ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 15 Ιούνη 2005
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ

Με την κυρίαρχη πολιτική της εξυπηρέτησης των επιδιώξεων της ΕΕ και του εφοπλιστικού κεφαλαίου συγκρούστηκαν οι βουλευτές του ΚΚΕ κατά τη διάρκεια της συζήτησης της Επερώτησής τους για τη ναυτιλία, που ανέδειξε τα πραγματικά αίτια των οξυμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τόσο οι ναυτεργάτες όσο και οι κάτοικοι των νησιών του Αιγαίου.

Στις τοποθετήσεις τους, οι βουλευτές του ΚΚΕ αναφέρθηκαν εκτεταμένα στις επιπτώσεις της πολιτικής που ακολούθησαν διαδοχικά το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δημοκρατία, τόνισαν τη συμπαράστασή τους στις κινητοποιήσεις των νησιωτών, αλλά και του ναυτεργατικού κινήματος και επισήμαναν ότι λύση στα σημερινά αδιέξοδα μπορεί να δώσει μόνο μια ριζικά διαφορετική πολιτική, που δε θα έχει στο επίκεντρό της την κερδοφορία των εφοπλιστών. Μάλιστα, οι βουλευτές του ΚΚΕ έκαναν ιδιαίτερη αναφορά και στο θέμα των συνεχών αυξήσεων στα ναύλα των πλοίων, μέτρο που οξύνει ακόμη περισσότερο την ανέχεια της λαϊκής οικογένειας.

Την εμμονή της κυβέρνησης στη διατήρηση και ενίσχυση της ίδιας πολιτικής πιστοποίησε με την παρέμβασή του ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης, υποστηρίζοντας μάλιστα ότι η αύξηση της εφοπλιστικής κερδοφορίας συνιστά τη δημιουργία θέσεων εργασίας! Οσο για τον εισηγητή του ΠΑΣΟΚ Χρ. Πρωτόπαππα, αρκέστηκε να ζητήσει τη σωστή εφαρμογή της νομοθεσίας του ΠΑΣΟΚ που εγκαινίασε το τελευταίο στάδιο παράδοσης της ακτοπλοΐας στην «ελεύθερη αγορά».


ΟΡΕΣΤΗΣ ΚΟΛΟΖΩΦ
Δεν μπορεί να παραδίδεται η ακτοπλοΐα στην εφοπλιστική κερδοσκοπία

Μ. Κεφαλογιάννης: Στόχος μας ο ...υγιής ανταγωνισμός στην αγορά!

Η ελληνική ακτοπλοΐα, ένα θέμα σημαντικό για την οικονομία, τους εργαζόμενους, τους νησιώτες, αλλά και την άμυνα της χώρα δεν μπορεί να παραδίδεται στην εφοπλιστική κερδοσκοπία, τόνισε κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Ορέστης Κολοζώφ. Απάντησε έτσι στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κεφαλογιάννη, ο οποίος υποστήριξε ότι το εφοπλιστικό κέρδος είναι ...προϋπόθεση ανάπτυξης.

Υγεία το κέρδος...

«Εμείς το κέρδος το θεωρούμε υγεία, το θεωρούμε παραγωγή, το θεωρούμε θέσεις εργασίας, το θεωρούμε φορολογικά έσοδα για κοινωνική πολιτική», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, υπερασπίζοντας την κυβερνητική πολιτική και τονίζοντας παράλληλα ότι «αυτή είναι η δικιά μας ιδεολογία». Υποστήριξε ότι στόχος του υπουργείου είναι ο ...«υγιής ανταγωνισμός στην αγορά». Οπως είπε, «τα μονοπώλια που είχαν δημιουργηθεί στο παρελθόν, τα χρηματιστηριακά παιχνίδια δημιούργησαν τετελεσμένα, που οδήγησαν πολλές από τις εταιρίες, μεταξύ των οποίων και τη ΔΑΝΕ, είτε στα όριά τους, είτε σε χρεοκοπία. Εμείς κάναμε το καθήκον μας. Συστήσαμε το Εθνικό Συμβούλιο Ναυτιλιακής Πολιτικής, ένα θεσμό που ξεκίνησε επί των ημερών της προηγούμενης κυβέρνησης, αλλά βρισκόταν εν υπνώσει και εμείς τον ενεργοποιήσαμε, με πρώτο θέμα, λόγω της σπουδαιότητάς του, το θέμα της ακτοπλοΐας».

