Κάμερα με μεγάφωνο σε δρόμο του Πειραιά |
Συγκεκριμένα ο βουλευτής του ΚΚΕ αναφέρει: «Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου, εγκαθίστανται στις ολυμπιακές εγκαταστάσεις 1.013 κάμερες ηλεκτρονικής παρακολούθησης με τη δικαιολογία της ασφάλειας των Ολυμπιακών Αγώνων και άλλες 283 σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα μετά την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων οι 1.013 κάμερες θα μεταφερθούν και θα τοποθετηθούν σε δρόμους της Αθήνας και των άλλων πόλεων. Σύμφωνα με τα ίδια πάντα δημοσιεύματα οι κάμερες αυτές, εκτός από τη λήψη εικόνας, θα έχουν τη δυνατότητα καταγραφής ήχου και συνομιλιών».
«Αυτές οι εξελίξεις - υπογραμμίζει ο βουλευτής του ΚΚΕ - δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά και ανησυχίες για την παραβίαση βασικών ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών, την παραβίαση της ιδιωτικής ζωής και κύρια την παρακολούθηση και καταγραφή των λαϊκών κινητοποιήσεων (διαδηλώσεων, συγκεντρώσεων κλπ)».
Με βάση τα παραπάνω, καλούνται οι υπουργοί Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης να απαντήσουν αν:
Ξεκίνησε χτες η ολίσθηση του νοτιοδυτικού τόξου του στεγάστρου Καλατράβα προς τις κερκίδες του Ολυμπιακού Σταδίου. Το τόξο «προχώρησε» κατά 2 μέτρα και σήμερα θα πραγματοποιηθεί το μεγαλύτερο μέρος της ολίσθησης, με αναμενόμενη ταχύτητα 5 μέτρα ανά ώρα. Η διαδικασία έγινε παρουσία των μελών της Συντονιστικής Επιτροπής της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, που βρίσκονται στην Αθήνα για τον τελευταίο, πριν από την έναρξη των Αγώνων, έλεγχο της πορείας της προετοιμασίας.
Το γεγονός ότι η διαδικασία εξελίχθηκε ομαλά προκάλεσε την ικανοποίηση Ελλήνων και ξένων αρμοδίων. Βρήκαν, μάλιστα, μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να θριαμβολογήσουν και να κάνουν λόγο για «κερδισμένα» στοιχήματα. Ετσι, η αναπληρωτής υπουργός Πολιτισμού Φ. Πετραλιά μίλησε «για το πρώτο μεγάλο στοίχημα που κερδήθηκε», συμπληρώνοντας ότι «η επιτυχία αυτή είναι η μεγαλύτερη απάντηση της Ελλάδας σε όλους εκείνους που αμφισβητούν τη δυνατότητά μας να οργανώσουμε αυτούς τους μοναδικούς Αγώνες».
Πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι το συγκεκριμένο έργο, που δεν υπήρχε στο φάκελο διεκδίκησης, ούτε χαρακτηρίστηκε ποτέ ως αναγκαίο για τη διεξαγωγή των Αγώνων, θα στοιχίσει πάνω από 40 δισ. δρχ. Ποσό που πολλοί εκτιμούν πως ήταν ένα «καλό δωράκι» στην εταιρία Καλατράβα, στην οποία εργάζεται και ο υιός Σάμαρανκ... Μοιραία, λοιπόν, το στοίχημα είναι χαμένο για τους εργαζόμενους, που θα κληθούν να πληρώσουν το υπέρογκο κόστος και αυτού του έργου.
Οι ειδικοί εκτιμούν ότι η διαδικασία ολίσθησης του νοτιοδυτικού τόξου θα έχει ολοκληρωθεί εντός των επόμενων 2 - 3 ημερών. Αν όλα κυλήσουν καλά, τότε την ερχόμενη βδομάδα θα ξεκινήσει η ολίσθηση του βορειοανατολικού τόξου, που αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη Μάη. Με δεδομένο ότι έχουν επιταχυνθεί οι παράλληλες εργασίες στη σκεπή (σ.σ. έχει τοποθετηθεί το 20% των υαλοπινάκων), το όλο έργο της σκεπής Καλατράβα αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 20 Ιούνη.
