Νέα βλάβη στο σύστημα προσγείωσης ενός "Ντορνιέ" χτες στη Λέρο. Σε "αστοχία υλικού" αποδίδει το πόρισμα τη βλάβη αυτού που έκανε αναγκαστική προσγείωση στην Τανάγρα
"Καμπανάκι" για την ασφάλεια των πτήσεων χτυπούν προς όλες τις κατευθύνσεις οι συχνές βλάβες των τελευταίων μηνών σε αεροπλάνα της "Ολυμπιακής Αεροπλοϊας". Χτες, την ώρα που ο υπουργός Μεταφορών παρουσίαζε το πόρισμα για την ανώμαλη προσγείωση του "Ντορνιέ", την περασμένη εβδομάδα στην Τανάγρα, ένα άλλο αεροπλάνο του ίδιου τύπου έκανε προσγείωση ανάγκης, λόγω τεχνικής βλάβης, στο αεροδρόμιο της Λέρου! Απογειώθηκε στις 11.30 π.μ. από το αεροδρόμιο της Λέρου, με προορισμό την Αθήνα, αλλά ο πιλότος διαπίστωσε ότι οι τροχοί δεν "έκλειναν" και για λόγους ασφαλείας επέστρεψε για προσγείωση στο ίδιο αεροδρόμιο.
Σημειώνεται ότι το χτεσινό συμβάν στη Λέρο, είναι το τρίτο, σε διάστημα μόλις 27 ημερών (προηγήθηκαν οι "ανώμαλες προσγειώσεις" "Ντορνιέ", λόγω βλάβης στο σύστημα προσγείωσης, στη Μήλο, στις 2 Σεπτέμβρη και στις 24 Σεπτέμβρη στην Τανάγρα). Επίσης, άλλα τρία αεροπορικά ατυχήματα σημειώθηκαν τους τελευταίους μήνες με αεροπλάνα της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" (περιπετειώδεις προσγειώσεις σε Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Κέρκυρα).
Σίγουρα, τα συμβάντα αυτά δεν είναι τυχαία και για το λόγο αυτό, πέραν των πορισμάτων που συντάσσονται μετά από κάθε αεροπορικό ατύχημα, πρωτίστως η κυβέρνηση, αλλά και οι διοικήσεις της ΟΑ και της "Αεροπλοϊας", επιβάλλεται να βγάλουν το "ουσιαστικό πόρισμα", που δεν μπορεί να είναι άλλο απ' το ότι η πολιτική που εφαρμόζουν στις αερομεταφορές, με φόντο την ιδιωτικοποίηση, (μείωση κόστους λειτουργίας, ανατροπή εργασιακών σχέσεων κλπ), δεν είναι μόνο αδιέξοδη, αλλά και επικίνδυνη για την ασφάλεια των πτήσεων. Και, βέβαια, είναι αυταπόδεικτο, ότι κανένα κόστος δεν μπορεί να υπολογιστεί, μπροστά στην ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
Τα παραπάνω αποκτούν πιο δραματικές διαστάσεις, όταν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στην "Αεροπλοϊα", είχαν χτυπήσει από το καλοκαίρι το "καμπανάκι". Απαντώντας στο θόρυβο για την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, λόγω ματαίωσης δρομολογίων που γίνονταν εκείνη την εποχή και ο οποίος είχε μεγιστοποιηθεί από τα ΜΜΕ, οι τεχνικοί της "Αεροπλοϊας" είχαν απευθύνει ανοιχτή επιστολή στις 8 Ιούλη 1997 προς τον υπουργό Μεταφορών, με την οποία κατήγγειλαν έλλειψη ανταλλακτικών, σημειώνοντας ότι είναι μεγάλη η πιθανότητα καθήλωσης αεροσκαφών στο έδαφος. Επισημαίνοντας ότι οι ίδιοι εργάζονται "σε πολλές περιπτώσεις πέραν των ανθρωπίνων ορίων αντοχής", κατήγγειλαν επίσης "ολιγωρία και καθυστέρηση" στην πρόσληψη εποχικών τεχνικών, παρότι πάγια και κατηγορηματική θέση τους είναι πως χρειάζεται μόνιμο προσωπικό γιατί "ένας που εργάζεται εποχικά δεν έχει την επάρκεια να ανταποκρίνεται πλήρως στην ασφάλεια πτήσεων".
