ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 3 Σεπτέμβρη 2008
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΓΙΑ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ
Εξετάζει τους τρόπους που θα επιβάλει τα χαράτσια

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ μίλησε χτες για τα σενάρια σχετικά με την επιβολή των υπέρογκων διοδίων στον εθνικό οδικό άξονα

Από την Εγνατία Οδό, που κατασκευάστηκε με χρήματα του ελληνικού λαού, οι κατασκευαστικές εταιρείες θα αποκομίσουν τεράστια κέρδη από την είσπραξη των διοδίων

Eurokinissi

Από την Εγνατία Οδό, που κατασκευάστηκε με χρήματα του ελληνικού λαού, οι κατασκευαστικές εταιρείες θα αποκομίσουν τεράστια κέρδη από την είσπραξη των διοδίων
(Της απεσταλμένης μας Ελένης ΜΑΪΛΗ).--

Σαν ένα απέραντο «εργοτάξιο» επιχείρησε να παρουσιάσει ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, την Ελλάδα - με έμφαση τη Βόρεια Ελλάδα, όπου περιόδευσε για τρεις μέρες - ενόψει και της επίσκεψης του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ, σε μια προσπάθεια να «μακιγιαριστεί» η σκληρή αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. Βέβαια, η πραγματικότητα είναι ότι η πολιτική του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι κομμάτι αναπόσπαστο αυτής της πολιτικής που υπηρετεί το μεγάλο κεφάλαιο. Το διαπιστώνουν καθημερινά χιλιάδες εργαζόμενοι που πληρώνουν πολλαπλά για την κατασκευή και τη χρήση αυτών των έργων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μετά τις ευχές του υπουργού, στην εταιρεία που θα κατασκευάσει τη σήραγγα των Τεμπών και θα εισπράττει τα διόδια, για «καλά κέρδη», χτες δόθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες για τα υπέρογκα χαράτσια που θα πληρώνει ο λαός στους οδικούς άξονες. Συγκεκριμένα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ανέφερε τρία πιθανά σενάρια για τους σταθμούς διοδίων, για την εγκατάσταση και τη διαχείρισή τους, κατά μήκος της Εγνατίας, ο συγκεκριμένος αριθμός των οποίων δεν έχει καθοριστεί. Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να είναι περίπου ένας σταθμός ανά νομό. Οι περιπτώσεις αυτές είναι:

  • Την εγκατάσταση των σταθμών διοδίων και τη διαχείρισή τους θα αναλάβει μια θυγατρική εταιρεία της «Εγνατία ΑΕ», η οποία έχει αναλάβει τη μελέτη και επίβλεψη του έργου.
  • Να δοθούν σε ιδιώτη οι σταθμοί διοδίων μετά από διαγωνισμό, ο οποίος και φυσικά θα εισπράττει τα διόδια.
  • Να δοθεί η κατασκευή και η διαχείρισή τους στο Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας.

Η τελική απόφαση, όπως είπε ο υπουργός, δεν έχει ληφθεί ακόμα, αλλά τείνουν προς την πρώτη περίπτωση, δηλαδή την κατασκευή και διαχείριση των σταθμών διοδίων να αναλάβει μια θυγατρική της «Εγνατία ΑΕ».

Επανέλαβε ότι ο πρώτος σταθμός διοδίων θα λειτουργήσει άμεσα στον Πολύμυλο Κοζάνης, ενώ το αντίτιμο θα είναι περίπου όσο είναι και στα άλλα τμήματα των οδικών αξόνων της χώρας τα οποία έχουν παραχωρηθεί σε ιδιώτες, ίσως και λίγο μικρότερο, όπως είπε.

Συμβάσεις παραχώρησης

Οπως προέκυψε και από τη χτεσινή συνέντευξη Τύπου του υπουργού, τα έργα στα οποία δίνεται προτεραιότητα και προχωρούν σχετικά γρήγορα, είναι εκείνα που έχει άμεση ανάγκη το κεφάλαιο. «Τριπλασιάζουμε τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους με το πρόγραμμα "Δρόμοι ανάπτυξης"» και «αλλάζουμε ριζικά τις παραμέτρους ανάπτυξης της Ελλάδας», είπε ο υπουργός. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόγραμμα που γίνεται με τις αποικιοκρατικές συμβάσεις παραχώρησης, συνολικού προϋπολογισμού 9,6 δισ. ευρώ και μήκους 1.450 χιλιομέτρων και που θα εκμεταλλεύονται τους μεγαλύτερους κεντρικούς άξονες της χώρας εταιρείες για δεκαετίες, ενώ έγιναν με χρήματα του ελληνικού λαού.

