ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 5 Μάρτη 1998
Σελ. /36
ΔΙΕΘΝΗ
Αντίσταση στην πολιτική ιδιωτικοποιήσεων

Κλιμάκιο του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Σπύρο Χαλβατζή, έκανε χτες τρίωρη περιοδεία στο κεντρικό εργοστάσιο του ΟΣΕ στον Πειραιά και συζήτησε με τους εργαζόμενους

Η πραγματική ανάπτυξη και ο εκσυγχρονισμός των ελληνικών σιδηροδρόμων δεν περνά από τις "ράγες" της συρρίκνωσης και της εκχώρησης κερδοφόρων δραστηριοτήτων του ΟΣΕ στους ιδιώτες, που έχει "στρώσει" η ΕΕ. Αντίθετα, η αναπτυξιακή πορεία του ΟΣΕ απαιτεί διαφορετικό δρομολόγιο, σε νέες "ράγες", που μπορούν να χαράξουν και να επιβάλουν με τον αγώνα τους οι εργαζόμενοι.Το μήνυμα αυτό έστειλε ο Σπύρος Χαλβατζής,μέλος του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, κατά τη χτεσινή τρίωρη περιοδεία κλιμακίου του Κόμματος στους χώρους δουλιάς του κεντρικού εργοστασίου του ΟΣΕ στον Πειραιά. Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι εξέφρασαν την αγωνία τους για το αύριο των ελληνικών σιδηροδρόμων και το εργασιακό τους μέλλον, αλλά και τη δυσαρέσκειά τους για τη στάση που τηρεί η πλειοψηφία στη διοίκηση της Ομοσπονδίας των Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ). Στην ομιλία του προς τους εργαζόμενους, ο Σπ. Χαλβατζής τόνισε ότι όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων 40 χρόνων ακολουθούν εσκεμμένα πολιτική υποβάθμισης του ΟΣΕ, υπηρετώντας τα μεγάλα συμφέροντα, που κερδίζουν από την υποβάθμιση του σιδηρόδρομου (αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρίες πετρελαιοειδών, ελαστικών, ανταλλακτικών κλπ.). Επισήμανε ότι η πολιτική ιδιωτικοποιήσεων των ΔΕΚΟ προβλέπεται σε οδηγίες της ΕΕ, τις οποίες αποδέχονται η κυβέρνηση και τα πολιτικά κόμματα, που υποστηρίζουν τη Συνθήκη του Μάαστριχτ, και πρόσθεσε ότι στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται τα κυβερνητικά σχέδια για τη σταδιακή εκχώρηση τομέων του ΟΣΕ, συμπεριλαμβανομένης και της εκμετάλλευσης της υποδομής του από τους ιδιώτες. Αντικρούοντας τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης, ότι τα μέτρα που έθεσε ήδη σε εφαρμογή (συρρίκνωση δικτύου, κατάργηση γραμμών και σιδηροδρομικών σταθμών, μείωση προσωπικού κλπ.) αποσκοπούν στον "εκσυγχρονισμό" του ΟΣΕ, σημείωσε ότι αυτά και άλλα πολλά λέγονται σε μια προσπάθεια αποπροσανατολισμού των εργαζομένων στον ΟΣΕ και γενικότερα του ελληνικού λαού, τονίζοντας παράλληλα ότι κύρια επιδίωξη είναι να πάρει το ιδιωτικό κεφάλαιο τους κερδοφόρους τομείς των ελληνικών σιδηροδρόμων και να αφεθούν στο δημόσιο οι ζημιογόνες λειτουργίες.

Απαντώντας σε ερωτήσεις των εργαζομένων, ο Σπ. Χαλβατζής επανέλαβε την πάγια θέση του ΚΚΕ για τη διατήρηση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα του ΟΣΕ, με ουσιαστική συμμετοχή των εργαζομένων σε όλα τα επίπεδα διοίκησης και οργάνωσης και να αποτελέσει τον κύριο μοχλό πάνω στον οποίο θα στηριχτεί η πολιτική μεταφορών, με γνώμονα πάντα το κοινωνικό όφελος. Οσον αφορά στα μέτρα που πρέπει να παρθούν άμεσα, σημείωσε ότι επιβάλλεται ο εκσυγχρονισμός και η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Δυτική Ελλάδα, μέσω της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου και σε όλα τα επίπεδα (γραμμή, έλξη και εκμετάλλευση), η βελτίωση της παραγωγικότητας με την εισαγωγή και ανάπτυξη σύγχρονης τεχνολογίας και μηχανοργάνωσης σε όλες τις λειτουργίες. Επίσης, πρέπει να σταματήσει επιτέλους η επιβάρυνση του ΟΣΕ από το δανεισμό και οι ανάγκες για επενδύσεις να καλύπτονται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Καταλήγοντας, ο Σπ. Χαλβατζής κάλεσε τους εργαζόμενους σε αντίσταση στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και σε αγωνιστική διεκδίκηση μιας άλλης πολιτικής, ενάντια στις μεγάλες πολυεθνικές, που βρίσκονται πίσω από την προσπάθεια υποβάθμισης και συρρίκνωσης του ΟΣΕ.

