ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 15 Ιούλη 2000
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
Αρχιζεί η διαδικασία κατάθεσης μηχανογραφικών δελτίων

Οι μαθητές του Λυκείου μετά τον εξεταστικό μαραθώνιο της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης καλούνται να «επιλέξουν» τη σχολή που επιθυμούν

Από την Πέμπτη 20 Ιούλη μέχρι και τη Δευτέρα 31 Ιούλη 2000 θα πρέπει να υποβάλουν τα μηχανογραφικά τους δελτία οι τελειόφοιτοι της Γ' τάξης του «ενιαίου» λυκείου που επιθυμούν να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι προθεσμίες ανακοινώθηκαν χτες από το υπουργείο Παιδείας που τονίζει ότι μετά από αυτές τις ημερομηνίες δε θα γίνεται δεκτό κανένα μηχανογραφικό δελτίο.

Η επιλογή για την τριτοβάθμια εκπαίδευση θα γίνει με βάση το συνολικό αριθμό μορίων και μόνο για τις σχολές που έχει δηλώσει προτίμηση. Η σειρά προτίμησης λαμβάνεται υπόψη μόνο στην περίπτωση κατά την οποία με τα μόρια που συγκεντρώνει ο υποψήφιος μπορεί να εισαχθεί σε περισσότερες από μία σχολές. Τότε, εισάγεται στη σχολή που είχε δηλώσει πρώτη. Λαμβάνεται επίσης υπόψη η σειρά προτίμησης και στην περίπτωση ισοβαθμίας με τον τελευταίο εισαγόμενο στις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές, καθώς σε αυτές τις σχολές δεν εισάγονται υπεράριθμοι.

Το υπουργείο Παιδείας διευκρινίζει ότι τα βαθμολογικά στοιχεία που είναι απαραίτητα για την επιλογή των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση θα ληφθούν με ηλεκτρονικό τρόπο από τα σχολεία. Υπενθυμίζεται ότι ο συνολικός αριθμός μορίων που λαμβάνεται υπόψη για την επιλογή σε κάποια σχολή ή τμήμα, προκύπτει από το άθροισμα των γινομένων του βαθμού απολυτηρίου με συντελεστή 8, του πρώτου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας με συντελεστή 1.3 και τους δεύτερου μαθήματος αυξημένης βαρύτητας με συντελεστή 0.7. Αν ο υποψήφιος προέρχεται από κατεύθυνση διαφορετική από αυτή που ανήκουν τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας ο βαθμός των μαθημάτων που τα αντικαθιστούν πολλαπλασιάζεται με συντελεστή 0.9 το πρώτο και 0.4 το δεύτερο.

Απαγορευτική η «δεύτερη ευκαιρία»

Οσοι υποψήφιοι τελικά εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να γνωρίζουν πως αν δε γραφτούν στη σχολή στην οποία εισάγονται και επιθυμούν να βελτιώσουν τη βαθμολογία τους τότε χάνουν τη θέση τους στη σχολή αυτή.

Οπως προβλέπεται, οι απόφοιτοι του ενιαίου λυκείου που δεν είναι ικανοποιημένοι με το γενικό βαθμό του απολυτηρίου τους, ζητούν με υπεύθυνη δήλωσή τους (που κατατίθεται στο λύκειο τους 15 μέρες μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων) ότι δεν επιθυμούν τη χορήγηση απολυτηρίου και ότι προτίθενται να αποκτήσουν νέο απολυτήριο κατά το επόμενο σχολικό έτος. Σε αυτή την περίπτωση εκδίδεται «προσωρινό αποδεικτικό σπουδών» στο οποίο αναγράφεται ότι ισχύει για ένα έτος μόνο και παρέχει τη δυνατότητα συμμετοχής στην επιλογή για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αν ένας μαθητής εισαχθεί σε τμήμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, για την εγγραφή του απαιτείται η έκδοση οριστικού απολυτηρίου. Για την απόκτηση του απολυτηρίου δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα είτε να φοιτήσουν εκ νέου στη Γ' Λυκείου και να επαναλάβουν κανονικά όλα τα μαθήματα είτε να συμμετάσχουν μόνο στις γραπτές απολυτήριες εξετάσεις όλων των μαθημάτων, διατηρώντας τη βαθμολογία των τετραμήνων.

Από το παραπάνω για μια ακόμα φορά αναδεικνύεται η αναγκαιότητα αποσύνδεσης του λυκείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καθώς στην ουσία δεν υπάρχει δεύτερη ευκαιρία, αφού ο υποψήφιος ρισκάρει την εισαγωγή του στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το να επαναλάβει την εξοντωτική και ψυχοφθόρα διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων.

