ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 1 Σεπτέμβρη 1999
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ 2004 ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΙΕΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Μια απέραντη επιχειρηματική ζώνη

Εμπορικά κέντρα, ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, νυχτερινά κέντρα, θεματικά πάρκα, μαρίνες κλπ. με πρόσχημα τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αν οι σχεδιασμοί των κυβερνώντων περάσουν στην πράξη, οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου θα χάσουν κάθε ελεύθερη πρόσβαση στις παραλίες

Η μέγιστη επιχειρηματική εκμετάλλευση και εμπορευματοποίηση ολόκληρης της παραλιακής ζώνης της Αττικής, από την Ελευσίνα μέχρι και το Σούνιο, είναι το ζητούμενο κυβέρνησης και επιχειρηματιών, με πρόσχημα τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Σήμερα, στην τρίτη στη σειρά συνέχεια του μεγάλου αφιερώματος του "Ρ" για τα έργα ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων, αποκαλύπτουμε τα κυβερνητικά σχέδια για το θαλάσσιο μέτωπο της Αττικής, όπως περιγράφονται στο "Ειδικό Στρατηγικό Σχέδιο Δράσης για την αναβάθμιση της εικόνας και λειτουργίας της Αθήνας - Αττικής 2004".Σχέδια ενταγμένα σε ένα συνολικό πλαίσιο δράσεων, που ως στόχο έχουν τη δημιουργία μιας πόλης "διεθνούς και ευρωπαϊκής ακτινοβολίας, κέντρου παροχής υπηρεσιών ποιότητας και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων σε τομείς αιχμής".

Τι σημαίνει αυτό για το θαλάσσιο μέτωπο της Αττικής;

  • Ενα δάσος στην Ελευσίνα θα γίνει... πάρκο αναψυχής, το οποίο σύμφωνα με νομοσχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ (Χωροταξικός Σχεδιασμός και Αειφόρος Ανάπτυξη) θα διαχειρίζονται ιδιώτες!
  • Η παραλιακή ζώνη από Φάληρο μέχρι Σούνιο μετατρέπεται σε μια απέραντη επιχειρηματική ζώνη, από την οποία αποκλείονται οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου! Εκεί θα "φυτρώσουν" θεματικά πάρκα, εμπορικά κέντρα, ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, νυχτερινά κέντρα, μαρίνες για τα σκάφη των ζάπλουτων επιχειρηματιών και, γιατί όχι, αργότερα και καζίνο...
  • Δημιουργείται ένα λεγόμενο Αττικό Πάρκο στα Μεσόγεια,το οποίο περιλαμβάνει αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία, τον αρχαίο ποταμό Ερασίνο και τον υδροβιότοπο της Βραυρώνας,δίπλα στο αεροδρόμιο των Σπάτων.Το Πάρκο αυτό θα διαχειρίζεται ο ίδιος φορέας του ΥΠΕΧΩΔΕ.

Οι σχεδιασμοί, όπως περιγράφονται στο σχέδιο, αλλά και οι μέχρι τώρα ενέργειες της κυβέρνησης, δεν αφήνουν ούτε μία έστω μικρή ανάσα ελεύθερης κολύμβησης στους κατοίκους. Ολόκληρη η παραλιακή ζώνη καταλαμβάνεται από εταιρίες και η πρόσβαση για τους κατοίκους της Αττικής θα κοστίζει πολύ ακριβά...

Η τύχη της παραλιακής ζώνης αναμένεται να συζητηθεί και στο Διεθνές Φόρουμ που αποφασίστηκε από το ΔΣ της Οργανωτικής Επιτροπής να γίνει σύντομα στην Αθήνα, με θέμα την παραγωγή στρατηγικών ιδεών διαμόρφωσης της παραλίας του Φαληρικού Δέλτα και του Ιπποδρόμου, σε σχέση με τα προγραμματιζόμενα ολυμπιακά έργα στην παραλιακή ζώνη της Αττικής.

Σήμερα, ο "Ρ" αποκαλύπτει τις προτεινόμενες παρεμβάσεις στις παράκτιες ζώνες από την Ελευσίνα μέχρι το Κερατσίνι,από τον Φαληρικό Ορμο μέχρι τη Βουλιαγμένη και από τη Βουλιαγμένη μέχρι τη Ραφήνα.

