ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 1 Αυγούστου 2017
Σελ. /20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ
Οχι στην επιφανειακή διέλευση του σιδηροδρόμου από τον αστικό ιστό της πόλης

Ο Κώστας Πελετίδης στην κεφαλή της κινητοποίησης κατά της ανεργίας, που πραγματοποιήθηκε στα τέλη του Ιούνη
Ο Κώστας Πελετίδης στην κεφαλή της κινητοποίησης κατά της ανεργίας, που πραγματοποιήθηκε στα τέλη του Ιούνη
Την πάγια θέση της δημοτικής αρχής για μια νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής που να μην διαιρεί βίαια τον πυκνοδομημένο ιστό της πόλης κατέθεσε στη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου ο δήμαρχος Πατρέων, Κ. Πελετίδης. Κατά τη σχετική ενημέρωση που έκανε στο Σώμα, ο δήμαρχος στηλίτευσε την πολιτική επιλογή της κυβέρνησης για γρήγορη και χωρίς καθυστέρηση επιφανειακή διέλευση του σιδηροδρόμου από τον αστικό ιστό της πόλης, υπογραμμίζοντας ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτό, καθώς διαιρεί κυριολεκτικά την Πάτρα.

Χαρακτηριστικά, ο δήμαρχος Πατρέων, αφού ενημέρωσε για τις πρόσφατες εξελίξεις στο ζήτημα, σημείωσε:

«Από τις επίσημες τοποθετήσεις και τη δημόσια ενημέρωση των κυβερνητικών παραγόντων, επιβεβαιώνεται αυτό που έχουμε τονίσει αρκετές φορές ως δημοτική αρχή: Αποτελεί πολιτική επιλογή της κυβέρνησης η γρήγορη και χωρίς καθυστέρηση επιφανειακή διέλευση του σιδηροδρόμου από τον αστικό ιστό της πόλης, όποιο κι αν είναι το κόστος στην καθημερινότητα των κατοίκων της. Επείγονται να ολοκληρώσουν πάση θυσία την κατασκευή της νέας, σύγχρονης γραμμής, γιατί αποτελεί τμήμα του κύριου σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας και η σύνδεσή της με το λιμάνι θα ενισχύσει την κερδοφορία των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων και την καπιταλιστική ανάπτυξη.

Οι δηλώσεις και οι επίσημες τοποθετήσεις επιβεβαιώνουν, δυστυχώς, τα πιο δυσμενή σενάρια για τον τρόπο διέλευσης. Σε αυτό συνηγορεί η παραδοχή που έγινε κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, ότι ο προϋπολογισμός του έργου μεταξύ Κανελλοπούλου και Αγίου Διονυσίου είναι μόλις 42 εκατ. ευρώ.

Η επιφανειακή διέλευση που σχεδιάζει η κυβέρνηση διαιρεί κυριολεκτικά την Πάτρα. Δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτή από τη δημοτική αρχή, τον πατραϊκό λαό και τους μαζικούς λαϊκούς φορείς».

Εξηγώντας τη στάση της δημοτικής αρχής στο θέμα, ο Κ. Πελετίδης υπογράμμισε ότι αυτή καθορίζεται από τη σκοπιά της υπεράσπισης των συμφερόντων και των αναγκών των λαϊκών στρωμάτων. Των δικαιωμάτων και την ποιότητα ζωής της λαϊκής οικογένειας. Τις καθημερινές ανάγκες της στην απρόσκοπτη μετακίνηση, στην αναψυχή, στην πρόσβαση στην παραλία και στη θάλασσα. «Η αναγκαιότητα ενός σύγχρονου ηλεκτροκίνητου τρένου και μιας νέας χάραξης σιδηροδρομικής γραμμής, που να μην διαιρεί βίαια, να μην αποτελεί μια βαθιά χαρακιά στον πυκνοδομημένο ιστό της πόλης, να μην την αποχωρίζει από το παραλιακό μέτωπό της και να μην καταργεί τον προαστιακό της, αποτελεί την πάγια θέση μας», τόνισε.

