ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 1 Δεκέμβρη 1999
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΟΡΙΣΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΟΝ ΟΣΕ
Στο νεκρό αρχιτεχνίτη οι ευθύνες!

Παρακάμπτοντας το γεγονός ότι τα μέτρα ασφαλείας χρονολογούνται από το 1937, οι αρμόδιοι επιχειρούν να αποσείσουν τις μεγάλες ευθύνες τους για τον τραγικό θάνατο τριών σιδηροδρομικών

Στους νεκρούς εργάτες σιδηροδρομικούς του τραγικού δυστυχήματος που έγινε κοντά στη Χαλκίδα στις 17 Νοέμβρη, ρίχνει την «ευθύνη» το πόρισμα του ΟΣΕ!Σύμφωνα με εξακριβωμένες πληροφορίες, το πόρισμα της επιτροπής του ΟΣΕ, το οποίο βρίσκεται ήδη στα χέρια της διοίκησης, καταλογίζει ευθύνες στον νεκρό αρχιτεχνίτη Χρήστο Ζορμπά, που ήταν και επικεφαλής του συνεργείου. Υπενθυμίζεται ότι τον Χρήστο Ζορμπά και μαζί τους συναδέλφους του, Ν. Σημιτικόπουλο και Ν. Σταδιάτη, στις 17 Νοέμβρη είχε διαμελίσει η αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο 1538 Αθήνας-Χαλκίδας, την ώρα που εκτελούσαν εργασίες συντήρησης της γραμμής, 500 μέτρα πριν τη Στενή Χαλκίδας.

Από την πρώτη στιγμή του δυστυχήματος, συνδικαλιστές και συνάδελφοι των αδικοχαμένων σιδηροδρομικών είχαν υπογραμμίσει τα αναχρονιστικά μέτρα ασφάλειας που εφαρμόζονται στον ΟΣΕ και καταλόγισαν ευθύνες στη διοίκηση του Οργανισμού και στην κυβέρνηση. Μάλιστα, ο Σωτήρης Ραυτόπουλος, αντιπρόεδρος της ΠΟΣ, προειδοποιούσε «να μη διανοηθούν ν' αναζητήσουν εξιλαστήρια θύματα ανάμεσα στους απλούς σιδηροδρομικούς». Ομως κανένας δεν περίμενε να «φορτώσουν» τον τραγικό θάνατο των τριών σιδηροδρομικών σε ένα από τα θύματα..!

Η θέση των συνδικαλιστών έχει την εξήγησή της. Οχι, βέβαια, γιατί παραβλέπουν το γεγονός πως σε κάποιο δυστύχημα, αιτία μπορεί να σταθεί ο ανθρώπινος παράγοντας, αλλά γιατί γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα μέτρα ασφάλειας που παίρνει ο ΟΣΕ είναι μέτρα που καθορίστηκαν προπολεμικά... Οπως μάλιστα αναφέρουν, τα μέτρα ασφάλειας ισχύουν από το 1937, όταν τα τρένα κινούνταν με ταχύτητες 30-40 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ τα σημερινά με τριπλάσιες και τετραπλάσιες ταχύτητες.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι αν και οι συνθήκες από τότε άλλαξαν δραματικά, τα συνεργεία που βγαίνουν να εργαστούν στις γραμμές δε διαθέτουν συστήματα επικοινωνίας (ραδιοτηλέφωνα) για να επικοινωνούν με τους μηχανοδηγούς των αμαξοστοιχιών. Επιπλέον, τα σήματα που τοποθετούνται μπροστά από τα συνεργεία δεν είναι φωτεινά και επαναλαμβανόμενα και άρα φτάνει μια στιγμή ο μηχανοδηγός ν' αποσπάσει την προσοχή του από τις γραμμές για να επέλθει το μοιραίο. Οι συνδικαλιστές επισημαίνουν, ακόμα, ότι πρόσθετα μέτρα ασφάλειας θα μπορούσαν να είναι η ενημέρωση του μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας ότι σε συγκεκριμένο χιλιόμετρο του δρομολογίου του εργάζεται συνεργείο ή ακόμα και αυτή η σφυρίχτρα, που χρησιμοποιούν οι φύλακες, να είναι τέτοια ώστε ο ήχος της να μην καλύπτεται από άλλους θορύβους.

