ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 7 Νοέμβρη 2019
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ
Ενισχυμένες οι ταξικές δυνάμεις

Ενισχυμένες βγήκαν οι δυνάμεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ και βρίσκονται στο τιμόνι του Πανελλήνιου Μουσικού Συλλόγου από τις εκλογές που πραγματοποιήθηκαν στις 3, 4 και 5 Νοέμβρη. Οι εκλογές πραγματοποιήθηκαν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κρήτη και Σάμο.

Συνολικά ψήφισαν 602 μουσικοί (από 412 πριν από 2 χρόνια) και το «Αγωνιστικό Μέτωπο Μουσικών» έλαβε 584 ψήφους (από 406). Για την Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος - Ακροάματος ψήφισαν 490 (από 386) και το «Αγωνιστικό Μέτωπο Μουσικών» έλαβε 472 ψήφους (από 379) και εξέλεξε 10 αντιπροσώπους (από 8).

Το θετικό αυτό αποτέλεσμα, που συνοδεύτηκε με σημαντική αύξηση σε ψήφους, ποσοστά, αλλά και σε αντιπροσώπους για την Ομοσπονδία, αναδεικνύει, για ακόμα μια φορά, τη συνεπή και αγωνιστική δράση του «Αγωνιστικού Μετώπου Μουσικών», που ως διοίκηση στο Σωματείο όλο το προηγούμενο διάστημα πρωτοστάτησε στην υπεράσπιση των δικαιωμάτων των μουσικών. Ανέπτυξε δραστηριότητα για κάθε πρόβλημα και οι δυνάμεις του βρέθηκαν σταθερά στο πλευρό των μουσικών στα θέατρα, στα ωδεία, στις μεγάλες ορχήστρες και χορωδίες, στο ελεύθερο επάγγελμα. Αυτά τα δύο χρόνια πάλεψε για ζητήματα μισθολογικά και ωραρίου που αφορούν τους μουσικούς οι οποίοι εργάζονται στους δήμους, άνοιξε το ζήτημα των Συμβάσεων για τους μουσικούς που εργάζονται στα θέατρα αλλά και γι' αυτούς που εργάζονται σε εστιατόρια. Στάθηκε δίπλα στους μουσικούς της ΕΡΤ και τις διεκδικήσεις τους. Μπήκε μπροστά για τα προβλήματα των μουσικών του δρόμου, για τα βαρέα, το Ασφαλιστικό για, τη Μουσική Εκπαίδευση. Ανοιξε την αντιπαράθεση για το ανταποδοτικό πλαίσιο λειτουργίας των ωδείων και πολλά ακόμη.

Φάνηκε ότι πολλοί μουσικοί εκτιμούν τη συνεπή, αγωνιστική, διεκδικητική κατεύθυνση του Σωματείου, κόντρα στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης και της εργοδοσίας, παρά τις όποιες αναστολές, αμφιβολίες και επιμέρους αντιρρήσεις. Το αποτέλεσμα των εκλογών αποτέλεσε απάντηση και στην επίθεση που δεχόταν η διοίκηση του Σωματείου από δυνάμεις του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού ότι είναι «μονολιθικό», ότι η γραμμή που ακολουθεί στο κίνημα αποσυσπειρώνει. Αποτυπώθηκε το κύρος που έχει κατακτήσει. Ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος με το αποτέλεσμα των εκλογών βγαίνει ακόμα πιο ισχυρός για τις μάχες που έχει μπροστά του, για το ρόλο που μπορεί να παίξει στην αλλαγή συσχετισμών στην Ομοσπονδία, αλλά και για τη συνέχεια των αγώνων.

ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Η «Ωραία μου κυρία» έρχεται στην Εναλλακτική Σκηνή

Η «Ωραία μου κυρία» των Αλαν Τζέυ Λέρνερ και Φρέντερικ Λόου παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στην ολοκληρωμένη μουσική μορφή του από την Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού «Ιδρυμα Στ. Νιάρχος», από τις 21 Νοέμβρη έως τις 31 Δεκέμβρη, για 26 παραστάσεις.

