ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 9 Φλεβάρη 2006
Σελ. /32
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΑ ΑΕΙ - ΤΕΙ
Αντιδρούν στην υποβάθμιση και την ιδιωτικοποίηση

Πολύμορφες δραστηριότητες ξεδιπλώνονται σήμερα σε διάφορες πόλεις

Πολύμορφες κινητοποιήσεις ενάντια στα Ινστιτούτα Διά Βίου Εκπαίδευσης (ΙΔΒΕ), το νέο αντιδραστικό νόμο πλαίσιο και την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος, πραγματοποιούνται σήμερα σε όλες τις σχολές της χώρας με πρωτοβουλία των Πανελλαδικών Συντονιστικών ΑΕΙ - ΤΕΙ. Σε κάθε σχολή, οι φοιτητές και οι σπουδαστές προχωρούν σε κινητοποιήσεις πλατιάς ενημέρωσης, συγκεντρώσεις και παραστάσεις διαμαρτυρίας στους προέδρους των τμημάτων, των ΤΕΙ, στους πρυτάνεις και στο υπουργείο Παιδείας.

Στην Αθήνα, συνδικαλιστές φοιτητικών συλλόγων διοργανώνουν σήμερα παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, στη 1 το μεσημέρι, ενώ στο ΤΕΙ Αθήνας, οι σπουδαστές πραγματοποιούν συγκέντρωση και πορεία στο κτίριο του ΤΕΙ και παράσταση διαμαρτυρίας στον πρόεδρο.

Στη Θεσσαλονίκη, οι φοιτητές του ΑΠΘ προχωρούν σε συγκέντρωση και πορεία στις εγκαταστάσεις του πανεπιστημίου και παράσταση διαμαρτυρίας στο γραφείο του πρύτανη. Οι σπουδαστές των ΤΕΙ Θεσσαλονίκης θα κλείσουν συμβολικά το δρόμο μπροστά στο ίδρυμα.

Στην Πάτρα πραγματοποιείται συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας στην Επιτροπή Ερευνών, ενώ στα Γιάννενα παράσταση διαμαρτυρίας στη φοιτητική λέσχη και στον πρύτανη.

ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΤΕΕ ΣΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ
Προθάλαμος πρόχειρης κατάρτισης

Ανακοίνωση της Μαθητικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ

Τη συνέχιση της ταξικής διαφοροποίησης σχολείων και μαθητών και τη μετατροπή των τεχνικών σχολείων σε προθάλαμο της πρόχειρης κατάρτισης των ΙΕΚ, που έρχεται να ενισχύσει το νομοσχέδιο για τη μετατροπή των ΤΕΕ σε Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ), καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Μαθητική Επιτροπή του Κεντρικού Συμβουλίου της ΚΝΕ. Στην ανακοίνωση σχολιάζει ότι η «γενική συναίνεση», που επικαλείται το υπουργείο, είναι στην πραγματικότητα η «απόλυτη συμφωνία με τις κατευθύνσεις της ΕΕ, την πολιτική του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ» και ξεκαθαρίζει ότι σε καμία περίπτωση «δεν υπάρχει συμφωνία με τις πραγματικές ανάγκες του λαού».

Η Μαθητική Επιτροπή του ΚΣ της ΚΝΕ, τονίζει: «Με τα νέα μέτρα η κυβέρνηση προσπαθεί να υπηρετήσει τη διαρκή κατεύθυνση ΕΕ και βιομηχάνων για στροφή των νέων στην κατάρτιση. Για να βγαίνουν τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων στην αγορά εργασίας πρόωρα και με φτηνές μορφωτικές αποσκευές. Προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την απαξίωση των ΤΕΕ και τη συρρίκνωση του μαθητικού τους δυναμικού (μόλις στο 33% στην Ελλάδα, τη στιγμή που στην Ευρώπη κυμαίνεται από 48%-78%) με αλλαγή της "βιτρίνας" και με το δόλωμα της ισότιμης με τους μαθητές των Γενικών Σχολείων πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πόσο ισότιμη όμως μπορεί να είναι η εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, όταν θα διαγωνίζονται με τους μαθητές των Γενικών Λυκείων που για τρία χρόνια προετοιμάζονται με μαθήματα εξ ολοκλήρου γενικής παιδείας;».

