ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Γενάρη 2021
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
«Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική» για τα κέρδη των εφοπλιστών

Νέα χοντρά χρηματοδοτικά πακέτα και προνόμια για τους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στη «ναυτιλιακή βιομηχανία», με ιδιαίτερη αναφορά στους εφοπλιστές, συνέχεια στην παράδοση αιγιαλών, θαλασσών, προς ...«αξιοποίηση» από τους επενδυτές, παραπέρα υποβάθμιση της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, προβλέπει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε από το υπουργείο Ναυτιλίας και αναμενόταν να ψηφιστεί αργά χτες το βράδυ στην Ολομέλεια της Βουλής, με τίτλο «Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο, διατάξεις για συμμόρφωση με υποχρεώσεις διεθνούς ναυσιπλοΐας και την αναβάθμιση Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ. και ειδικές ρυθμίσεις για την ψηφιοποίηση και εν γένει ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας στη μετά-COVID εποχή».

Οσο για τους ναυτεργάτες, προβλέπει παράταση της αναστολής και παραπέρα αύξηση ουσιαστικά της ανεργίας, καταδικάζοντάς τους να ζήσουν με 534 ευρώ ή με το επίδομα ανεργίας των 350 ευρώ, για την απόδοση του οποίου είναι τέτοιες οι προϋποθέσεις που η πλειοψηφία των ανέργων μένει εκτός.

Το νομοσχέδιο προβλέπει ακόμα την παραπέρα υποβάθμιση της πλοηγικής υπηρεσίας (βλέπε σχετικό θέμα), ενώ με τροπολογία της τελευταίας στιγμής προβλέπεται μειώνεται το πρόστιμο για την παραβίαση του ISM Code («Κώδικας Ασφαλούς Διαχείρισης Πλοίων»), από 500 ευρώ ανά μέλος του πληρώματος, σε 1.000 ευρώ ανά πλοίο!

Επίσης, με τροπολογία η Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων (ΡΑΛ) μετατρέπεται σε γνωμοδοτικό όργανο, δηλαδή χάνει ακόμα και αυτές τις υποτυπώδεις δυνατότητες για έλεγχο και επιβολή προστίμων.

Αυτό το έκτρωμα ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκης το χαρακτήρισε «τομή στην προστασία και την ενίσχυση της νησιωτικότητας», «προστασία της ναυτεργασίας», τη δε απαξίωση της πλοηγικής υπηρεσίας «συνήθη ευρωπαϊκή πρακτική».

Ο ΣΥΡΙΖΑ μέσω του κοινοβουλευτικού του εκπροσώπου, Ν. Σαντορινιού, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι δεν εξασφαλίζει γενναία ενίσχυση στους ακτοπλόους εφοπλιστές, με τον υπουργό να τον καθησυχάζει, λέγοντας πως για φέτος θα δώσει 140 εκατ. ευρώ και έπεται συνέχεια. Η αντιλαϊκή «σκυταλοδρομία» αναδείχθηκε και σε ό,τι αφορά την απαξίωση της ΡΑΛ, με τον ΣΥΡΙΖΑ να καταθέτει αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι έτσι «τα δίνει όλα στα μονοπώλια» του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, και τη ΝΔ να του υπενθυμίζει ότι η ιδιωτικοποίηση των δύο οργανισμών «έγινε με δική σας υπογραφή, όχι της ΝΔ».

Νομοσχέδιο κομμένο και ραμμένο στα εφοπλιστικά συμφέροντα

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ανέδειξαν ότι το νομοσχέδιο είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της κερδοφορίας των εφοπλιστών και των άλλων ομίλων της ναυτιλίας, εξέφρασαν την αλληλεγγύη του Κόμματος στον αγώνα των εργαζομένων στην Πλοηγική Υπηρεσία, ζήτησαν την απόσυρση του σχετικού άρθρου 22, ενώ ανέδειξαν τις τεράστιες ευθύνες που αναλαμβάνει η κυβέρνηση με τις ρυθμίσεις αυτές, που για την κερδοφορία των εφοπλιστών διαμορφώνουν το έδαφος για νέα ναυάγια.

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου ανέφερε συγκεκριμένα παραδείγματα με ναυάγια στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα - με τελευταίο τη σύγκρουση, τον Οκτώβρη στον δίαυλο του λιμανιού του Πειραιά, πλοίου κοντέινερ με πολεμικό πλοίο, και παλιότερα το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» - επειδή παραβίαζαν κανόνες ασφαλείας, ανάμεσα στους οποίους ήταν η έλλειψη πλοηγού.