Κώστας ΠΑΣΑΚΥΡΙΑΚΟΣ

ΑΠΟ ΦΑΛΗΡΟ ΕΩΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ
Βαφτίζουν το ξεπούλημα ανάπλαση

Η λέξη "ανάπλαση" για την παραλιακή ζώνη από το Φάληρο μέχρι τη Βουλιαγμένη σημαίνει ξεπούλημα, αποκλεισμός των κατοίκων και ασύδοτη επιχειρηματική δράση. Σε προηγούμενο αφιέρωμα ο "Ρ" είχε αποκαλύψει τις προβλέψεις του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος του ΥΠΕΧΩΔΕ, ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.

Είναι χαρακτηριστικό ότι από τη συνολική έκταση μόνο το 9% αντιστοιχεί σε ακτές κολύμβησης, ενώ ποσοστό 35% αντιστοιχεί σε εμπορικά κέντρα, αναψυκτήρια, εστιατόρια και ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις.

Αξίζει όμως να αναφέρουμε ότι ακόμα κι αυτό το, πλήρως ταυτισμένο με τα συμφέροντα των επιχειρηματιών, Προεδρικό Διάταγμα δεν προωθείται στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Κι αυτό γιατί - σύμφωνα με πληροφορίες - δεν ικανοποιεί τους νέους ιδιοκτήτες των "Αστεριών" της Γλυφάδας (όμιλοι Αλαμανή,Χιόνη,εταιρία ΜΕΤΩΝ ΕΤΕΠ)!

Ετσι, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, έχει "παγώσει" τη διαδικασία, προκειμένου να ολοκληρωθεί η δικαστική διαδικασία και να ικανοποιήσει πλήρως τις ορέξεις των επιχειρηματιών. Να θυμίσουμε ότι μετά από αποκαλυπτικό δημοσίευμα του "Ρ" τον περασμένο Φλεβάρη, είχε παρέμβει ο εισαγγελέας για να εξετάσει την υπόθεση. Οι επιχειρηματίες και το ΥΠΕΧΩΔΕ... εκτιμούν ότι ο φάκελος θα μπει στο αρχείο κι έτσι βρίσκονται σε αναμονή.

Με το ίδιο Προεδρικό Διάταγμα η παραλία Β Αλιπέδου Βούλας,έκτασης 75,6 στρεμμάτων, παραδίδεται σε ιδιώτες, αφού προβλέπει την κατασκευή εκεί ενός τεράστιου υδροψυχαγωγικού πάρκου (αμφιθέατρο, εστιατόρια, αναψυκτήρια, πισίνες, υπαίθριος κινηματογράφος κ.ά.).

Με τη σειρά του τώρα το Σχέδιο Δράσης αποδέχεται πλήρως όσα προβλέπει το Προεδρικό Διάταγμα και συμπληρώνει τις περιβαλλοντοκτόνες παρεμβάσεις του ΠΔ, με ορισμένες συμπληρωματικές προτάσεις.

Συγκεκριμένα:

  • Την προκήρυξη αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ιδεών για την ενοποίηση του αστικού ιστού με την παράκτια ζώνη μεταξύ Παλαιού Φαλήρου - Βουλιαγμένης και τη διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων στα εξής κομβικά σημεία1. Π. Φάληρο: από Συνταγματάρχου Ζησιμοπούλου προς Αγία Σκέπη και Δημοτικό Γήπεδο.

2. Π. Φάληρο: από οδό Αγίου Αλεξάνδρου στην απέναντι ακτή.

3. Γλυφάδα: από πλατεία Μπιζανίου προς τουριστικό περίπτερο.

4. Βουλιαγμένη: από δημαρχείο στην ακτή ΕΟΤ.