Εκτός απ' αυτά τα στοιχεία, η κυβέρνηση γνωρίζει πολύ καλά ότι ο στόλος της "Αεροπλοϊας" από το 1994, έχει μειωθεί συνολικά κατά επτά αεροπλάνα, ενώ από τότε έχουν σχεδόν υπερδιπλασιαστεί τα τακτικά δρομολόγια της εταιρίας! Από το 1994 έχουν παροπλιστεί τα πέντε μικρά ελικοφόρα, τύπου "Sorts", που διέθετε η "Αεροπλοϊα", καθώς επίσης εκτός πτήσεων έχει βγει ένα από τα έξι "Ντορνιέ" (μετασκευάστηκε σε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ) και ένα ΑΤR, που επισκευάζεται μετά το ατύχημα της Πάρου στις αρχές του καλοκαιριού. Γνωρίζει, επίσης, ότι από τον Αύγουστο του 1994, υπάρχει επίσημο έγγραφο της τότε διοίκησης της "Αεροπλοϊας", για την ανάγκη άμεσης προμήθειας τεσσάρων έως έξι αεροπλάνων, με χρηματοδότηση κατά 50% από την ΕΕ.
Τέλος, όσον αφορά το πόρισμα για τη βλάβη στο "Ντορνιέ" που προσγειώθηκε στην Τανάγρα, ως αιτία αναφέρεται η "αστοχία υλικού" (διαρροή ενός σωλήνα και μη ενεργοποίηση μιας βαλβίδας). Δεν παραλείπει βέβαια να αναφέρει ότι "η τεχνική συντήρηση του συγκεκριμένου αεροσκάφους διεξήχθη άρτια", αλλά προτείνει τη μείωση του προληπτικού ελέγχου για το συγκεκριμένο σύστημα στις 150 ώρες πτήσης από τις 300.
Το "Σινέ Πέραμα" και τα γραφεία όπου στεγάζονται τα αθλητικά σωματεία της πόλης εγκαινιάστηκαν την Κυριακή στο χώρο που κατέκτησαν με τους αγώνες τους οι Περαματιώτες από τον ΟΛΠ
Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που οι κάτοικοι του Περάματος μαζί με τη Δημοτική Αρχή, διεκδικώντας από τον ΟΛΠ την περιοχή του Αρμού συγκρούονταν με τα ΜΑΤ και τους βατραχανθρώπους. Τότε κάποιοι έλεγαν ότι ο αγώνας αυτός είναι μάταιος. Και όμως σε πείσμα αυτών, από την περασμένη Κυριακή στην περιοχή του Αρμού, που στο μεταξύ έχει γίνει η Πλατεία Λαού, λειτουργεί και ένας κινηματογράφος. Το "Σινέ Πέραμα" είναι ένα καλό παράδειγμα ότι όλα κατακτιούνται με αγώνες, όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο πρόεδρος του Αθλητικού Οργανισμού του Δήμου Θ. Λαγουδάκης.Μαζί με τον κινηματογράφο εγκαινιάστηκαν και τα γραφεία των αθλητικών σωματείων της πόλης. Ετσι ταυτόχρονα λύθηκε και το χρόνιο πρόγραμμα στέγασης των σωματείων, ενώ όπως είπε ο Θ. Λαγουδάκης οι διεκδικήσεις χώρων θα συνεχιστούν.