Σε σχέση με την τροπολογία για τη ΡΑΛ ανέφερε ότι επιβεβαιώνεται η θέση του ΚΚΕ για «δήθεν ανεξάρτητες αρχές». Αλλωστε, «όταν πάνε να υλοποιήσουν αρμοδιότητες που δεν αρέσουν στην κυβέρνηση, αυτές αφαιρούνται». Δεν είναι τυχαίο, συνέχισε, το γεγονός ότι η τροπολογία ήρθε αιφνιδιαστικά και την ίδια μέρα που η Αρχή είχε καλέσει τον ΟΛΠ να λογοδοτήσει για καταγγελίες παραβιάσεων.

«Καταπατά τα δικαιώματα των ναυτεργατών, των σπουδαστών στις ΑΕΝ, των πλοηγών, καταπατά τις ανάγκες των εργαζομένων στα νησιά», επεσήμανε για το νομοσχέδιο ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Μαρίνος, αναδεικνύοντας με συγκεκριμένα στοιχεία πόσο ακριβά πληρώνουν ναυτεργάτες, νησιώτες, συνολικά ο λαός την ανταγωνιστικότητα των εφοπλιστών (Ολόκληρη η ομιλία του Γ. Μαρίνου θα δημοσιευτεί στον αυριανό «Ριζοσπάστη»).

Η Μαρία Κομνηνάκα τόνισε ότι η λεγόμενη νησιωτική πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ, όπως και του ΣΥΡΙΖΑ πριν, αφορά τη χρηματοδότηση των επενδύσεων εφοπλιστών, μεγαλοξενοδόχων κ.λπ. Οι εργαζόμενοι και αυτοαπασχολούμενοι των νησιών όμως θα συνεχίσουν να είναι αντιμέτωποι με τον εφιάλτη της απομόνωσης των νησιών τους το χειμώνα, με τα πανάκριβα εισιτήρια, με την υποβάθμιση της Υγείας και της Παιδείας, ενώ παραμένουν «μη επιλέξιμα» έργα αντιπλημμυρικά, αντισεισμικά και άλλα που αφορούν τις λαϊκές ανάγκες.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος ανέδειξε ότι τα προβλήματα των νησιωτών και των ναυτεργατών μπορούν να λυθούν «με την ανειρήνευτη πάλη και σύγκρουση με τις εκάστοτε κυβερνήσεις, τα αστικά κόμματα και τους μονοπωλιακούς ομίλους». «Η μόνη διέξοδος είναι ο σοσιαλισμός», τόνισε και πρόσθεσε: «Ενας κρατικός φορέας μεταφορών που θα έχει στην ευθύνη του το σύνολο των μεταφορών, όχι ανταγωνιστικά μεταξύ τους αλλά συμπληρωματικά, μπορεί να αξιοποιεί το σύνολο των υποδομών και όλες τις μορφές μεταφοράς για την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και των αναγκών ανάπτυξης των παραγωγικών δραστηριοτήτων».

ΥΠΟ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ Η ΠΛΟΗΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
Δημιουργούν τις προϋποθέσεις για νέα τραγικά ναυτικά ατυχήματα

Την αλληλεγγύη τους στους πλοηγούς εξέφρασαν ΠΕΜΕΝ και ΠΕΕΜΑΓΕΝ
Την αλληλεγγύη τους στους πλοηγούς εξέφρασαν ΠΕΜΕΝ και ΠΕΕΜΑΓΕΝ
Τους όρους και τις προϋποθέσεις για νέα τραγικά ναυτικά ατυχήματα συνεχίζει να διαμορφώνει και η κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία με άρθρο που πρόσθεσε αιφνιδιαστικά στο αντιδραστικό νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, θέτει στην πράξη ουσιαστικά υπό κατάργηση την Πλοηγική Υπηρεσία!

Πρόκειται για το άρθρο 22, το οποίο αφήνει πλέον τους εφοπλιστές να κανονίζουν κατά το δοκούν αν θα καλέσουν πλοηγό για την ασφαλή πρόσδεση πλοίου στο λιμάνι ή σε αγκυροβόλιο, ενώ την ευθύνη τη ρίχνει στους πλοιάρχους που θα υπογράφουν το πιστοποιητικό εξαίρεσης με όποιες συνέπειες σε περίπτωση ατυχήματος.

