Πριν ένα χρόνο προσλήφθηκαν, μετά από ακρόαση, στη Χορωδία της Λυρικής. Τώρα, για ν' ανανεωθεί η σύμβασή τους, απαιτείται νέα ακρόαση! Το νέο «φιρμάνι» της διοίκησης της ΕΛΣ προς εργαζόμενους χορωδούς, προστίθεται στην επιχειρούμενη συρρίκνωση του καλλιτεχνικού προσωπικού, εφαρμόζοντας τις πρόσφατες εξαγγελίες του προέδρου του ΔΣ, Οδ. Κυριακόπουλου.
Οπως καταγγέλλει το σωματείο Χορωδών ΕΛΣ, η διεύθυνση της ΕΛΣ, με επιστολές στους χορωδούς που προσλήφθηκαν την προηγούμενη καλλιτεχνική περίοδο, τούς ζητά «να περάσουν ξανά τη διαδικασία ακρόασης, από την οποία θα εξαρτηθεί η ανανέωση της σύμβασής τους. Αυτό δεν έχει ξανασυμβεί, ούτε προβλέπεται θεσμικά και αποτελεί σαφή πρόθεση της διοίκησης να διασπάσει τους καλλιτέχνες, ζητώντας ακρόαση μόνο από τους νεότερους... Φαίνεται πως η αγωνιστικότητα, η διεκδικητικότητα της χορωδίας και οι επιτυχίες των σωματείων, όπως η τελευταία συλλογική σύμβαση, έχει ενοχλήσει ιδιαίτερα. Η διοίκηση θέλει να ξεμπερδεύει με τα εργασιακά δικαιώματα, που αποτελούν εμπόδιο στα σχέδια της κυβέρνησης και στις επιταγές της ΕΕ. Προωθεί εργασιακές αναδιαρθρώσεις και πλήρη ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας, με χρονικό ορίζοντα την παράδοση της ΕΛΣ στο ιδιωτικό κεφάλαιο». Τονίζει επίσης ότι «η άρνηση της κυβέρνησης να δημοσιοποιήσει τη σύμβαση που υπέγραψαν τέσσερις υπουργοί της με το ίδρυμα "Σταύρος Νιάρχος", παρά τις επίμονες ερωτήσεις βουλευτών στην Βουλή, προϊδεάζει αρνητικά για το μέλλον του λυρικού θεάτρου και το σύνολο του πολιτισμού...Δηλώνουμε την εναντίωσή μας στα σχέδια ιδιωτικοποίησης της ΕΛΣ. Δε θα επιτρέψουμε να γίνουν οι ακροάσεις τρομοκρατίας, με το μανδύα της δήθεν καλλιτεχνικής εξέλιξης. Θα υπερασπιστούμε το δικαίωμα για πλήρη και σταθερή εργασία όλων των συναδέλφων».
Το Εθνικό Θέατρο, σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου, παρουσίασε τις παρακάτω καλοκαιρινές παραστάσεις του.
Σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών, θα φιλοξενήσει (5/6), στο «Κοτοπούλη- Ρεξ», το βερολινέζικο «Deutches Theater», με το έργο του Χάινερ Μίλερ «Μηχανή Αμλετ» σε σκηνοθεσία του Ντιμίτερ Γκότσεφ. Το έργο εκκινεί από το μακρόχρονο διάλογο του Μίλερ με το έργο του Σαίξπηρ. Συμπεριλαμβάνει χαρακτήρες και σκηνές - κλειδιά από το σαιξπηρικό έργο, αλλά χωρίς να αντιγράφει τη δράση και τους διαλόγους.
