Την ίδια ώρα που εσείς, κυρία μου, υποδεχόσαστε στο Δημαρχείο τον Αλκιβιάδη της μαζικής κουλτούρας, δείχνοντας τα κάτασπρα δόντια σας, δεκάδες χορευτές και χορευτικά σύνολα αγωνίζονταν να μη σπάσουν τα πόδια τους στις άθλιες σκηνές που τους στρίμωξε η άθλια αντικαλλιτεχνική πολιτική σας. Χιλιάδες παιδιά σπούδαζαν τέχνη σε αφιλόξενα κτίρια. Χιλιάδες ζωγράφοι, ποιητές, μουσικοί πάλευαν να αναδείξουν την αντικειμενική αλήθεια με προσιτές για τον άνθρωπο καλλιτεχνικές εικόνες. Να παράξουν πραγματικό πολιτισμό. Δε σας είδα εκεί, κυρία μου, να μας δείχνετε τα κάτασπρα δόντια σας.
Υποθέτω πως γνωρίζετε ότι ο πολιτισμός είναι το επίπεδο εξέλιξης της ανθρώπινης κοινωνίας. Το σύνολο των δημιουργικών δυνάμεων του ανθρώπου στο δεδομένο ιστορικό στάδιο. Υποθέτω, επίσης, πως γνωρίζετε ότι η έννοια πολιτισμός χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει ιστορικές περιόδους. Αλλά και τομείς δράσης της ζωής. Οπως π.χ. νομικός πολιτισμός, πολιτισμός εργασίας, καλλιτεχνικός πολιτισμός.
Κυρία μου, η πολύχρωμη φούσκα που φουσκώνετε θα σκάσει στα χέρια σας. Θα ακουστεί ένα μπαμ και ύστερα... τίποτα! Κανείς δε θα ασχοληθεί με τη θητεία σας. Γιατί δε θα έχετε αφήσει τίποτα πίσω σας. Αφού αναζητάτε το σελοφάν, το περιτύλιγμα και όχι το περιεχόμενο. Ο πολιτισμός σας θα έχει την έκρηξη και το φως μιας ασθενικής πυγολαμπίδας. Το πρώτο αεράκι που θα κατέβει από την Πάρνηθα θα τον πετάξει στη θάλασσα μαζί με τα λήμματα των υπονόμων.
Προσωπικά, βέβαια, μου είναι αδιάφορο πώς και με τι εκστασιάζεστε. Δική σας είναι η ζωή σας και μπορείτε να την ξοδεύετε όπου και όπως εσείς επιθυμείτε. Στα ζητήματα, όμως, που χειρίζεστε στο όνομά μου, και τα χειρίζεστε με αυτό τον άθλιο τρόπο, θα συναντήσετε την οργή μου. Κανένας δε σας έδωσε την άδεια, γιατί κανέναν δε ρωτήσατε, να διεκδικήσετε τη διοργάνωση φεστιβάλ πιθήκων στην Αθήνα. Κανένας δε σας επέτρεψε, γιατί από κανέναν δε ζητήσατε άδεια, να κάνετε ρωμαϊκές υποδοχές σε καλλιτέχνες χωρίς ιστορικό αντίκρισμα.
Κυρία μου, δε σας θεωρώ σαν τη μοναδική υπεύθυνη. Αν απευθύνομαι σε σας είναι γιατί εσείς εκφράζετε, με τον πιο καθαρό και κυνικό τρόπο, τον καλλιτεχνικό πολιτισμό που πρέπει, πάση θυσία, να αποφύγουμε. Τον καλλιτεχνικό πολιτισμό των σούπερ μάρκετ της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Γιατί εσείς, κυρία μου, είστε από τους ηγέτες της νέας πολιτιστικής αντίληψης της γνωστής παγκοσμιοποίησης, που κυβερνάει και ετούτη τη χώρα. Γιατί δεν είστε απλώς μια Δήμαρχος, αλλά ένα κορυφαίο στέλεχος μιας πολιτικής που παράγει συνειδητά υποκουλτούρα.
Οι γυναίκες χρειάζεται να αντιδράσουν στη μοιρολατρία και να αγωνιστούν, γιατί έχουν κι αυτές ευθύνη απέναντι στον εαυτό τους, στα παιδιά τους και στο κοινωνικό σύνολο |
Για τις γυναίκες με επάγγελμα και οικονομική αυτονομία - επισήμανε η ομιλήτρια - οι χωρισμοί είναι πιο εύκολοι. Αυτές δε δέχονται τη βία και την απόρριψη - φεύγουν! «Ηρθανε σ' εμάς, είπε, και κάποιες που είχαν συντρόφους εξαρτημένους - αφορμή ένα νομικό θέμα, πιθανό διαζύγιο, επιμέλεια παιδιών. Δήλωναν ότι οι άνδρες τούς πρότειναν "ουσίες", ότι δεν έπαιρναν ή κάποτε πήραν. Μητέρες εξαρτημένων παιδιών μάς ζήτησαν δικηγόρο για τα παιδιά. Οι πατέρες σε οικογένειες κόλασης χρέωναν εκείνες για το κακό κι εκείνες τους πατέρες. Το "Συμβουλευτικό" είναι μια προσπάθεια αλληλεγγύης από γυναίκες για τις γυναίκες. Κάνουμε ό,τι μπορούμε, αλλά πολλά μένουν - είκοσι χρόνια μετά την αλλαγή του Οικογενειακού Δικαίου - που πρέπει ν' αλλάξουν στις νοοτροπίες - και χρειάζεται χρόνος και προσπάθειες από γυναίκες και άντρες για ν' αλλάξουν», κατέληξε.
