού, Γ πλοιάρχου, ηλεκτρολόγων και ασυρματιστών. Η παρανομία οργιάζει. Το ποσοστό των Ελλήνων στα υπό ελληνική σημαία πλοία κατά κανόνα είναι χαμηλότερο από το 40% που προβλέπει ο νόμος για τους χαμηλόμισθους αλλοδαπούς. Συνειδητά, με ευθύνη του ΥΕΝ, οι όροι του νόμου έχουν αντιστραφεί. Οι οργανικές συνθέσεις, που καθορίζουν τον αριθμό του πληρώματος, μειώθηκαν κατά τη διάρκεια των χρόνων 1978, 1983, 1986, 1990 και θυσιάστηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας στο βωμό της "ανταγωνιστικότητας". Η σύνθεση για φορτηγά ποντοπόρα πλοία 15.000 μέχρι 40.000 κόρους ολικής χωρητικότητας (κοχ) πρόβλεπε το 1978 27 - 30 ναυτεργάτες και το 1990 18. Στα πλοία 40.000 μέχρι 80.000 κοχ, πρόβλεπε 32 ναυτεργάτες, το 1978 και το 1990 20. Υπήρχαν 6 - 7 ναύτες, βοηθός μαγείρου, βοηθοί θαλαμηπόλου, καθαριστές και τώρα ...αγνοούνται. Υπήρχαν 2 - 3 Γ μηχανικοί και τώρα προβλέπεται ένας. Οι δόκιμοι αξιωματικοί της μηχανής και του καταστρώματος έχουν μετατραπεί σε μπαλαντέρ. Λιπαντής ή δόκιμος μηχανικός γράφει η οργανική σύνθεση για τα ποντοπόρα πλοία. Αν δεν "προσφέρεται" ανθυποπλοίαρχος, ναυτολογείται δόκιμος πλοίαρχος.

Τη μείωση των συνθέσεων ακολουθεί πάντα η μείωση των θέσεων απασχόλησης και γίνεται καταγέλαστο το επιχείρημα ότι με τα προνόμια προς τους εφοπλιστές θα έρθουν κι άλλα πλοία, πολλά πλοία στην ελληνική σημαία και θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας. Ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Τα προνόμια και η ασυδοσία φέρνουν νέα προνόμια και διευρύνουν την ασυδοσία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Ισχυροποιούν τη θέση του εφοπλιστικού κεφαλαίου που εκμεταλλεύεται μέχρι κεραίας το φαύλο αυτό κύκλο. Σήμερα ο στόχος είναι διάλυση. Κατάργηση, ουσιαστικά, των οργανικών συνθέσεων. Καμία δέσμευση για τη ναυτολόγηση των κατωτέρων πληρωμάτων με μία ίσως "υποχρέωση" απασχόλησης ενός πυρήνα πέντε - έξι Ελλήνων αξιωματικών. Οι συνέπειες θα είναι τραγικές. Και άμεσα και μακροπρόθεσμα. Χιλιάδες εργαζόμενοι στη θάλασσα θα καταδικασθούν στην ανεργία. Το ΝΑΤ θα τιναχτεί στον αέρα. Η εθνική οικονομία θα στερηθεί ένα μεγάλο μέρος του ναυτιλιακού συναλλάγματος. Το αν ή όχι θα προωθηθούν αυτά και άλλα αντιναυτεργατικά μέτρα, θα εξαρτηθεί από την αντίσταση που θα προβληθεί, από την ανάπτυξη των αγώνων. Η εμπειρία τονίζει την ανάγκη της επαγρύπνησης και της άσκησης μεγαλύτερης πίεσης των ναυτεργατών προς την ΠΝΟ. Η κυβέρνηση και οι εφοπλιστές έχουν δώσει τις απαντήσεις τους. Ο αγώνας του ναυτεργατικού κόσμου είναι αγώνας επιβίωσης του κλάδου. Η 48ωρη απεργία επιβάλλεται να γίνει η αρχή ενός μαζικού και αποφασιστικού αγώνα. Αλλη επιλογή δεν υπάρχει. Η κυβέρνηση μπορεί να εμποδιστεί και να αναγκαστεί να υποχωρήσει, εάν και οι ναυτεργάτες οργανώσουν καλά τα δικά τους "μπλόκα" στην Ελλάδα και σε όλη την υδρόγειο.

* Ο Γιώργης Μαρίνος είναι μέλος του Γραφείου της ΚΟΝ του ΚΚΕ

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Καθολική η συμμετοχή στην απεργία

Στο κενό οι απεργοσπαστικές προσπάθειες. Μήνυμα κλιμάκωσης του αγώνα φτάνει απ' όλα τα λιμάνια. Σήμερα αποφασίζει η ΠΝΟ. Συμπαράσταση στους μαχόμενους ναυτεργάτες

Στη στεριά βγήκαν από χτες τα ξημερώματα οι ναυτεργάτες όλης της χώρας, παίρνοντας μέρος καθολικά στην πρώτη μέρα της απεργίας, που κήρυξε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία για κάθε είδους πλοίο και σε παγκόσμια κλίμακα. Η απεργία θα ολοκληρωθεί αύριο Τετάρτη στις 6 τα ξημερώματα, ωστόσο η απόλυτη επιτυχία κατά την πρώτη μέρα της απεργίας - όπως ανέφεραν συνδικαλιστές - ανάβει στην Ομοσπονδία το "πράσινο φως" για την κλιμάκωση του αγώνα. Η συνέχεια ή όχι των απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατών θα καθοριστεί σήμερα, οπότε και θα συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ.

Σήμερα αναμένεται να καταφτάσουν και τα πρώτα ποντοπόρα πλοία με Ελληνες ναυτεργάτες σε λιμάνια του εξωτερικού, όπως της Ιταλίας και της Πορτογαλίας, τα οποία θα υποδεχτούν αντιπροσωπείες Ελλήνων συνδικαλιστών και διεθνών συνδικαλιστικών οργανώσεων.