Ο κινηματογράφος εγκαινιάστηκε με την κλασική ταινία "Ποτέ την Κυριακή". Και ήταν εκεί όλοι οι συντελεστές της. Ο σκηνοθέτης Ζ. Ντασσέν και οι ηθοποιοί Τ. Βανδής, Γ. Φούντας, Μπ. Βαλάση, Α. Σολωμός.Εκεί ήταν και η Μελίνα Μερκούρη.Ολοι είπαν ότι δε θα μπορούσε να λείψει από την προβολή της ταινίας της που αγάπησε πιο πολύ απ' όλες.
Ο δήμαρχος Περάματος Γ. Πατσιλινάκος,αφού υπενθύμισε ότι πριν 15 χρόνια λειτουργούσαν 7 κινηματογράφοι, που στην πορεία του χρόνου έκλεισαν, τόνισε ότι το "Σινέ Πέραμα" σηματοδοτεί μία άλλη ποιότητα στον πολιτισμό της πόλης, υπογραμμίζοντας ότι χρέος όλων είναι να λειτουργήσει ο κινηματογράφος, "αυτός ο λαϊκός πολιτισμός" όπως χαρακτηριστικά σημείωσε.
Συγκινημένος ο Ζ. Ντασσέν δεν μπόρεσε να πει πολλά λόγια, παρά ένα μεγάλο "ευχαριστώ" για την τιμή που του έκανε ο Δήμος Περάματος. Λίγο πριν αρχίσει η προβολή, η βραχνή φωνή του Γ. Φούντα έδωσε το στίγμα. "Θερμά συγχαρητήρια για τον δήμαρχό σας, παιδιά. Να είστε περήφανοι", είπε καταχειροκροτούμενος από τους Περαματιώτες που ο κινηματογράφος ήταν πολύ μικρός για να χωρέσει όσους ήρθαν. Αλλωστε όλοι θεωρούσαν τον κινηματογράφο αποτέλεσμα του δικού τους αγώνα.
Τους κινδύνους από την ενδεχόμενη εκμετάλλευση του σήματος των Ολυμπιακών Αγώνων 2004 συζήτησαν χτες με τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Π. Δημόπουλο ο υφυπουργός Αθλητισμού Α. Φούρας και ο εκ των "αθανάτων" της ΔΟΕ Λ. Νικολάου.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τον Αρειο Πάγο, κατά τη χτεσινή συνάντηση έγινε "μια προκαταρκτική συζήτηση" και αναλύθηκε το πρόβλημα και οι κίνδυνοι που υπάρχουν από την παράνομη χρήση του ολυμπιακού εμβλήματος.
Μετά τη συνάντηση ο υφυπουργός Αθλητισμού Α. Φούρας δήλωσε ότι υπάρχει κίνδυνος παραβιάσεων, καθώς "πολλοί παράγοντες διακινούν και εμπορεύονται προϊόντα, χωρίς να έχουν δικαίωμα". Επίσης, ο Λ. Νικολάου δήλωσε ότι το σήμα του 2004 "δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει κανείς πριν από το 2001", διευκρινίζοντας παράλληλα ότι μόνο το εμπορικό σήμα της Επιτροπής Ολυμπιακών Αγώνων μπορεί να χρησιμοποιηθεί, κατόπιν, βέβαια, συνεννόησης. Τέτοιο δικαίωμα, είπε, έχουν οι εταιρίες "Adidas" και "Artisti Italliani".