Ο Γ. Σουφλιάς αναφέρθηκε ακόμα στην υποθαλάσσια σήραγγα της Θεσσαλονίκης λέγοντας ότι η καθυστέρηση του έργου δεν οφείλεται στο ΠΕΧΩΔΕ αλλά στις προσφυγές κάποιων κατοίκων στο ΣτΕ.

Με καθυστέρηση το Μετρό

Μια 15ετία περίπου χρειάστηκε για να ξεκινήσουν οι πρώτες εργασίες για την κατασκευή του Μετρό στη Θεσσαλονίκη. Χτες, ο Γ. Σουφλιάς επισκέφτηκε τον πρώτο υπό κατασκευή σταθμό του Μετρό, το Σιδηροδρομικό Σταθμό, όπου αυτή τη στιγμή συναρμολογείται ο ένας από τους δύο μετροπόντικες, ο οποίος αναμένεται να αρχίσει τις εργασίες το Δεκέμβρη. Σύντομα είπε «θα αρχίσει να συναρμολογείται και ο δεύτερος μετροπόντικας» χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει πότε.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ απέδωσε τις καθυστερήσεις στο... μέγεθος του έργου, στα αρχαιολογικά ευρήματα και στην αναζήτηση των απαραίτητων χώρων όπου θα τοποθετηθούν οι σταθμοί. Να θυμίσουμε ότι το συνολικό κόστος του έργου αναμένεται να φτάσει τα 1,1 δισ. ευρώ, θα είναι 13 σταθμοί και 9,6 χιλιόμετρα μήκος, ενώ έχουν εξασφαλιστεί 335 εκατομμύρια ευρώ από το Δ' ΚΠΣ για την επέκτασή του προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη. Το έργο αναμένεται να παραδοθεί, σύμφωνα με τον υπουργό, το 2012.

ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Εργα που εξυπηρετούν τις ανάγκες του κεφαλαίου

Ανακοίνωση με αφορμή τις εξαγγελίες Σουφλιά

Να μην παρασυρθούν από τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για τα λεγόμενα μεγάλα έργα, καλεί τους εργαζόμενους, τη νεολαία και το λαό της Θεσσαλονίκης με ανακοίνωσή της η Κομματική Οργάνωση Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ απ' αφορμή των χτεσινών ανακοινώσεων του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ.

«Τα λεγόμενα μεγάλα έργα - τονίζει στην ανακοίνωσή της η ΚΟΘ - εξυπηρετούν πρώτα και κύρια τις ανάγκες των πολυεθνικών και του μεγάλου κεφαλαίου για να μεταφέρουν γρήγορα και με ασφάλεια τα προϊόντα τους στη "Βαλκανική ενδοχώρα" όπως χαρακτηρίζουν τις γειτονικές χώρες. Είναι έργα που γίνονται με τα δικά μας λεφτά και θα τα ξαναπληρώσουμε όπως γίνεται με την Αττική Οδό, τη γέφυρα Ρίου - Αντίρριου, το αεροδρόμιο "Βενιζέλος" κ.ά. Ενώ άλλα έργα ανάσας για την περιοχή μας, όπως είναι η αντισεισμική θωράκιση, η αντιπλημμυρική προστασία, η διαχείριση των απορριμμάτων, η σωτηρία της λίμνης Κορώνεια και γενικότερα του περιβάλλοντος, θεωρούνται μη παραγωγικές επενδύσεις».

Η ΚΟΘ του ΚΚΕ «καλεί τους εργαζόμενους, τη νεολαία, τις γυναίκες, τους μικρομεσαίους αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους, όλους όσοι πλήττονται από την πολιτική που έχει μετατρέψει τη χώρα και το νομό μας σε ΕυρωΝΑΤΟικό προγεφύρωμα για την προώθηση των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου, που έχει μετατρέψει τη Θεσσαλονίκη σε πρωτεύουσα της ανεργίας και της φτώχειας, να δώσουν βροντερή απάντηση με οργάνωση της πάλης μέσα από τα ταξικά σωματεία, με ένταση της δράσης για να αλλάξουν οι συσχετισμοί σε κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο».