Ολα βέβαια τα παραπάνω και ακόμα περισσότερα, θα έπρεπε και μπορούσαν να γίνουν, αν για την κυβέρνηση και τις διοικήσεις του ΟΣΕ, πάνω από τους οικονομικούς δείκτες, στέκονταν οι ζωές των εργαζομένων. Ομως και μόνο το γεγονός ότι εδώ και δεκαετίες από τον κρατικό προ?υπολογισμό δεν έχει δοθεί ούτε δραχμή για το δίκτυο του ΟΣΕ, τότε πολλά από τα δυστυχήματα αυτά έχουν την ερμηνεία τους... Μια ερμηνεία βέβαια που δεν μπορεί να βρεθεί σε πορίσματα επιτροπών που φορτώνουν τις ευθύνες στους νεκρούς... Και που και αυτά βάζουν το χεράκι τους για να προετοιμαστεί το επόμενο «τραγικό δυστύχημα»...

Βιομηχανία εξαφανίζει ρέμα στο Κρυονέρι

 

Αραγε, θα φταίει η νεροποντή, αν η Εθνική οδός Αθηνών - Λαμίας, στο ύψος του Κρυονερίου, μετατραπεί σε λίμνη και παρασύρει τα διερχόμενα αυτοκίνητα; Μήπως η κυβέρνηση προσπαθήσει ξανά να δικαιολογήσει τις πιθανές καταστροφές, αποδίδοντάς τες στη ...«θεομηνία»;

Το ρεπορτάζ του «Ρ» αποκαλύπτει για άλλη μια φορά τους πραγματικούς ενόχους των καταστροφών. Οι φωτογραφίες δείχνουν ότι εργασίες επέκτασης βιομηχανικής μονάδας γνωστής εταιρίας, που εκτελούνται μέσα στο ρέμα του Κρυονερίου, βρίσκονται σε εξέλιξη. Ο φωτογραφικός φακός «τράβηξε» τα μπάζα που ρίχνουν μέσα στο ρέμα τα συνεργεία της βιομηχανίας για να προετοιμάσουν την ...επέκταση. Κι ας προβλέπει η σχετική νομοθεσία ότι 100 μέτρα εκατέρωθεν των ρεμάτων η περιοχή πρέπει να παραμείνει άθικτη. Να σημειώσουμε ότι το συγκεκριμένο ρέμα, που θα έπρεπε να καταλήγει στον Κηφισό, καταλήγει σε κάποιο χωράφι, ακριβώς δίπλα από την Εθνική οδό.

Να θυμίσουμε ότι αντίστοιχες - παράνομες - επεκτάσεις είχε κάνει και η «Ρικομέξ» και δεκάδες άλλες βιομηχανίες στον Κηφισό. Οι δεκάδες νεκροί εργάτες από το σεισμό της 7ης Σεπτέμβρη φαίνεται πως δεν πτοούν ούτε τους κυβερνητικούς αρμόδιους, ούτε τους τοπικούς «άρχοντες». Αλήθεια, μπορεί κάποιος αρμόδιος από την κυβέρνηση και την Αυτοδιοίκηση, να απαντήσει αν υπάρχει άδεια για τις εργασίες επέκτασης, στην περίπτωση της βιομηχανίας στο Κρυονέρι; Ακόμα όμως κι αν η άδεια έχει εκδοθεί, ποιος αρμόδιος φορέας ελέγχει, αν τηρείται η νομοθεσία για τη ζώνη προστασίας της κοίτης του ρέματος;

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιβάλλουν νέα απόσυρση...

 

Η Ευρωπαϊκή Ενωση και οι υπηρεσίες Περιβάλλοντος των Βρυξελλών, λειτουργώντας περίπου ως πλασιέ συμφερόντων των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, πιέζουν με κάθε μέσο τη χώρα μας για την αντικατάσταση μέσα σε περίπου ένα χρόνο από τώρα τα 1.200.000 ΙΧ αυτοκίνητα, 730.000 ελαφρά φορτηγά και 1.500.000 εκατομμύριο μηχανάκια και μοτοποδήλατα, τα οποία καίνε βενζίνη σούπερ!