"Είμαστε αποφασισμένοι"

Στο λιμάνι του Πειραιά δεν "κουνήθηκε φύλλο", παρά τις προσπάθειες των εφοπλιστών να "σπάσουν" την απεργία. Μια τέτοια προσπάθεια εκδηλώθηκε στις 12 το μεσημέρι στο επιβατικό πλοίο "Σι Αρμονι" του Ποθητού, όπου με εντολή του εφοπλιστή άρχισαν να επιβιβάζονται στο πλοίο φορτηγά. Ομως, με άμεση παρέμβαση συνδικαλιστών και πληρώματος, σταμάτησε η επιβίβαση.

Στο λιμάνι του Πειραιά περιόδευσε ο γραμματέας της ΓΣΕΕ Γ. Μαυρίκος,ο οποίος δήλωσε: "Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι δίκαιος και στρέφεται ενάντια στους εφοπλιστές και στις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Δένεται με τους αγώνες ολόκληρης της εργατικής τάξης, που οξύνει σήμερα την ταξική της πάλη, υπερασπίζοντας κατακτήσεις και δικαιώματα. Οι εργαζόμενοι στο "μονόδρομο" της υποταγής αντιπαραθέτουμε τον ταξικό αγώνα. Είναι ο πιο σίγουρος και πιο αποτελεσματικός δρόμος".

Τη συμπαράσταση του κλάδου των οικοδόμων στον αγώνα των ναυτεργατών εξέφρασε και ο πρόεδρος της κλαδικής Ομοσπονδίας Α. Ζαζόπουλος,ο οποίος επίσης περιόδευσε στο λιμάνι του Πειραιά.

Στο πλευρό των ναυτεργατών βρέθηκε και ο δήμαρχος Περάματος Γ. Πατσιλινάκος,ο οποίος κατά τη διάρκεια της περιοδείας του δήλωσε: "Φαίνεται ότι ο αγώνας των ναυτεργατών έχει μεγάλη επιτυχία. Ο δήμος μας συμπαρίσταται στις κινητοποιήσεις τους, που ουσιαστικά αποτελούν αντίσταση στη συρρίκνωση του ναυτικού επαγγέλματος. Ενός κλάδου δηλαδή που ανάλγητα προσπαθούν να εξαφανίσουν οι ίδιοι που προβάλλουν ότι είμαστε πρώτη στην πλοιοκτησία χώρα στον κόσμο. Προσπαθούν να διαλύσουν το ναυτικό επάγγελμα, που 3.000 χρόνια τώρα προσφέρει στο λαό μας, αλλά και στην ανάπτυξη της οικονομίας μας. Θεωρούμε ότι είναι εγκληματική αμέλεια μέσα στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ενωσης να μην προστατευτεί, αναπτυχθεί και εκσυγχρονιστεί η ναυτοσύνη του Ελληνα ναυτικού που δημιούργησε το σύγχρονο κόσμο".

Στα άλλα λιμάνια

Ακίνητα έμειναν τα πλοία και στα άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας, παρά τους απεργοσπαστικούς μηχανισμούς που στήθηκαν στους οποίους εντάχθηκαν και λιμενάρχες.

Ειδικότερα στο επιβατικό πλοίο "Ερωτόκριτος" με πλοιοκτήτρια εταιρία τις "Μινωικές Γραμμές", στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας,ο λιμενάρχης κ. Καββαδίας επέτρεψε φορτηγά να επιβιβάζονται στο πλοίο! Το αποτέλεσμα ήταν να έρθουν σε αντιπαράθεση το πλήρωμα και φορτηγατζήδες. Το πλοίο αναχώρησε μετά από παρέμβαση του εισαγγελέα, παρά το γεγονός ότι ακόμα και το δικαστήριο είχε αποδεχτεί ότι η απεργία είναι νόμιμη, απορρίπτοντας σχετική προσφυγή των εφοπλιστών.

Μηχανισμοί εκφοβισμού των ναυτεργατών στήθηκαν και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης,στους οποίους οι ναυτεργάτες απάντησαν με τον καλύτερο τρόπο. Συγκεκριμένα στο επιβατικό πλοίο "Κινγκ Μίνως",που ανήκει επίσης στις "Μινωικές Γραμμές", η πλοιοκτήτρια εταιρία έδωσε εντολή για τον απόπλου του πλοίου. Οι 100 περίπου ναυτεργάτες - πλήρωμα του πλοίου - έκαναν μυστική ψηφοφορία, με αποτέλεσμα το 85% να ψηφίσει ΝΑΙ στην απεργία.

Την απόλυτη επιτυχία της πρώτης μέρας της απεργίας σημειώνει με χτεσινή της ανακοίνωση και η ΠΝΟ: "Σήμερα, πρώτη μέρα της 48ωρης απεργίας - όπως αναφέρεται - οι Ελληνες ναυτεργάτες συσπειρωμένοι διεκδικούν τα αναφαίρετα δικαιώματά τους και είναι ενθαρρυντικά τα μηνύματα που φτάνουν από τα διάφορα λιμάνια. Η συμμετοχή των Ελλήνων ναυτεργατών είναι καθολική και η απεργία σημειώνει απόλυτη επιτυχία". Η ΠΝΟ παρακαλεί το επιβατικό κοινό να μην προσέρχεται στα λιμάνια για να ταξιδέψει, ώστε να αποφύγει την ταλαιπωρία. Επίσης η ΠΝΟ τονίζει ότι ο αγώνας γίνεται για την απασχόληση, το συνταξιοδοτικό - ασφαλιστικό και το φορολογικό.

Τη συμπαράστασή τους στον αγώνα των ναυτεργατών δηλώνουν με ανακοίνωσή τους και 18 από τα μεγαλύτερα Σωματεία της δύναμης του Εργατικού Κέντρου Πειραιά.

ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ
Τα "μπλόκα" των ναυτεργατών

Του Γιώργη ΜΑΡΙΝΟΥ*

Μέχρι τώρα, ανεξάρτητα εάν στην κυβέρνηση ήταν η ΝΔ ή το ΠΑΣΟΚ, οι ναυτεργάτες δέχθηκαν τακτικά επιθέσεις για την αφαίρεση δικαιωμάτων, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα μια προκλητική αδιαλλαξία απέναντι στα αιτήματά τους. Τη δεκαετία του 1980, μειώθηκαν δύο φορές οι οργανικές συνθέσεις, αυξήθηκε το ποσοστό των αλλοδαπών στο 40% του πληρώματος των πλοίων, επιχειρήθηκε να αυξηθεί το όριο συνταξιοδοτικής ηλικίας και να αυξηθεί η φορολογία. Το ίδιο επαναλήφθηκε και κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης της χώρας από τη ΝΔ, την τριετία 1990 - 1993. Είχαμε τότε νέα μείωση των οργανικών συνθέσεων και αύξηση της φορολογίας επί των συντάξεων πείνας. Το 1995, το ΠΑΣΟΚ καταργεί τον ειδικό τρόπο φορολογίας και επιβάλλει φορομπηχτική αύξηση 60% σε βάρος των αξιωματικών του εμπορικού ναυτικού. Στη συνέχεια, ανοίγει διάπλατα το δρόμο για την άλωση της ακτοπλοϊας από τις πολυεθνικές. Παρά τις δυσκολίες που δημιουργεί η κατάσταση στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, οι ναυτεργάτες αντιστάθηκαν με αγώνες που συγκλόνισαν τη χώρα.

Σήμερα το ναυτεργατικό κίνημα βρίσκεται μπροστά σε μια νέα κατάσταση. Η συντονισμένη επίθεση που δέχεται από την κυβέρνηση και τους εφοπλιστές δεν αμφισβητεί απλά κάποια δικαιώματα. Τα αμφισβητεί όλα! Αυτή είναι η προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης Σημίτη προς τους εφοπλιστές. Αυτό υπηρετεί η υπερπροβολή του ζητήματος της "ανταγωνιστικότητας" του ελληνικού πλοίου και οι κινήσεις αλλαγής σημαίας. Πρώτο μετεκλογικό δείγμα αυτής της πολιτικής, είναι το φορολογικό νομοσχέδιο που αυξάνει τη φορολογία, προβλέποντας να φθάσει ο φορολογικός συντελεστής το 1999 στο 15%. Πετιούνται, έτσι, στην άκρη ο συναλλαγματοφόρος χαρακτήρας του κλάδου και οι ιδιαιτερότητες του ναυτικού επαγγέλματος. Πετιούνται οι "υποσχέσεις" του υπουργείου Οικονομικών για επανεξέταση των φορομπηχτικών μέτρων του 1995. Από παλιότερα, οι εφοπλιστές έγραψαν στα μαύρα κατάστιχα τα κατώτερα πληρώματα. Ο αφελληνισμός και η εκμετάλλευση της "μαύρης εργασίας" χτύπησαν και τους αξιωματικούς. Ιδιαίτερα τις θέσεις του Γ μηχανικού, Γ πλοιάρχου, ηλεκτρολόγων και ασυρματιστών. Η παρανομία οργιάζει. Το ποσοστό των Ελλήνων στα υπό ελληνική σημαία πλοία κατά κανόνα είναι χαμηλότερο από το 40% που προβλέπει ο νόμος για τους χαμηλόμισθους αλλοδαπούς. Συνειδητά, με ευθύνη του ΥΕΝ, οι όροι του νόμου έχουν αντιστραφεί. Οι οργανικές συνθέσεις, που καθορίζουν τον αριθμό του πληρώματος, μειώθηκαν κατά τη διάρκεια των χρόνων 1978, 1983, 1986, 1990 και θυσιάστηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας στο βωμό της "ανταγωνιστικότητας". Η σύνθεση για φορτηγά ποντοπόρα πλοία 15.000 μέχρι 40.000 κόρους ολικής χωρητικότητας (κοχ) πρόβλεπε το 1978 27 - 30 ναυτεργάτες και το 1990 18. Στα πλοία 40.000 μέχρι 80.000 κοχ, πρόβλεπε 32 ναυτεργάτες, το 1978 και το 1990 20. Υπήρχαν 6 - 7 ναύτες, βοηθός μαγείρου, βοηθοί θαλαμηπόλου, καθαριστές και τώρα ...αγνοούνται. Υπήρχαν 2 - 3 Γ μηχανικοί και τώρα προβλέπεται ένας. Οι δόκιμοι αξιωματικοί της μηχανής και του καταστρώματος έχουν μετατραπεί σε μπαλαντέρ. Λιπαντής ή δόκιμος μηχανικός γράφει η οργανική σύνθεση για τα ποντοπόρα πλοία. Αν δεν "προσφέρεται" ανθυποπλοίαρχος, ναυτολογείται δόκιμος πλοίαρχος.

Τη μείωση των συνθέσεων ακολουθεί πάντα η μείωση των θέσεων απασχόλησης και γίνεται καταγέλαστο το επιχείρημα ότι με τα προνόμια προς τους εφοπλιστές θα έρθουν κι άλλα πλοία, πολλά πλοία στην ελληνική σημαία και θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας. Ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Τα προνόμια και η ασυδοσία φέρνουν νέα προνόμια και διευρύνουν την ασυδοσία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Ισχυροποιούν τη θέση του εφοπλιστικού κεφαλαίου που εκμεταλλεύεται μέχρι κεραίας το φαύλο αυτό κύκλο. Σήμερα ο στόχος είναι διάλυση. Κατάργηση, ουσιαστικά, των οργανικών συνθέσεων. Καμία δέσμευση για τη ναυτολόγηση των κατωτέρων πληρωμάτων με μία ίσως "υποχρέωση" απασχόλησης ενός πυρήνα πέντε - έξι Ελλήνων αξιωματικών. Οι συνέπειες θα είναι τραγικές. Και άμεσα και μακροπρόθεσμα. Χιλιάδες εργαζόμενοι στη θάλασσα θα καταδικασθούν στην ανεργία. Το ΝΑΤ θα τιναχτεί στον αέρα. Η εθνική οικονομία θα στερηθεί ένα μεγάλο μέρος του ναυτιλιακού συναλλάγματος. Το αν ή όχι θα προωθηθούν αυτά και άλλα αντιναυτεργατικά μέτρα, θα εξαρτηθεί από την αντίσταση που θα προβληθεί, από την ανάπτυξη των αγώνων. Η εμπειρία τονίζει την ανάγκη της επαγρύπνησης και της άσκησης μεγαλύτερης πίεσης των ναυτεργατών προς την ΠΝΟ. Η κυβέρνηση και οι εφοπλιστές έχουν δώσει τις απαντήσεις τους. Ο αγώνας του ναυτεργατικού κόσμου είναι αγώνας επιβίωσης του κλάδου. Η 48ωρη απεργία επιβάλλεται να γίνει η αρχή ενός μαζικού και αποφασιστικού αγώνα. Αλλη επιλογή δεν υπάρχει. Η κυβέρνηση μπορεί να εμποδιστεί και να αναγκαστεί να υποχωρήσει, εάν και οι ναυτεργάτες οργανώσουν καλά τα δικά τους "μπλόκα" στην Ελλάδα και σε όλη την υδρόγειο.

