Πέμπτη 9 Φλεβάρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΤΕΕ ΣΕ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ
Προθάλαμος πρόχειρης κατάρτισης

Ανακοίνωση της Μαθητικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ

Τη συνέχιση της ταξικής διαφοροποίησης σχολείων και μαθητών και τη μετατροπή των τεχνικών σχολείων σε προθάλαμο της πρόχειρης κατάρτισης των ΙΕΚ, που έρχεται να ενισχύσει το νομοσχέδιο για τη μετατροπή των ΤΕΕ σε Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑΛ), καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Μαθητική Επιτροπή του Κεντρικού Συμβουλίου της ΚΝΕ. Στην ανακοίνωση σχολιάζει ότι η «γενική συναίνεση», που επικαλείται το υπουργείο, είναι στην πραγματικότητα η «απόλυτη συμφωνία με τις κατευθύνσεις της ΕΕ, την πολιτική του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ» και ξεκαθαρίζει ότι σε καμία περίπτωση «δεν υπάρχει συμφωνία με τις πραγματικές ανάγκες του λαού».

Η Μαθητική Επιτροπή του ΚΣ της ΚΝΕ, τονίζει: «Με τα νέα μέτρα η κυβέρνηση προσπαθεί να υπηρετήσει τη διαρκή κατεύθυνση ΕΕ και βιομηχάνων για στροφή των νέων στην κατάρτιση. Για να βγαίνουν τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων στην αγορά εργασίας πρόωρα και με φτηνές μορφωτικές αποσκευές. Προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την απαξίωση των ΤΕΕ και τη συρρίκνωση του μαθητικού τους δυναμικού (μόλις στο 33% στην Ελλάδα, τη στιγμή που στην Ευρώπη κυμαίνεται από 48%-78%) με αλλαγή της "βιτρίνας" και με το δόλωμα της ισότιμης με τους μαθητές των Γενικών Σχολείων πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πόσο ισότιμη όμως μπορεί να είναι η εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, όταν θα διαγωνίζονται με τους μαθητές των Γενικών Λυκείων που για τρία χρόνια προετοιμάζονται με μαθήματα εξ ολοκλήρου γενικής παιδείας;».

Επισημαίνει ακόμα ότι «με τα νέα μέτρα συνεχίζεται η κατηγοριοποίηση των σχολείων και των μαθητών, που άλλωστε έχει δρομολογηθεί από τις προηγούμενες βαθμίδες με την αποκέντρωση, την ευέλικτη ζώνη, τις εξετάσεις, την αξιολόγηση και την ιδιωτικοποίηση. Η κατηγοριοποίηση αυτή θα ολοκληρώνεται με την τριχοτόμηση αυτή τη φορά της μη υποχρεωτικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε Γενικό, Επαγγελματικό και ΕΠΑΣ. Μιλούν για επαγγελματικά δικαιώματα, μιλούν για πρόσβαση στην τριτοβάθμια, μιλούν για ισοτιμία, τη στιγμή που τα "νέα" ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ ούτε γενική μόρφωση θα παρέχουν, ούτε επαγγελματική εκπαίδευση, αλλά θα αποτελούν έναν απλό προθάλαμο της πρόχειρης κατάρτισης των ΙΕΚ».

Και καταλήγει υπογραμμίζοντας: «Η μόνη διέξοδος είναι η δημιουργία ενός σχολείου για όλους, Ενιαίου Δωδεκάχρονου Υποχρεωτικού Δημόσιου και Δωρεάν, που θα έχει ως στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας, την ολόπλευρη ανάπτυξη των ικανοτήτων του κάθε νέου. Η δημιουργία δημόσιων και δωρεάν επαγγελματικών σχολών μετά το σχολείο, που θα εξασφαλίζουν ουσιαστική επαγγελματική μόρφωση».


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