Χτες το πρωί, το κλιμάκιο της ΔΟΕ, συνοδευόμενο από τον γενικό γραμματέα Ολυμπιακών Αγώνων Σπύρο Καπράλο, παρακολούθησε τη δοκιμαστική ολίσθηση της στέγης (5 εκατοστά). Οι υπεύθυνοι της ΔΟΕ δήλωσαν ικανοποιημένοι και για το σύνολο του έργου, αφού στις 10 Ιούνη αναμένεται να είναι έτοιμο το υπόλοιπο στάδιο.
Την αγανάκτηση των κατοίκων του Κορυδαλλού για τους χειρισμούς του δημάρχου Στέφανου Χρήστου, οι οποίοι είχαν σαν αποτέλεσμα την έναρξη των εργασιών στα παλιά λατομεία του Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) της ΔΕΗ, εξέφρασαν χτες το πρωί οι εκπρόσωποι όλων των παρατάξεων της αντιπολίτευσης του δήμου, σε κοινή συνέντευξη Τύπου που έδωσαν.
Παράλληλα, όπως τόνισαν οι Απόστολος Συρίγος επικεφαλής της «Δημοκρατικής Ενότητας», Γιάννης Χρυσάγης επικεφαλής της «Ευρωπαϊκής Πόλης» και Σπύρος Γαβριήλ επικεφαλής της παράταξης «Καλύτερο Αύριο», οι κάτοικοι είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις και να εντείνουν τον αγώνα τους για να αποτρέψουν τη λειτουργία του ΚΥΤ στην περιοχή τους. Αιτία είναι οι κίνδυνοι που εγκυμονεί για την υγεία τους και το γεγονός ότι ο χώρος προορίζεται για τη στέγαση σχολείου που σήμερα στεγάζεται σε λυόμενα. Παρά το γεγονός όμως ότι, όπως κατήγγειλαν οι εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης, το Δημοτικό Συμβούλιο είχε ομόφωνα ταχθεί κατά της εγκατάστασης του ΚΥΤ και παρά τις πρόσφατες κινητοποιήσεις των κατοίκων που σταμάτησαν τις εργασίες, ο δήμαρχος της πόλης και η δημοτική του πλειοψηφία, στις 31 Μάρτη, αποφάσισαν την επανέναρξη των εργασιών.
Κατήγγειλαν, επίσης, τη στάση που κράτησε κατά την παρέμβασή του στο ΣτΕ μετά από σχετική προσφυγή των εκπροσώπων της Επιτροπής Αγώνα για ακύρωση της απαλλοτρίωσης. Μια στάση εντελώς αντίθετη από αυτά που ανέφερε σε παρέμβασή του πριν από δύο μόλις μήνες. Στάση, που οι εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης τη χαρακτήρισαν ως «διγλωσσία» και με την οποία επιχειρεί, από τη μια, να δείχνει μια φιλολαϊκή στάση και, από την άλλη, να προωθεί τα σχέδια της κυβέρνησης και της ΔΕΗ, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις που θα υπάρχουν στην πόλη και τους κατοίκους.
Με τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό και κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης παρακολουθούνται καθημερινά και σε κάθε τους κίνηση οι επιβάτες του μετρό. Η πλήρης παρακολούθηση επιβατών και εγκαταστάσεων γίνεται μέσω του Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας του Μετρό, το οποίο επισκέφθηκε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπης. Το Κέντρο είναι στελεχωμένο με ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό, ενώ διαθέτει υπερσύγχρονο κλειστό σύστημα τηλεόρασης συνεχούς ροής με 416 κάμερες.
Μετά την ενημερωτική επίσκεψη στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, ο Μ. Λιάπης παρείχε διαβεβαιώσεις για την «υψηλού επιπέδου ασφάλεια» τόσο των επιβατών όσο και των εγκαταστάσεων.
Στη συνέχεια, ο υπουργός συμμετείχε και ενημερώθηκε για τη δοκιμαστική λειτουργία και ένταξη στο δίκτυο του Μετρό των επτά νέων συρμών που θα φτάνουν μέχρι το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», δηλώνοντας ότι η διαδρομή Σύνταγμα - Αεροδρόμιο, μέσω του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου, θα παραδοθεί σε εμπορική χρήση στα μέσα του ερχόμενου Ιούλη. Η διαδρομή Σύνταγμα - Αεροδρόμιο υπολογίζεται σε 30 λεπτά.