Τρίτη 30 Σεπτέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
"Καμπανάκι" για την "Ολυμπιακή Αεροπλο'ϊα"

Νέα βλάβη στο σύστημα προσγείωσης ενός "Ντορνιέ" χτες στη Λέρο. Σε "αστοχία υλικού" αποδίδει το πόρισμα τη βλάβη αυτού που έκανε αναγκαστική προσγείωση στην Τανάγρα

"Καμπανάκι" για την ασφάλεια των πτήσεων χτυπούν προς όλες τις κατευθύνσεις οι συχνές βλάβες των τελευταίων μηνών σε αεροπλάνα της "Ολυμπιακής Αεροπλοϊας". Χτες, την ώρα που ο υπουργός Μεταφορών παρουσίαζε το πόρισμα για την ανώμαλη προσγείωση του "Ντορνιέ", την περασμένη εβδομάδα στην Τανάγρα, ένα άλλο αεροπλάνο του ίδιου τύπου έκανε προσγείωση ανάγκης, λόγω τεχνικής βλάβης, στο αεροδρόμιο της Λέρου! Απογειώθηκε στις 11.30 π.μ. από το αεροδρόμιο της Λέρου, με προορισμό την Αθήνα, αλλά ο πιλότος διαπίστωσε ότι οι τροχοί δεν "έκλειναν" και για λόγους ασφαλείας επέστρεψε για προσγείωση στο ίδιο αεροδρόμιο.

Σημειώνεται ότι το χτεσινό συμβάν στη Λέρο, είναι το τρίτο, σε διάστημα μόλις 27 ημερών (προηγήθηκαν οι "ανώμαλες προσγειώσεις" "Ντορνιέ", λόγω βλάβης στο σύστημα προσγείωσης, στη Μήλο, στις 2 Σεπτέμβρη και στις 24 Σεπτέμβρη στην Τανάγρα). Επίσης, άλλα τρία αεροπορικά ατυχήματα σημειώθηκαν τους τελευταίους μήνες με αεροπλάνα της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" (περιπετειώδεις προσγειώσεις σε Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Κέρκυρα).

Σίγουρα, τα συμβάντα αυτά δεν είναι τυχαία και για το λόγο αυτό, πέραν των πορισμάτων που συντάσσονται μετά από κάθε αεροπορικό ατύχημα, πρωτίστως η κυβέρνηση, αλλά και οι διοικήσεις της ΟΑ και της "Αεροπλοϊας", επιβάλλεται να βγάλουν το "ουσιαστικό πόρισμα", που δεν μπορεί να είναι άλλο απ' το ότι η πολιτική που εφαρμόζουν στις αερομεταφορές, με φόντο την ιδιωτικοποίηση, (μείωση κόστους λειτουργίας, ανατροπή εργασιακών σχέσεων κλπ), δεν είναι μόνο αδιέξοδη, αλλά και επικίνδυνη για την ασφάλεια των πτήσεων. Και, βέβαια, είναι αυταπόδεικτο, ότι κανένα κόστος δεν μπορεί να υπολογιστεί, μπροστά στην ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Τα παραπάνω αποκτούν πιο δραματικές διαστάσεις, όταν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στην "Αεροπλοϊα", είχαν χτυπήσει από το καλοκαίρι το "καμπανάκι". Απαντώντας στο θόρυβο για την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, λόγω ματαίωσης δρομολογίων που γίνονταν εκείνη την εποχή και ο οποίος είχε μεγιστοποιηθεί από τα ΜΜΕ, οι τεχνικοί της "Αεροπλοϊας" είχαν απευθύνει ανοιχτή επιστολή στις 8 Ιούλη 1997 προς τον υπουργό Μεταφορών, με την οποία κατήγγειλαν έλλειψη ανταλλακτικών, σημειώνοντας ότι είναι μεγάλη η πιθανότητα καθήλωσης αεροσκαφών στο έδαφος. Επισημαίνοντας ότι οι ίδιοι εργάζονται "σε πολλές περιπτώσεις πέραν των ανθρωπίνων ορίων αντοχής", κατήγγειλαν επίσης "ολιγωρία και καθυστέρηση" στην πρόσληψη εποχικών τεχνικών, παρότι πάγια και κατηγορηματική θέση τους είναι πως χρειάζεται μόνιμο προσωπικό γιατί "ένας που εργάζεται εποχικά δεν έχει την επάρκεια να ανταποκρίνεται πλήρως στην ασφάλεια πτήσεων".

Εκτός απ' αυτά τα στοιχεία, η κυβέρνηση γνωρίζει πολύ καλά ότι ο στόλος της "Αεροπλοϊας" από το 1994, έχει μειωθεί συνολικά κατά επτά αεροπλάνα, ενώ από τότε έχουν σχεδόν υπερδιπλασιαστεί τα τακτικά δρομολόγια της εταιρίας! Από το 1994 έχουν παροπλιστεί τα πέντε μικρά ελικοφόρα, τύπου "Sorts", που διέθετε η "Αεροπλοϊα", καθώς επίσης εκτός πτήσεων έχει βγει ένα από τα έξι "Ντορνιέ" (μετασκευάστηκε σε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ) και ένα ΑΤR, που επισκευάζεται μετά το ατύχημα της Πάρου στις αρχές του καλοκαιριού. Γνωρίζει, επίσης, ότι από τον Αύγουστο του 1994, υπάρχει επίσημο έγγραφο της τότε διοίκησης της "Αεροπλοϊας", για την ανάγκη άμεσης προμήθειας τεσσάρων έως έξι αεροπλάνων, με χρηματοδότηση κατά 50% από την ΕΕ.

Τέλος, όσον αφορά το πόρισμα για τη βλάβη στο "Ντορνιέ" που προσγειώθηκε στην Τανάγρα, ως αιτία αναφέρεται η "αστοχία υλικού" (διαρροή ενός σωλήνα και μη ενεργοποίηση μιας βαλβίδας). Δεν παραλείπει βέβαια να αναφέρει ότι "η τεχνική συντήρηση του συγκεκριμένου αεροσκάφους διεξήχθη άρτια", αλλά προτείνει τη μείωση του προληπτικού ελέγχου για το συγκεκριμένο σύστημα στις 150 ώρες πτήσης από τις 300.


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org