  • Χωροθέτηση εμβληματικών χρήσεων (σύμβολα, σημαίες κ.ά. σε σχέση με τους Ολυμπιακούς Αγώνες) στις συμβολές των οδών: Λ. Συγγρού - Λ. Αλίμου και Λ. Βουλιαγμένης - Λ. Ποσειδώνος.
  • Τη συγκρότηση επιτροπής για την εξέταση και αναγκαιότητα προτάσεων αναβάθμισης παραλιακού άξονα από Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων.
  • Τέλος, προτείνεται η εκπόνηση ενός επιχειρησιακού σχεδίου και μιας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για τη θαλάσσια συγκοινωνία από Πειραιά μέχρι Λαύριο. Το Σχέδιο Δράσης σημειώνει: "Παρότι καινοτομική (σ.σ. η ιδέα για θαλάσσια συγκοινωνία) παρουσιάζει αρκετά προβλήματα και χρήζει ειδικής έρευνας. Υπάρχουν πολλά θέματα για διερεύνηση: είδος σκαφών, σταθμοί και διαμόρφωση χώρων προσέγγισης, εύρος δικτύου (γιατί όχι όλος ο Σαρωνικός, π. χ., Αίγινα), σχέση με κολυμβητές όταν το σκάφος πλησιάζει τις ακτές, βιωσιμότητα του εγχειρήματος, περιβαλλοντικές επιπτώσεις (ρύπανση υδάτων και αέρα, ηχορύπανση)".
ΑΠΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ ΜΕΧΡΙ ΡΑΦΗΝΑ
Τσιμέντο και επενδύσεις

Την ίδια ακριβώς τύχη με την παραλιακή ζώνη από Φάληρο μέχρι Βουλιαγμένη, αναμένεται να έχει και η παράκτια ζώνη από τη Βουλιαγμένη μέχρι τη Ραφήνα.Αλλωστε το Σχέδιο Δράσης αναφέρει πως: "Χρειάζεται να γίνει ό,τι και με το Φαληρικό Ορμο μέχρι το Σούνιο"... Δηλαδή, τόνοι τσιμέντου και επενδύσεις επιχειρηματιών.

Αποκαλυπτικό για τους σχεδιασμούς είναι το Σχέδιο Δράσης για το Αττικό Πάρκο στα Μεσόγεια,που προβλέπεται και σε σχετικό Προεδρικό Διάταγμα για τη Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου Μεσογείων.Το Αττικό Πάρκο είναι μια διευρυμένη ζώνη που περιλαμβάνει εκτός από τους ήδη κηρυγμένους αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία, τον αρχαίο ποταμό Ερασίνο και υδροβιότοπο της Βραυρώνας και φτάνει μέχρι τα όρια του αεροδρομίου και τις πολεοδομημένες περιοχές Β κατοικίας Λούτσας και Πόρτο Ράφτη.

Μέσα όμως στο Πάρκο προστασίας, οι προτεινόμενες χρήσεις, προβλέπουν, κατ' εξαίρεση όπως λέει και το ΠΔ (φωτογραφική διάταξη), την κατασκευή πολιτιστικών κτιρίων. Και αυτό θα γίνει "υπό την προϋπόθεση ότι θα συσταθεί και θα λειτουργήσει νέος φορέας διαχείρισης, οργάνωσης και εποπτείας όλου του Αττικού Πάρκου" (επί λέξει απ' τη σχετική μελέτη του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας)...

Δηλαδή, κάποιος ιδιώτης θα διαχειριστεί τη συγκεκριμένη έκταση που υποτίθεται πως θεσπίζεται για την προστασία αρχαιολογικών χώρων!

Ακριβώς το ίδιο προβλέπει και το Σχέδιο Δράσης για το 2004. Μάλιστα, προσδιορίζει πως για το Αττικό Πάρκο πρόκειται "να καταρτιστεί ένα επιχειρηματικό σχέδιο" το οποίο θα εξετάσει "τη δυνατότητα ένταξής του στα συνολικά τουριστικά κυκλώματα του νομού" (!), φράση που δε χρειάζεται σχόλιο...

Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα που υιοθετεί πλήρως και το Σχέδιο Δράσης:

