Τα φτωχά λαϊκά στρώματα θυμήθηκε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, για να επιτεθεί στις κινητοποιήσεις των εργαζομένων του κλάδου
Η ενίσχυση των ταξικών δυνάμεων και στις αστικές συγκοινωνίες δυναμώνει τη θέση εργαζομένων και επιβατικού κοινού |
Με χτεσινές του δηλώσεις ο υπουργός ΥΜΕ, Δ. Ρέππας, ακολουθώντας τη γνωστή τακτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, υποστήριξε ότι οι κινητοποιήσεις στα αστικά μέσα μεταφοράς «δεν είναι δικαιολογημένες», επειδή, όπως είπε, «γίνονται εν ονόματι κάποιου φόβου που έχουν οι εργαζόμενοι, ο οποίος είναι κυριολεκτικά ανεξήγητος». Συνεχίζοντας, ο Δ. Ρέππας «δεσμεύτηκε» ότι με το επερχόμενο νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών «περιφρουρείται» τόσο ο δημόσιος χαρακτήρας τους όσο και το δικαίωμα στην εργασία του συνόλου των υπαλλήλων τους. Ωστόσο, δεν έχουν περάσει καν δέκα μέρες από την προκαταρκτική παρουσίαση του σχεδίου νόμου στο τελευταίο υπουργικό συμβούλιο, όπου, βάσει της εισήγησης του Δ. Ρέππα και αντίθετα με τα όσα υποστήριξε χτες, καταργείται και ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών και το δικαίωμα σε σταθερή και πλήρη εργασία όσων δουλεύουν σε αυτές.
Πιο συγκεκριμένα, υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα επίσημες ανακοινώσεις, το επερχόμενο σχέδιο νόμου προβλέπει την ανάθεση σε ιδιώτες του ελέγχου εισιτηρίων, ενώ ακόμη προβλέπει την «αξιοποίηση» της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του ΟΑΣΑ, την οποία η κυβέρνηση ετοιμάζεται να «βγάλει στο σφυρί». Επιπλέον, θα... αναζητηθεί το «πλεονάζον» εργατικό δυναμικό των συγκοινωνιακών φορέων της πρωτεύουσας, το οποίο θα μεταφερθεί αναγκαστικά σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες και ΟΤΑ, κατά τα πρότυπα των υπαλλήλων του ΟΣΕ. Δεδηλωμένη είναι ακόμη η πρόθεση της κυβέρνησης να περικόψει τους μισθούς των οδηγών, τεχνικών και διοικητικού προσωπικού του ΟΑΣΑ, στο όνομα πάντα της «περιστολής των ελλειμμάτων», καταργώντας τις ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις και κανονισμούς εργασίας του προσωπικού.
Ομως, ακόμη περισσότερο το δικαίωμα στην εργασία, που η πολιτική ηγεσία του υπουργείου εμφανίζεται να «περιφρουρεί» αμφισβητείται από την πρόβλεψη του επερχόμενου νομοσχεδίου να λαμβάνονται πρόσθετα μέτρα όταν, στους μηνιαίους τακτικούς ελέγχους που θα διενεργούνται, θα παρατηρούνται αποκλίσεις από τους οικονομικούς στόχους που θα έχει θέσει η διορισμένη διοίκηση του νέου μητροπολιτικού φορέα. Η ιδιωτικοποίηση των αστικών ΜΜΜ, που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εμφανίζεται να απεύχεται, επανέρχεται καθημερινά ολοένα και με μεγαλύτερη ένταση, αφού, όπως πολλές φορές το τελευταίο διάστημα έχουν επισημάνει ηγετικά στελέχη του υπουργείου Υποδομών, αν τα σημερινά ελλείμματα του ΟΑΣΑ δεν εξαλειφθούν, τότε αυτή θα μπει στην ...ημερήσια διάταξη. Αλλωστε, όπως δήλωσε χτες ο γγ του υπουργείου Υποδομών, Χ. Τσιόκας, όταν οι αστικές συγκοινωνίες «παράγουν έλλειμμα 700 εκατομμύρια είναι προφανές ότι δίνουν "πάσα" σε δυνάμεις εκείνες οι οποίες λένε μήπως πρέπει να τις ιδιωτικοποιήσουμε». Μόνο που, όπως οι γνωρίζοντες το ζήτημα αναφέρουν, για να ανατραπούν τα σημερινά ελλείμματα του ΟΑΣΑ που η πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ δημιούργησαν, είτε οι μισθοί του προσωπικού πρέπει να πέσουν σε εξευτελιστικά επίπεδα, είτε το απλό εισιτήριο θα πρέπει να φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη ή ακόμη και τα δύο παραπάνω ταυτόχρονα.
Με απλά λόγια, δηλαδή, η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, είναι απλώς θέμα χρόνου, ενώ αναφορικά με τις «δυνάμεις» εκείνες που ζητούν την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, τα κυβερνητικά στελέχη ας τις αναζητήσουν στον... καθρέφτη τους.