Στο πλαίσιο αυτό, η ΚΟΘ καλεί το λαό της πόλης και του νομού να πάρουν μαζικά - μαχητικά μέρος στην κινητοποίηση στις 6 Σεπτέμβρη στα εγκαίνια της ΔΕΘ, στην πλατεία ΧΑΝΘ με το ΠΑΜΕ, με τις δυνάμεις της αντίστασης και της ανατροπής.

ΔΙΑΡΚΗΣ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
«Κόβει» την ενημέρωση των συντακτών

Τις κόντρες στο εσωτερικό της Ιεραρχίας αντανακλά η χτεσινή απόφαση της νέας Διαρκούς Ιεράς Συνόδου να μη γίνεται πλέον η ενημέρωση των εκκλησιαστικών συντακτών από τον εκλεγμένο εκπρόσωπο της Ιεράς Συνόδου. Οι συντάκτες θα αρκούνται στο σχετικό δελτίο Τύπου. Να σημειωθεί ότι η ενημέρωση των συντακτών από τον εκλεγμένο εκπρόσωπο Τύπου της Συνόδου, γινόταν πάνω από 10 χρόνια.

Η απόφαση αυτή ανακοινώθηκε στους συντάκτες του εκκλησιαστικού ρεπορτάζ, χωρίς την παρουσία μέλους της Ιεραρχίας και χωρίς καμιά αιτιολογία. Οι εξηγήσεις αρκούνται, στο ότι αυτή είναι η απόφαση της Συνόδου και ότι το δελτίο Τύπου που εκδίδει είναι αρκετό! Οι εκκλησιαστικοί συντάκτες των ΜΜΕ ενημέρωσαν για το γεγονός την ΕΣΗΕΑ.

ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ ΖΑΧΑΡΩΣ
Να διακοπούν οι εργασίες του νέου δημαρχείου

Τη διακοπή των εργασιών για την ανέγερση του δημαρχείου Ζαχάρως ζητά η Πολεοδομία Ζαχάρως «λόγω πολεοδομικών παραβάσεων», όπως σημειώνει με έγγραφό της στις 26 Αυγούστου του 2008. Ανάμεσα σε αυτές, αναφέρεται πως τμήμα ή και ολόκληρο το οικόπεδο που κατασκευάζεται το κτίριο βρίσκεται, με βάση τον πολεοδομικό σχεδιασμό, σε χώρο πρασίνου.

Υπενθυμίζεται ότι η ανέγερση του δημαρχείου ξεκίνησε με χρήματα που έδωσε η αυστραλιανή κυβέρνηση μέσω του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού για την ενίσχυση των πυροπλήκτων. Ο Δήμος Ζαχάρως σε συνεννόηση με τον ΕΕΣ αποφάσισαν με το ποσό των 1,8 εκατ. ευρώ να χτιστεί νέο δημαρχείο αντί να ενισχυθούν οικονομικά οι πληγέντες που βρίσκονται σε απόγνωση. Γεγονός που αποκαλύπτει ακόμη πιο εμφαντικά το αισχρό παιχνίδι που έχει στηθεί στις πλάτες των πυρόπληκτων της Ηλείας, με ευθύνη και της κυβέρνησης. Να θυμίσουμε ότι έχει διαταχτεί και εισαγγελική έρευνα από την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Πύργου σχετικά με την υπόθεση ανέγερσης δημαρχείου στη Ζαχάρω.

Απαράδεκτο χαρακτήρισαν χτες το ΠΔ με το νέο πειθαρχικό δίκαιο των αστυνομικών υπαλλήλων οι ομοσπονδίες τους. Με σχετική ανακοίνωση, τόσο η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων όσο και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αξιωματικών, ζητούν από τον υπουργό Εσωτερικών, Π. Παυλόπουλο, την ανάκλησή του. Παράλληλα, με χτεσινή τους κοινή συνεδρίαση οι πρόεδροι των ομοσπονδιών των υπαλλήλων της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος, αποφάσισαν τη συμμετοχή τους στις κινητοποιήσεις στη ΔΕΘ το ερχόμενο Σάββατο, θεωρώντας ότι «επιχειρείται αποψίλωση εργασιακών κατακτήσεων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