  • Διπλασιάζεται και σε πολλές περιπτώσεις τριπλασιάζεται η έκταση των 11 πόλεων! Εντάσσονται στο σχέδιο πόλης μεγάλα τμήματα που μέχρι τώρα ήταν εκτός και στα οποία υπάρχουν χιλιάδες αυθαίρετα κτίσματα! Συγκεκριμένα, με τα νέα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια οι πόλεις (εντός σχεδίου εκτάσεις) θα "μεγαλώσουν" κατά 25.300 στρέμματα.
  • Θεσπίζονται νέες οικιστικές ζώνες όπως: προαστιακή κατοικία, Β κατοικία, υποδοχή επεκτάσεων Α κατοικίας.Αυτές οι ζώνες μπορούν να οικοδομηθούν, σύμφωνα με το ΠΔ. Συνορεύουν με τις εντός σχεδίου εκτάσεις και αποτελούν μιας πρώτης τάξεως εφεδρεία σε μια πιθανή επέκταση των σχεδίων πόλης...
  • Περιορίζονται στο ελάχιστο οι ζώνες πρασίνου.Ακόμα και μέσα σ' αυτές θα ξεφυτρώσουν "περίεργες" χρήσεις, όπως εγκαταστάσεις παραγωγής αιολικής ενέργειας και μετεωρολογικών και γεωδυναμικών σταθμών...
  • Μεγάλα κομμάτια δάσους που διεκδικούν οικοδομικοί συνεταιρισμοί στην Πεντέλη αφήνονται στο έλεος της καταπάτησης,αφού δεν υπάρχει καμία αναφορά στο Προεδρικό Διάταγμα.
  • Θεσπίζονται υψηλοί όροι δόμησης σε εκτάσεις που χαρακτηρίζονται ως "προαστιακή κατοικία" και που πριν ήταν χαρακτηρισμένες ως "γεωργική γη υψηλής προστασίας". Αυτές οι εκτάσεις είναι αγορασμένες από διάφορες εταιρίες (μεταξύ των οποίων και εκείνες που εκτελούν τα μεγάλα οδικά έργα). Μερικές από αυτές είναι τα κτήματα Καμπά,Ζηρίδη και Μαρινόπουλου.
  • Νομιμοποιούνται αυθαίρετα κτίσματα κατά μήκος της παραλίας. Μάλιστα, η μελέτη του ΟΡΣΑ, ενώ διαπιστώνει ότι έχει σημειωθεί μεγάλη εξάπλωση των παραθεριστικών αυθαιρέτων και τα περιθώρια για χωροθέτηση επιπλέον νέων οικιστικών ζωνών είναι πολύ περιορισμένα, συνεχίζει: "Επειδή όμως οι πιέσεις αναμένεται να ενταθούν λόγω του νέου ρόλου της περιοχής και μάλιστα κατά ένα μέρος να εξειδικευτούν σε απαιτήσεις για υψηλού επιπέδου εγκαταστάσεις αναψυχής, τουρισμού και κατοικίας, θεωρείται σκόπιμο να καθοριστούν ορισμένες ζώνες για την κάλυψη αυτών των εξειδικευμένων αναγκών".("Ανάγκες", προφανώς, βαφτίζονται εδώ τα συμφέροντα ορισμένων μεγαλοξενοδόχων και μεγαλοκατασκευαστών που θα φροντίσουν να τσιμεντοποιήσουν τις ακτές μέσω της ιδιωτικής πολεοδόμησης). Ετσι, τις περιοχές αυτές τις χαρακτηρίζει σαν "υποδοχείς οργανωμένης ανάπτυξης Β κατοικίας"...
Σούνιο - Σχοινιάς

Η ζώνη περιλαμβάνει τα λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας καθώς και περιοχές που παρουσιάζουν ειδικό ενδιαφέρον, όπως η περιοχή των μεταλλείων του Λαυρίου και της αρχαίας Βραυρώνας.Και γι' αυτή τη ζώνη προβλέπεται να γίνει ό,τι στη ζώνη από το Φαληρικό Ορμο μέχρι το Σούνιο.Το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμο σε περίπου έξι μήνες.

Θεματικό Πάρκο Λαυρεωτικής

Στο θεματικό Πάρκο Λαυρεωτικής θα δημιουργηθούν χώροι εισόδου, διαδρομών μέσα στην έκταση με χώρους στάσης και υπαίθρια καθιστικά, ενέργειες ανάδειξης και επεξεργασία συστήματος πληροφοριών. Εμείς να συμπληρώσουμε απλά ότι αυτό αν συνδυαστεί με το γεγονός ότι μεγάλο μέρος του Εθνικού Δρυμού Σουνίου (ακόμα και μέσα στον πυρήνα) διεκδικείται από τον οικισμό των υπαλλήλων του υπουργείου Οικονομικών, είναι δεδομένο τι πρόκειται να γίνει σε ολόκληρη την περιοχή.

ΑΠΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑ ΜΕΧΡΙ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ
Δάσος 500 στρεμμάτων ιδιωτικό πάρκο!