ΗΛΕΙΑ
Η πορεία αποψίλωσης του λυκείου συνεχίζεται

Αναμένοντας την επίσημη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων από το υπουργείο Παιδείας, τα στοιχεία που φτάνουν από διάφορες γωνιές της χώρας δείχνουν ότι η φετινή, πρώτη χρονιά πλήρους εφαρμογής της «μεταρρύθμισης» σε όλο το λύκειο έχει να επιδείξει το μισό σχεδόν αριθμό αποφοίτων λυκείου από τις προηγούμενες χρονιές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΜΕ Ηλείας, στο νομό το ποσοστό των μαθητών της Γ` Λυκείου που απορρίφθηκαν στις εξετάσεις του Ιούνη είναι μικρό, καθώς από τους 890 μαθητές της Γ` τάξης ενιαίου λυκείου που πήραν φέτος μέρος στις εξετάσεις μόλις 10 δεν παίρνουν τελικά απολυτήριο.

Το γεγονός δεν είναι λόγος για πανηγυρισμούς αφού στη διαδρομή μέχρι τη Γ` Λυκείου το σύστημα της «μεταρρύθμισης» φρόντισε να μειώσει τον αριθμό των μαθητών που θα έπρεπε να αποφοιτήσουν φέτος από το λύκειο. Συγκεκριμένα, το σχολικό έτος 1996 - '97 αποφοίτησαν από όλα τα Γυμνάσια του νομού Ηλείας 1.698 μαθητές. Από αυτούς απολυτήριο λυκείου πήραν μόνο 880 μαθητές, δηλαδή το 48,17%. Πέρσι, μετά τις πανελλαδικές εξετάσεις της Β' Λυκείου απορρίφθηκε ένας στους τέσσερις μαθητές (ποσοστό 25.8%). Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΜΕ Ηλείας, εννέα σχολεία του νομού ξεκίνησαν στην Α' Λυκείου με 301 μαθητές και κατέληξαν φέτος με 117 μαθητές με το 61.1% να έχει απορριφθεί.

Η πορεία αποψίλωσης συνεχίζεται όσο συνεχίζεται και η εφαρμογή αυτής της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Φέτος, στις πανελλαδικές εξετάσεις της Β' Λυκείου πήραν μέρος 1.168 μαθητές από τους οποίους προάγονται οι 892 και απορρίφθηκαν οι 276, δηλαδή ποσοστό 23.6%. Επίσης απορρίφθηκαν πέρσι στην Α' Λυκείου 181 μαθητές.

Η ΕΛΜΕ Ηλείας σχολιάζοντας τα αποτελέσματα σημειώνει ότι η μόνη λύση είναι η προώθηση των αιτημάτων που ανέδειξαν με τις κινητοποιήσεις τους μαθητές και εκπαιδευτικοί με αιχμή την κατάργηση των νόμων 2525 και 2640.

ΔΥΤΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ
Ταξική διαφοροποίηση και προβλήματα από το σεισμό

Χαρακτηριστικό δείγμα της ταξικότητας των αποτελεσμάτων από τις εξοντωτικές εξετάσεις είναι η περιοχή του Μενιδίου, Ανω Λιοσίων και Ζεφυρίου. Πρόκειται για μια περιοχή που χτυπήθηκε από τον περσινό σεισμό πράγμα που είχε άμεση επίδραση στους μαθητές. Εξαίρεση αποτελεί η περιοχή των Θρακομακεδόνων, όπου λόγω των υψηλών εισοδημάτων έχουν περιοριστεί οι συνέπειες. Συγκεκριμένα τα ποσοστά αποτυχίας στο Λύκειο Θρακομακεδόνων είναι 5,6% για τη Β` Λυκείου και 3,8% για τη Γ` Λυκείου.

Η κατάσταση στα σχολεία του Μενιδίου είναι αρκετά διαφορετική. Στο 1ο Λύκειο Μενιδίου το ποσοστό αποτυχίας είναι 14% στη Β` Λυκείου και 11% στη Γ` Λυκείου. Το λύκειο αυτό έχει παιδιά από το κεντρικό κυρίως Μενίδι και ταλαιπωρήθηκαν όλη τη χρονιά, αφού το κτίριο του κρίθηκε κατεδαφιστέο και ελλείψει αιθουσών έκαναν μάθημα σε τάξεις εκ περιτροπής.