Οι εργαζόμενοι της Πλοηγικής Υπηρεσίας αντέδρασαν άμεσα με κήρυξη 48ωρης απεργίας από το σωματείο τους που ξεκίνησε από χτες τα ξημερώματα, για να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους και να αναδείξουν πόσο επικίνδυνη είναι αυτή η εξέλιξη για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Με την έναρξη της απεργιακής κινητοποίησης, ο ΟΛΠ, δηλαδή η COSCO, κατέθεσε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων με αίτημα να ποινικοποιηθεί ο αγώνας τους με τον χαρακτηρισμό της απεργίας ως παράνομης και καταχρηστικής. Το δικαστήριο του Πειραιά χαρακτήρισε αργά χτες το απόγευμα την απεργία παράνομη. Οι εργαζόμενοι απάντησαν με κήρυξη νέας 48ωρης την οποία καλύπτει η Ομοσπονδία τους.

Αλληλεγγύη στον αγώνα των εργαζομένων της Πλοηγικής

Αντιπροσωπεία των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΠΕΕΜΑΓΕΝ επισκέφτηκε χτες το πρωί τον σταθμό της Πλοηγικής Υπηρεσίας στο λιμάνι του Πειραιά, εκφράζοντας την αλληλεγγύη των ναυτεργατών στον αγώνα των εργαζομένων.

Στη διάρκεια της συνάντησής τους, ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων της Πλοηγικής, Γ. Κασμάς, ανέδειξε τη σημασία της υπηρεσίας για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, λέγοντας ότι τόσο η αυξημένη κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά και διέλευση πλοίων, το οποίο επιπλέον έχει και πολλές ιδιομορφίες, αλλά και οι νησιωτικές λιμενικές υποδομές που σε πολλά νησιά είναι έως και επικίνδυνες, απαιτούν αυξημένα μέτρα ασφαλείας. Με άλλα λόγια, «θα έπρεπε να ενισχυθεί με προσωπικό και μέσα η Πλοηγική και όχι να συρρικνώνεται, να υπονομεύεται» και να απειλούνται οι 138 εργαζόμενοι των 13 σταθμών της υπηρεσίας σε όλη την Ελλάδα. Οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν και την προσπάθεια ποινικοποίησης του αγώνα τους και δήλωσαν αποφασισμένοι να συνεχίσουν.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ - ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ - ΦΟΡΕΙΣ
Κάτω τα χέρια από τις διαδηλώσεις!

Κύμα καταδίκης της νέας απαγόρευσης που ανακοίνωσε η κυβέρνηση

Φουσκώνει το κύμα καταδίκης της νέας απαγόρευσης των συναθροίσεων που ανακοίνωσε προχτές η κυβέρνηση. Με ανακοινώσεις οι συνδικαλιστικές οργανώσεις στηλιτεύουν την προκλητική στάση της κυβέρνησης που με πρόσχημα την πανδημία και την προστασία της δημόσιας υγείας εντείνει την καταστολή, την ίδια στιγμή που παίρνει απανωτά αντιλαϊκά μέτρα. Τα σωματεία και οι φορείς διεκδικούν μέτρα ενίσχυσης του δημόσιου συστήματος Υγείας και προστασίας των εργαζομένων από την πανδημία, ενώ ξεκαθαρίζουν πως οι κυβερνητικές απαγορεύσεις θα ακυρωθούν στην πράξη από τους εργαζόμενους και το λαό.

Σχετικές ανακοινώσεις έχουν εκδώσει, μεταξύ άλλων, η Ομοσπονδία Οικοδόμων, η Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων Αποκεντρωμένων Διοικήσεων (ΟΣΕΑΔΕ), η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ), το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας, ο Σύλλογος Εμποροϋπαλλήλων Αθήνας, η Ενωση Λογιστών - Ελεγκτών Περιφέρειας Αττικής (ΕΛΕΠΑ), το Σωματείο Εργαζομένων στην «Vodafone - 360 Connect» και λοιπές θυγατρικές του ομίλου, ο Σύλλογος Εργαζομένων Υπουργείου Γεωργίας Μακεδονίας - Θράκης, οι Συνεργαζόμενες Συνταξιουχικές Οργανώσεις ΙΚΑ - ΟΑΕΕ - Δημοσίου - ΠΟΣΕ ΟΑΕΕ - ΕΛΤΑ - ΟΣΕ - ΠΕΣ ΝΑΤ - ΠΣΣ Δικηγόρων - ΠΕΤΟΜ ΤΕΕ - ΠΟΣΕΑ ΕΤΕΑΠ και ΕΣΤΑΜΕΔΕ. Επίσης, η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αττικής (ΟΒΣΑ).

