ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 15 Ιούνη 2005
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Ο κόμπος έφτασε στο χτένι

Η παρέμβαση της Ελπίδας Παντελάκη, εισηγήτριας της Επερώτησης

Σήμερα με την Επερώτηση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ καλείται η κυβέρνηση να πάρει θέση γιατί με την πολιτική της καταδικάζει τους νησιώτες σταδιακά στην απομόνωση και τους εργάτες στο περιθώριο της ζωής, τόνισε εισηγούμενη την Επερώτηση η βουλευτής του ΚΚΕ Ε. Παντελάκη.

Ο κόμπος, είπε, έχει φτάσει στο χτένι και πρέπει να παρθούν μέτρα ώστε να σταματήσει ο κατήφορος που έχουν πάρει τα πράγματα τα τελευταία χρόνια. Ο γενικός ξεσηκωμός των νησιωτών όλο το προηγούμενο διάστημα προκάλεσε βεβαίως σκέψεις και διαβουλεύσεις, αλλά τίποτα το συγκεκριμένο από άποψη ουσίας, αφού η κατάσταση είναι χειρότερη.

Αποδεικνύεται, είπε η εισηγήτρια, ότι όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι στα χέρια των εφοπλιστών και όσο λειτουργούν με κριτήριο το κέρδος, κέρδη θα έχουν οι εφοπλιστές και οι ακτοπλοϊκές εταιρίες, αλλά θα χειροτερεύει η κατάσταση στη συντριπτική πλειοψηφία του πληθυσμού που εμπλέκεται με αυτά.

Η Ε. Παντελάκη κατήγγειλε ότι η απελευθέρωση της αγοράς της ακτοπλοΐας φέρει την υπογραφή τόσο της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ, ενώ δεν είναι άμοιρος ευθυνών και ο ΣΥΝ, ο οποίος υιοθετεί τη λογική της ανταγωνιστικότητας και της απελευθέρωσης.

Η κατάσταση, συνέχισε, είναι εκρηκτική σε όλα σχεδόν τα νησιά, ο κόσμος περιμένει καράβι και το ψάχνει με το κιάλι και όλα αυτά πριν αρχίσει ακόμα η καλοκαιρινή περίοδος.

Απέναντι σε αυτήν την κατάσταση, είπε, η κυβέρνηση ως μόνο προσανατολισμό έχει την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των ακτοπλοϊκών εταιριών. Για εμάς, είπε, «οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες ή θα είναι στην υπηρεσία του λαού ή θα είναι στην υπηρεσία των υπερκερδών των εφοπλιστών. Η κυβέρνηση υπηρετεί τη δεύτερη επιλογή». Είναι χαρακτηριστικό, είπε, ότι ο πρωθυπουργός που επισκέφθηκε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας τόνισε ότι θα κάνει τα πάντα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας, δηλαδή για τα συμφέροντα των εφοπλιστών.

Αναφερόμενη στην επίθεση που κάνει τελευταία ο υπουργός κατά των λιμενεργατών του ΟΛΠ, η Ε. Παντελάκη είπε ότι αυτή γίνεται επειδή η κυβέρνηση θέλει να απαλλάξει το λιμάνι από τα εργασιακά βάρη και να αντικαταστήσει τη σταθερή δουλιά με την προσωρινή και το οκτάμηνο. Είναι χαρακτηριστικό είπε ότι τόσα χρόνια δεν έχουν γίνει προσλήψεις στο λιμάνι του Πειραιά και με βάση τον Οργανισμό λείπουν 400 οργανικές θέσεις.

Η εισηγήτρια κατήγγειλε ότι μόνο το 2004 τα κέρδη των εφοπλιστών ανήλθαν στο πρωτοφανές ύψος των 12 δισ. ευρώ και την ίδια στιγμή οι αυξήσεις στους εργαζόμενους ήταν μόλις 4,5%. Περιγράφοντας την κατάσταση που υπάρχει στους ναυτεργάτες, είπε ότι από το 1988 μέχρι σήμερα έχουν χαθεί 20.000 θέσεις εργασίας συνολικά, το ΝΑΤ χρεοκοπεί, τα επιδόματα είναι πείνας, ενώ οργιάζουν τα δουλεμπορικά γραφεία με τη βούλα και του κράτους.