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας επιχείρησε, επίσης, να παρουσιάσει την πριμοδότηση του εφοπλιστικού κεφαλαίου ως ...κοινωνική πολιτική, λέγοντας ότι «αντί να επιδοτούμε την ανεργία προσπαθούμε να επιδοτήσουμε την εργασία»! Μάλιστα, ανακοίνωσε και τη χρηματοδότηση των ασφαλιστικών εισφορών των ναυτεργατών που θα δουλέψουν σε κρουαζιερόπλοια, προκειμένου να απαλλαχτούν από το «βάρος» αυτό οι επενδυτές, «είμαστε ευτυχείς που ενεργοποιούμε την κρουαζιέρα και όλοι αυτοί οι άνθρωποι θα δουλεύουν στον ελλαδικό χώρο». Οσον αφορά στο θέμα των δρομολογίων των πλοίων, ο Ε. Κεφαλογιάννης ομολόγησε εμμέσως ότι η κυβέρνηση δεν προτίθεται να πάρει πρόσθετα μέτρα, αλλά θα κινηθεί στην κατεύθυνση της αναδιοργάνωσης των υπαρχόντων δεδομένων και της πριμοδότησης των εφοπλιστών. Οπως χαρακτηριστικά τόνισε, το επόμενο διάστημα «θα καταλήξουμε στο καλύτερο σχήμα και την καλύτερη αξιοποίηση των χρημάτων των σαράντα τεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ, που πληρώνει ο Ελληνας πολίτης για την άγονη γραμμή. Και βεβαίως θα δώσουμε κίνητρα - δρομολογίων στην άγονη γραμμή με μηδενικά λιμενικά τέλη και τέλη υπέρ τρίτων».

Τρία μεγαθήρια ελέγχουν την ακτοπλοΐα

«Είναι παράξενο πώς, ενώ προωθείτε, όπως λέτε λύσεις που συμφέρουν και τους εργαζόμενους και τους κατοίκους των νησιών, υπάρχει μια γενική κατακραυγή γύρω απ' αυτά τα ζητήματα», τόνισε απαντώντας στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Ορέστης Κολοζώφ, σημειώνοντας πως «φοβάμαι ότι η προσέγγιση που κάνει το υπουργείο είναι σε αντίθετη κατεύθυνση με τα αιτήματα που έχει ο πληθυσμός των νησιών και οι εργαζόμενοι στις ακτοπλοΐες».

Αναφερόμενος στους κεντρικούς στόχους της κυβερνητικής πολιτικής, ο Ορ. Κολοζώφ ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «μέσα στον πυρήνα της φιλοσοφίας της δικής σας είναι αυτό που γίνεται σήμερα, σε όλη την κλίμακα, στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Η διευκόλυνση των δραστηριοτήτων του κεφαλαίου και η μείωση των προβλημάτων - όπως το κεφάλαιο θεωρεί - ή βαριδίων. Ετσι και στον τομέα της Ναυτιλίας, έχουμε αυτόν τον προσανατολισμό. Η δραστηριότητα του κεφαλαίου είναι τελείως ελεύθερη, ενώ αντίθετα τα δικαιώματα των εργαζομένων στον τομέα αυτόν συρρικνώνονται συνέχεια. Κι εδώ αναφερόμαστε σε ένα κεφάλαιο, το εφοπλιστικό, το οποίο είναι το πιο ληστρικό στη χώρα μας όχι τα τελευταία χρόνια, από τη γέννησή του. Οι αμαρτίες του εφοπλιστικού κεφαλαίου χάνονται στα βάθη του χρόνου. Εκβίαζε πάντα τις κυβερνήσεις, με διάφορα τεχνάσματα, άλλοτε ότι αν δεν εξυπηρετηθούν τα συμφέροντά τους θα πάρουν τα πλοία τους και θα φύγουν και άλλοτε - όπως κάνουν σήμερα - τα κρατάνε και δεν τα βάζουν στα δρομολόγια με διάφορες προφάσεις».