Το μιούζικαλ ανεβαίνει στην εγκεκριμένη εκδοχή για δύο πιάνα, σε μουσική διεύθυνση του Στάθη Σούλη και σε σκηνοθεσία του Γιάννου Περλέγκα, ο οποίος κρατάει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Η μετάφραση στίχων είναι του Δημήτρη Δημόπουλου και η μετάφραση πρόζας της Μαρίας Κυριαζή και του Γ. Περλέγκα. Στον ρόλο του τίτλου δύο ανερχόμενες υψίφωνοι της ΕΛΣ, η Βάσια Ζαχαροπούλου και η Χριστίνα Ασημακοπούλου. Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Λουκίας Χουλιάρα.

«Σε καλύτερη θέση ήμασταν στο Κόβεντ Γκάρντεν. Πουλούσα λουλούδια. Δεν πουλούσα τον εαυτό μου. Τώρα που μ' έκανες κυρία, δεν μου ταιριάζει να πουλήσω τίποτε άλλο».

Για τη σκηνοθετική προσέγγιση του μιούζικαλ σημειώνει ο Γ. Περλέγκας: «Ο τόπος στον οποίο διαδραματίζεται η ιστορία της Ελάιζας είναι το Λονδίνο του 1912, έτσι όπως το γνωρίζουμε από τον Ντίκενς ή από τον Τσάπλιν: Μια απάνθρωπη, ταξική μεγαλούπολη, στην οποία οι φτωχοί ζητιανεύουν, πεινούν και πεθαίνουν έξω από την Οπερα του Κόβεντ Γκάρντεν, όπου συνωστίζονται τα πλήθη των καλοραμμένων Λονδρέζων για να ακούσουν το "Λυκόφως των θεών" του Βάγκνερ. Ο κόσμος του καμπαρέ, του βαριετέ, του μιούζικ χολ, των μεικτών λαϊκών θεαμάτων στα οποία συνυπάρχουν αρμονικά το τραγούδι, η πρόζα και ο χορός, μας φάνηκε ο καταλληλότερος κόσμος για να αναπαραστήσουμε εκ νέου αυτήν τη σκληρή ταξική και ερωτική ιστορία. Αλλωστε, το είδος του μιούζικαλ, πριν το παραλάβει προσθέτοντάς του το γλάσο της γκλαμουριάς το Χόλιγουντ, είναι είδος που ευδοκίμησε στα "χαμερπή" λαϊκά μουσικά καταγώγια, όπου φτωχοί και φτωχές καμπαρετζήδες και καμπαρετζούδες κοιτούσαν να βγάλουν τα προς το ζην».

Τιμές εισιτηρίων: 18 και 25 ευρώ. Φοιτητικό 15 ευρώ.

Προπώληση: Ταμεία Εθνικής Λυρικής Σκηνής (τηλ: 2130885700), www.nationalopera.gr, καταστήματα «Public», Εκδοτήρια Ticket Services (Πανεπιστημίου 39).

Τελευταίες παραστάσεις για τον «Ανθρωπο που γελά»

Την Κυριακή 10 Νοέμβρη ολοκληρώνονται οι παραστάσεις του έργου «Ο άνθρωπος που γελά», που παρουσιάζεται στο Θέατρο ΡΕΞ Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη», σε σκηνοθεσία Θοδωρή Αμπαζή, βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Βίκτωρ Ουγκώ.«Ο άνθρωπος που γελά» δημοσιεύτηκε το 1869, δύο μόλις χρόνια πριν από την Παρισινή Κομμούνα. Οι σκέψεις των ανθρώπων εκείνης της εποχής, η κοινωνική εξαθλίωση, το χάσμα ανάμεσα στον λαό και την άρχουσα τάξη καταγράφονται με προκλητικό τρόπο.