Καταρρίπτοντας τη θέση της κυβέρνησης ότι ο ανταγωνισμός θα ρίξει τις τιμές των εισιτηρίων, τόνισε ότι ενώ η κυβέρνηση μιλούσε για αυξήσεις 3%, τελικά αυτές πήγαν στο 6,8% και την ίδια στιγμή χειροτέρεψε η συχνότητα των δρομολογίων. Οι εφοπλιστές, είπε, συνεχίζουν ανενόχλητοι να παραβιάζουν τους νόμους και για τη συνεχή δρομολόγηση των πλοίων, αλλά και για τις οργανικές συνθέσεις των πληρωμάτων, με αποτέλεσμα η εντατικοποίηση να «πηγαίνει σύννεφο» και οι εργαζόμενοι να δουλεύουν ακόμα και 20 ώρες την ημέρα. Και η κυβέρνηση όχι μόνο δεν αντιδρά, αλλά κάνει πλάτες στους εφοπλιστές, οι οποίοι δεν αποδίδουν ούτε τις ληξιπρόθεσμες οφειλές που είναι βεβαιωμένες από τις αρμόδιες εφορίες.

Καταλήγοντας, τόνισε ότι είναι σίγουρο πως το καλοκαίρι η κατάσταση θα χειροτερέψει, αφού καμία λαϊκή οικογένεια δε θα μπορέσει να πάρει τα παιδιά της και να δώσει έναν ολόκληρο μισθό σε εισιτήρια για να πάρει το καράβι. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο, είπε, πρέπει να παρθούν μέτρα εδώ και τώρα.

Καταστροφικό το ξεπούλημα των λιμανιών

Η παρέμβαση του Γιάννη Πατσιλινάκου

Στις πολυποίκιλες επιπτώσεις από την «απελευθέρωση» των λιμανιών της χώρας για τους εργαζόμενους, τους νησιώτες, την άμυνα και την οικονομία της χώρας, αναφέρθηκε, στην παρέμβασή του, ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Πατσιλινάκος, τονίζοντας τον καταστροφικό χαρακτήρα των επιλογών της ΕΕ, που ακολούθησαν διαδοχικά το ΠΑΣΟΚ χθες και η ΝΔ σήμερα.