Στη συνέχεια, ο Ορέστης Κολοζώφ αναφέρθηκε στο σκηνικό που έχει διαμορφωθεί στην ακτοπλοΐα. Οπως τόνισε, «με την ένταξη της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ενωση άρχισε στη χώρα μας, με γρήγορους ρυθμούς, να συντελείται η διαδικασία της συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης του κεφαλαίου. Εκεί μέσα προστίθεται και η επιμονή της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τελικά η κατάργηση του καμποτάζ και η απελευθέρωση των εσωτερικών θαλασσίων μεταφορών, που έχουν μεταμορφώσει σήμερα το τοπίο που υπάρχει μέσα στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Εχουν αναδειχτεί τρία μεγαθήρια, τα οποία ελέγχουν τις ακτοπλοΐες, η Επιχείρηση Αττικής, οι MINOAN LINES, η ΑΝΕΚ - και τα οποία όμως μεταξύ τους μέσω του Χρηματιστηρίου σχετίζονται. Και το πάνω χέρι ξέρετε πολύ καλά ότι το έχουν σήμερα οι Επιχειρήσεις Αττικής. Πού θα βάλετε εσείς φρένο σ' αυτή τη δραστηριότητα, όταν συνέχεια απειλούν και εκβιάζουν;»

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, κατέληξε επισημαίνοντας ότι «οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και γενικότερα η ακτοπλοΐα δεν είναι μόνο οικονομικό ζήτημα. Το κυρίαρχο ζήτημα για τη χώρα μας με τη σύνθεσή της, με τα πολλαπλά νησιά που έχει, είναι ζήτημα άμυνας. Είναι ζήτημα υπεράσπισης της εθνικής ανεξαρτησίας. Δεν μπορεί, σε καμιά περίπτωση, οι συγκοινωνίες αυτές να είναι στον απόλυτο έλεγχο του κεφαλαίου, των εφοπλιστών. Δεν μπορεί σήμερα, με τη διαπλοκή που έχει το κεφάλαιο και που δεν ξεχωρίζεις ποιο είναι ελληνικό και ποιο είναι ξένο, ο έλεγχος των συγκοινωνιών στο Αιγαίο, κάτω από τις συνθήκες των δυσκολιών που έχουμε σε διεθνές επίπεδο, να μην είναι στο κράτος».

Για ανυπαρξία πολιτικής πράξης κατηγόρησε την κυβέρνηση ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Χρήστος Πρωτόπαππας, σημειώνοντας ότι «δε σας εμπιστευόμαστε και δε σας εμπιστεύεται και όλος ο ελληνικός λαός». Παράλληλα, σημείωσε ότι πρέπει να υπάρξει υπεράσπιση των «ελληνικών συμφερόντων»(;) στα ευρωπαϊκά όργανα, δηλώνοντας ότι «δεν άκουσα με ποιο συγκεκριμένο τρόπο θα υπερασπιστείτε τις ελληνικές θέσεις και αν αυτή η υπεράσπιση αφορά και τα τέσσερα ζητήματα, τα οποία έχουν εγερθεί κυρίως από τους ακτοπλόους, κάποιες αμφισβητήσεις ή σημαντικές αμφισβητήσεις, αν θέλετε, στα οποία και εμείς επιμένουμε». Χωρίς την παραμικρή αναφορά στο θέμα του «καμποτάζ», αλλά και των κατευθύνσεων της ΕΕ που υλοποιούνται, ήταν η παρέμβαση του εκπροσώπου του ΣΥΝ Γιάννη Δραγασάκη, ο οποίος υποστήριξε ότι το θέμα της ακτοπλοΐας αποτελεί «μέρος του συνόλου μιας πολιτικής για την ανάπτυξη των νησιών». Παράλληλα, ζήτησε «ολοκληρωμένη πολιτική για την ακτοπλοΐα που να απαντάει πειστικά στο πρόβλημα», ενώ έθεσε το ερώτημα του «ποιο είναι το ποσό των επιδοτήσεων στην ακτοπλοΐα», ώστε «να δούμε αν με αυτό το ποσό μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο».



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