Το Σχέδιο Δράσης προτείνει τρεις άμεσες ενέργειες για την παράκτια ζώνη από Ελευσίνα μέχρι Κερατσίνι,"προκειμένου να συνεισφέρουν αποτελεσματικά στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος της παράκτιας ζώνης", καθώς κρίνεται "ότι είναι υπαρκτός ο κίνδυνος για εξάπλωση των οικιστικών χρήσεων".

Μπορεί τα παραπάνω να ακούγονται όμορφα, ωστόσο, μια πιο προσεκτική ανάγνωση των προτάσεων, αποκαλύπτει και το πραγματικό περιεχόμενο. Χαρακτηριστική είναι μια από τις προτάσεις, σύμφωνα με την οποία μια δασική έκταση 500 στρεμμάτων μετατρέπεται σε πάρκο αναψυχής. Μάλιστα, σύμφωνα με το νομοσχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ για τον "Χωροταξικό Σχεδιασμό και Αειφόρο Ανάπτυξη", που τις επόμενες θα συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής, τέτοιου είδους πάρκα σε ολόκληρη τη χώρα, θα τα διαχειρίζονται και θα εκμεταλλεύονται ιδιώτες.

Οι τρεις άμεσες ενέργειες που προτείνονται για τη συγκεκριμένη ζώνη είναι:

1. Η αποκατάσταση της εικόνας των βασικών οδικών αξόνων και του λιμανιού του Νέου Ικονίου, που ήδη λειτουργεί ως εμπορικό. Το λιμάνι κρίνεται απαραίτητο να αντιμετωπιστεί προτού οι επιπτώσεις στο περιβάλλον καταστούν μη αναστρέψιμες.

2. Η διαμόρφωση του παράκτιου δασικού χώρου σε πάρκο αναψυχής. Θεωρείται ότι επείγει λόγω των ισχυρών πιέσεων για οικοπεδοποίηση.

3. Η αποκατάσταση της εικόνας των οδικών αξόνων και κυρίως της εθνικής οδού Αθηνών - Κορίνθου.Θεωρείται στρατηγικής σημασίας για τη συνολική εικόνα της περιοχής.

Συγκεκριμένα:

  • Δασική έκταση 500 στρεμμάτων στην περιοχή της Ελευσίνας δίπλα από τη"Χαλυβουργική", μετατρέπεται σε πάρκο αναψυχής. Η έκταση αυτή καλύπτει τη ζώνη μεταξύ της Εθνικής Οδού Αθηνών - Κορίνθου και της ακτής και είναι χαρακτηρισμένη ως δάσος. Παρ' όλα αυτά το Σχέδιο Δράσης προβλέπει τον αποχαρακτηρισμό ουσιαστικά της έκτασης, για να μετατραπεί σε ιδιωτικό πάρκο...!

Για να γίνει αυτό απαιτείται μελέτη και κατασκευή που θα περιλαμβάνει: Περίφραξη, φύτευση, χάραξη μονοπατιών, σχεδιασμό χώρων στάσης, περιπτέρου, παγκακιών κλπ. Το κόστος μελέτης και έργου εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 215 εκατομμύρια δραχμές (15 η μελέτη + 200 το έργο). Το χρονοδιάγραμμα κατασκευής είναι 8 μήνες από την ανάθεση.

  • Ο οδικός άξονας μήκους 5 χιλιομέτρων, που συνδέει το επιβατικό λιμάνι του Πειραιά με το Σχιστό βρίσκεται υπό κατασκευή και προβλέπεται να αναλάβει αρκετά σημαντικό μερίδιο των κυκλοφοριακών φόρτων. Αφορά παρέμβαση στον εξοπλισμό του οδικού άξονα, με καθορισμό και πλακόστρωση πεζοδρόμων, περιποίηση και φύτευση νησίδων και πεζοδρομίων, επεξεργασία συστήματος κινήτρων για αναβάθμιση ιδιωτικών χώρων.

Οι περιοχές που διατρέχει είναι ιδιαίτερα υποβαθμισμένες, καθώς κατά κύριο λόγο περιλαμβάνουν βιομηχανικές χρήσεις που έχουν σταματήσει να λειτουργούν ή υπολειτουργούν. Το περιβάλλον του οδικού άξονα είναι δυνατόν να θεωρηθεί ως προέκταση της Δυτικής Πύλης της πόλης, ιδίως για τους κατευθυνόμενους προς τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Φαληρικού μετώπου και απαιτεί αναβάθμιση. Το κόστος των σχετικών μελετών ανέρχεται στα 50 εκατομμύρια και τα αναγκαία επόμενα βήματα είναι: η σύνταξη προδιαγραφών από το ΥΠΕΧΩΔΕ, η προκαταρκτική πρόταση ανάπλασης - πρόγραμμα ανάπλασης βάσει του άρθρου 10 του νόμου 2508/97 - πολεοδομική μελέτη ανάπλασης και τυχόν ειδικές μελέτες - έγκριση - εφαρμογή. Μέγιστο χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου είναι τα δύο χρόνια.

