ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 7 Φλεβάρη 2001
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΠΑΤΩΝ
Ομολογούν ότι είναι πανάκριβο

Ανακοίνωση της εταιρίας «Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών» παραδέχεται γενικά διπλασιασμό των τελών, χωρίς όμως να μπαίνει σε λεπτομέρειες

Πανάκριβα θα είναι τα τέλη χρήσης που θα κληθούν να πληρώνουν οι επιβάτες του νέου αεροδρομίου Σπάτων, σύμφωνα με την ίδια την ομολογία της εταιρίας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» (ΔΑΑ), το 45% των μετοχών της οποίας θα ανήκει για 30 ολόκληρα χρόνια στη γερμανική εταιρία «Χόχτιφ».

Με ανακοίνωσή του ο ΔΔΑ επιχειρεί να αντιστρέψει την εικόνα και κάνει λόγο για αύξηση μόνο κατά 100% των τελών. Και μάλιστα αυτό το κάνει με μια σκοπίμως γενική διατύπωση, χωρίς να νιώθει την ανάγκη να μπει σε λεπτομέρειες. Αναφέρει συγκεκριμένα: «Για να γίνει οποιαδήποτε δίκαιη σύγκριση πρέπει να ληφθούν υπόψη όλα τα στοιχεία, συμπεριλαμβανομένου και του φόρου ανάπτυξης αεροδρομίου (Σπατόσημο). Σ' αυτή την περίπτωση, τα τέλη στο νέο αεροδρόμιο είναι περίπου 100% υψηλότερα από το Ελληνικό (και όχι 800%)». Δεν απάντα όμως: Ισχύει ή δεν ισχύει ότι τα τέλη προσγείωσης και στάθμευσης αυξάνονται κατά 800%;

Μάλιστα ο ΔΑΑ αναφέρει ότι είχε δικαίωμα, με βάση τη σύμβαση που υπέγραψε με την κυβέρνηση, να αυξήσει ακόμα περισσότερο τα τέλη, αλλά δεν το έκανε επειδή κατόρθωσε να έχει πρόσθετη αύξηση των εσόδων από την υπόλοιπη εμπορική ανάπτυξη και εκμετάλλευση του αεροδρομίου (ενοικίαση καταστημάτων, αξιοποίηση ακινήτων κλπ.). Για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα η ΔΑΑ κάνει σύγκριση των τελών με άλλα αεροδρόμια, υποστηρίζοντας ότι τα τέλη που θα πληρώνονται στα Σπάτα είναι αντίστοιχα με αυτά των αεροδρομίων της Βιέννης, του Μάντσεστερ και του Αμστερνταμ και χαμηλότερα από αυτά του αεροδρομίου του... Χίθροου του Λονδίνου.

Την ίδια ώρα η κυβέρνηση φαίνεται να εκλιπαρεί τους Γερμανούς της «Λουφτχάνσα» να πραγματοποιήσουν κανονική πτήση το Σαββατοκύριακο στο αεροδρόμιο Σπάτων, ώστε να εξασφαλιστεί η «έξωθεν καλή μαρτυρία», για να τεθεί σε λειτουργία το αεροδρόμιο μέσα στο Μάρτη, παρά τις εκκρεμότητες που ενδεχομένως να υπάρχουν ακόμα.

Στο μεταξύ συνεχίζονται οι δοκιμαστικές πτήσεις και οι δοκιμές στα διάφορα συστήματα του αεροδρομίου, με εθελοντές που παριστάνουν τους επιβάτες. Χτες έγινε η τελευταία δοκιμή ετοιμότητας, με 240 εθελοντές στους χώρους του νέου αεροδρομίου, ενώ προσγειώθηκε και αεροπλάνο της «Ολυμπιακής Αεροπλοΐας», προκειμένου να ελεγχθεί η λειτουργία των αεροβοηθημάτων. Επίσης εφαρμόστηκε και σενάριο που προέβλεπε προσγείωση αεροπλάνου σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης, λόγω τεχνικής βλάβης, με την επίστρωση του ειδικού αφρού στο διάδρομο προσγείωσης.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Νέος κύκλος εξετάσεων στη ΔΟΕ
  • Κλιμάκιο στελεχών της οργάνωσης-αφεντικού των Αγώνων βρίσκεται στην Αθήνα
  • Για «καθυστέρηση της δημοπράτησης του Ολυμπιακού Χωριού»  κάνει λόγο ανακοίνωση της «Αθήνα 2004» 

Διευκρινίσεις στα στελέχη της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής για την αλλαγή χωροθετήσεων πολλών Ολυμπιακών εγκαταστάσεων δίνουν αυτές τις μέρες στελέχη της «Αθήνα 2004». Από χτες βρίσκεται στην Αθήνα κλιμάκιο στελεχών της ΔΟΕ, το οποίο ενημερώνεται για τις Ολυμπιακές εγκαταστάσεις, ενώ χτες εξηγήσεις έδωσαν οι εντεταλμένοι σύμβουλοι της «Αθήνα 2004», Σπ. Καπράλος και Μ. Σίμιτσεκ, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Εκτελεστικής Επιτροπής της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, στο Ντακάρ της Σενεγάλης.

Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η «Αθήνα 2004», «τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΔΟΕ ζήτησαν διευκρινίσεις για τις πρόσφατες αλλαγές χωροθετήσεων των αθλητικών εγκαταστάσεων του Φαλήρου (Ιππόδρομος) στο Φλοίσβο και το Ελληνικό, για την επέκταση του μετρό έως το ΟΑΚΑ και για την καθυστέρηση (σ.σ. τη λέξη χρησιμοποιεί το Δελτίο Τύπου της "Αθήνα 2004") της δημοπράτησης του Ολυμπιακού Χωριού». Στη χτεσινή ενημέρωση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΔΟΕ συζητήθηκαν ακόμα: Η οριστικοποίηση της συμφωνίας για τη ραδιοτηλεοπτική μετάδοση των Αγώνων με την εταιρία του Μ. Ρομέρο, το Χορηγικό Πρόγραμμα ενόψει του ανοίγματος των προσφορών στις κατηγορίες «Τράπεζες», «Ασφάλειες», «Ζυθοποιία» και το πρόγραμμα του εθελοντισμού.

Τα στελέχη της ΔΟΕ που βρίσκονται στην Αθήνα, χτες, ενημερώθηκαν για τις εγκαταστάσεις του Ιππικού Κέντρου στο Μαρκόπουλο, τα έργα στο Φάληρο και το ΟΑΚΑ αλλά και για τα συγκοινωνιακά έργα, ενώ σχετική ενημέρωση θα γίνει και για τον τομέα της Τεχνολογίας. Σήμερα θα ενημερωθούν για το κωπηλατοδρόμιο του Σχινιά, το Ελληνικό και το Ολυμπιακό Χωριό. Ο έλεγχος των αφεντικών των Ολυμπιακών Αγώνων θα ολοκληρωθεί στις 17 του Φλεβάρη με την επίσκεψη των στελεχών της Συντονιστικής Επιτροπής της ΔΟΕ.

ΟΤΕ
Εκποιήσεις και «συνεργασίες» με ιδιώτες

Μπορεί η διοίκηση του ΟΤΕ να μην προχώρησε χτες σε απόφαση για μισθολογικά ζητήματα των εργαζομένων ερήμην τους και έξω από τη διαδικασία των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, αλλά απ' ό,τι φαίνεται δεν εγκαταλείπει τα σχέδιά της. Το θέμα είχε προγραμματιστεί για τη χτεσινή συνεδρίαση του ΔΣ, αλλά δε συζητήθηκε.

Συγκεκριμένα, η διοίκηση δε συζήτησε για μισθολογικές περικοπές και χορηγήσεις πριμ σε «ημετέρους». Προηγήθηκαν οι αντιδράσεις των εργαζομένων, που τόνιζαν ότι τέτοια ζητήματα εξετάζονται μόνο μέσω των διαπραγματεύσεων για τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας.

Πάντως, το ΔΣ αποφάσισε τη διάθεση χώρων του Οργανισμού στους ανταγωνιστές του. Αυτό σημαίνει π.χ. ότι θα παρέχει ακόμα και τις ταράτσες του στους ιδιώτες που θα παρέχουν υπηρεσίες ασύρματης σταθερής τηλεφωνίας, προκειμένου να στήσουν τις κεραίες τους.

Επίσης, αποφάσισε να υλοποιήσει τα όσα προβλέπονται από τη νομοθεσία Ελλάδας και Ευρωπαϊκής Ενωσης περί «απελευθέρωσης των τοπικού βρόγχου». Δηλαδή, θα ενοικιάζει το δίκτυό του, έναντι κόστους, σε κάθε επιχείρηση που θα αδειοδοτηθεί να παρέχει τηλεφωνικές υπηρεσίες.