Οπως δήλωσε ο ίδιος ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Θ. Κολιοπάνος, η ΕΕ αρνείται να δώσει έστω και την πεντάχρονη παράταση που έχει ζητήσει η ελληνική κυβέρνηση, έτσι ώστε να καταργήσει τη βενζίνη σούπερ μετά το 2005 και της δίνει μόνο ένα χρόνο προσαρμογής στο νέο καθεστώς (μέχρι την 1/1/2001). Οπως πρόσθεσε ο ίδιος, αν δε γίνει δεκτό το αίτημα αυτό, εξετάζεται το ενδεχόμενο προσφυγής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Ωστόσο, παρ' όλους τους φραστικούς της λεονταρισμούς, η κυβέρνηση μελετά ήδη ακόμη και το μέτρο της νέας απόσυρσης. Προς αυτήν την κατεύθυνση μάλιστα, πιέζουν και οι εισαγωγείς αυτοκινήτων, οι οποίοι εκπόνησαν και σχετική μελέτη, που μοίρασαν ως ένθετο σε ορισμένες κυριακάτικες εφημερίδες!

Υπάρχουν βέβαια και άλλες λύσεις που προτείνονται, όπως αυτή της προσθήκης ορισμένων μηχανικών μερών στα αυτοκίνητα, ώστε αυτά να κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο, ή της ανάμειξης στην αμόλυβδη βενζίνη ορισμένων πρόσθετων ουσιών, ώστε με αυτήν τη βενζίνη να κινούνται τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν τώρα σούπερ. Η λύση αυτή όμως κρίνεται ως απίθανη, διότι υπάρχει κίνδυνος υπέρμετρης αύξησης των εκπομπών ρύπων.

Χωρίς λεωφορεία αύριο πρωί και βράδυ

 

Αύριο ακινητοποιούνται εκ νέου τα μπλε λεωφορεία στην Αθήνα, από την έναρξη της βάρδιας μέχρι τις 9 π.μ. και από τις 9 μ.μ. μέχρι τη λήξη της κυκλοφορίας, λόγω των νέων στάσεων εργασίας των εργαζομένων στην Εταιρεία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ).

Η πλειοψηφία της ΠΑΣΚΕ στην ηγεσία του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, που κήρυξε τις στάσεις εργασίας (οι πρώτες έγιναν την περασμένη Δευτέρα), κάνει λόγο για κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, αν οι αρμόδιοι δεν υπογράψουν το πρακτικό συμφωνίας που έχουν συνομολογήσει οι δύο πλευρές, το οποίο αφορά επιμέρους εργασιακές ρυθμίσεις, πάντα, όμως, μέσα στο πλαίσιο του αντισυγκοινωνιακού - αντεργατικού κυβερνητικού νόμου 2669/98.

Σημειώνεται ότι οι εκπρόσωποι της ΔΑΣ (ΕΣΑΚ) και της ΑΣΚΕ στο ΔΣ του Συνδικάτου, διαφώνησαν με το περιεχόμενο των κινητοποιήσεων και πρότειναν να συγκληθεί γενική συνέλευση για να αποφασίσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι την περαιτέρω πορεία του κλάδου.

Ψηφοθηρία μέσω ... αυθαιρέτων!

 

Ακόμη και το παιχνίδι της νομιμοποίησης των αυθαιρέτων δείχνει διατεθειμένη να παίξει η κυβέρνηση, προκειμένου να κερδίσει μερικές χιλιάδες ψήφους, γυρνώντας την πολιτική ζωή της χώρας μερικές δεκαετίες πίσω, δηλαδή στην πολιτική των ...«Μαυρογιαλούρων»!

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, μιλώντας σε σύσκεψη παραγόντων του Νομού Ηρακλείου κατά την πρόσφατη περιοδεία του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη στο νομό, υποσχέθηκε «φως, νερό, τηλέφωνο» στα 30.000 αυθαίρετα της περιοχής, αλλά και τη... γρήγορη ένταξη στο σχέδιο πόλης 36.000 στρεμμάτων του νομού, όταν από το 1974 μέχρι τώρα έχουν ενταχθεί μόλις τα 4.000 στρέμματα από αυτά!

Ενδεικτικό όμως των προθέσεων της κυβέρνησης για την προώθηση του εκμαυλισμού των ψηφοφόρων είναι και το γεγονός πως ο ίδιος υπουργός ανέφερε ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών προωθεί τη... μείωση των προστίμων των αυθαιρέτων (ανέγερσης και διατήρησης), τα οποία μόλις πριν δύο χρόνια περίπου η ίδια κυβέρνηση αύξησε δραστικά (μέχρι και δεκαπλασιασμού τους) με πρόσχημα την προστασία του περιβάλλοντος!