* Ο Γιώργης Μαρίνος είναι μέλος του Γραφείου της ΚΟΝ του ΚΚΕ

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Καθολική η συμμετοχή στην απεργία

Στο κενό οι απεργοσπαστικές προσπάθειες. Μήνυμα κλιμάκωσης του αγώνα φτάνει απ' όλα τα λιμάνια. Σήμερα αποφασίζει η ΠΝΟ. Συμπαράσταση στους μαχόμενους ναυτεργάτες

Στη στεριά βγήκαν από χτες τα ξημερώματα οι ναυτεργάτες όλης της χώρας, παίρνοντας μέρος καθολικά στην πρώτη μέρα της απεργίας, που κήρυξε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία για κάθε είδους πλοίο και σε παγκόσμια κλίμακα. Η απεργία θα ολοκληρωθεί αύριο Τετάρτη στις 6 τα ξημερώματα, ωστόσο η απόλυτη επιτυχία κατά την πρώτη μέρα της απεργίας - όπως ανέφεραν συνδικαλιστές - ανάβει στην Ομοσπονδία το "πράσινο φως" για την κλιμάκωση του αγώνα. Η συνέχεια ή όχι των απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατών θα καθοριστεί σήμερα, οπότε και θα συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ.

Σήμερα αναμένεται να καταφτάσουν και τα πρώτα ποντοπόρα πλοία με Ελληνες ναυτεργάτες σε λιμάνια του εξωτερικού, όπως της Ιταλίας και της Πορτογαλίας, τα οποία θα υποδεχτούν αντιπροσωπείες Ελλήνων συνδικαλιστών και διεθνών συνδικαλιστικών οργανώσεων.

"Είμαστε αποφασισμένοι"

Στο λιμάνι του Πειραιά δεν "κουνήθηκε φύλλο", παρά τις προσπάθειες των εφοπλιστών να "σπάσουν" την απεργία. Μια τέτοια προσπάθεια εκδηλώθηκε στις 12 το μεσημέρι στο επιβατικό πλοίο "Σι Αρμονι" του Ποθητού, όπου με εντολή του εφοπλιστή άρχισαν να επιβιβάζονται στο πλοίο φορτηγά. Ομως, με άμεση παρέμβαση συνδικαλιστών και πληρώματος, σταμάτησε η επιβίβαση.

Στο λιμάνι του Πειραιά περιόδευσε ο γραμματέας της ΓΣΕΕ Γ. Μαυρίκος,ο οποίος δήλωσε: "Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι δίκαιος και στρέφεται ενάντια στους εφοπλιστές και στις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Δένεται με τους αγώνες ολόκληρης της εργατικής τάξης, που οξύνει σήμερα την ταξική της πάλη, υπερασπίζοντας κατακτήσεις και δικαιώματα. Οι εργαζόμενοι στο "μονόδρομο" της υποταγής αντιπαραθέτουμε τον ταξικό αγώνα. Είναι ο πιο σίγουρος και πιο αποτελεσματικός δρόμος".

Τη συμπαράσταση του κλάδου των οικοδόμων στον αγώνα των ναυτεργατών εξέφρασε και ο πρόεδρος της κλαδικής Ομοσπονδίας Α. Ζαζόπουλος,ο οποίος επίσης περιόδευσε στο λιμάνι του Πειραιά.

Στο πλευρό των ναυτεργατών βρέθηκε και ο δήμαρχος Περάματος Γ. Πατσιλινάκος,ο οποίος κατά τη διάρκεια της περιοδείας του δήλωσε: "Φαίνεται ότι ο αγώνας των ναυτεργατών έχει μεγάλη επιτυχία. Ο δήμος μας συμπαρίσταται στις κινητοποιήσεις τους, που ουσιαστικά αποτελούν αντίσταση στη συρρίκνωση του ναυτικού επαγγέλματος. Ενός κλάδου δηλαδή που ανάλγητα προσπαθούν να εξαφανίσουν οι ίδιοι που προβάλλουν ότι είμαστε πρώτη στην πλοιοκτησία χώρα στον κόσμο. Προσπαθούν να διαλύσουν το ναυτικό επάγγελμα, που 3.000 χρόνια τώρα προσφέρει στο λαό μας, αλλά και στην ανάπτυξη της οικονομίας μας. Θεωρούμε ότι είναι εγκληματική αμέλεια μέσα στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ενωσης να μην προστατευτεί, αναπτυχθεί και εκσυγχρονιστεί η ναυτοσύνη του Ελληνα ναυτικού που δημιούργησε το σύγχρονο κόσμο".

Στα άλλα λιμάνια

Ακίνητα έμειναν τα πλοία και στα άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας, παρά τους απεργοσπαστικούς μηχανισμούς που στήθηκαν στους οποίους εντάχθηκαν και λιμενάρχες.

