ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 15 Αυγούστου 1998
Σελ. /40
ΚΕΝΗ

Πεζό 206

Νέα στάνταρ στην κατηγορία

Αν η δημιουργία ενός επιτυχημένου μοντέλου είναι δύσκολη, τότε η αντικατάσταση ενός επιτυχημένου αυτοκινήτου είναι πραγματικό "στοίχημα". Κάπως έτσι πρέπει να σκέφτηκαν στην Πεζό, όταν το 205 ολοκλήρωσε τον κύκλο του. Το 205 είχε βάλει τη γαλλική εταιρία στη νέα εποχή και είχε βοηθήσει όσο κανένα άλλο μοντέλο να υπερβεί την εικόνα της συντηρητικής εταιρίας.

Το πρόγραμμα της δημιουργίας του κληρονόμου αυτής της βαριάς παράδοσης, ξεκίνησε την άνοιξη του 1993, και η κίνηση ήταν τόσο δύσκολη, όσο μεγάλες είναι και οι προσδοκίες που τρέφει η Πεζό για το 206. Χρειάστηκε ένας χρόνος μέχρι η μορφή του να αρχίσει να οριστικοποιείται και σχεδόν 196 εβδομάδες ώστε το 206 να πάρει την τελική του μορφή και να είναι έτοιμο το φθινόπωρο, για την παγκόσμια πρεμιέρα του.

Το 206 έχει στόχο, όχι απλώς να σταθεί, αλλά να θέσει νέα στάνταρ στην κατηγορία Β. Με μήκος 3,83 μ. και πλάτος 1,65 μ. έρχεται να καλύψει το υπαρκτό κενό της γκάμας της εταιρίας ανάμεσα στα 106 και 306. Η μορφή του παραπέμπει σε σπορ κατασκευή, πράγμα που δεν είναι τυχαίο, αφού το 206 θα υπάρξει και στους αγώνες, μέσω της εργοστασιακής του συμμετοχής.

Η Πεζό, στην προσπάθειά της να δημιουργήσει το σημείο αναφοράς της κατηγορίας, έχει αναβαθμίσει την ποιότητα της κατασκευής, η οποία σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν τα στελέχη της συναντάται μόνο σε μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Πολύ μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στη δημιουργία μεγάλων εσωτερικών χώρων, κάτι που πήρε πολύ χρόνο, χρήμα και έρευνα, και δεν είναι τυχαίο ότι το 206 έχει το μεγαλύτερο μετατρόχιο της κατηγορίας, προσφέροντας έτσι και περισσότερο "πλάτος" στους επιβάτες. Για την ορατότητα, ζητούμενο σε κάθε σύγχρονη κατασκευή, έχει χρησιμοποιηθεί πάρα πολύ γυαλί, και τα 2,96 τ.εκ. των επιφανειών που καλύπτει είναι τα περισσότερα στην κατηγορία. Δουλιά που δεν "κραυγάζει", αλλά προσφέρει στην αίσθηση της άνεσης, έχει γίνει και στις πόρτες, που φθάνουν πολύ ψηλά και διευκολύνουν την πρόσβαση. Ακόμα και η χωρητικότητα του πορτ - μπαγκάζ που φθάνει τα 245 τ.εκ. και καλύπτεται πλήρως με μοκέτα, είναι επίσης κορυφαία της κατηγορίας, και μάλλον αποτελεί πρόκληση και για μεγαλύτερα χατς-μπακ.

Στον τομέα της ασφάλειας, έχουν γίνει όσα χρειάστηκαν ώστε οι προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ενωσης να καλύπτονται, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ανταποκρίνεται και στα αμερικανικά πρότυπα.

Το κράτημα είναι παραδοσιακό ατού της Πεζό και φυσικά το 206 δε θα αποτελούσε εξαίρεση. Εδώ η δουλιά επικεντρώθηκε στη μείωση των θορύβων, κάτι για το οποίο προσπάθησαν και στους κινητήρες, που είναι γνωστοί αλλά έχουν δεχτεί βελτιώσεις. Πρόκειται για τον 1,1 λίτρων με απόδοση 60 ίππων, 1,4 λίτρων 75 ίππων και 1,6 λίτρων - 90 ίππων. Η βελτίωση της απόδοσης δεν αφορά τις απόλυτες τιμές, αλλά τη μείωση της κατανάλωσης, που έχει πέσει κατά 0,3 λίτρα/100 χλμ., καθώς και της αξιοπιστίας, αφού τα χρονικά διαστήματα μεταξύ των συντηρήσεων έχουν μεγαλώσει.