Να δώσουν απάντηση σε κάθε υπονόμευση των αγώνων τους καλούνται οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες
Mε δύο στάσεις εργασίας - πρωί και βράδυ - απαντούν σήμερα οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες (τρόλεϊ, μετρό, μπλε λεωφορεία, ηλεκτρικός, προαστιακός και τραμ) στην εντεινόμενη επίθεση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Συγκεκριμένα, οι εργαζόμενοι σε όλα τα μέσα θα κάνουν σήμερα στάσεις εργασίας από την έναρξη της βάρδιας έως τις 8 το πρωί από τις 10 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας. Επίσης, οι εργαζόμενοι (οδηγοί) στα μπλε λεωφορεία (ΕΘΕΛ) συνεχίζουν την επόμενη βδομάδα, με απόφαση γενικής συνέλευσης, ως εξής:
Οι τεχνικοί στην ΕΘΕΛ τη Δευτέρα 3 Γενάρη θα πραγματοποιήσουν δίωρες στάσεις εργασίας ανά βάρδια (6 π.μ.-8 π.μ., 2 μ.μ.-4 μ.μ., 10 μ.μ. έως τα μεσάνυχτα). Στις 5 και 10 Γενάρη θα ακολουθήσουν το ίδιο πρόγραμμα με τους οδηγούς.
Τον υπονομευτικό ρόλο των συνδικαλιστικών πλειοψηφιών καταγγέλλουν με ανακοίνωσή τους οι ταξικές συνδικαλιστικές δυνάμεις στον κλάδο και καλούν τους εργαζόμενους να πάρουν την υπόθεση του αγώνα στα χέρια τους.
Σε ανακοίνωση της ΔΑΣ επισημαίνεται ότι οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες αποφεύγουν να προχωρήσουν σε γενικές συνελεύσεις για να έχουν τους εργαζόμενους «ανενημέρωτους και φοβισμένους». Ακόμα αναφέρεται στο ρόλο του αποκαλούμενου «συντονιστικού» που «αποτελείται από προέδρους των ΔΣ των Σωματείων, οι οποίοι ανήκουν στις παρατάξεις ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - ΣΥΝ». Οι ηγεσίες των παρατάξεων αυτών, σημειώνει, έχουν αναγάγει «το "συντονιστικό" σε όργανο που λαμβάνει αποφάσεις χωρίς έγκριση των ΔΣ και των γενικών συνελεύσεων. Αντί να προτείνουν και να συντονίζουν, αποφασίζουν και αποπροσανατολίζουν». Δίνουν στον αγώνα ακίνδυνο περιεχόμενο αφού είναι αυτές που έβαλαν πλάτη για να περάσει όλα αυτά τα χρόνια η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων.
Οι ταξικές δυνάμεις καλούν τους εργαζόμενους να υιοθετήσουν το πλαίσιο πάλης του ΠΑΜΕ για ενιαίο, αποκλειστικά κρατικό φορέα αστικών συγκοινωνιών, λαϊκή περιουσία, για συγκοινωνίες φθηνές και ποιοτικές, στην υπηρεσία του λαού, με εργαζόμενους με πλήρη δικαιώματα. Να πούνε όχι στις αυξήσεις των εισιτηρίων, τις περικοπές δρομολογίων και άλλα. Να επιβάλουν άμεση σύγκληση γενικών συνελεύσεων ανά σωματείο με θέμα το πλαίσιο πάλης και την κλιμάκωση του αγώνα.
Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν πλήρως οι τελευταίες εξελίξεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, χτες το αποκαλούμενο «συντονιστικό» πήρε την «απόφαση» για στάση εργασίας τη Δευτέρα 3 Γενάρη και σε δύο 24ωρες στις 5 και 10 Γενάρη. Επίσης, προσανατολίζονται σε 24ωρη απεργία στα μέσα σταθερής τροχιάς την Πρωτοχρονιά. Αυτές οι κατευθύνσεις προωθούνται εκτός μαζικών συνδικαλιστικών διαδικασιών, μακριά από τους εργαζόμενους.
Σχόλιο του Γραφείου Τύπου της ΚΕ
Για τις δηλώσεις του υπουργού υποδομών για τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με σχόλιό του υπογραμμίζει:
«Η ταλαιπωρία των εργαζομένων από τις κινητοποιήσεις στα μέσα μεταφοράς δεν είναι τίποτα μπροστά στο νέο εφιάλτη που φέρνει η κυβέρνηση με τις νέες αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια, στη ΔΕΗ, στα τρόφιμα, στα καύσιμα.
Οι εργαζόμενοι στα μέσα μεταφοράς δεν πρέπει να υποκύψουν ούτε στις απειλές ούτε στις υποσχέσεις της κυβέρνησης. Η πάλη για τα εργασιακά και μισθολογικά τους δικαιώματα μπορεί να γίνει πιο αποτελεσματική αν ταυτόχρονα δυναμώνουν τη συμμαχία με τους εργαζόμενους και τα φτωχά λαϊκά στρώματα επιβάλλοντας στην πράξη δωρεάν μεταφορά των εργαζομένων το πρωί, των ανέργων, των μαθητών και φοιτητών. Διεκδικώντας πιο αποφασιστικά να μη γίνει καμία αύξηση στα εισιτήρια, Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Συγκοινωνιών».