Ειδικότερα στο επιβατικό πλοίο "Ερωτόκριτος" με πλοιοκτήτρια εταιρία τις "Μινωικές Γραμμές", στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας,ο λιμενάρχης κ. Καββαδίας επέτρεψε φορτηγά να επιβιβάζονται στο πλοίο! Το αποτέλεσμα ήταν να έρθουν σε αντιπαράθεση το πλήρωμα και φορτηγατζήδες. Το πλοίο αναχώρησε μετά από παρέμβαση του εισαγγελέα, παρά το γεγονός ότι ακόμα και το δικαστήριο είχε αποδεχτεί ότι η απεργία είναι νόμιμη, απορρίπτοντας σχετική προσφυγή των εφοπλιστών.

Μηχανισμοί εκφοβισμού των ναυτεργατών στήθηκαν και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης,στους οποίους οι ναυτεργάτες απάντησαν με τον καλύτερο τρόπο. Συγκεκριμένα στο επιβατικό πλοίο "Κινγκ Μίνως",που ανήκει επίσης στις "Μινωικές Γραμμές", η πλοιοκτήτρια εταιρία έδωσε εντολή για τον απόπλου του πλοίου. Οι 100 περίπου ναυτεργάτες - πλήρωμα του πλοίου - έκαναν μυστική ψηφοφορία, με αποτέλεσμα το 85% να ψηφίσει ΝΑΙ στην απεργία.

Την απόλυτη επιτυχία της πρώτης μέρας της απεργίας σημειώνει με χτεσινή της ανακοίνωση και η ΠΝΟ: "Σήμερα, πρώτη μέρα της 48ωρης απεργίας - όπως αναφέρεται - οι Ελληνες ναυτεργάτες συσπειρωμένοι διεκδικούν τα αναφαίρετα δικαιώματά τους και είναι ενθαρρυντικά τα μηνύματα που φτάνουν από τα διάφορα λιμάνια. Η συμμετοχή των Ελλήνων ναυτεργατών είναι καθολική και η απεργία σημειώνει απόλυτη επιτυχία". Η ΠΝΟ παρακαλεί το επιβατικό κοινό να μην προσέρχεται στα λιμάνια για να ταξιδέψει, ώστε να αποφύγει την ταλαιπωρία. Επίσης η ΠΝΟ τονίζει ότι ο αγώνας γίνεται για την απασχόληση, το συνταξιοδοτικό - ασφαλιστικό και το φορολογικό.

Τη συμπαράστασή τους στον αγώνα των ναυτεργατών δηλώνουν με ανακοίνωσή τους και 18 από τα μεγαλύτερα Σωματεία της δύναμης του Εργατικού Κέντρου Πειραιά.

ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ
Τα "μπλόκα" των ναυτεργατών

Του Γιώργη ΜΑΡΙΝΟΥ*

Μέχρι τώρα, ανεξάρτητα εάν στην κυβέρνηση ήταν η ΝΔ ή το ΠΑΣΟΚ, οι ναυτεργάτες δέχθηκαν τακτικά επιθέσεις για την αφαίρεση δικαιωμάτων, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα μια προκλητική αδιαλλαξία απέναντι στα αιτήματά τους. Τη δεκαετία του 1980, μειώθηκαν δύο φορές οι οργανικές συνθέσεις, αυξήθηκε το ποσοστό των αλλοδαπών στο 40% του πληρώματος των πλοίων, επιχειρήθηκε να αυξηθεί το όριο συνταξιοδοτικής ηλικίας και να αυξηθεί η φορολογία. Το ίδιο επαναλήφθηκε και κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης της χώρας από τη ΝΔ, την τριετία 1990 - 1993. Είχαμε τότε νέα μείωση των οργανικών συνθέσεων και αύξηση της φορολογίας επί των συντάξεων πείνας. Το 1995, το ΠΑΣΟΚ καταργεί τον ειδικό τρόπο φορολογίας και επιβάλλει φορομπηχτική αύξηση 60% σε βάρος των αξιωματικών του εμπορικού ναυτικού. Στη συνέχεια, ανοίγει διάπλατα το δρόμο για την άλωση της ακτοπλοϊας από τις πολυεθνικές. Παρά τις δυσκολίες που δημιουργεί η κατάσταση στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, οι ναυτεργάτες αντιστάθηκαν με αγώνες που συγκλόνισαν τη χώρα.

Σήμερα το ναυτεργατικό κίνημα βρίσκεται μπροστά σε μια νέα κατάσταση. Η συντονισμένη επίθεση που δέχεται από την κυβέρνηση και τους εφοπλιστές δεν αμφισβητεί απλά κάποια δικαιώματα. Τα αμφισβητεί όλα! Αυτή είναι η προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης Σημίτη προς τους εφοπλιστές. Αυτό υπηρετεί η υπερπροβολή του ζητήματος της "ανταγωνιστικότητας" του ελληνικού πλοίου και οι κινήσεις αλλαγής σημαίας. Πρώτο μετεκλογικό δείγμα αυτής της πολιτικής, είναι το φορολογικό νομοσχέδιο που αυξάνει τη φορολογία, προβλέποντας να φθάσει ο φορολογικός συντελεστής το 1999 στο 15%. Πετιούνται, έτσι, στην άκρη ο συναλλαγματοφόρος χαρακτήρας του κλάδου και οι ιδιαιτερότητες του ναυτικού επαγγέλματος. Πετιούνται οι "υποσχέσεις" του υπουργείου Οικονομικών για επανεξέταση των φορομπηχτικών μέτρων του 1995. Από παλιότερα, οι εφοπλιστές έγραψαν στα μαύρα κατάστιχα τα κατώτερα πληρώματα. Ο αφελληνισμός και η εκμετάλλευση της "μαύρης εργασίας" χτύπησαν και τους αξιωματικούς. Ιδιαίτερα τις θέσεις του Γ μηχανικού, Γ πλοιάρχου, ηλεκτρολόγων και ασυρματιστών. Η παρανομία οργιάζει. Το ποσοστό των Ελλήνων στα υπό ελληνική σημαία πλοία κατά κανόνα είναι χαμηλότερο από το 40% που προβλέπει ο νόμος για τους χαμηλόμισθους αλλοδαπούς. Συνειδητά, με ευθύνη του ΥΕΝ, οι όροι του νόμου έχουν αντιστραφεί. Οι οργανικές συνθέσεις, που καθορίζουν τον αριθμό του πληρώματος, μειώθηκαν κατά τη διάρκεια των χρόνων 1978, 1983, 1986, 1990 και θυσιάστηκαν χιλιάδες θέσεις εργασίας στο βωμό της "ανταγωνιστικότητας". Η σύνθεση για φορτηγά ποντοπόρα πλοία 15.000 μέχρι 40.000 κόρους ολικής χωρητικότητας (κοχ) πρόβλεπε το 1978 27 - 30 ναυτεργάτες και το 1990 18. Στα πλοία 40.000 μέχρι 80.000 κοχ, πρόβλεπε 32 ναυτεργάτες, το 1978 και το 1990 20. Υπήρχαν 6 - 7 ναύτες, βοηθός μαγείρου, βοηθοί θαλαμηπόλου, καθαριστές και τώρα ...αγνοούνται. Υπήρχαν 2 - 3 Γ μηχανικοί και τώρα προβλέπεται ένας. Οι δόκιμοι αξιωματικοί της μηχανής και του καταστρώματος έχουν μετατραπεί σε μπαλαντέρ. Λιπαντής ή δόκιμος μηχανικός γράφει η οργανική σύνθεση για τα ποντοπόρα πλοία. Αν δεν "προσφέρεται" ανθυποπλοίαρχος, ναυτολογείται δόκιμος πλοίαρχος.