Στον βασικό εξοπλισμό θα περιλαμβάνονται σε όλες τις εκδόσεις: αερόσακος οδηγού, ρυθμιζόμενο καθ' ύψος τιμόνι, immobilizer, πίσω υαλοκαθαριστήρας διακοπτόμενης λειτουργίας, ανακύκλωση αέρα, ζώνες ασφαλείας με πυροτεχνικούς εντατήρες και μηχανισμός περιέλιξης της ζωής με ελεγχόμενη συγκράτηση. Δεκαπέντε εκδόσεις, χωρισμένες σε πέντε κατηγορίες αναμένεται να καλύψουν όλες τις διαφορετικές ανάγκες, ενώ μια ενδεικτική τιμή βάσης πρέπει να είναι τα 3.700.000 δρχ. τα οποία θα κοστίζει το 206 το Σεπτέμβρη, οπότε και αναμένεται στη χώρα μας.

ΓΚΑΖΙΕΣ

ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ μέρους των κερδών της στο Παιδικό Χωριό SOS αποφάσισε η "Nissan - Αφοί Ιωακειμίδη ΑΕ". Η κάθετη μονάδα του δικτύου της Nissan, επιχορηγεί από τις πωλήσεις - με 40.000 δρχ. κάθε Primera, 30.000 δρχ. για κάθε Almera και 20.000 δρχ. για κάθε Micra - την υποστήριξη των εξόδων του Παιδικού Χωριού της Βάρης. Το συνολικό ποσό υπολογίζεται στα περίπου 7 εκατομμύρια.

ΟΙ ΤΑΚΤΙΚΟΙ επισκέπτες μπορούν τώρα να κάνουν μια στάση και στη διεύθυνση http://www.seat.gr. Εκεί η Seat "σερβίρει" πληροφορίες για όλα της τα μοντέλα, τις αγωνιστικές και τις άλλες δραστηριότητες της εταιρίας. Υπάρχει φυσικά ιστορικό της εταιρίας στην Ελλάδα, αλλά και παρουσίαση του υπερσύγχρονου εργοστασίου του Martotell. Οσοι ενδιαφέρονται να γίνουν μέλη του Seat Club μπορούν να καταθέσουν on-line αίτηση για να αποκτήσουν την εγγραφή τους.

Η ΕΞΑΓΟΡΑ της SSANGYONG Motor Company από την DAEWOO (κατά 52%), έχει βάλει ήδη την εταιρία σε νέο δρόμο. Αν και η συνεργασία με την Mercedes, που προσφέρει τους κινητήρες και την τεχνογνωσία συνεχίζεται, ο στόχος για την άνοδο του μεριδίου στην παγκόσμια αγορά έχει συνδεθεί με τη μείωση του κόστους. Στη χώρα μας αυτό σημαίνει 800.000 δρχ. λιγότερες για όλες τις εκδόσεις του Musso και ειδικές προσφορές σε έξτρα εξοπλισμό και στο Musso και στο Korado. Η SSANGYONG χρηματοδοτεί την πώληση των αυτοκινήτων της μέσω της XIOS BANK και οι όροι χρηματοδότησης είναι: προκαταβολή 35%, μηνιαίο επιτόκιο 1%, ετήσιο 12% και εξόφληση μέχρι 48 μήνες.

ΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ποιότητα στον κόσμο προσφέρουν τα εργοστάσια της BMW σε Μόναχο, Ντίγκολφινγκ και Ρέσενμπουργκ, σύμφωνα με την έρευνα της "J.D. Power and Associaty" που ολοκληρώθηκε τον Ιούνη. Η BMW κατάφερε να προσφέρει τη γνωστή υψηλή της ποιότητα, παρότι ξεκίνησε την παραγωγή της σειράς 3 σε δύο εργοστάσια ταυτόχρονα, για πρώτη φορά στα χρονικά της εταιρίας. Μάλιστα, από το Σεπτέμβρη θα ξεκινήσει η παραγωγή και σε ένα τρίτο εργοστάσιο, στο Ντίγκολφινγκ. Η ζήτηση είναι τόσο αυξημένη, που φέτος δε θα κλείσουν καθόλου τα εργοστάσια το καλοκαίρι - όπως συνηθιζόταν, ώστε να μειωθεί ο χρόνος παράδοσης.

ΚΑΙ ΕΚΔΟΣΗ 1.200 κ.εκ. απέκτησε το WAGON R. της Suzuki. Ο 16βάλβιδος κινητήρας των 69 ίππων και 9,7 κιλών ροπής είναι εφοδιασμένος με πεντατάχυτο κιβώτιο (υπάρχει και αυτόματο) και δίνει τελική ταχύτητα 140 χλμ/ώρα. Οι διαστάσεις του 1.2 παραμένουν ίδιες με του 1.000, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει air condition, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, αερόσακο οδηγού και συνοδηγού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές και ιμομπιλάιζερ. Η τιμή του διαμορφώθηκε στα 4.198.000 δρχ. ενώ αυτή της έκδοσης με το αυτόματο κιβώτιο στα 4.548.000 δρχ.

H αγωνιστική έκδοση, το 206 WRC
Το νέο 206 XS


Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