Επανέλαβε ότι «η καλύτερη και μακροπρόθεσμα συμφέρουσα για το λαό λύση είναι η περιμετρική διέλευση του τρένου από την Πάτρα, και εν συνεχεία παράλληλη στον νέο προς Πύργο αυτοκινητόδρομο, της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, με κάθετη σύνδεση του λιμανιού στο ύψος της ιδιοκτησίας του ΟΛΠΑ ΑΕ στην Πειραϊκή - Πατραϊκή και στη Βιομηχανική Ζώνη.

Προτείνουμε επίσης, στο βαθμό που με ευθύνη της κυβέρνησης απορρίπτεται αυτή η πρόταση, την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής. Με αυτή την πρότασή μας δημιουργείται μια γραμμική ζώνη πολλών χιλιομέτρων με πράσινο, ποδηλατόδρομο, διαδρομή περιπάτου, που θα αναπλάσει με τον καλύτερο τρόπο ολόκληρη την περιοχή.

Διεκδικούμε τη συνέχιση της λειτουργίας του προαστιακού σιδηροδρόμου και την επέκτασή του από Κάτω Αχαΐα μέχρι Ψαθόπυργο, με πυκνές στάσεις, που δεν προβλέπονται από τις υπάρχουσες μελέτες, και σύνδεσή του με τη σιδηροδρομική γραμμή».

Τέλος, ο Κ. Πελετίδης κάλεσε τον πατραϊκό λαό να κινητοποιηθεί και να ανατρέψει τους σχεδιασμούς που θυσιάζουν την ποιότητα ζωής του στο βωμό της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Να μην υιοθετήσει επιχειρήματα και αντιλήψεις που προβάλλουν ως «ευκαιρία» για την πόλη τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων, που καρφί δεν τους καίγεται αν η Πάτρα για δεκαετίες θα υφίσταται τις συνέπειες μιας διέλευσης που τεμαχίζει την πόλη και αποκόπτει ολόκληρες συνοικίες.

«ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΣΥΚΕΩΝ
Να ξεκινήσουν άμεσα παρεμβάσεις για την αντισεισμική θωράκιση σχολείων

Να ξεκινήσει άμεσα μελέτη για τη στατική κατάσταση και την αντισεισμική ικανότητα όλων των δημοτικών και δημόσιων κτιρίων, ξεκινώντας από τα σχολεία και τους παιδικούς - βρεφικούς σταθμούς, ζητά για πολλοστή φορά η «Λαϊκή Συσπείρωση» Νεάπολης - Συκεών. Επί εφτά χρόνια η διοίκηση του δήμου δεν έχει κάνει απολύτως τίποτα σε αυτή την κατεύθυνση, εκθέτοντας έτσι σε τεράστιο κίνδυνο παιδιά, μαθητές, διδακτικό προσωπικό, γονείς και εργαζόμενους.

Με αφορμή και τους σεισμούς που έγιναν λίγες ημέρες πριν στην Κω και λίγες βδομάδες νωρίτερα στη Λέσβο - και που μοιραία ενδέχεται να γίνουν σε κάποια άλλη περιοχή της χώρας στο μέλλον - η «Λαϊκή Συσπείρωση» παραθέτει σε σχετική ανακοίνωσή της τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Από τις περίπου 14.500 σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα, οι 4.440 έχουν χτιστεί πριν από το 1959 και οι 3.880 έχουν χτιστεί πριν από το 1985, δηλαδή το 57,4% των σχολικών μονάδων χαρακτηρίζονται «γερασμένες», αφού έχουν χτιστεί χωρίς ή με ελάχιστες αντισεισμικές προδιαγραφές. «Γνωρίζει η διοίκηση του δήμου μας πόσα και ποια από τα κτίρια που χρησιμοποιούνται ως σχολεία ή παιδικοί - βρεφικοί σταθμοί, ή και σαν δημόσιοι χώροι εργασίας και συνάθροισης των δημοτών μας, ανήκουν σε αυτή την κατηγορία;».
  • Από τις υπόλοιπες 6.180 που έχουν χτιστεί μετά το 1985, μόλις οι 3.050 έχουν χτιστεί με πιο αυστηρές αντισεισμικές προδιαγραφές, μετά το 1995. «Γνωρίζει η διοίκηση του δήμου πόσα από τα δικά μας δημοτικά και δημόσια κτίρια βρίσκονται σε αυτή την κατηγορία;».
  • Μετά τον μεγάλο σεισμό της Θεσσαλονίκης, «σε πόσα σχολεία ή δημοτικά κτίρια που χρησιμοποιούνται ακόμη έχουν γίνει οι αναγκαίες παρεμβάσεις ενίσχυσης;».