Τη μείωση των συνθέσεων ακολουθεί πάντα η μείωση των θέσεων απασχόλησης και γίνεται καταγέλαστο το επιχείρημα ότι με τα προνόμια προς τους εφοπλιστές θα έρθουν κι άλλα πλοία, πολλά πλοία στην ελληνική σημαία και θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας. Ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Τα προνόμια και η ασυδοσία φέρνουν νέα προνόμια και διευρύνουν την ασυδοσία των ναυτιλιακών επιχειρήσεων. Ισχυροποιούν τη θέση του εφοπλιστικού κεφαλαίου που εκμεταλλεύεται μέχρι κεραίας το φαύλο αυτό κύκλο. Σήμερα ο στόχος είναι διάλυση. Κατάργηση, ουσιαστικά, των οργανικών συνθέσεων. Καμία δέσμευση για τη ναυτολόγηση των κατωτέρων πληρωμάτων με μία ίσως "υποχρέωση" απασχόλησης ενός πυρήνα πέντε - έξι Ελλήνων αξιωματικών. Οι συνέπειες θα είναι τραγικές. Και άμεσα και μακροπρόθεσμα. Χιλιάδες εργαζόμενοι στη θάλασσα θα καταδικασθούν στην ανεργία. Το ΝΑΤ θα τιναχτεί στον αέρα. Η εθνική οικονομία θα στερηθεί ένα μεγάλο μέρος του ναυτιλιακού συναλλάγματος. Το αν ή όχι θα προωθηθούν αυτά και άλλα αντιναυτεργατικά μέτρα, θα εξαρτηθεί από την αντίσταση που θα προβληθεί, από την ανάπτυξη των αγώνων. Η εμπειρία τονίζει την ανάγκη της επαγρύπνησης και της άσκησης μεγαλύτερης πίεσης των ναυτεργατών προς την ΠΝΟ. Η κυβέρνηση και οι εφοπλιστές έχουν δώσει τις απαντήσεις τους. Ο αγώνας του ναυτεργατικού κόσμου είναι αγώνας επιβίωσης του κλάδου. Η 48ωρη απεργία επιβάλλεται να γίνει η αρχή ενός μαζικού και αποφασιστικού αγώνα. Αλλη επιλογή δεν υπάρχει. Η κυβέρνηση μπορεί να εμποδιστεί και να αναγκαστεί να υποχωρήσει, εάν και οι ναυτεργάτες οργανώσουν καλά τα δικά τους "μπλόκα" στην Ελλάδα και σε όλη την υδρόγειο.

* Ο Γιώργης Μαρίνος είναι μέλος του Γραφείου της ΚΟΝ του ΚΚΕ

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Καθολική η συμμετοχή στην απεργία

Στο κενό οι απεργοσπαστικές προσπάθειες. Μήνυμα κλιμάκωσης του αγώνα φτάνει απ' όλα τα λιμάνια. Σήμερα αποφασίζει η ΠΝΟ. Συμπαράσταση στους μαχόμενους ναυτεργάτες

Στη στεριά βγήκαν από χτες τα ξημερώματα οι ναυτεργάτες όλης της χώρας, παίρνοντας μέρος καθολικά στην πρώτη μέρα της απεργίας, που κήρυξε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία για κάθε είδους πλοίο και σε παγκόσμια κλίμακα. Η απεργία θα ολοκληρωθεί αύριο Τετάρτη στις 6 τα ξημερώματα, ωστόσο η απόλυτη επιτυχία κατά την πρώτη μέρα της απεργίας - όπως ανέφεραν συνδικαλιστές - ανάβει στην Ομοσπονδία το "πράσινο φως" για την κλιμάκωση του αγώνα. Η συνέχεια ή όχι των απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατών θα καθοριστεί σήμερα, οπότε και θα συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ.

Σήμερα αναμένεται να καταφτάσουν και τα πρώτα ποντοπόρα πλοία με Ελληνες ναυτεργάτες σε λιμάνια του εξωτερικού, όπως της Ιταλίας και της Πορτογαλίας, τα οποία θα υποδεχτούν αντιπροσωπείες Ελλήνων συνδικαλιστών και διεθνών συνδικαλιστικών οργανώσεων.

"Είμαστε αποφασισμένοι"

Στο λιμάνι του Πειραιά δεν "κουνήθηκε φύλλο", παρά τις προσπάθειες των εφοπλιστών να "σπάσουν" την απεργία. Μια τέτοια προσπάθεια εκδηλώθηκε στις 12 το μεσημέρι στο επιβατικό πλοίο "Σι Αρμονι" του Ποθητού, όπου με εντολή του εφοπλιστή άρχισαν να επιβιβάζονται στο πλοίο φορτηγά. Ομως, με άμεση παρέμβαση συνδικαλιστών και πληρώματος, σταμάτησε η επιβίβαση.