Παράλληλα και σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΤΕ, στοχεύει «να συνεργαστεί με τρίτους σε ορισμένες δραστηριότητες, για τις οποίες είτε έχει περιορισμένες δυνάμεις για μεγάλη ανάπτυξη, είτε απαιτείται πρόσθετη γνώση». Αυτό το γενικόλογο ευχολόγιο σημαίνει εισαγωγή ιδιώτη σε θυγατρικές του ΟΤΕ ή σε διευθύνσεις που θα κάνει θυγατρικές.

Σε αυτό το πλαίσιο μεθοδεύεται η «θυγατροποίηση» της διεύθυνσης του «Χρυσού Οδηγού» (διαθέτει οργανωμένη εκτυπωτική μονάδα με μεγάλες δυνατότητες) και η είσοδος ιδιώτη στο κεφάλαιό της, ως «συνεταίρου». Προωθείται η «συγχώνευση με τρίτους» της «ΟΤΕ Ασφάλιση» και η πώληση της «ΟΤΕ Leasing». Μεθοδεύεται η εκποίηση της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού μέσω της υπό σύσταση θυγατρικής «ΟΤΕ Ακινήτων».

Αλλωστε, η σημερινή Διεύθυνση Διαχείρισης Ακίνητης Περιουσίας του ΟΤΕ ήδη συνεργάζεται με την εταιρία συμβούλων «DORNIER SYSTEM CONSULT» για την εκποίηση τριών οικοπέδων του Οργανισμού σε Παλλήνη, Σπάτα και Λούτσα.

Επίσημοι «κοριοί» στον ΟΤΕ!

Επικίνδυνες καταστάσεις φαίνεται να βιώνουν εργαζόμενες στο Μέγαρο Πατησίων του ΟΤΕ και ειδικότερα οι τηλεφωνήτριες, που εξυπηρετούν τα γνωστά νούμερα πληροφοριών 131, 134 και 151, οι οποίες σημειωτέον είναι σε ποσοστό περίπου 80% έκτακτες.

Κατά πληροφορίες, με το νέο τηλεφωνικό κέντρο της «Siemens» που εγκαταστάθηκε για την παροχή πληροφοριών ή αγορές προϊόντων του ΟΤΕ, δόθηκε η τεχνική δυνατότητα στον εκάστοτε προϊστάμενο να «εισέρχεται» αθόρυβα στη γραμμή και να κρυφακούει τη συνδιάλεξη.

Η αστεία δικαιολογία είναι πως χρειάζεται ο έλεγχος στους υπαλλήλους για να διασφαλιστεί η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Δηλαδή, ο «κοριός» βαπτίζεται έλεγχος, και η προσβολή της προσωπικότητας της εργαζόμενης ως αναγκαία για την ποιότητα των υπηρεσιών!

Μια σειρά επιχειρήματα, όπως οι υπηρεσίες που παρέχει η κάθε τηλεφωνήτρια, ελέγχονται από το αν οι πελάτες εκφράζουν παράπονα, ή ότι η ποιότητα εξασφαλίζεται με συνεχή επιμόρφωση των εργαζομένων (που δε γίνονται), αλλά και από μόνιμο και έμπειρο προσωπικό, που θα γνωρίζει να αντιμετωπίζει άμεσα την όποια κατάσταση και όχι με εργαζόμενες τρίμηνης και οχτάμηνης, τρίωρης και εξάωρης απασχόλησης, που έρχονται και φεύγουν, είναι προφανώς περιττά. Γιατί ο στόχος αυτών που εμπνεύστηκαν αυτό το απαράδεκτο μέτρο είναι άλλος. Είναι η καλλιέργεια κλίματος τρομοκρατίας και συνεχούς ανασφάλειας στους εργαζόμενους. Για να είναι πειθήνιοι εκτελεστές εντολών και να μην τολμούν να αντιδρούν σε οτιδήποτε πλήττει τα εργασιακά τους συμφέροντα.

Πρόκειται για ένα εντελώς απαράδεκτο μέτρο, που δεν πρέπει να περάσει με κανέναν τρόπο. Γιατί διαφορετικά, θα ανοίξει η όρεξη της ηγεσίας του ΟΤΕ να γενικεύσει την παρακολούθηση με διάφορους τρόπους.