Τραγικό θάνατο βρήκαν χτες ένας Τυρναβίτης κι ένας Ελληνας από την Αλβανία, που πνίγηκαν σε δεξαμενή στην οποία παράγεται το τσίπουρο. Συγκεκριμένα ο Ν. Γαλατάς,60 ετών, στον οποίο ανήκε η δεξαμενή, έτρεξε να σώσει έναν Αλβανό - αγνώστων μέχρι στιγμής στοιχείων - που εργαζόταν εκεί και είχε πέσει μέσα στη δεξαμενή. Οταν, όμως, μπήκε μέσα, λιποθύμησε από τις αναθυμιάσεις και πνίγηκε στο μούστο βάθους μισού μέτρου. Προς βοήθεια των δυο έτρεξε και ο Β. Ντορής,35 ετών, Ελληνας από την Αλβανία, αλλά, ενώ κατάφερε να βγάλει σώο τον Αλβανό, βρήκε κι αυτός τραγικό θάνατο από τις αναθυμιάσεις του τσίπουρου. Παραλίγο να τριτώσει το κακό όταν ο αστυνομικός Θ. Κούτσιας,επειδή αργούσε να φανεί η Πυροσβεστική, έπεσε με αυτοθυσία στη δεξαμενή για να βγάλει τους δυο πνιγμένους και λιποθύμησε - ευτυχώς προσωρινά - από τις αναθυμιάσεις.
Θαμμένη μισό μέτρο κάτω από την επιφάνεια της γης βρέθηκε γυναίκα στο χωριό Χαλκερό Καβάλας. Την περίπου σαραντάχρονη γυναίκα αγνώστων στοιχείων εντόπισε αγρότης στο χωράφι του, όταν είδε φαγωμένο μέλος του σώματός της, πιθανόν από άγρια ζώα, να προεξέχει. Θαμμένα μαζί με τη γυναίκα που βρέθηκε σε κατάσταση αποσύνθεσης ήταν και τα προσωπικά της αντικείμενα. Σύμφωνα με τον ιατροδικαστή Ν. Σερρών κ. Γεωργιάδη πρόκειται για εγκληματική ενέργεια που διαπράχθηκε πριν περίπου 20 μέρες.
Το τμήμα Ασφαλείας της περιοχής παρακαλεί όποιον γνωρίζει κάτι για την εξαφάνιση της άτυχης γυναίκας να επικοινωνήσει με τα τηλεφωνικά νούμερα (051) 223 605 και 223 581.
Μηχάνημα έργου που οδηγούσε ο Γεώργιος Κόθρας συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με ΙΧ που οδηγούσε ο Αθανάσιος Μαγκαθάς. Αποτέλεσμα ήταν να τραυματιστούν σοβαρά τα δυο παιδία του οδηγού, η 5χρονη Φωτεινή και ο 3χρονος Γιάννης. Τα παιδάκια μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο "Αγία Σοφία". Το ατύχημα έγινε χτες στη συμβολή των οδών Πολυτέκνων και Νυμφαίου στο Ιλιο (πρώην Ν. Λιόσια).
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας θα πραγματοποιήσουν μεθαύριο στις 10.30 το πρωί οι δικηγόροι της Αθήνας στην είσοδο του Ειρηνοδικείου, με πρωτοβουλία του ΔΣΑ.
Οι δικηγόροι θα διαμαρτυρηθούν για την άθλια κατάσταση του κτιρίου όπου στεγάζεται το Ειρηνοδικείο και δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια δικηγόρων, δικαστών και δικαστικών υπαλλήλων.
Ενδεικτικό του οξυμένου κτιριακού προβλήματος είναι το γεγονός ότι από τα κύρια αιτήματα που βάζουν οι δικηγόροι είναι η άμεση βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής του κτιρίου, όπως ασανσέρ, ακροατήρια κλπ.
Παράλληλα, ζητούν την άμεση αύξηση των οργανικών θέσεων των ειρηνοδικών και των δικαστικών υπαλλήλων για να αντιμετωπιστούν οι χιλιάδες υποθέσεις που εκκρεμούν. Τέλος, οι δικηγόροι ζητούν να βρεθεί χώρος για να μεταστεγαστεί το Ειρηνοδικείο στη Σχολή Ευελπίδων.
Η κυβερνητική πολιτική που εφαρμόζεται στις αερομεταφορές δεν είναι μόνο αδιέξοδη, αλλά και επικίνδυνη, για την ασφάλεια των πτήσεων