Στο λιμάνι του Πειραιά περιόδευσε ο γραμματέας της ΓΣΕΕ Γ. Μαυρίκος,ο οποίος δήλωσε: "Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι δίκαιος και στρέφεται ενάντια στους εφοπλιστές και στις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Δένεται με τους αγώνες ολόκληρης της εργατικής τάξης, που οξύνει σήμερα την ταξική της πάλη, υπερασπίζοντας κατακτήσεις και δικαιώματα. Οι εργαζόμενοι στο "μονόδρομο" της υποταγής αντιπαραθέτουμε τον ταξικό αγώνα. Είναι ο πιο σίγουρος και πιο αποτελεσματικός δρόμος".

Τη συμπαράσταση του κλάδου των οικοδόμων στον αγώνα των ναυτεργατών εξέφρασε και ο πρόεδρος της κλαδικής Ομοσπονδίας Α. Ζαζόπουλος,ο οποίος επίσης περιόδευσε στο λιμάνι του Πειραιά.

Στο πλευρό των ναυτεργατών βρέθηκε και ο δήμαρχος Περάματος Γ. Πατσιλινάκος,ο οποίος κατά τη διάρκεια της περιοδείας του δήλωσε: "Φαίνεται ότι ο αγώνας των ναυτεργατών έχει μεγάλη επιτυχία. Ο δήμος μας συμπαρίσταται στις κινητοποιήσεις τους, που ουσιαστικά αποτελούν αντίσταση στη συρρίκνωση του ναυτικού επαγγέλματος. Ενός κλάδου δηλαδή που ανάλγητα προσπαθούν να εξαφανίσουν οι ίδιοι που προβάλλουν ότι είμαστε πρώτη στην πλοιοκτησία χώρα στον κόσμο. Προσπαθούν να διαλύσουν το ναυτικό επάγγελμα, που 3.000 χρόνια τώρα προσφέρει στο λαό μας, αλλά και στην ανάπτυξη της οικονομίας μας. Θεωρούμε ότι είναι εγκληματική αμέλεια μέσα στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ενωσης να μην προστατευτεί, αναπτυχθεί και εκσυγχρονιστεί η ναυτοσύνη του Ελληνα ναυτικού που δημιούργησε το σύγχρονο κόσμο".

Στα άλλα λιμάνια

Ακίνητα έμειναν τα πλοία και στα άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας, παρά τους απεργοσπαστικούς μηχανισμούς που στήθηκαν στους οποίους εντάχθηκαν και λιμενάρχες.

Ειδικότερα στο επιβατικό πλοίο "Ερωτόκριτος" με πλοιοκτήτρια εταιρία τις "Μινωικές Γραμμές", στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας,ο λιμενάρχης κ. Καββαδίας επέτρεψε φορτηγά να επιβιβάζονται στο πλοίο! Το αποτέλεσμα ήταν να έρθουν σε αντιπαράθεση το πλήρωμα και φορτηγατζήδες. Το πλοίο αναχώρησε μετά από παρέμβαση του εισαγγελέα, παρά το γεγονός ότι ακόμα και το δικαστήριο είχε αποδεχτεί ότι η απεργία είναι νόμιμη, απορρίπτοντας σχετική προσφυγή των εφοπλιστών.

Μηχανισμοί εκφοβισμού των ναυτεργατών στήθηκαν και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης,στους οποίους οι ναυτεργάτες απάντησαν με τον καλύτερο τρόπο. Συγκεκριμένα στο επιβατικό πλοίο "Κινγκ Μίνως",που ανήκει επίσης στις "Μινωικές Γραμμές", η πλοιοκτήτρια εταιρία έδωσε εντολή για τον απόπλου του πλοίου. Οι 100 περίπου ναυτεργάτες - πλήρωμα του πλοίου - έκαναν μυστική ψηφοφορία, με αποτέλεσμα το 85% να ψηφίσει ΝΑΙ στην απεργία.

Την απόλυτη επιτυχία της πρώτης μέρας της απεργίας σημειώνει με χτεσινή της ανακοίνωση και η ΠΝΟ: "Σήμερα, πρώτη μέρα της 48ωρης απεργίας - όπως αναφέρεται - οι Ελληνες ναυτεργάτες συσπειρωμένοι διεκδικούν τα αναφαίρετα δικαιώματά τους και είναι ενθαρρυντικά τα μηνύματα που φτάνουν από τα διάφορα λιμάνια. Η συμμετοχή των Ελλήνων ναυτεργατών είναι καθολική και η απεργία σημειώνει απόλυτη επιτυχία". Η ΠΝΟ παρακαλεί το επιβατικό κοινό να μην προσέρχεται στα λιμάνια για να ταξιδέψει, ώστε να αποφύγει την ταλαιπωρία. Επίσης η ΠΝΟ τονίζει ότι ο αγώνας γίνεται για την απασχόληση, το συνταξιοδοτικό - ασφαλιστικό και το φορολογικό.

Τη συμπαράστασή τους στον αγώνα των ναυτεργατών δηλώνουν με ανακοίνωσή τους και 18 από τα μεγαλύτερα Σωματεία της δύναμης του Εργατικού Κέντρου Πειραιά.

Σε Κεφαλονιά - Ιθάκη

Επιτυχία σημείωσε στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη η απεργία των ναυτεργατών. Ετσι, παρέμειναν δεμένα στα λιμάνια, το φέρι μποτ "Κεφαλονιά" των γραμμών Στρίντζη, που κάνει το δρομολόγιο Ιθάκη - Σύμη - Πάτρα και αντίστροφα και το φέρι μποτ "Ιόνιο Πέλαγος", που κάνει το δρομολόγιο Κεφαλονιά - Ιθάκη - Αστακός.

Χαρακτηριστική είναι η αγωνιστική διάθεση των ναυτεργατών, αλλά και η συμπαράσταση από τη στεριά των ξέμπαρκων και κύρια άνεργων ναυτεργατών αλλά και των συνταξιούχων του κλάδου, που "λύγισε" όλες τις πιέσεις και απειλές που δέχτηκαν από την πλευρά της εργοδοσίας.