Ο Γιάννης Πατσιλινάκος είπε ότι «η ρίζα του κακού είναι ότι τα πλοία βρίσκονται στην υπηρεσία των εφοπλιστών», σημειώνοντας ότι «τα έχει χρυσοπληρώσει ο ελληνικός λαός» και συνεχίζει να τα πληρώνει μέσω των τεράστιων φοροαπαλλαγών και ενισχύσεων στους εφοπλιστές, που «λύνουν και δένουν», ενώ «τα κέρδη τους είναι πρόκληση απέναντι στους κατοίκους των νησιών και των ναυτεργατών».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ αναφέρθηκε εκτενώς στην πορεία ιδιωτικοποίησης και κατακερματισμού των λιμανιών της χώρας. Οπως είπε, «στα πλαίσια των αναδιαρθρώσεων, τα λιμάνια της ΕΕ προσπαθούν να μπουν στον ανταγωνισμό για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου και των μεταφορικών εταιριών» και το ζητούμενο είναι το «πώς θα κάνουν χρήση των δημόσιων υποδομών». Ετσι, «το λιμάνι του Πειραιά τεμαχίζεται σε πολλά κομμάτια» και «εταιρίες ΑΕ θα αντικαταστήσουν τον ΟΛΠ», αφού «αυτό είναι το φιλέτο που θέλουν εφοπλιστές και μεταφορικές εταιρίες», μια και «έχει το 75% των εσόδων του ΟΛΠ», ενώ ενδεικτικά «είχαμε πάνω από 10 δισ. το χρόνο περίσσευμα στους ισολογισμούς». Παράλληλα, ο βουλευτής του ΚΚΕ έκανε λόγο για «επίθεση στους λιμενεργάτες», προκειμένου να υπάρξει ένα «συνολικό πλήγμα για το λιμάνι». Μάλιστα, αναφερόμενος στις επιπτώσεις που θα υπάρξουν από αυτήν την πορεία συνολικά της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, σημείωσε ότι «θα πρέπει να γίνουν επενδύσεις στη ναυπηγοεπισκευή. Οταν το κομμάτι που έχει τα έσοδα παρθεί, τότε καμιά επένδυση δε θα μπορεί να γίνει». Πρόσθεσε, δε, ότι τα λιμάνια διαθέτουν «κορυφαία βαρύτητα στην άμυνα της χώρας», ενώ «διακινούνται πάνω από 20 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο». Οσον αφορά στις διαδικασίες της φορτοεκφόρτωσης, σημείωσε ότι με την πορεία που ακολουθείται «θα μπορέσει να επιβάλει ο εφοπλιστής από τις εταιρίες που θα γαντζωθούν στο λιμάνι και θα προσφέρουν μαύρη εργασία». Στη συνέχεια, ο Γιάννης Πατσιλινάκος επισήμανε ότι «υπάρχει πρόβλημα και θέμα υποδομών σε ορισμένα λιμάνια του Αιγαίου», αφού «η επικινδυνότητα της προσέγγισης χτυπάει κόκκινο» και τα πλοία «δένουν» μόνο με βάση την ικανότητα των καπετάνιων.

Θέτοντας την οικονομική διάσταση του θέματος, ο Γιάννης Πατσιλινάκος σημείωσε ότι «το κράτος με αυτή τη διαδικασία θα πληρώνει και θα δανείζεται. Δε θα εισπράττει, αφού θα εισπράττουν οι ιδιώτες», σημειώνοντας ότι «το ΚΚΕ ξέρει πολύ καλά ότι αυτά τα προβλήματα αντιμετωπίζονται με άλλη πολιτική και εξουσία», ενώ προκάλεσε την κυβέρνηση, ζητώντας «να βάλετε φρένο στην ασυδοσία των εφοπλιστών».

Στο πλάι των ναυτεργατών το ΚΚΕ

Η παρέμβαση του Τάκη Τσιόγκα

Από απεργία των ναυτεργατών στο λιμάνι του Πειραιά
Από απεργία των ναυτεργατών στο λιμάνι του Πειραιά
Το ΚΚΕ θα είναι πλάι στους ναυτεργάτες για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους στην εργασία και την κοινωνική ασφάλιση διαμήνυσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Τάκης Τσιόγκας, ο οποίος μετέφερε αναλυτικά τόσο την κατάσταση που επικρατεί όσο και τις διεκδικήσεις του ναυτεργατικού κινήματος.