Στο 2ο Λύκειο η αποτυχία κυμάνθηκε στο 25,4% στη Β` Λυκείου και 7,9 στη Γ` Λυκείου. Το σχολείο αυτό πέρσι ήταν το καλύτερο στο Μενίδι με ψηλά ποσοστά επιτυχίας, η περιοχή όμως που καλύπτει είναι κατά κύριο λόγο αυτή που χτυπήθηκε από το σεισμό και τα παιδιά έμειναν για πολύ καιρό σε σκηνές και τώρα ζουν σε οικισμούς.

Στο 3ο Λύκειο υπήρξε επίσης αυξημένη αποτυχία, στη Β` Λυκείου 12,7% και στη Γ` Λυκείου 10,9. Ενώ το Λύκειο αυτό βρίσκεται σε περιοχή που δε χτυπήθηκε από τον σεισμό και είναι πάντοτε πρωινό.

Το 4ο Λύκειο είχε πέρσι την πρωτιά στις αποτυχίες πανελλαδικά και σε αυτό κυρίως φοιτούν παιδιά παλιννοστούντων. Φέτος, υπήρξε επίσης μεγάλη αποτυχία στη Β` Λυκείου, με ποσοστό 26,3% ενώ στη Γ` τάξη 2,2%.

Στα Λιόσια που επίσης αντιμετώπισαν έντονα προβλήματα από τον σεισμό στο 1ο Λύκειο είχαμε στη Β` Λυκείου, αποτυχία 20,6% και τη Γ` 9,8%. Υψηλά είναι τα ποσοστό και στο Ζεφύρι με ποσοστό αποτυχία στη Β` 20,6% και τη Γ` 9,8%.

Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ανάγλυφα ότι ο σεισμός ήταν μια επιπρόσθετη δυσκολία για τα παιδιά, κυρίως των λαϊκών εργατικών συνοικιών, αφού και σε αυτή τη «χτυπημένη» περιοχή δε λείπουν οι διαφοροποιήσεις.

26ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΝΕ - «ΟΔΗΓΗΤΗ»
Παλεύουμε ενάντια στην κοινωνία της εκμετάλλευσης

Αφιερωμένη στην Σωτηρία Βασιλακοπούλου η εκδήλωση των κλαδικών οργανώσεων  Αθήνας της ΚΝΕ την Τρίτη

Στη Σωτηρία Βασιλακοπούλου, τη 19χρονη ΚΝίτισσα που δολοφονήθηκε πριν είκοσι χρόνια στην πύλη του εργοστασίου ΕΤΜΑ από το μηχανισμό της άρχουσας τάξης και έγινε σύμβολο αγώνα και πάλης για μια ενωμένη εργατιά, αφιερώνουν την προφεστιβαλική τους εκδήλωση οι κλαδικές οργανώσεις Αθήνας της ΚΝΕ, που θα την πραγματοποιήσουν την Τρίτη 18 του Ιούλη, στις 8 μ.μ., στην πλατεία Αγίου Παύλου (πίσω από την πλατεία Βάθης).

«Ελληνες και ξένοι εργάτες ενωμένοι παλεύουμε ενάντια στη νέα τάξη, προχωράμε αλληλέγγυα, στον ανυπότακτο αγώνα, στην πάλη για τα δικαιώματά μας, στην κατάργηση της εκμετάλλευσης, της κοινωνικής αδικίας», τονίζει η προκήρυξη - κάλεσμα των κλαδικών οργανώσεων για την εκδήλωση της Τρίτης, μια προκήρυξη που τα μέλη της ΚΝΕ καθημερινά μοιράζουν οι νέοι της ΚΝΕ έξω από εργοστάσια και χώρους δουλιάς.

Την Τρίτη, στην πλατεία Αγ. Παύλου, θα βρεθούν μαζί νέοι και φίλοι της ΚΝΕ, νέοι εργαζόμενοι, Ελληνες και ξένοι. Θα συμμετάσχουν εκπρόσωποι ελληνικών και ξένων εργατικών σωματείων, μουσικά συγκροτήματα από το Σουδάν, το Ιράκ, το Ιράν, την Αίγυπτο και την Ελλάδα, πολιτιστικοί σύλλογοι των αντίστοιχων χωρών, με σκοπό να παρουσιάσουν τη δημιουργία τους στο κοινό.

Πρόγραμμα εκδηλώσεων

Οι υπόλοιπες προφεστιβαλικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται αυτές τις μέρες είναι:

  • Σήμερα, Σάββατο:

- Στην παραλία της Ελευσίνας, στις 8.30 μ.μ., εκδήλωση αφιερωμένη στα περιβαλλοντικά προβλήματα της περιοχής.