  • Η ανάπλαση της περιοχής του νέου εμπορικού λιμανιού του Ικονίου είναι- σύμφωνα με το Σχέδιο Δράσης - απαραίτητη και θα βοηθήσει στην ενσωμάτωση των απαραίτητων χώρων στάθμευσης στην περιοχή. Θα πρέπει να γίνουν οι εξής ειδικές παρεμβάσεις: Διευθέτηση ροών μεταφορών (νταλίκες, άλλα αυτοκίνητα), διευθέτηση χώρων στάθμευσης, θέσπιση ζωνών προστασίας και πρασίνου, παρεμβάσεις στη μορφή και αισθητική των κοινόχρηστων χώρων. Το κόστος της μελέτης θα φτάσει τα 50 εκατομμύρια με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τα δύο χρόνια.
  • Εκτός αυτών, προβλέπεται η ανάπλαση περιοχής του εργοστασίου των Λιπασμάτων της Δραπετσώνας.Αναφέρεται συγκεκριμένα: "Το εργοστάσιο Λιπασμάτων στη Δραπετσώνα αποτελεί εξαιρετικό δυνητικό απόθεμα αξιοποιήσιμης παράκτιας γης. Παρά το ότι σχετικές προσπάθειες μέχρι σήμερα δεν έχουν ευοδωθεί, θεωρούμε ότι η σημασία μιας σχετικής παρέμβασης για την απομάκρυνση του εργοστασίου, καθώς και των κοινόχρηστων εγκαταστάσεων, έχει μείζονα σημασία, εν όψει τόσο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, όσο και της αναβάθμισης της Αθήνας. Πρέπει να γίνει αναλυτική τεχνικο-οικονομική μελέτη σκοπιμότητας - εφικτότητας".
ΑΥΡΙΟ ΣΤΟ "Ρ":

ΑΥΡΙΟ: Ποιες νέες πλατείες δημιουργούνται στην Αθήνα. Υπόγειοι χώροι στάθμευσης σε κεντρικές πλατείες της πόλης. Τι αλλάζει στους σταθμούς Μέσων Μαζικής Μεταφοράς

ΛΕΖΑΝΤΑ 4

Ακόμα και το Προεδρικό Διάταγμα για την παραλιακή ζώνη έχουν μπλοκάρει οι ιδιοκτήτες των "Αστεριών" της Γλυφάδας, με σύμμαχο βέβαια την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, προκειμένου να ολοκληρωθεί η δικαστική έρευνα και να συνεχιστεί η καταστροφή του δάσους. Ετσι, προβλέπει άλλωστε το επενδυτικό σχέδιο της εταιρίας "ΕΣΤΡΕΛΙΑ ΑΕ"...

ΛΕΖΑΝΤΑ 3

Τέτοιου είδους... δραστηριότητες αναμένεται να αναπτυχθούν στην παραλιακή ζώνη από το Φάληρο μέχρι τη Βουλιαγμένη. Η φωτογραφία είναι από το νυχτερινό κέντρο "Πρίβιλετζ" στην παραλία του Αγίου Κοσμά, το οποίο μπορεί να σφραγίστηκε πριν μερικές βδομάδες αλλά εξακολουθεί να λειτουργεί...

ΛΕΖΑΝΤΑ 2

Η θυσία του πανέμορφου υγροβιότοπου του Σχοινιά θα συνδυαστεί και με άλλου είδους παρεμβάσεις στην ευρύτερη περιοχή. Ολυμπιακό φαγοπότι...

ΛΕΖΑΝΤΑ 1

Πίσω από την εντυπωσιακή μακέτα κρύβεται μια απίστευτη συνδιαλλαγή μεταξύ κυβέρνησης και επιχειρηματικών ομίλων, ενώ ο πόλεμος των εταιριών μαίνεται για το φιλέτο της παραλιακής ζώνης




Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org