ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Ιούνη 2000
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
Πεδίο τεράστιας κερδοσκοπίας
  • Αρχισε στη Βουλή η συζήτηση για  τις αλλαγές στην εταιρία «Αθήνα 2004»
  • Λ. Κανέλλη: Παραδίδονται  στη ΔΟΕ όσα ζήτησε για τη διασφάλιση των χορηγών της 

Παραδίνεται στη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή (ΔΟΕ) ό,τι ζήτησε προκειμένου να διασφαλιστούν οι χορηγοί της και τακτοποιούνται διάφορα συμφέροντα σε βάρος του Λεκανοπεδίου, με το νομοσχέδιο «για την προετοιμασία των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004» που, από χτες, συζητείται στο πρώτο Θερινό Τμήμα της Βουλής.

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Λ. Κανέλλη, στην τοποθέτησή της, αναφερόμενη στην πορεία προς την Ολυμπιάδα, αλλά και στην ίδια τη διοργάνωση έκανε λόγο για πεδίο τεράστιας κερδοσκοπίας και για προσπάθεια χειραγώγησης του λαού, ο οποίος καλείται να πάρει μέρος σε μια τελετή και στο όνομά της να θυσιάσει ο εργαζόμενος δικαιώματά του.

Με το νομοσχέδιο, είπε η βουλευτής του ΚΚΕ, η κυβέρνηση δίνει στη ΔΟΕ ό,τι ζήτησε αυτή, για να διασφαλίσει τους χορηγούς της και, όπως ομολόγησε και στέλεχος της διεθνούς επιτροπής, για τη διασφάλιση των χορηγών πρέπει να μετατραπεί και να μοιάζει περισσότερο σε Ανώνυμη Εταιρία και όχι σε υπουργείο η οργανωτική επιτροπή. Μέσα από τις διατάξεις του, συνέχισε, δίνονται προνόμια σε χορηγούς που δεν έχουν προηγούμενο, ενώ με τις οργανωτικές αλλαγές περιορίζεται ο ήδη περιορισμένος οικονομικός έλεγχος. Ζήτησε δε να ενημερωθούν οι βουλευτές για τα οικονομικά.

Ενα άλλο στοιχείο των διατάξεων, συνέχισε, είναι ο αυταρχισμός κατά του λαϊκού κινήματος, μέσω όσων προβλέπονται για την κατάργηση ουσιαστικά της πολιτικής διαφήμισης για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, στο όνομα της «ευπρέπειας» της Αθήνας κατά τη διάρκεια των αγώνων. Μάλιστα, με την πληθώρα των προστίμων ουσιαστικά εξαφανίζεται πλήρως η πολιτική επικοινωνία.

«Αντί ηθικού πινακίου φακής», τόνισε η Λ. Κανέλλη θεσμοθετείται ο μαζικός εθελοντισμός που καμία σχέση δεν έχει με το ολυμπιακό ιδεώδες. Πρόκειται για μια προσπάθεια να μετατραπούν οι εθελοντές σε «δουλοπάροικη στρατιά νέων ανθρώπων», ενώ σοβαρά είναι και τα θέματα που άπτονται της διασφάλισής τους (αστικής ή ποινικής) από ενδεχόμενα ατυχήματα.

Η βουλευτής του ΚΚΕ, καταψηφίζοντας επί της αρχής το νομοσχέδιο κατήγγειλε ότι χωροθετούνται θηριώδεις οδικοί άξονες, ενώ δε διασφαλίζεται το μεταολυμπιακό μέλλον των χώρων, όπου θα κατασκευαστούν διάφορα έργα και είπε ότι και η διαδικασία των απαλλοτριώσεων ανοίγει τεράστιο πεδίο αυθαιρεσίας σε βάρος των ιδιοκτητών.

Ξεκάθαρη περίπτωση εξυπηρέτησης ιδιωτών χαρακτήρισε το θέμα του Ιπποδρομιακού στοιχήματος, αφού παραχωρείται ένα κρατικό μέχρι σήμερα προνόμιο σε ιδιώτη και μάλιστα με έωλο διαγωνισμό.

Αναφερόμενη, τέλος, στο θέμα του Ισλαμικού Πολιτιστικού Κέντρου, που θα ανεγερθεί στην Παιανία, είπε ότι είναι πάγιο αίτημα που εκκρεμεί από το 1971 και το ΚΚΕ θα ήταν το τελευταίο που θα αρνούνταν την κατασκευή ενός τζαμιού. Προσφορότερη όμως θέση, είπε, θα ήταν η περιοχή στο Γκάζι για να έχει και μεταολυμπιακή χρήση.

Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκε και η εκπρόσωπος της ΝΔ Φ. Πάλλη - Πετραλιά, γιατί το 2004 μετατρέπεται από «εθνικό σε κυβερνητικό εγχείρημα», ενώ η Μ. Δαμανάκη, εκ μέρους του ΣΥΝ, καταψήφισε το νομοσχέδιο εκφράζοντας αντιρρήσεις για την αποτελεσματικότητα των κυβερνητικών χειρισμών.

