Νέα πτώση της θερμοκρασίας, χιονοπτώσεις, καταιγίδες και ισχυρούς ανέμους στα πελάγη προβλέπει για τις τελευταίες μέρες του χρόνου η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ), προμηνύοντας ότι θα έχουμε χιονισμένη Πρωτοχρονιά.
Τα έντονα καιρικά φαινόμενα, που σταδιακά παρουσίασαν ύφεση, θα γίνουν πιο έντονα τις παραμονές της Πρωτοχρονιάς, ενώ αναμένονται νέες χιονοπτώσεις στην ορεινή Ελλάδα.
Για σήμερα η ΕΜΥ προβλέπει εξασθένηση των ανέμων στο Αιγαίο και νεφώσεις με τοπικές βροχές και τοπικές καταιγίδες στη Δυτική Ελλάδα.
Στην υπόλοιπη χώρα προβλέπονται παροδικές νεφώσεις και θα σημειωθούν τοπικές βροχές και καταιγίδες, κυρίως στην Ανατολική Μακεδονία, τη Θράκη, τα νησιά του Αιγαίου, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα. Οι άνεμοι θα πνέουν από νότιες διευθύνσεις ισχυροί μέχρι πολύ ισχυροί και το πρωί στο Αιγαίο θυελλώδεις.
Η θερμοκρασία θα κυμανθεί στα βόρεια από 2-15 βαθμούς στο Ιόνιο και στα νησιά του Αιγαίου από 12-20 βαθμούς Κελσίου.
Χρήσιμες οδηγίες από το ΕΚΑΒ
Σωτήρια στην οδήγηση υπό βροχή είναι η τήρηση της απόστασης ασφαλείας και το άναμμα του φλας κινδύνου όταν πλησιάζουμε σε νερά |
Χρήσιμες είναι οι οδηγίες για οδήγηση υπό βροχή που εξέδωσε ο Τομέας Πρόληψης Ατυχημάτων του ΕΚΑΒ, που τονίζει ότι οι οδηγοί, ιδίως για τα μεγάλα ταξίδια, πρέπει να αξιολογούν με σύνεση τις πληροφορίες της ΕΜΥ, ώστε να αποφευχτούν επικίνδυνες περιοχές ή και να ματαιωθεί το ταξίδι. Σε ημέρες κακοκαιρίας με καταρρακτώδεις βροχές πρέπει να αποφεύγονται σαν συνεπιβάτες παιδιά, ηλικιωμένοι, άτομα με ειδικές ανάγκες.
Σε έντονη βροχή, το ΕΚΑΒ συνιστά να ανάβουμε τα φώτα διασταύρωσης (παλαιά ονομασία μεσαία) και την ημέρα, καθώς υπάρχουν κακές συνθήκες ορατότητας. Το κόκκινο φως που διαθέτουν αρκετά αυτοκίνητα, ιδιαίτερα για βροχή και ομίχλη πίσω, που ανάβει με ιδιαίτερο διακόπτη, είναι σημαντικό στοιχείο ασφάλειας, αλλά πρέπει να ανάβει μόνο όταν υπάρχει κακή ορατότητα. Μην ξεχνάτε να το σβήσετε όταν δεν υπάρχει πια ανάγκη, διότι θαμπώνει όποιον έρχεται πίσω. Εάν δε διαθέτει το αυτοκίνητό σας τέτοιο φως, το ΕΚΑΒ συνιστά την τοποθέτησή του (με διακόπτη που ειδοποιεί ότι έχετε το φως αναμμένο).
Σωτήρια ιδιαίτερα στην οδήγηση με βροχή είναι η τήρηση των απαιτούμενων αποστάσεων από το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Σημαντικός επίσης είναι ο έλεγχος της λειτουργίας των υαλοκαθαριστήρων (αλλαγή ελαστικών), αν υπάρχει νερό στο ντεπόζιτο του υαλοκαθαριστήρα, αλλά και να είναι το πίσω τζάμι, όπως και οι καθρέφτες, καθαρά.
Οταν πλησιάζουμε σε πολλά νερά, ανάβουμε το φλας κινδύνου για να ειδοποιήσουμε τον επόμενο ότι μειώνουμε ταχύτητα και περνάμε σιγά, διότι υπάρχει κίνδυνος να μπουν νερά στο ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου και να σταματήσει μέσα στα νερά. Εάν διαπιστώσετε σταματημένα αυτοκίνητα μέσα στα νερά ή μεγάλο βάθος νερού, προσπαθήστε να βρείτε έναν ασφαλή χώρο για να σταματήσετε και ειδοποιήστε τα επερχόμενα αυτοκίνητα.