Επισημαίνει ακόμα ότι «με τα νέα μέτρα συνεχίζεται η κατηγοριοποίηση των σχολείων και των μαθητών, που άλλωστε έχει δρομολογηθεί από τις προηγούμενες βαθμίδες με την αποκέντρωση, την ευέλικτη ζώνη, τις εξετάσεις, την αξιολόγηση και την ιδιωτικοποίηση. Η κατηγοριοποίηση αυτή θα ολοκληρώνεται με την τριχοτόμηση αυτή τη φορά της μη υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε Γενικό, Επαγγελματικό και ΕΠΑΣ. Μιλούν για επαγγελματικά δικαιώματα, μιλούν για πρόσβαση στην τριτοβάθμια, μιλούν για ισοτιμία, τη στιγμή που τα "νέα" ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ ούτε γενική μόρφωση θα παρέχουν, ούτε επαγγελματική εκπαίδευση, αλλά θα αποτελούν έναν απλό προθάλαμο της πρόχειρης κατάρτισης των ΙΕΚ».

Και καταλήγει υπογραμμίζοντας: «Η μόνη διέξοδος είναι η δημιουργία ενός σχολείου για όλους, Ενιαίου Δωδεκάχρονου Υποχρεωτικού Δημόσιου και Δωρεάν, που θα έχει ως στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας, την ολόπλευρη ανάπτυξη των ικανοτήτων του κάθε νέου. Η δημιουργία δημόσιων και δωρεάν επαγγελματικών σχολών μετά το σχολείο, που θα εξασφαλίζουν ουσιαστική επαγγελματική μόρφωση».

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - Μ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ
«Εμπλοκή» ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης!

«Εμπλοκή»(!) στο Σύνταγμα χαρακτήρισε η υπουργός Παιδείας, Μ. Γιαννάκου το άρθρο 16, που ορίζει ότι η Παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό, είναι υποχρέωση του κράτους και ότι «η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου». Αυτή η «εμπλοκή», σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, οδηγεί την κυβέρνηση σε «ένα είδος αδιεξόδου», αναφορικά με τα διάφορα κολέγια που συνεργάζονται με ξένα πανεπιστήμια και τα πτυχία που παρέχουν αυτά τα ιδιωτικά ιδρύματα.

Τα παραπάνω ήταν το επιστέγασμα της χτεσινής συνέντευξης Τύπου που διοργάνωσε η Ενωση Ανταποκριτών Ξένου Τύπου προς τιμήν της Μ. Γιαννάκου, όπου η υπουργός έδειξε ξανά τη σταθερή προσήλωση της κυβέρνησης στην προώθηση των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων στο χώρο της εκπαίδευσης.

Εισηγητικά μίλησε για «διά βίου μάθηση» και «ισότιμες ευκαιρίες» πρόσβασης στη γνώση. Πρόκειται για την κατάσταση διαρκούς περιπλάνησης ανάμεσα στην απασχόληση, την ανεργία και την ψευτο-κατάρτιση, πράγμα που η υπουργός περιέγραψε ως εξής: «Υπολογίζεται ότι στα επόμενα χρόνια θα αλλάζει κανείς αντικείμενο εργασίας εφτά φορές». Σ' αυτό το μοντέλο, η «ισότητα ευκαιριών» σημαίνει μετατροπή της μόρφωσης από δικαίωμα σε «ευκαιρία», που ο καθένας θα είναι προσωπικά υπεύθυνος αν και πώς θα την εκμεταλλευτεί. Σ' αυτό το γενικό πλαίσιο κινούνται οι νόμοι που έχουν περάσει από τη Βουλή και οι αλλαγές που έρχονται το επόμενο διάστημα.

Η υπουργός επέμεινε ιδιαίτερα στο νόμο - πλαίσιο των ΑΕΙ και την εφαρμογή της «αξιολόγησης». Οσο για τις αντιδράσεις πανεπιστημιακών συλλογικών οργάνων, που αποφάσισαν να μην εφαρμόσουν τους νόμους που ιδιωτικοποιούν και υποβαθμίζουν την ανώτατη εκπαίδευση, η υπουργός απάντησε με απειλές, δηλώνοντας: «Θεωρώ πρωτοφανές και αντιδημοκρατικό να υπάρχει όργανο, το οποίο ισχυρίζεται ότι δεν ακολουθεί τους νόμους του κράτους και μάλιστα εν δημοκρατία. Ο νόμος για την αξιολόγηση θα εφαρμοστεί έτσι κι αλλιώς. Ετσι κι αλλιώς! Διότι η δημοκρατία έχει όλα τα μέσα»...


ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Συγχωνεύσεις στο όνομα πρωινής βάρδιας

Σε συγχώνευση του 1ου και 2ου Ενιαίου Λυκείου (ΕΛ) της Σταυρούπολης και των 6ου και 24ου ΕΛ στη συμβολή των οδών Νέας Εγνατίας και Παπαναστασίου στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, προχωράνε οι διευθύνσεις δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δυτικής και ανατολικής Θεσσαλονίκης. Το θέμα συζητείται σήμερα στην Επιτροπή Παιδείας της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης. Οι συγχωνεύσεις γίνονται με πρόσχημα τη συρρίκνωση του μαθητικού πληθυσμού και στο όνομα της εξασφάλισης λειτουργίας των σχολείων σε πρωινή βάρδια. Στην πραγματικότητα όμως, δημιουργούν υπεράριθμα τμήματα.

«Οι συγχωνεύσεις σχολείων τα τελευταία χρόνια αποτελούν έναν από τους πολλούς τρόπους των κυβερνήσεων να μειώνουν το "κόστος" της Παιδείας» σχολιάζει η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ. «Σε πολλές περιπτώσεις η πρωινή λειτουργία χρησιμοποιήθηκε από τις υπηρεσίες του ΥΠΕΠΘ - ως προσχηματικός στόχος - για να αποσπάσει τη συναίνεση των γονέων, εκπαιδευτικών, μαθητών», τονίζει. Και προσθέτει: «Οι μεγάλες σχολικές μονάδες όμως θα είναι καλύτεροι υποδοχείς των επιχειρηματικών προγραμμάτων αφού οι ιδιώτες θα απευθύνονται σε ένα πολύ μεγαλύτερο αριθμό παιδιών - πελατών».

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ καλεί εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές να διεκδικήσουν: «Να μην καταργηθεί καμία σχολική μονάδα. Να διαμορφωθούν τμήματα με 20 μαθητές ανά τμήμα. Κανένας εκπαιδευτικός να μη χάσει τη θέση του. Οι σύλλογοι διδασκόντων, οι μαθητικές κοινότητες κι οι σύλλογοι γονέων να συμμετέχουν με τα εκλεγμένα όργανά τους. Να δοθούν χώροι για νέα κτίρια. Εξω οι επιχειρήσεις από τα σχολεία. Αμεσα να δημιουργηθεί Επιτροπή Αγώνα καθηγητών - μαθητών - γονιών - συνδικάτων κι όλοι μαζί μπορούν να αποτρέψουν τις συγχωνεύσεις».

ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Τραμπουκισμοί της ΠΑΣΠ!

Την οδό του τραμπουκισμού και των επιθέσεων ακολουθεί, όπως φαίνεται η ΠΑΣΠ, όταν ξεμπροστιάζονται οι προσπάθειές της να «εξαγοράσει» νεανικές συνειδήσεις. Αυτό δείχνει η χτεσινή της «δράση» στη Σχολή Επιστημών Υγείας Πρόνοιας (ΣΕΥΠ) του ΤΕΙ Αθήνας, όταν αποκαλύφθηκε ότι μοίραζε σημειώσεις σε σπουδαστές, παρ' όλο που υπάρχει απόφαση του Συμβουλίου του ΤΕΙ που ορίζει ως μόνη αρμόδια για τη διανομή σημειώσεων την ίδια τη σχολή. Οταν μέλη της ΠΚΣ θύμισαν στους ΠΑΣΠίτες τη συγκεκριμένη απόφαση, η ΠΑΣΠ έδειξε το «δημοκρατικό πρόσωπο» της: το μέλος της, Δημήτρης Πέτρου, επιτέθηκε και γρονθοκόπησε άγρια σπουδαστές μέλη της ΠΚΣ. Χρησιμοποίησε μάλιστα και σιδερολοστό ενάντια στα μέλη της ΠΚΣ, που προσπαθούσαν να τον επαναφέρουν στην ηρεμία!

Το γεγονός καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η ΠΚΣ, τονίζοντας ότι «ο τραμπουκισμός και η τρομοκρατία στις σχολές δε θα περάσουν». Η ΠΚΣ σχολιάζει: «Η έλλειψη βιβλίων και σημειώσεων και η καθυστερημένη διανομή τους στους σπουδαστές οφείλεται στην υποχρηματοδότηση των ΤΕΙ, που τα έχουν καταδικάσει χρόνια τώρα οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Οφείλεται στην πολιτική της ιδιωτικοποίησης και της υποβάθμισης των σχολών. Η κατάσταση αυτή, της υποχρηματοδότησης και της υποβάθμισης των ΤΕΙ, βολεύει τις παρατάξεις ΠΑΣΠ και ΔΑΠ, τη θέλουν και την ενισχύουν, γιατί εξυπηρετούν την πολιτική των κομμάτων τους και τους δίνει περιθώρια να εξαγοράζουν ψήφους με ανταλλάγματα».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