Στην ίδια ανακοίνωση, η «Λαϊκή Συσπείρωση» σημειώνει αναφορικά με τον ΟΣΚ: «Μετά την κατάργηση του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων - στο πλαίσιο καταργήσεων και συγχωνεύσεων φορέων του Δημοσίου - μετέφεραν την ευθύνη των προσεισμικών ελέγχων στους δήμους, γνωρίζοντας συνειδητά την άθλια οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η μεγάλη πλειοψηφία των ΟΤΑ». Συμπληρώνει ότι «τα έργα αντισεισμικής θωράκισης δεν εξασφαλίζουν κέρδη για το κεφάλαιο και κατά συνέπεια δεν αποτελούν προτεραιότητα της πολιτικής τους. Αυτό καταδεικνύεται και από τα διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα της ΕΕ, τα οποία δεν κρίνουν ως "επιλέξιμα" τέτοια έργα, όπως και έργα αντιπλημμυρικής προστασίας, που επίσης είναι απαραίτητα».

ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ
Επιστολή διαμαρτυρίας με θέμα την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση

Επιστολή προς το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής απέστειλε ο δήμαρχος Ικαρίας Στέλιος Σταμούλος, με θέμα την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση του νησιού. Πιο συγκεκριμένα, στην επιστολή τονίζεται:

«Σας ενημερώνουμε και παράλληλα διαμαρτυρόμαστε γιατί το τελευταίο διάστημα αυξάνονται τα κρούσματα καθυστερήσεων στα δρομολόγια του πλοίου της Helllenic SeaWays «Νήσος Ρόδος» που εξυπηρετεί το λιμάνι του Αγιου Κηρύκου (π.χ. 16/7, 19/7, 21/7), γεγονός που οξύνει τις ούτως η άλλως δυσμενείς επιπτώσεις στην προσέγγιση του λιμένα της νοτίου Ικαρίας, αφού το δρομολόγιο που εγκρίνατε στη συγκεκριμένη γραμμή και στο συγκεκριμένο πλοίο περισσότερο σε διαδρομή κρουαζιεριόπλοιου ταιριάζει παρά σε δρομολόγιο τακτικής σύνδεσης νησιωτικού προορισμού, αφού προσεγγίζει πολλούς λιμένες και έχει μέσο χρόνο ταξιδιού για την Ικαρία τουλάχιστον 11ωρες.

Με βάση τα παραπάνω, επανερχόμενοι σε παλιότερο αίτημα, προτείνουμε την εκ περιτροπής προσέγγιση του πλοίου «Νήσος Μύκονος» και στα δύο λιμάνια του νησιού, σε περίπτωση που το πλοίο «Νήσος Μύκονος» δεν δύναται να προσεγγίζει και το λιμάνι του Αγιου Κηρύκου, ζητούμε να προχωρήσετε η σε τροποποίηση των δρομολογίων του «Νήσος Ρόδος» ή σε δρομολόγηση άλλου αξιόπλοου πλοίου, που να συντομεύει το χρόνο διάρκειας του ταξιδιού προς τον λιμένα του Αγιου Κηρύκου και των Φούρνων.