Ο υπουργός Πολιτισμού Θ. Πάγκαλος στην ομιλία του ισχυρίστηκε ότι λίγο - πολύ όλα πηγαίνουν καλά και ανακοίνωσε ότι σήμερα ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας θα παρουσιάσει τον προϋπολογισμό της Ολυμπιάδας (ύψους 1-1,5 τρισ. δρχ.) στη διυπουργική επιτροπή. Είπε ότι για το Ελληνικό υπάρχει πρόβλεψη πως θα αποχωρήσουν όλες οι προσωρινές και κινητές κατασκευές, ενώ ανακοίνωσε ότι ο δήμαρχος Αθήνας δε θέλησε να μετάσχει στην πενταμελή επιτροπή του 2004. Τέλος, κάλεσε τους βουλευτές της ΝΔ να μη γίνονται «μεγάφωνα» των όσων υποστηρίζουν οι Αμερικάνοι για τα θέματα ασφαλείας στη χώρα μας.

Με γερανούς κατά της παράνομης στάθμευσης

Με επιπλέον 10 γερανούς, που πρόκειται να παραλάβει μέσα στη βδομάδα, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) αρχίζει από την ερχόμενη Δευτέρα το «κυνήγι» των οχημάτων που σταθμεύουν παράνομα και εμποδίζουν την κυκλοφορία των τρόλεϊ και των λεωφορείων.

Σε χτεσινή σύσκεψη των συναρμόδιων υπουργών Μεταφορών Χρ. Βερελή , ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και Δημόσιας Τάξης Μ. Χρυσοχοΐδη, παρουσία του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του ΟΑΣΑ Στρ. Παπαδημητρίου και αξιωματικών της Τροχαίας, αποφασίστηκε να αρχίσει από την ερχόμενη Δευτέρα ευρύτατη επιχείρηση αστυνόμευσης, τουλάχιστον, 100 κεντρικών σημείων στην Αθήνα, σε 10ωρη βάση και «περιπολίες» 30 γερανών. Παράλληλα, ανατέθηκε σε ομάδα εργασίας να εξετάσει το ενδεχόμενο επέκτασης των λεωφορειολωρίδων στις οδούς Ιπποκράτους και Χαρ. Τρικούπη, καθώς και η επέκταση της λωρίδας αντίθετης ροής της οδού Πανεπιστημίου.

Οι 30 γερανοί της Τροχαίας και του ΟΑΣΑ θα κυκλοφορούν καθημερινά σε όλους τους δρόμους, από τους οποίους διέρχονται λεωφορεία και θα απομακρύνουν τα σταθμευμένα οχήματα που εμποδίζουν την κυκλοφορία. Οι κάτοχοι των ΙΧ, εκτός από το πρόστιμο, θα υποχρεώνονται να καταβάλλουν και τα έξοδα μεταφοράς του οχήματος με το γερανό.

Σύμφωνα με έρευνα του ΟΑΣΑ, τα παρανόμως σταθμευμένα οχήματα καταλαμβάνουν καθημερινά τη μισή έκταση των δρόμων στον κυκλοφοριακό δακτύλιο, που ανέρχεται σε 10 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα, δηλαδή περίπου 35 φορές μεγαλύτερη από το Πεδίον του Αρεως. Σύμφωνα, εξάλλου, με επίσημα στοιχεία, η μέση ταχύτητα λεωφορείων και τρόλεϊ σήμερα δεν ξεπερνά τα 12 χιλιόμετρα ανά ώρα, έναντι 27 χιλιομέτρων το 1977. Επίσης, από το 1980 μέχρι σήμερα πενταπλασιάστηκε ο αριθμός των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Αθήνα!

Κόκκινο στα ΙΧ χωρίς ...υποδομές!

Στο μεταξύ, το ΥΠΕΧΩΔΕ φαίνεται πως για άλλη μια φορά αποφάσισε να πιάσει τον ...«ταύρο από τα κέρατα»: Ετσι, τη στιγμή που εξαγγέλλει ένα πλήθος από οδικά έργα που ευνοούν την κίνηση των αυτοκινήτων και, ταυτόχρονα, παραδίδει ένα κουτσουρεμένο μετρό, ενώ παραπέμπει στις ελληνικές καλένδες το τραμ και τον προαστιακό σιδηρόδρομο, καλεί τους πολίτες των μεγάλων πόλεων της χώρας να ...εγκαταλείψουν τα ΙΧ αυτοκίνητά τους!!!

Συγκεκριμένα, σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, τόσο ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, όσο και ο υφυπουργός Η. Ευθυμιόπουλος δήλωσαν ότι καθιερώνουν την 22η Σεπτέμβρη ως μέρα ευαισθητοποίησης των πολιτών για τα προβλήματα που δημιουργεί η κίνηση των αυτοκινήτων και τους καλούν εκείνη τη μέρα να μην πάρουν το αυτοκίνητό τους, πηγαίνοντας σε οριοθετημένες περιοχές διαφόρων δήμων που θα δηλώσουν συμμετοχή στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Πρόκειται για μια μηχανιστική μεταφορά και στη χώρα μας αντίστοιχων πειραμάτων που έγιναν σε άλλες πόλεις της Ευρώπης (π.χ. Ρώμη), και γίνεται ύστερα από πρόσκληση της Κομισιόν να διοργανωθούν σε όλες τις χώρες της ΕΕ εκδηλώσεις με θέμα «Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο»...

