ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 12 Μάρτη 2005
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΧΩΜΑΤΕΡΗ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
«Να σταματήσει το διαρκές έγκλημα»

Τη στήριξη στον αγώνα των κατοίκων του Θριασίου για την απομάκρυνση της χωματερής εξέφρασε αντιπροσωπεία του ΚΚΕ, με επικεφαλής την Αλέκα Παπαρήγα σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χτες

Από τη χτεσινή συνάντηση της Αλέκας Παπαρήγα και της αντιπροσωπείας του Κόμματος από τους Σπ. Χαλβατζή, Σταύ. Βαρουτσή και Μαρκ. Αλεξίου, με τους εκπροσώπους της Διαδημοτικής Επιτροπής
Από τη χτεσινή συνάντηση της Αλέκας Παπαρήγα και της αντιπροσωπείας του Κόμματος από τους Σπ. Χαλβατζή, Σταύ. Βαρουτσή και Μαρκ. Αλεξίου, με τους εκπροσώπους της Διαδημοτικής Επιτροπής
Τη στήριξη στον αγώνα που δίνουν οι κάτοικοι και φορείς των Ανω Λιοσίων και της ευρύτερης περιοχής για την απομάκρυνση της χωματερής και κάθε ρυπογόνου δραστηριότητας από την περιοχή του Θριασίου, εξέφρασε η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ, με επικεφαλής την ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα στη συνάντηση που είχαν χτες στη γραφεία του Κόμματος στον Περισσό με μέλη της Διαδημοτικής Επιτροπής για την απομάκρυνση της χωματερής.

Η Αλ. Παπαρήγα τόνισε την ανάγκη για ευρύτερο συντονισμό της πάλης και των κινητοποιήσεων όλων των κατοίκων και των δυνάμεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Αττικής για ουσιαστική λύση στο πρόβλημα των απορριμμάτων. «Για άλλη μια φορά ακούσαμε γι' αυτό το διαρκές έγκλημα που συντελείται στα Ανω Λιόσια. Είναι ένα θέμα που δεν αφορά μόνο την περιοχή, αλλά ολόκληρο το Θριάσιο. Αναμφισβήτητα έχει κορεστεί ο χώρος. Δεν μπορεί πια να λειτουργήσει καμιά χωματερή και τίποτα άλλο στην περιοχή», επισήμανε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ. Και πρόσθεσε: «Οι ευθύνες είναι των κυβερνήσεων, και των προηγούμενων και της σημερινής, οι οποίες έπρεπε να δώσουν ουσιαστική λύση στο πρόβλημα της χωματερής και των απορριμμάτων γενικά της Αττικής με σύγχρονο τρόπο, παίρνοντας υπόψη ακριβώς αυτό: Οτι το Θριάσιο έχει κορεστεί, έχει τελειώσει. Δε σηκώνει άλλο. Λύσεις υπάρχουν και σε διανομαρχιακό επίπεδο. Δεν μπορεί να λύνεται με τοπικά κριτήρια. Οι κάτοικοι της περιοχής αυτής - πρόσθεσε η Αλ. Παπαρήγα - έχουν τόσο χιλιοβασανιστεί και δεν αντέχουν άλλο. Και πραγματικά ήρθε η ώρα να εκφραστεί μια γενικότερη αλληλεγγύη, αφού άλλωστε υπάρχει πρόβλημα σε ολόκληρη την Αττική. Αρα εμείς θα βοηθήσουμε και τον τοπικό αυτό αγώνα και το γενικότερο συντονισμό. Να υπάρχει ενιαία θέση, ώστε από πιο ισχυρή θέση οι κάτοικοι της Αττικής να διεκδικήσουν ουσιαστική λύση σ' αυτό το πρόβλημα».

Εκ μέρους της Διαδημοτικής Επιτροπής, το μέλος της Δημήτρης Παπαγιαννακόπουλος δήλωσε: «Βρήκαμε την πλήρη ανταπόκριση στα αιτήματα και τις θέσεις μας και την υπόσχεση της αντιπροσωπείας ότι θα εξαντλήσουν όλα τα περιθώρια για δράσεις που μπορούν να γίνουν το επόμενο διάστημα. Μας έδωσαν ένα "σήκωμα" ακόμα ψηλότερα σ' αυτόν τον αγώνα που κάνουμε και βρίσκει όλο και μεγαλύτερη ανταπόκριση».

  • Σε κινητοποιήσεις με αποκλεισμούς εθνικών οδών προχωρούν σήμερα το πρωί κάτοικοι και φορείς της Βόρειας και Νότιας Αττικής, αντιδρώντας στη χωροθέτηση περιοχών τους για δημιουργία Χώρων Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων. Οι κάτοικοι της Βόρειας Αττικής θα αποκλείσουν στις 11 το πρωί την Εθνική Αθηνών - Λαμίας στο ύψος των διοδίων Καπανδριτίου. Οι κάτοικοι της Νότιας Αττικής θα αποκλείσουν επίσης στις 11 το πρωί την Εθνική οδό Σταυρού - Λαυρίου στο ύψος της Κερατέας.