Ασφαλώς, το γυναικείο κίνημα δεν μπορεί να λύσει τα ατομικά προβλήματα κάθε γυναίκας. Ομως, ψάχνει και βρίσκει τις αιτίες, τις καταγράφει, συνειδητοποιεί και ενημερώνει τις γυναίκες με ποιο τρόπο θα αγωνιστούν και ατομικά και συλλογικά, πώς θα ενεργοποιηθούν και δε θα δέχονται παθητικά τη «μοίρα» τους. Οπως λέχθηκε και σε πρόσφατη εκδήλωση της Ομοσπονδίας Γυναικών Ελλάδας, το γυναικείο κίνημα είναι αναντικατάστατο και θα εξακολουθήσει να είναι, γιατί μπορεί πιο αποτελεσματικά να βοηθήσει στη συνειδητοποίηση του γυναικείου πληθυσμού. Ενάντια στην κυρίαρχη πολιτική, που διαμορφώνει τις προσωπικές σχέσεις, ενάντια στην εικόνα της γυναίκας, που «περνάει» από τα περισσότερα «μέσα μαζικού επηρεασμού»: Οι κρατούντες θέλουν να κρατάνε τις γυναίκες «κοιμισμένες», να τις υποβιβάζουν σε πολίτες β` κατηγορίας, τις θέλουν απολιτικές και συντηρητικές, ώστε να περνάνε πιο εύκολα τις ιδεολογίες τους. Και κάτι ακόμα: Να τις χρησιμοποιούν σαν ευέλικτο και φτηνό εργατικό δυναμικό, όποτε και όπως θελήσουν... Ομως οι γυναίκες, για να ζήσουν σαν άνθρωποι, πρέπει να αγωνιστούν για να βγουν από το περιθώριο της κοινωνικής ζωής, όπου τις στριμώχνουν με όλους τους τρόπους - ακόμα και με τα «ηρεμιστικά», ακόμα και με την τηλεόραση, το «ναρκωτικό με την πρίζα»!
Χρειάζεται να αντιδράσουν στη μοιρολατρία, γιατί έχουν κι αυτές ευθύνη απέναντι στον εαυτό τους, στα παιδιά τους και στο κοινωνικό σύνολο... Ευθύνη απέναντι στο μέλλον! Γι' αυτό είναι αναγκαίο να βγουν από τα στενά όρια του σπιτιού τους, όπου έχουν την αυταπάτη ότι είναι ...«προστατευμένες».
Η Κεντρική Εκλογική Επιτροπή Ναυπακτίας - Αιτωλοακαρνανίας του ΚΚΕ καλεί στα εγκαίνια του εκλογικού κέντρου που θα γίνουν στη Ναύπακτο, στο Στενοπάζαρο, αύριο Δευτέρα, στις 8 μ.μ.
Η Ελληνική Επιτροπή για τη Διεθνή Υφεση και Ειρήνη (ΕΕΔΥΕ), 41 χρόνια μετά από τη δολοφονία του αγωνιστή και μάρτυρα της ειρήνης Γρηγόρη Λαμπράκη, τιμώντας τη μνήμη του πραγματοποιεί μνημόσυνο στον τάφο του, στο Α' Νεκροταφείο, στις 24 Μάη, ημέρα Δευτέρα και ώρα 7 μ.μ.
Η ΕΕΔΥΕ καλεί τους αγωνιστές της ειρήνης με την παρουσία τους να τιμήσουν τη μνήμη του αγωνιστή και μάρτυρα της ειρήνης.
Σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας και καταδίκης των εγκλημάτων του αμερικανοΝΑΤΟικού ιμπεριαλισμού και των μηχανισμών του, στις 7 μ.μ., αύριο Δευτέρα έξω από τη Νομαρχία Ιωαννίνων, καλούν το λαό των Ιωαννίνων και τη νεολαία της περιοχής η ΝΕ Ιωαννίνων του ΚΚΕ και τα ΝΣ της Οργάνωσης Ιωαννίνων και της Οργάνωσης Σπουδάζουσας της ΚΝΕ. Αφορμή για τη συγκέντρωση αποτελεί η εκδήλωση παρουσίασης σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης του γνωστού αντικομμουνιστικού βιβλίου «ΕΛΕΝΗ» του γνωστού Ν. Γκατζογιάννη που εκδόθηκε για να αθωώσει τα εγκλήματα των Αγγλοαμερικανών με την επέμβασή τους μετά την απελευθέρωση του 1944 στη χώρα μας. Και, βεβαίως, να συκοφαντήσουν τον ηρωικό αγώνα του ΕΑΜ - ΕΛΑΣ και του ΔΣΕ τη δεκαετία 1941 - 1949.