Οπως είπαν οι δύο υπουργοί, το πρόγραμμα «κόκκινο στο ΙΧ - πράσινο στους πολίτες», θα εκτελεστεί σε συνεργασία με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οποίοι θα δηλώσουν συμμετοχή και είναι σε θέση να τηρήσουν ορισμένες προϋποθέσεις, δηλαδή εάν έχουν εκπονήσει αντίστοιχα προγράμματα αναπλάσεων στις περιοχές τους και μέτρων αποθάρρυνσης της κίνησης των αυτοκινήτων. Παρότι η υπόθεση αυτή βρίσκεται σχεδόν «στον αέρα», άφησαν να εννοηθεί ότι απώτερος σκοπός είναι οι πολίτες να μην παίρνουν το αυτοκίνητό τους μία ή δύο φορές τη βδομάδα κινούμενοι στις πόλεις...

Ερευνα για την πώληση προσωπικών δεδομένων

Προκαταρκτική έρευνα διατάχθηκε από την Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας, με αφορμή το χτεσινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», με τίτλο «Πωλούνται όλα τα προσωπικά μας στοιχεία. Για 10.000 δρχ. όλα τα στοιχεία - και οι γείτονες του πρωθυπουργού!». Την έρευνα θα διενεργήσει ο εισαγγελέας Δημ. Ασπρογέρακας, προκειμένου να διακριβωθεί η βασιμότητα ή μη του δημοσιεύματος και αν έχουν τελεστεί αυτεπαγγέλτως διωκόμενα αδικήματα, ώστε να εντοπιστούν οι δράστες και να οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη.

Το εν λόγω δημοσίευμα αναφέρει ότι «η μέχρι πρότινος απόρρητη βάση δεδομένων, που βρισκόταν στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών του υπουργείου Μεταφορών και στην οποία είχαν πρόσβαση μόνο οι αστυνομικές αρχές, φαίνεται πως... πουλήθηκε. Τα στοιχεία της είναι πλέον διαθέσιμα και πρόσβαση σ' αυτά μπορεί να έχει όποιος διαθέτει ηλεκτρονικό υπολογιστή (...) Ενας προς έναν οι Αθηναίοι είναι ήδη φακελωμένοι, μαζί και οι ιδιοκτήτες οχημάτων σε ολόκληρη την Ελλάδα. Ολοι οι φάκελοί τους χωρούν σε ένα απλό CD-ROM. Με ένα απλό "κλικ" μπορεί κανείς να βρει τα ονόματα, τις διευθύνσεις και τα τηλέφωνα όλων ανεξαιρέτως των κατοίκων της Αθήνας και μαζί εκείνα των γειτόνων ή των συγγενών τους, τους αριθμούς κυκλοφορίας των αυτοκινήτων που έχουν στην κατοχή τους, το χρώμα των οχημάτων, τον αριθμό πλαισίου και μηχανής, την ημερομηνία αγοράς και την ημερομηνία της πρώτης άδειας κυκλοφορίας. Σε μια νέα έκδοση ο ίδιος οδηγός περιλαμβάνει λίστες με τα στοιχεία των μελών όλων των Επιμελητηρίων της Ελλάδας και της Κύπρου, αλλά και τα στοιχεία των απόδημων Ελλήνων, όπως καταγράφονται στις μητροπόλεις και στα ελληνικά προξενεία του εξωτερικού. Αντίστοιχα CD ή δισκέτες περιλαμβάνουν πιο εξειδικευμένες λίστες με τα μελλόνυμφα ζευγάρια, τα νεογέννητα, τα παχύσαρκα άτομα, τους ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων, τους κατόχους σκαφών αναψυχής ή ακινήτων, τους μαθητές της τελευταίας τάξης του Λυκείου. Η "επίσημη" έκδοση των "ηλεκτρονικών οδηγών" κοστίζει από μερικές δεκάδες μέχρι μερικές εκατοντάδες χιλιάδες δραχμές. Σ' έναν "πειρατή" όμως μπορεί κανείς εύκολα να βρει και να αγοράσει τα αντίστοιχα "σπασμένα" αρχεία έναντι 10 ή 15.000 δρχ.».

Το CD-ROM για τους οδηγούς αυτοκινήτων φέρει τον τίτλο «Athens Navigator» και το εξέδωσε εταιρία που εδρεύει στο κέντρο της Αθήνας, ενώ το ίδιο δημοσίευμα πληροφορεί ότι τα προσωπικά δεδομένα των οδηγών διέρρευσαν από το υπουργείο Μεταφορών.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