Στο διάλογο που επακολούθησε, οι εργαζόμενοι ανάμεσα στα άλλα ανέφεραν ότι τα τελευταία πέντε χρόνια μειώθηκε κατά 500 άτομα το προσωπικό (σήμερα είναι 1.000, από 1.500) και πρόσθεσαν ότι σήμερα στο κεντρικό εργοστάσιο του ΟΣΕ, στον Πειραιά, περισσότεροι είναι οι αλλοδαποί εργάτες που απασχολούν οι εργολάβοι, στους οποίους έχει εκχωρηθεί ο τομέας της καθαριότητας, παρά οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό.

  • Σύσκεψη στο Εργατικό Κέντρο Χαλκίδας πραγματοποιούν σήμερα, στις 6 μ.μ., οι φορείς της περιοχής μετά από κάλεσμα των εργαζομένων του ΟΣΕ Χαλκίδας. Οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για την εφαρμογή εγκυκλίου της Διεύθυνσης Περιφέρειας Αθηνών, η οποία προβλέπει περικοπές βαρδιών, αλλαγές στο πρόγραμμα ωρών εργασίας του προσωπικού και συρρίκνωση δραστηριοτήτων, σε σειρά σταθμών του δικτύου Αθηνών - Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, επιβάλλει την αναστολή της λειτουργίας των γραφείων εμπορευμάτων Πειραιά, Χαλκίδας, Κατερίνης και Βόλου με το επιχείρημα των χαμηλών εισπράξεων. Για τους υπαλλήλους των γραφείων αυτών προβλέπεται η ένταξή τους στο κύκλωμα εργασίας των σταθμών.

Σημειώνεται ότι όλοι οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ, αντιδρώντας στα κυβερνητικά σχέδια, έχουν προγραμματίσει για τις 9 και 10 Μάρτη έξι προειδοποιητικές στάσεις εργασίας και απεργιακές συγκεντρώσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Λάρισα και Πάτρα.

Απορίες...

Οταν ήμουν μικρούλα διάβαζα μετά μανίας αυτό το δερματόδετο βιβλίο με τα υπέροχα χρυσά γράμματα, δώρο της νονάς μου σε κάποια γενέθλια, που έγραφαν "Ο θαυμαστός κόσμος των φυτών και των ζώων". Πω! Πω! πόσες φορές δεν ανέτρεχα για να διαβάσω ακόμα μερικές λεπτομέρειες για κορυδαλλούς και τσαλαπετεινούς, αλλά και λιοντάρια και τροπικά φυτά. Ποτέ όμως δεν είχα φανταστεί ότι η ανάγνωση αυτή θα αποδεικνυόταν εξαιρετικά χρήσιμη, ώστε να μπορέσω να διαφωτίσω ή ώστε να προσδιορίσω όλες αυτές τις απορίες που βδομάδες τώρα έχουν ξεφυτρώσει σαν τα μανιτάρια στη χλόη της κεφαλής μου.