«Η ανεργία στους ναυτεργάτες τσακίζει κόκαλα» ανέφερε ο Τάκης Τσιόγκας λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «ο Οίκος του Ναύτη έδωσε ένα έκτακτο βοήθημα για το Πάσχα σε 4.260 ναυτεργάτες και μάλιστα με αυστηρές προϋποθέσεις», τονίζοντας ότι κατά την εκτίμηση του ΚΚΕ «είναι πάνω από 5.000 οι άνεργοι» μιλώντας παράλληλα για ένα «επίδομα σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα, αφού δίνει 235 ευρώ το μήνα στους άγαμους και 295 στους έγγαμους». Μάλιστα κατηγόρησε την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας λέγοντας ότι «δίνετε μαγειρεμένα νούμερα και στοιχεία, που κατεβάζουν τους άνεργους στους 2.381 και από αυτούς ταμείο παίρνουν μόνο οι 2.330». Ο Τ. Τσιόγκας σημείωσε ότι «στους ναυτεργάτες οι προϋποθέσεις για κοινωνικές παροχές είναι χειρότερες ακόμη και από αυτές που δίνει ο ΟΑΕΔ». Παράλληλα επισήμανε ότι «η εργασία των ναυτεργατών είναι εξαντλητική. Κάτω από αυτές τις απαράδεκτες συνθήκες, δεν κινδυνεύουν μόνο οι ίδιοι αλλά και οι επιβάτες και τα καράβια», ενώ αναφέρθηκε και στους «αλλοδαπούς ανασφάλιστους που είναι και χαμηλόμισθοι». Παράλληλα ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι για τους ναυτεργάτες «οι μισθοί είναι καθηλωμένοι ενώ έχουμε συνεχείς παραβιάσεις από τους εφοπλιστές και δεν πληρώνουν τέλος του μήνα, αλλά όποτε αυτοί γουστάρουν».

Απευθυνόμενος στην κυβέρνηση ο Τάκης Τσιόγκας τόνισε: «Μειώνετε την οργανική σύνθεση και απαλλάσσετε τους εφοπλιστές από τις εργοδοτικές εισφορές» και έθεσε το ερώτημα «γιατί δεν προχωράτε στον εκδημοκρατισμό του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος;». Οπως είπε, «τη μείωση της οργανικής σύνθεσης την ξεκίνησε το ΠΑΣΟΚ και τη συνεχίζει η Νέα Δημοκρατία» και έτσι «θα χαθούν χιλιάδες θέσεις εργασίας». Κλείνοντας την παρέμβασή του ο βουλευτής του ΚΚΕ τόνισε ότι «απέναντι σε αυτή την επίθεση κυβέρνησης - εφοπλιστών - ΕΕ εμείς δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις στο πλευρό των ναυτεργατών», ώστε «να έχουν όλοι ίδια δικαιώματα» και για «ουσιαστικά μέτρα υπέρ των ανέργων ναυτεργατών».

Δραματικές οι επιπτώσεις στα νησιά του Αιγαίου!

Η παρέμβαση του Σταύρου Σκοπελίτη

Από το περσινό παννησιωτικό συλλαλητήριο. Στη φωτό, η κινητοποίηση στο λιμάνι της Σάμου

Εφημερίδα «Χαραυγή» Σάμου

Από το περσινό παννησιωτικό συλλαλητήριο. Στη φωτό, η κινητοποίηση στο λιμάνι της Σάμου
Τη δραματική εικόνα των επιπτώσεων της «απελευθέρωσης της ακτοπλοΐας» στην καθημερινότητα και το επίπεδο ζωής των νησιωτών του Αιγαίου, μετέφερε στην αίθουσα της Βουλής ο βουλευτής του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης, σημειώνοντας ότι οι αντιδράσεις και οι κινητοποιήσεις τους είναι συνεχείς.

Περιγράφοντας την κατάσταση των νησιωτών του Αιγαίου, ο βουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε ότι «έχουμε νησιά αποκλεισμένα τις περισσότερες μέρες τη βδομάδα. Εισιτήρια και ναύλα πανάκριβα. Συνθήκες ταξιδιού άθλιες και απαράδεκτες συνθήκες δουλιάς στα καράβια», επισημαίνοντας ότι η κατάσταση αυτή «έχει οξύνει ακόμη περισσότερο τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των νησιών»! Ο Σταύρος Σκοπελίτης τόνισε ότι όλα αυτά «είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που για χρόνια ολόκληρα εφαρμόσατε και τα δυο κόμματα. Μέρος αυτής της πολιτικής είναι και η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών». Μάλιστα, σχολιάζοντας και τις κομπορρημοσύνες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ για πολιτικές ανάπτυξης των νησιών του Αιγαίου, αναρωτήθηκε αν «μπορεί κανείς να μιλάει για ανάπτυξη των νησιών, όταν έχουμε αυτά τα ναύλα που έχουν ανεβάσει κατακόρυφα το κόστος διαβίωσης και της μεταφοράς των προϊόντων», αναφέροντας ενδεικτικά ότι «ψαρεύουν οι άνθρωποι στην Αλόννησο και τους Φούρνους και δεν μπορούν να στείλουν τα προϊόντα τους στα αστικά κέντρα».