Οταν περνάτε από νερά, κλείστε τα παράθυρα γιατί υπάρχει κίνδυνος να περάσει με μεγάλη ταχύτητα κάποιο αυτοκίνητο και να σας πετάξει νερά μέσα στο αυτοκίνητο. Για κανένα λόγο δεν προσπερνάμε μέσα σε νερά άλλα αυτοκίνητα (εκτός αν είναι σταματημένα).
Ορισμένοι τύποι αυτοκινήτων (ιδιαίτερα παλαιότεροι) είναι πιο ευαίσθητοι σε νερά και υγρασία (πλατίνες), γι' αυτό ρωτήστε τον ηλεκτρολόγο σας εάν συνιστά για το συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου το τύλιγμα με μια πλαστική σακούλα ή άλλο μέτρο ώστε να μην μπαίνουν νερά και υγρασία. Αποφύγετε το πέρασμα χειμάρρων, έστω και με λίγο νερό, έστω και με «αυτοκίνητο παντός καιρού».
Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνουν, τέλος, οι οδηγοί στους πεζούς. Πρέπει να φροντίζουμε ώστε να μην τους πετάμε νερά περνώντας γρήγορα δίπλα τους, αλλά και να συνειδητοποιήσουμε ότι ιδιαίτερα τη νύχτα, αλλά και την ημέρα με βροχή, οι πεζοί δε διακρίνονται, ιδίως όταν φοράνε σκούρα ρούχα.
Το σύστημα, βέβαια, αυτό, των «λευκών κελιών», δεν είναι ούτε καινούριο, ούτε πρωτότυπο. Το εφάρμοσαν με επιτυχία οι Γερμανοί εταίροι μας, πρότυπα και αυτοί δημοκρατών και υπερασπιστών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Είχαν κλείσει εκεί μέσα κάποια δύστροπα και ατίθασα παιδιά - ιδιαίτερα εκείνα της ομάδας Μπάαντερ Μάινχοφ - που δημιουργούσαν προβλήματα στη λειτουργία του ελεύθερου και δημοκρατικού πολιτεύματος της χώρας τους. Τους έκλεισαν, λοιπόν, έναν έναν σε αυτά τα «λευκά κελιά», για να... συνέλθουν, και να σκεφτούν με την ησυχία τους το κακό που έκαναν στην πατρίδα τους. Κάποιοι, πάντως, κακόβουλοι αντιευρωπαϊστές είπαν, πως τα παιδιά εκείνα, οι δεσμοφύλακες τα «αυτοκτόνησαν» εκεί μέσα, τυλίγοντας σφιχτά ένα σκοινί γύρω στο λαιμό τους ή ρίχνοντάς τους, έτσι απλά, μια σφαίρα στο κεφάλι.
Ο τελικός απολογισμός των νεκρών και των τραυματιών αυτής της «ανθρωπιστικής επιχείρησης», δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί. Ο «επίσημος» αριθμός, είναι 26 νεκροί, αλλά το βέβαιο είναι, πως οι νεκροί αγωνιστές είναι πάνω από 60, και κατ' άλλους, ξεπερνούν τους 250. Ξαπλωμένη σε ένα φορείο, στα τελευταία της ίσως, μια αγωνίστρια απεργός πείνας, με καμένο το πρόσωπο και όλο σχεδόν το κεφάλι της, και ενώ ο θηριώδης «Ράμπο» προσπαθούσε να της κλείσει το στόμα με την παλάμη του, δήλωσε σχηματίζοντας με τα δυο της δάχτυλα το σήμα της νίκης, μπροστά στην κάμερα που κατόρθωσε να την πλησιάσει: «Σκότωσαν πέντε γυναίκες. Τις έκαψαν ζωντανές!».
Ομως, οι Τούρκοι μαχητές και μαχήτριες της Ελευθερίας, θα νικήσουν, γιατί έχουν μαζί τους τη σκέψη και τη συμπαράσταση όλων των τίμιων ανθρώπων της Γης. Το Αουσβιτς και τα «λευκά κελιά» της βαρβαρότητας δεν μπόρεσαν, ούτε και τώρα θα μπορέσουν να λυγίσουν τη θέληση και την απόφαση των λαών να ζήσουν ελεύθεροι.