Απευθυνόμαστε στο υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής που έχει την ευθύνη για τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, ζητώντας τη θετική παρέμβασή σας προς αυτή την κατεύθυνση, έτσι ώστε να αποδειχθεί στην πράξη ότι σέβεστε τουλάχιστον το δικαίωμα των νησιωτών και των επισκεπτών τους σε ασφαλείς και γρήγορες συγκοινωνίες(αφού η εξασφάλιση φτηνών εισιτηρίων ούτως η άλλως δεν είναι στο σχεδιασμό σας), κάτι που αυτή τη στιγμή, με το συγκεκριμένο πλοίο τουλάχιστον, δεν συμβαίνει».

Πάνω από 60 τα κρούσματα ελονοσίας

Πάνω από 60 είναι τα κρούσματα ελονοσίας που έχουν διερευνηθεί μέχρι στιγμής στη χώρα μας. Σύμφωνα με το ΚΕΕΛΠΝΟ, από αυτά, τα 53 έχουν χαρακτηριστεί εισαγόμενα (δηλαδή κρούσματα που προσβλήθηκαν σε χώρα του εξωτερικού). Από τα 53 τα 47 αφορούσαν μετανάστες (36 από χώρες της Ινδικής Χερσονήσου και 11 από χώρες της Αφρικής). Μέχρι στιγμής, για 5 ασθενείς υπάρχουν ενδείξεις εγχώριας μετάδοσης, κυρίως σε αγροτικές περιοχές και συγκεκριμένα από τις Δημοτικές Ενότητες Λαρισσού του δήμου Δυτικής Αχαΐας, Βουπρασίας του δήμου Ανδραβίδας - Κυλλήνης και Πλαταιών του δήμου Θήβας.

Στα ατομικά μέτρα προστασίας περιλαμβάνονται αντικουνουπικά πλέγματα (σίτες), χρήση κουνουπιέρας για βρέφη, εντομοκτόνα, ανεμιστήρες ή κλιματιστικά, χρήση λαμπτήρων κίτρινου χρώματος για εξωτερικούς χώρους (προσελκύουν λιγότερο τα κουνούπια), κούρεμα γρασιδιού θάμνων και φυλλωσιών, απομάκρυνση του στάσιμου νερού.

Εκτός κινδύνου το αγοράκι που τραυματίστηκε με μαχαίρι

Εκτός κινδύνου νοσηλεύεται στο «Καραμανδάνειο» Νοσοκομείο Παίδων της Πάτρας ένα αγοράκι ηλικίας δύο ετών, το οποίο, σύμφωνα με την Αστυνομία, αυτοτραυματίστηκε με μαχαίρι. Ειδικότερα, σύμφωνα με την Αστυνομία, τη στιγμή που το παιδί βρισκόταν μέσα στην κουζίνα του σπιτιού του στο Αγρίνιο, ξέφυγε από την προσοχή της μητέρας του, πήρε ένα μαχαίρι με λάμα μήκους εννέα εκατοστών και άρχισε να κατευθύνεται προς το υπνοδωμάτιο.

Ομως, άγνωστο ακόμα πως, το παιδί αυτοτραυματίστηκε στην κοιλιακή χώρα. Στη συνέχεια, το παιδί διακομίστηκε στο Νοσοκομείο Αγρινίου, όπου μετά την παροχή των πρώτων βοηθειών μεταφέρθηκε στο «Καραμανδάνειο» Νοσοκομείο Παίδων για νοσηλεία. Η Αστυνομία συνέλαβε την 20χρονη μητέρα, η οποία κατηγορείται για έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο, ενώ έπειτα από εντολή της εισαγγελέα Αγρινίου αφέθηκε ελεύθερη.

Επίθεση με μολότοφ

Επίθεση σημειώθηκε την Κυριακή λίγο μετά τις 2 τα ξημερώματα έξω από γραφεία του ΠΑΣΟΚ στη Χαριλάου Τρικούπη. Τουλάχιστον 40 άτομα πέταξαν βόμβες μολότοφ κατά της διμοιρίας των ΜΑΤ και στη συνέχεια διέφυγαν σε δρόμους των Εξαρχείων.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