ΕΘΝΙΚΟ ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Διόδια - «φωτιά» φέρνουν οι ληστρικές συμβάσεις

«Τσακωμοί» μεταξύ ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για το ποιος εξυπηρετεί καλύτερα στον τομέα αυτό τους μεγαλοκατασκευαστές!

Διόδια - «φωτιά» θα πληρώνουν οι οδηγοί μετά τις εξαγγελίες της κυβέρνησης μέσω του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ για την παραχώρηση στο μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο του εθνικού οδικού δικτύου. Αν ισχύσουν, δηλαδή, τελικά ότι θα γίνουμε «Ευρωπαίοι» και στον τομέα αυτό και κατά μέσο όρο τα διόδια θα φτάσουν τα 4 λεπτά το χιλιόμετρο, από 1,6 λεπτά που ανέρχονται τώρα, τότε κάποιος οδηγός ΙΧ για πήγαιν' έλα: Αθήνα - Πάτρα θα πληρώνει 17,60 ευρώ (από 6,40), Αθήνα - Σπάρτη θα πληρώνει 23,12 ευρώ (από 5,80), Αθήνα - Εύζωνοι θα πληρώνει 42,40 ευρώ (από 11,20) και Πάτρα - Εύζωνοι θα πληρώνει 60 ευρώ (από 17,60)...

Στην ουσία, λοιπόν, όλα αυτά τα έργα με συμβάσεις παραχώρησης οδηγούν σε αυξημένη έμμεση αντιλαϊκή πρόσθετη φορολογία, που όσο επεκτείνεται η μέθοδος αυτή θα αγκαλιάζει όλο και περισσότερους τομείς. Ηδη, όπως είναι γνωστό, ετοιμάζεται νομοσχέδιο, το οποίο θα επεκτείνει την κατασκευή των διαφόρων μορφών των «συμβάσεων παραχώρησης» και για μικρότερα έργα, δηλαδή με προϋπολογισμό μικρότερο των 100 εκατ. ευρώ. Στο μέλλον, δηλαδή, τα διάφορα έργα υποδομής τόσο στο κέντρο, όσο και στην περιφέρεια δε θα καθορίζονται με βάση τις ανάγκες του λαού, αλλά με βάση την ανταποδοτικότητά τους και με γνώμονα την κερδοφορία του κεφαλαίου.

Χτες, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς εξήγγειλε την κατασκευή έξι έργων (Μαλιακός - Κλειδί, Ιονία Οδός, Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη, Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, Υποθαλάσσια Αρτηρία θεσσαλονίκης), συνολικού κόστους 7 δισ. ευρώ με «συμβάσεις παραχώρησης». Με βάση τις συμβάσεις αυτές, το 30% του κόστους το αναλαμβάνει το ελληνικό Δημόσιο, παραχωρούνται στους «παραχωρησιούχους» προκαταβολικά - από την υπογραφή των συμβάσεων - όλοι οι σταθμοί διοδίων από το οδικό δίκτυο που έχει κατασκευαστεί με λεφτά του ελληνικού λαού, ενώ παρέχονται και εγγυήσεις - επιδοτήσεις του Δημοσίου για όλη την περίοδο εκμετάλλευσης (30 χρόνια) από τους ιδιώτες, όταν η κυκλοφορία δεν εξασφαλίζει την επιδιωκόμενη κερδοφορία!

Αυτή η πολιτική δεν έχει χώρο για τους εργαζόμενους

Στο θέμα της παράδοσης των εθνικών οδών και των διοδίων στους μεγαλοκατασκευαστές, αναφέρθηκε η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα στη συνέντευξή της στον «ALPHA RADIO», επισημαίνοντας τα εξής:

«Τα ταμεία θα είναι άδεια μια ζωή απ' τη στιγμή που η οικονομία στηρίζεται σ' αυτό που λέμε επιχειρηματικότητα, με την έννοια των υπερκερδών. Ενα παράδειγμα αποτελούν τα έργα οδοποιίας. Οι εθνικοί δρόμοι δίνονται στους ιδιώτες. Θα τους εκμεταλλεύονται και θα αυξηθούν τα διόδια. Θα πει κάποιος, δε θέλετε να φτιαχτούν οι δρόμοι; Βεβαίως και θέλουμε, αλλά με αυτή την πολιτική που ακολουθείται, το κράτος δε θα αποκτήσει ποτέ τη δυνατότητα να φτιάξει οδικό δίκτυο. Διότι αυτή η πολιτική δεν έχει χώρο για τους εργαζόμενους. Εχει χώρο μόνο για κάποια ψίχουλα κάτω από το τραπέζι και μάλιστα για την ικανοποίηση συντεχνιακών μικροσυμφερόντων».

  • Στο μεταξύ, με χτεσινές δηλώσεις και αντιδηλώσεις τόσο ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς, όσο και κορυφαία στελέχη της προηγούμενης κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, όπως η Β. Παπανδρέου και ο Νίκος Αθανασάκης εκδήλωσαν την έριδά τους ούτε λίγο ούτε πολύ για το ποιος καθυστέρησε ή επέσπευσε τα έργα αυτά που ευνοούν το μεγάλο κεφάλαιο και προσθέτουν νέα βάρη στον ελληνικό λαό!..


Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