Οπως αναφέρει η αρχιτέκτων - μουσειολόγος Νάσια Χουρμουζιάδη, επιμελήτρια του μουσειολογικού μέρους, το Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης «πειραματίζεται πάνω στους τρόπους με τους οποίους θα οδηγήσει τους επισκέπτες στη μαγεία του ελληνικού σινεμά, ξεκινώντας από τις πρώτες αμήχανες προσπάθειες των αρχών του 20ού αιώνα και φτάνοντας μέχρι τις ταινίες που παίζονται σήμερα στις αίθουσες. Καλεί τον επισκέπτη να περιηγηθεί όχι σε μια συλλογή αντικειμένων σχετικών με το σινεμά, αλλά μια "συλλογή στιγμών θέασης". Χαμηλώνει τα φώτα και ξετυλίγεται μπροστά στον επισκέπτη, σαν φιλμ μιας ταινίας, που συγκροτείται από μικρές στάσεις - σεκάνς της ιστορίας του ελληνικού σινεμά».
Κατά τον διευθυντή του Μουσείου, Βασίλη Κεχαγιά, πρόκειται για «μια μικρή γέννηση, ένα "μικρό" έργο μπροστά στο μεγαλείο των εικόνων, φτιαγμένο από λίγους ανθρώπους, που το μόνο που προσπάθησαν να αντιγράψουν από τον τρόπο εμπνευσμένων σκηνοθετών και όλων των ανθρώπων του κινηματογράφου μας είναι το βλασταίνον στο εγχώριο έδαφος μεράκι. Αυτό που κάλυψε ζιζανιογόνες ανοργανωσιές, κλάδεψε ανεπιθύμητα γραφειοκρατικά αγκάθια και πέταξε τους πρώτους του καρπούς, με την ελπίδα η συγκομιδή του μέλλοντος να γίνει ακόμα πλουσιότερη».
Eurokinissi |
Η προσφορά του Ευγένιου Σπαθάρη στην πολιτιστική ταυτότητα του τόπου μας είναι τεράστια. Γνήσια «φωνή» της λαϊκής μας παράδοσης, διακρίθηκε για το ανήσυχο και δυναμικό πνεύμα του. Μεγάλη του αγάπη το θέατρο σκιών και ο λαϊκός του ήρωας Καραγκιόζης, που εξέλιξε και ανανέωσε τεχνικά, μορφικά και θεματικά.
Αύριο (8μμ, είσοδος ελεύθερη), στο «Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας», θα απονεμηθούν τα βραβεία του Διαγωνισμού Συγγραφής Ελληνικού Εργου από νέους έως 35 ετών που διοργάνωσαν το Εθνικό Θέατρο και η Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς την περίοδο 2007-2008. Στο διαγωνισμό υποβλήθηκαν 142 νέα ελληνικά θεατρικά έργα και απονεμήθηκαν: Α' Βραβείο: στο έργο «SabineX» του Μανώλη Τσίπου. Επαινος: στο έργο «Πέφτοντας από τις σκάλες» του Χαράλαμπου Γιάννου.
Η «Sabine X» ανεβάστηκε από το ΕΘ, στο «Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας», σε σκηνοθεσία Ανέστη Αζά. Με μορφή θεατρικού αναλογίου θα παρουσιαστεί (9,10/5, «Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας») το «Πέφτοντας από τις σκάλες», σε σκηνοθεσία Σύλβιας Λιούλιου. Μια μητέρα και δύο παιδιά, πολύ παιδιά για την ηλικία τους, ζούνε αποκλεισμένοι από τον κόσμο και το χρόνο. Στο κατώφλι τους εμφανίζεται ένας άντρας χωρίς μνήμη. Ο συγγραφέας χαρακτηρίζει το έργο «μαύρη οικογενειακή κωμωδία, ένα παραμύθι για την οικογένεια. Ομως, υπάρχουν παραμύθια όμορφα σαν όνειρο και άλλα τρομακτικά σαν εφιάλτης». Διαβάζουν: Δημήτρης Μοθωναίος, Στεφανία Γουλιώτη, Ρούλα Πατεράκη, Λαέρτης Βασιλείου, Δημήτρης Λιγνάδης.