- Στην Κουνινά Αιγίου, στις 8 μ.μ., με θέμα «Μαθητικό κίνημα και αγροτικό κίνημα».

- Στον Πόρο Κεφαλλονιάς, στις 8.30 μ.μ., με θέμα «Ο ρόλος της ΚΝΕ στο κίνημα της νεολαίας».

- Στο Αιτωλικό Αιτωλοακαρνανίας, στις 8.30 μ.μ., εκδήλωση αφιερωμένη στην «ανεργία».

- Στη Ζαγορά του Πηλίου, στις 8.30 μ.μ., με θέμα «Νέοι και πολιτισμός».

- Στον Κένταυρο Ξάνθης, στις 8.30 μ.μ., με θέμα «ανεργία».

  • Αύριο, Κυριακή:

- Στην πλατεία Αλεξάνδρας, στον Πειραιά, στις 8.30 μ.μ., με θέμα «Ειρήνη και αντιιμπεριαλιστική δράση».

- Στη Λούτσα, εκδήλωση που θα περιλαμβάνει εκθέσεις φωτογραφίας, σκίτσου, αγώνες σκάκι κ.ά., σε περίπτερα που θα λειτουργούν μετά τις 8 μ.μ.

- Στο Αργος, στην πλατεία του Αγ. Πέτρου, στις 8 μ.μ., με θέμα «Ανεργία».

- Στη Μεγάρχη Τρικάλων, στις 9 μ.μ., με θέμα «ειρήνη».

ΣΚΩΑ (ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΩΔΕΙΩΝ ΑΝΕΓΝΩΡΙΣΜΕΝΩΝ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΠΡΟΣ: ΥΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

ΘΕΜΑ: Βαθμός δυσκολίας θεμάτων εξετάσεων των Ειδικών Μαθημάτων Αρμονίας και Dictee για την εισαγωγή μαθητών 3ης Λυκείου στα Τμήματα ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑΣ

Αξιότιμοι Κύριοι,

Φέρομε εις γνώσιν σας τα ακόλουθα, με την παράκληση να διαβιβασθούν στην Επιτροπή που καθορίζει τα θέματα εξετάσεων μαθητών 3ης ΛΥΚΕΙΟΥ, για την εισαγωγή τους στα Τμήματα ΜΟΥΣΙΚΟΛΟΓΙΑΣ.

Τα θέματα στις εξετάσεις αυτές (αρμονία και υπογόρευση μουσικού κειμένου - Dictee) τις περισσότερες φορές παρουσιάζουν μέγιστο βαθμό δυσκολίας. Ειδικά εφέτος ο βαθμός δυσκολίας στην dictee, ήταν εξαιρετικά μεγάλος, αφού το θέμα εδόθη πάρα πολύ γρήγορα (οι εξεταζόμενοι το άκουσαν μόνο 2 φορές) και μάλιστα κατά την διάρκεια που παζόταν στο πιάνο, κάποιος μιλούσε προσπαθώντας να εξηγήσει κάτι, με αποτέλεσμα τα περισσότερα παιδιά να μην μπορέσουν να ακούσουν το θέμα για να το καταγράψουν.

Αναρωτιέται κανείς: Επίτηδες τα μέλη της Επιτροπής θέτουν τόσο δύσκολα θέματα, και για ποιο λόγο; Οι ίδιοι θα μοορούσαν με τις συνθήκες αυτές να αντεπεξέλθουν;

Η μεγάλη δυσκολία των θεμάτων στα Ειδικά Μαθήματα θα είχε αξία ιδιαίτερα εάν οι απουδαστές προορίζονταν για εισαγωγή σε Ακαδημία για διεύθυνση ορχήστρας ή χορωδίας σύνθεση κλπ. ενώ στην περίπτωση αυτή οι απόφοιτοι του Πανεπιστημίου κατά κύριο λόγο θα απορροφηθούν για να διδάξουν σε Δημοτικά και Γυμνάσια. Επομένως ποία η σκοπιμότητα θεμάτων τόσο δύσκολου επιπέδου;

Αναμένομε απάντησή σας επί του θέματος, ευχαριστούμε και

Διατελούμε με εκτίμηση

Το ΔΣ του ΣΚΩΑ

Αιτήσεις για αναπληρωτές

Από 12 μέχρι και 20 Ιούλη θα πρέπει να υποβάλουν αιτήσεις για τοποθέτησή τους ως αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που περιλαμβάνονται στους πίνακες επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