"Στην πρώτη γραμμή του αγώνα"

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Σε χτεσινή ανακοίνωσή του, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ αναφέρει: "Το ΚΚΕ χαιρετίζει την αγωνιστική κινητοποίηση των ναυτεργατών. Η καθολική επιτυχία της απεργίας δείχνει τη διάθεσή τους να αποκρούσουν τις εντολές των εφοπλιστών, που προσπαθεί να υλοποιήσει η κυβέρνηση.

Η συντονισμένη επίθεση κυβέρνησης και εφοπλιστών έχει στόχο να διώξει τους Ελληνες ναυτεργάτες από τα καράβια και να επιβάλει σ' αυτά καθεστώς γαλέρας. Θέλουν ελάχιστα πληρώματα χωρίς δικαιώματα. Θέλουν σκλάβους.

Η αλληλεγγύη που ήδη εκφράζεται από δημάρχους, σωματεία και άλλους φορείς δείχνει το δρόμο της κοινής πάλης της εργατικής τάξης και όλου του λαού.

Οι κομμουνιστές ήταν και είναι στην πρώτη γραμμή του αγώνα των ναυτεργατών.

Το ΚΚΕ,θα βοηθήσει αυτόν τον αγώνα με όλα τα μέσα και τις δυνάμεις που διαθέτει".

Σε Κεφαλονιά - Ιθάκη

Επιτυχία σημείωσε στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη η απεργία των ναυτεργατών. Ετσι, παρέμειναν δεμένα στα λιμάνια, το φέρι μποτ "Κεφαλονιά" των γραμμών Στρίντζη, που κάνει το δρομολόγιο Ιθάκη - Σύμη - Πάτρα και αντίστροφα και το φέρι μποτ "Ιόνιο Πέλαγος", που κάνει το δρομολόγιο Κεφαλονιά - Ιθάκη - Αστακός.

Χαρακτηριστική είναι η αγωνιστική διάθεση των ναυτεργατών, αλλά και η συμπαράσταση από τη στεριά των ξέμπαρκων και κύρια άνεργων ναυτεργατών αλλά και των συνταξιούχων του κλάδου, που "λύγισε" όλες τις πιέσεις και απειλές που δέχτηκαν από την πλευρά της εργοδοσίας.

"Στην πρώτη γραμμή του αγώνα"

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Σε χτεσινή ανακοίνωσή του, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ αναφέρει: "Το ΚΚΕ χαιρετίζει την αγωνιστική κινητοποίηση των ναυτεργατών. Η καθολική επιτυχία της απεργίας δείχνει τη διάθεσή τους να αποκρούσουν τις εντολές των εφοπλιστών, που προσπαθεί να υλοποιήσει η κυβέρνηση.

Η συντονισμένη επίθεση κυβέρνησης και εφοπλιστών έχει στόχο να διώξει τους Ελληνες ναυτεργάτες από τα καράβια και να επιβάλει σ' αυτά καθεστώς γαλέρας. Θέλουν ελάχιστα πληρώματα χωρίς δικαιώματα. Θέλουν σκλάβους.

Η αλληλεγγύη που ήδη εκφράζεται από δημάρχους, σωματεία και άλλους φορείς δείχνει το δρόμο της κοινής πάλης της εργατικής τάξης και όλου του λαού.

Οι κομμουνιστές ήταν και είναι στην πρώτη γραμμή του αγώνα των ναυτεργατών.

Το ΚΚΕ,θα βοηθήσει αυτόν τον αγώνα με όλα τα μέσα και τις δυνάμεις που διαθέτει".

Σε Κεφαλονιά - Ιθάκη

Επιτυχία σημείωσε στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη η απεργία των ναυτεργατών. Ετσι, παρέμειναν δεμένα στα λιμάνια, το φέρι μποτ "Κεφαλονιά" των γραμμών Στρίντζη, που κάνει το δρομολόγιο Ιθάκη - Σύμη - Πάτρα και αντίστροφα και το φέρι μποτ "Ιόνιο Πέλαγος", που κάνει το δρομολόγιο Κεφαλονιά - Ιθάκη - Αστακός.

Χαρακτηριστική είναι η αγωνιστική διάθεση των ναυτεργατών, αλλά και η συμπαράσταση από τη στεριά των ξέμπαρκων και κύρια άνεργων ναυτεργατών αλλά και των συνταξιούχων του κλάδου, που "λύγισε" όλες τις πιέσεις και απειλές που δέχτηκαν από την πλευρά της εργοδοσίας.

"Στην πρώτη γραμμή του αγώνα"

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Σε χτεσινή ανακοίνωσή του, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ αναφέρει: "Το ΚΚΕ χαιρετίζει την αγωνιστική κινητοποίηση των ναυτεργατών. Η καθολική επιτυχία της απεργίας δείχνει τη διάθεσή τους να αποκρούσουν τις εντολές των εφοπλιστών, που προσπαθεί να υλοποιήσει η κυβέρνηση.

Η συντονισμένη επίθεση κυβέρνησης και εφοπλιστών έχει στόχο να διώξει τους Ελληνες ναυτεργάτες από τα καράβια και να επιβάλει σ' αυτά καθεστώς γαλέρας. Θέλουν ελάχιστα πληρώματα χωρίς δικαιώματα. Θέλουν σκλάβους.

Η αλληλεγγύη που ήδη εκφράζεται από δημάρχους, σωματεία και άλλους φορείς δείχνει το δρόμο της κοινής πάλης της εργατικής τάξης και όλου του λαού.

Οι κομμουνιστές ήταν και είναι στην πρώτη γραμμή του αγώνα των ναυτεργατών.

Το ΚΚΕ,θα βοηθήσει αυτόν τον αγώνα με όλα τα μέσα και τις δυνάμεις που διαθέτει".

Απεργοί ναυτεργάτες στο λιμάνι του Πειραιά

Απεργοί ναυτεργάτες στο λιμάνι του Πειραιά

Απεργοί ναυτεργάτες στο λιμάνι του Πειραιά



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