Να σας πω πότε το έπαθα... Ηταν ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου και το σκηνικό ασορτί που θα έλεγαν, Φλωρεντία. Μία πόλη πολύ γοητευτική και αισθαντική όπως με διαβεβαιώνει ο φίλος μου ο Μάριο, Φλωρεντίνος που ζει όμως στου Γκύζη, ο οποίος σπεύδει να συμπληρώσει ότι οι κάτοικοί της είναι εξίσου αισθησιακοί και αξιόλογοι, βέβαια εγώ αυτό δεν το καταλαβαίνω και όταν τον ρωτώ "τι εννοείς" δε μου απαντά. Σιωπά. Λοιπόν τι έλεγα... Α! ναι! για τη Φλωρεντία... Εκεί λοιπόν έγινε το ιδρυτικό Συνέδριο της ιταλικής Κεντροαριστεράς, που το ονομάσανε "Κόζα 2". Τώρα όρκο δεν παίρνω τι σημαίνει το Κόζα γιατί εγώ ήξερα ότι σημαίνει "πράξη", αλλά ο Μάριο μου λέει ότι σημαίνει και "πράγμα" και μπερδεύτηκα ακόμα περισσότερο... Εν πάση περιπτώσει... τι έλεγα... Χμ! Που λέτε ιδρύθηκε αυτό το κόμμα τέλος πάντων που ο ηγέτης του, ο Μάσιμο Ντ' Αλέμα, θέλησε να του προσδώσει μάλλον οικολογική διάσταση και έβαλε μια βελανιδιά, ένα ρόδο και αστέρια, αυτά της ΕΕ ντε! Και σλουρπ! το σφυροδρέπανο χάθηκε. Λοιπόν, τι έχουμε, σκέφτομαι... "πάει η ελιά γιατί δεν είναι σικ, φεύγει διά παντός και το σφυροδρέπανο και έχουμε ένα λαχανόκηπο". Ουπς! συγνώμη έχουμε νέο κόμμα της Αριστεράς που για τον Ντ'Αλέμα, όπως το εξήγησε, σημαίνει όχι όπως εγώ ήξερα πάντα αγώνα και όνειρα και πάλη, αλλά... διαχείριση. Ναι! Μα δε με πιστεύετε; ακούστε τι είπε: "Η παλιά Αριστερά μπορεί να οργάνωνε διαδηλώσεις και να μοίραζε προκηρύξεις, αλλά έχανε τις εκλογές. Σήμερα όμως έχει σοβαρά καθήκοντα από το να συγκινεί: να κυβερνά". Και εγώ σκέφτομαι: "πειράζει που δεν κατάλαβα", γιατί μα την Παναγία δεν κατάλαβα... Μετά έρχεται αυτός ο κύριος πως τον λένε μωρέ, όλο τον ξεχνάω Α! Τον Οκέτο, αυτόν ντε που ξεκίνησε τη μετάλλαξη του Κομμουνιστικού Κόμματος της Ιταλίας σε Σοσιαλ... δεν ξέρω, ο οποίος είπε: "Εχουμε ακόμη καιρό να αποφύγουμε μια ψευτοαφετηρία της συντακτικής φάσης. Δεν είναι ακόμη σαφή ούτε η μνήμη ούτε το σχέδιο. Ας το σκεφθούμε καλά. Ας κάνουμε πιο ρευστή την οργανωτική φάση, για να επιτύχουμε μια αληθινή συντακτική φάση". Αλήθεια, ακόμα το στόμα μου δεν έχει κλείσει, γιατί δεν καταλαβαίνω βρε παιδάκι μου τι θέλει να πει... το ποιητή...

Μετά ήρθε η Ρεμίτι, η τραγουδίστρια, που έκλεισε το Συνέδριο, μια Αλγερινή που πολύ τη συμπαθώ, αλλά τα έχασα γιατί τραγούδαγε "Θα είμαι η μαμά σας, γιατί όλοι εδώ είστε χωρίς τη μαμά σας" και εγώ πάλι δεν κατάλαβα. Και μετά διαβάζω τον Εουτζένιο Σκάλφαρι που λέει ότι αυτό το συνέδριο "ήταν ένα αδέξιο πάντρεμα ανάμεσα σε ένα άλογο και μερικούς κορυδαλλούς, με μαδημένα φτερά και αδύναμη φωνή". Α! Δεν καταλαβαίνω βρε παιδάκι μου... τι γίνεται τώρα... Ουφ! θα σκάσω, δεν μπορώ άλλο όλο απορίες που δε βλέπω όμως να λύνονται.

Χριστίνα ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Την αγωνία τους

Την αγωνία τους για το αύριο του ΟΣΕ και το εργασιακό τους μέλλον εξέφρασαν χτες οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του Οργανισμού στον Πειραιά, κατά την περιοδεία κλιμακίου του ΚΚΕ

Σε αντίσταση ενάντια στην πολιτική συρρίκνωσης του ΟΣΕ, κάλεσε τους εργαζόμενους ο Σπύρος Χαλβατζής, επικεφαλής του κλιμακίου του Κόμματος στη χτεσινή περιοδεία



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