Ασφαλώς το επεισόδιο αυτό δεν είναι μεμονωμένο. Για παράδειγμα, πρόσφατη είναι η περίπτωση της εφημερίδας «ΕΘΝΟΣ» όπου οι ιδιοκτήτες επιχείρησαν να εγκαταστήσουν κάμερες στους χώρους εργασίας, αλλά έκαναν πίσω κάτω από τις έντονες αντιδράσεις των εργαζομένων. Το παράδειγμα αυτό αποδεικνύει ότι η αντίδραση προφανώς και φέρνει αποτελέσματα. Οι εργαζόμενοι στον ΟΤΕ δεν πρέπει να το επιτρέψουν. Διαφορετικά θα βρεθούν αντιμέτωποι με ποιο δυσάρεστες καταστάσεις. Προφανώς, το ίδιο ισχύει και για τις ξεπουλημένες ηγεσίες των συνδικάτων του χώρου...


Θ. Μ.

Από Μάρτη τα νέα τέλη

Μέσα Μάρτη φαίνεται ότι θα εφαρμοστούν τα νέα τιμολόγια του ΟΤΕ, μετά από σχετική απόφαση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Εκεί προσέφυγε το υπουργείο Μεταφορών - Επικοινωνιών, λόγω της διαμάχης ανάμεσα στον ΟΤΕ και την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών - Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) σχετικά με την έναρξη εφαρμογής των νέων τιμών.

Σύμφωνα με το Νομικό Συμβούλιο, η ΕΕΤΤ θα πρέπει να εκδώσει άμεσα κανονιστική πράξη στην οποία θα αναφέρεται η έναρξη εφαρμογής των νέων τιμολογίων. Θυμίζουμε ότι η ΕΕΤΤ υποστήριζε πως οι νέες τιμές θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ δύο μήνες μετά τη δημοσίευση της απόφασης δηλαδή στις 15 Μάρτη. Ο δε ΟΤΕ επέμενε να τα εφαρμόσει από τις 5 Φλεβάρη.

Θυμίζουμε ακόμα ότι με την απόφαση του ΟΤΕ, η τιμή της αστικής μονάδας αυξάνεται από τις 9 δρχ./ λεπτό στις 10,5 και το πάγιο από τις 2.400 δρχ./μήνα στις 2.800.

Συνέλευση οδηγών ταξί

Γενική συνέλευση συγκαλούν την ερχόμενη Κυριακή τα μέλη του Σωματείου Οδηγών Ταξί Αττικής, με αποκλειστικό θέμα τη στάση που θα κρατήσει ο κλάδος ενόψει των μέτρων που προωθεί η κυβέρνηση με την κατάθεση νομοσχεδίου, το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει την ίδρυση εταιριών ταξί.

Το προεδρείο του Σωματείου καλεί τα μέλη του (περίπου 6.000 οδηγοί ταξί στην περιοχή της Αττικής) να πάρουν μέρος στη γενική συνέλευση, που συγκαλείται την Κυριακή, στις 10.30 π.μ., στα γραφεία του Σωματείου, στην οδό Οδησσέως 8 («Περοκέ»).

Διοξίνες στην άσφαλτο της Αττικής Οδού

Διοξίνες περιέχουν τα δομικά υλικά που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή του αντιολισθητικού τάπητα της Αττικής Οδού. Αυτό καταγγέλλει η «Γκρίνπις», μέλη της οποίας πραγματοποίησαν χτες συμβολική κατάληψη του εργοταξίου της Αττικής Οδού στην Κάντζα, δηλώνοντας ότι δημιουργείται σοβαρότατος κίνδυνος για την υγεία των ανθρώπων και για το περιβάλλον.

Η «Γκρίνπις» με ανακοίνωσή της καταγγέλλει ότι χρησιμοποιείται μεταλλουργική σκουριά από την «Ελληνική Χαλυβουργική», η οποία περιέχει υψηλές συγκεντρώσεις διοξίνης (19,9 πικογραμμάρια διοξίνης, ανά γραμμάριο σκουριάς) ουσίας πολύ επικίνδυνης για τον άνθρωπο.

Απαντώντας η κατασκευάστρια κοινοπραξία ισχυρίζεται ότι χρησιμοποιεί το υλικό μετά από γνωμοδότηση του ΙΓΜΕ που σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού του ΥΠΕΧΩΔΕ σύμφωνα με την οποία οι συγκεκριμένες σκουριές «δεν εμπίπτουν στην κατηγορία των επικίνδυνων αποβλήτων». Επικαλείται επίσης σχετική γνωμοδότηση ενός νορβηγικού εργαστηρίου NILU, σύμφωνα με την οποία «τα επίπεδα της διοξίνης (σ.σ. άρα υπάρχει διοξίνη...) είναι εξαιρετικά χαμηλά και δε θέτουν σε σοβαρό κίνδυνο την υγεία».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