Λονδίνο, αρχές του 18ου αιώνα. Μια αυστηρά δομημένη, αριστοκρατική κοινωνία με απολύτως διακριτά όρια μεταξύ των τάξεων. Σε αυτό το σκληρό περιβάλλον, ο Γκουίνπλεϊν, ένας νεαρός άνδρας με παραμορφωμένο πρόσωπο - ένα μόνιμα χαραγμένο χαμόγελο ως εκδίκηση από τον βασιλιά - βιώνει έναν αγνό και αληθινό έρωτα με την τυφλή Ντία. Η σχέση τους φαίνεται να είναι ό,τι πιο σημαντικό για εκείνον. Ως μέλος ενός θιάσου, σύντομα, θα γίνει διάσημος λόγω της ιδιαιτερότητάς του. Η τύχη όμως παίζει τα πιο τρελά παιχνίδια: Οταν βρεθεί σε θέση ισχύος και τολμήσει να υψώσει το ανάστημά του θα βρεθεί αντιμέτωπος με τους ισχυρούς.

Το διαχρονικό φαινόμενο της κοινωνικής αδικίας αποδίδεται με τη σύγχρονη θεατρική απόδοση, μέσα από σύγχρονες εικόνες και μουσικά μέτρα, ενώ παράλληλα διατηρείται αρμονικά σε όλη τη διάρκεια της παράστασης μία ατμόσφαιρα εποχής που μεταφέρει τους θεατές στο παρελθόν. Η εποχή αυτή απέχει τρεις περίπου αιώνες από το σήμερα, αλλά γίνεται σαφές από τη θεατρική απόδοση του έργου ότι οι αναλογίες με το σήμερα είναι πολλές και ευδιάκριτες. Οι ταξικές ανισότητες παρουσιάζονται μέσα από το πρίσμα του κοινωνικού περιθωρίου, στο οποίο ανήκουν οι ήρωες της ιστορίας, γεγονός που επιβάλλει και την τραγική κατάληξή τους.

Μέρες και ώρες παραστάσεων: Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο στις 20.30, Κυριακή στις 19.00.

Εικαστική έκθεση

Ο Τομέας Εικαστικών Μαθημάτων του Τμήματος Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Εργων Τέχνης, της Σχολής Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, επιθυμώντας να αναδείξει την αμφίδρομη σχέση της Τέχνης και της Συντήρησης, διοργανώνει την ομαδική έκθεση των καλλιτεχνών - καθηγητών του με τίτλο «Υλης Αϋλον» στην αίθουσα τέχνης «Αγκάθι - Κartάλος» (Μηθύμνης 12 & Επτανήσου, Αθήνα). Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν αύριο Παρασκευή 8 Νοέμβρη στις 20.00. Θα διαρκέσει έως τις 19 Νοέμβρη.

Η έκθεση αποτελεί παράλληλα φόρο τιμής στο σημαντικό καλλιτεχνικό και εκπαιδευτικό έργο των καθηγητών Θράσου Αβαριτσιώτη, Αχιλλέα Αϊβάζογλου, Αντώνη Απέργη και Κυριάκου Ρόκου, που δίδαξαν στο Τμήμα και διαμόρφωσαν τη σημερινή δυναμική του πορεία. Οπως επισημαίνεται από τον επιμελητή της έκθεσης, Τάσο Κουτσουρή, «η διδακτική τους συμβολή συνίσταται στην κατανόηση των σύνθετων εννοιών που συνδέονται με το υλικό και το άυλο στοιχείο, με την πνευματική και υλική υπόσταση των έργων τέχνης και των αντικειμένων ιστορικής σημασίας».

Μέρες και ώρες λειτουργίας: Δευτέρα - Παρασκευή 11.30 - 13.30, Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή και 19.00 - 20.30.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