Την αυταρχική αυτή απόφαση καταγγέλλει και η Κίνηση Αποστράτων Αστυνομικών, τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Ο αγώνας των φοιτητών, των μαθητών, των υγειονομικών, των εργαζομένων γίνεται για την υπεράσπιση της υγείας, των δικαιωμάτων και της ζωής όλου του λαού. Η αλληλεγγύη μας στον αγώνα τους είναι θέση κοινωνικής ευθύνης για όλους μας».

«Διευκρινίσεις» για το πώς θα εντείνουν την καταστολή

«Ο κορονοϊός κολλάει παντού, όπου υπάρχει συγχρωτισμός. Δεν κάνει διακρίσεις, ούτε στις εμπορικές δραστηριότητες ούτε στις θρησκευτικές τελετές, ούτε στις πορείες», αναφέρει σε νέα προκλητική της ανακοίνωση η ΝΔ, σπεύδοντας να στήσει ψευτοκαβγά με τον ΣΥΡΙΖΑ για «συγκεντρώσεις» που τάχα οργανώνει. Επιμένοντας η κυβέρνηση να αξιοποιεί προσχηματικά την πανδημία, την ίδια στιγμή που με ευθύνη της συνωστίζονται εκατοντάδες εργαζόμενοι σε μετρό και λεωφορεία, επικαλείται «υγειονομικά μέτρα» και «προτάσεις της επιστημονικής κοινότητας», την ίδια στιγμή που ακόμα και μέλη της Επιτροπής εμπειρογνωμόνων δεν επιβεβαιώνουν καμιά σχετική συζήτηση.

Στο μεταξύ, «διευκρινίσεις» για το σχέδιο καταστολής των διαδηλώσεων («εθνικό σχέδιο»), που κυκλοφόρησε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη δόθηκαν χτες στη δημοσιότητα. Πρόκειται για έναν κατάλογο με ερωτοαπαντήσεις, που εξηγεί τις κατασταλτικές μεθόδους που θα ακολουθεί όπως και τις νέες προβλέψεις για τη βιντεοσκόπηση των διαδηλώσεων και τον περιορισμό των δημοσιογράφων, αλλά και την παραχώρηση της δυνατότητας στην αστυνομία να κρίνει τις διαδηλώσεις με βάση «το μέγεθος» ή την «επικινδυνότητα» - «τρωτότητά» της.

Επαναλαμβάνεται, για παράδειγμα, σε μια ένδειξη ότι οι λαϊκές διαμαρτυρίες αντιμετωπίζονται ως εγκληματικές ενέργειες, ότι «για κάθε συνάθροιση η αστυνομία είναι υποχρεωμένη να συντάσσει μελέτη επικινδυνότητας και να αξιολογεί τον βαθμό επικινδυνότητας και τρωτότητας με συγκεκριμένη, ρητή διαδικασία». Βασικά κριτήρια της αξιολόγησης είναι τα αστυνομικά κριτήρια του κινδύνου για τη δημόσια ασφάλεια και της απειλής για σοβαρή διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής. Με τον όρο «τρωτότητα» εννοείται η εκτίμηση για το αν θα παρεισφρήσουν σε συλλαλητήριο άτομα που θα προκαλέσουν επεισόδια, δηλαδή πρόκειται για όρο - λάστιχο που θα διευκολύνει κάθε απόφαση καταστολής, ακόμα και πριν από την εκδήλωση των γνωστών προβοκατόρικων ενεργειών.

Σε άλλη απάντηση υπάρχει ο ισχυρισμός ότι δεν θα υπάρχει φακέλωμα του διοργανωτή της συγκέντρωσης, την ώρα που η καταχώρηση των στοιχείων του «οργανωτή» μιας συνάθροισης σε πλατφόρμα μέσω του taxis απλά επιβεβαιώνει ότι η κυβέρνηση έχει σκοπό να τυλίγει σε μια «κόλλα χαρτί» και να εξοντώνει δικαστικά και οικονομικά «οργανωτές» συναθροίσεων, φορτώνοντάς τους ενέργειες άσχετες με τις διαδηλώσεις, ακόμη και προβοκάτσιες.



Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