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΥΠΕΧΩΔΕ
Φυσική συνέπεια η κατάρρευση της γέφυρας

 

«Η υλοποίηση και οι αυστηροί έλεγχοι προγραμματισμού, μελέτης, εκτέλεσης και λειτουργίας των εκατοντάδων έργων, που πραγματοποιούνται στη χώρα μας, θα έπρεπε να ανατίθενται αποκλειστικά στα χιλιάδες στελέχη του ΥΠΕΧΩΔΕ». Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Εργαζομένων (ΠΟΣΕ) ΥΠΕΧΩΔΕ, με αφορμή την κατάρρευση της γέφυρας της Αττικής Οδού, στο Μαρκόπουλο. Με την ανακοίνωση η ΠΟΣΕ ΥΠΕΧΩΔΕ τονίζει πως «το τραγικότατο αυτό περιστατικό δεν προκάλεσε κατάπληξη» και θέτει, μεταξύ άλλων, σημαντικά ερωτήματα:

- Πού βρίσκονταν οι εντεταλμένοι ιδιώτες για την πρόληψη και την εξασφάλιση άρτιας προεργασίας και πραγματοποίησης του έργου;

- Γιατί οι διάφοροι ξένοι οίκοι απολαμβάνουν παχυλές συμβάσεις στο όνομα της «περίφημης» ευελιξίας και αποτελεσματικότητας της ιδιωτικής διαχείρισης;

- Πότε επιτέλους θα αναγνωριστεί ο καίριος ρόλος των εργαζομένων στο Δημόσιο, στη διασφάλιση της ποιότητας των έργων;

- Μήπως η ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ πρέπει να αναθεωρήσει τη στάση της για τη μεταφορά αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών σε ανώνυμες εταιρίες και να αγνοήσει την έκθεση του ιδιώτη Ειδικού Συμβούλου Αξιολόγησης των επιχειρησιακών προγραμμάτων για δήθεν σημαντικό ρόλο των ΑΕ στην προώθηση των έργων, όταν πλέον είναι σε όλους γνωστό ότι και το κόστος λειτουργίας των ΑΕ είναι υπερβολικά υψηλό και το παραγόμενο έργο πολύ μικρό (π.χ. «Εγνατία ΑΕ»);

ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΑΞΙ
Πανελλαδική κινητοποίηση στις 8 Δεκέμβρη

 

Σε πανελλαδική κινητοποίηση κατέρχονται στις 8 Δεκέμβρη οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί, διεκδικώντας την επίλυση χρόνιων και σοβαρών προβλημάτων του κλάδου.

Την απόφαση πήρε χτες το ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), την ίδια ώρα που ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών Γ. Μανιάτης ανήγγειλε σε ραδιοφωνικό σταθμό την κατάθεση νομοσχεδίου στη Βουλή - αυτή ή την ερχόμενη εβδομάδα - με το οποίο ρυθμίζονται θέματα του κλάδου των ταξί.

Στο μεταξύ χτες το πρωί αποσύρθηκαν για λίγες ώρες από την κυκλοφορία ορισμένα ταξί της πρωτεύουσας, σε ένδειξη διαμαρτυρίας των ιδιοκτητών τους για την προχτεσινή δολοφονία του 55χρονου συναδέλφου τους σε ερημική περιοχή της Ελευσίνας.

Διακοπή νερού

 

Χωρίς νερό θα παραμείνουν από τις 9 σήμερα το βράδυ έως τις 7 αύριο το πρωί οι κάτοικοι του Δήμου Φιλοθέης, της περιοχής «Λατομεία» του Δήμου Γαλατσίου, του Παλαιού Ψυχικού, των Τουρκοβουνίων και της Ανω Κυψέλης (περιμετρικά του Αττικού Αλσους).

Οπως ανακοινώθηκε από την ΕΥΔΑΠ, η διακοπή της παροχής νερού θα σημειωθεί λόγω διενέργειας απαραίτητων τεχνικών εργασιών στο δίκτυο ύδρευσης των περιοχών αυτών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