Οσον αφορά στον εσωτερικό τουρισμό, του οποίου την ανάπτυξη υπόσχεται η κυβέρνηση, ο βουλευτής του ΚΚΕ αντέτεινε πως «ανάπτυξη τουρισμού δεν πρόκειται να γίνει με αυτό το κόστος μεταφοράς. Πώς μπορεί να έρθει ένας κάτοικος της Αθήνας, όταν χρειάζεται να ξοδέψει το σύνολο του μισθού του για να μεταφέρει την οικογένειά του;». Ο Σταύρος Σκοπελίτης αναφέρθηκε στις κινητοποιήσεις των κατοίκων των νησιών του Αιγαίου, τονίζοντας ότι η κατάσταση έχει φθάσει στο απροχώρητο και «γι' αυτό έχουν ξεσηκωθεί οι κάτοικοι των νησιών που θυσιάζει στον βωμό του εφοπλιστικού κέρδους την προσπάθεια που κάνουν να προκόψουν».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ κατέληξε, τονίζοντας πως «αν δεν αλλάξει η πολιτική αυτή όχι μόνο δεν πρόκειται να βελτιωθούν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αλλά τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα», σημειώνοντας για τους κατοίκους των νησιών του Αιγαίου ότι «χρειάζεται να απεμπλακούν από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ», προκειμένου να υπάρξει μια «άλλη φιλολαϊκή πολιτική για ένα δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών».

Ασχημο πράγμα

Είναι άσχημο πράγμα να έχει να επιλέξει κανείς ανάμεσα στο αν είναι αδαής ή αν είναι ...κουτοπόνηρος! Ο λόγος για τον πρώην κυβερνητικό εκπρόσωπο και πρώην πρόεδρο της ΓΣΕΕ, Χρήστο Πρωτόπαππα, ο οποίος στη Βουλή «απορούσε» αν η Επερώτηση του ΚΚΕ στρέφεται «κατά της σημερινής ή της προηγούμενης κυβέρνησης»!!!

Αραγε, ο Χρ. Πρωτόπαππας δε γνωρίζει τη σθεναρή αντίθεση του ΚΚΕ στην πολιτική της «απελευθέρωσης» της ακτοπλοΐας και στις επιπτώσεις της στους ναυτεργάτες, στα νησιά του Αιγαίου και την εθνική οικονομία; `Η, μήπως, δε γνωρίζει την πολιτική που ακολούθησε με συνέπεια και επί χρόνια η κυβέρνηση Σημίτη, της οποίας υπήρξε υπουργός; Δεν ξέρει ποιος ξεκίνησε την εφαρμογή των σχετικών Οδηγιών της ΕΕ; Δεν ξέρει ποιος έστειλε τα ΜΑΤ και τις δυνάμεις του Λιμενικού να χτυπήσουν με βάρβαρο τρόπο τις κινητοποιήσεις των λιμενεργατών;

Βοηθώντας, λοιπόν, τη μνήμη του, μπορούμε να τον πληροφορήσουμε ότι τόσο η Επερώτηση, όσο και η δράση του ΚΚΕ στρέφεται κατά της συγκεκριμένης πολιτικής επιλογής, την οποία ακολούθησε χθες το ΠΑΣΟΚ και σήμερα η ΝΔ, απολαμβάνοντας, μάλιστα, την πλήρη συναίνεση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, μια και τα δύο κόμματα έχουν τα εφοπλιστικά συμφέροντα ...κορόνα στο κεφάλι τους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