ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 31 Οχτώβρη 2012
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Μέτρα - μέριμνα για την είσοδο νέων εταιρειών

Η κυβέρνηση ανοίγει την αγορά στο όνομα του καταναλωτή, αλλά προς το συμφέρον παλιών και νέων επιχειρηματικών συμφερόντων

Motion Team

Με τέσσερις κεντρικές παρεμβάσεις για την αγορά των καυσίμων, η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι λαμβάνει μέτρα υπέρ του καταναλωτή, για την πτώση των τιμών και για την πάταξη του λαθρεμπορίου, ενώ αποκλειστικό της μέλημα είναι να «ανοίξει» σε νέους παίκτες η αγορά και να μειωθούν τα επιχειρηματικά κόστη, χωρίς καμία εγγύηση για τη μείωση των τιμών λιανικής, όπου οι σκληροί φόροι σε συνδυασμό με το επιχειρηματικό κέρδος, τις έχουν οδηγήσει σε πρωτόγνωρα ύψη. Οι τέσσερις άξονες παρέμβασης είναι: Αντιμετώπιση της παραβατικότητας και του λαθρεμπορίου. Απελευθέρωση της αγοράς και ενίσχυση του ανταγωνισμού. Εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας. Προστασία του καταναλωτή.

Παρουσιάζοντας τις βασικές παρεμβάσεις, ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης, παραδέχτηκε ότι βασικός παράγοντας διαμόρφωσης των τιμών είναι η φορολόγηση των καυσίμων, για την οποία δεν μπορεί να γίνει τίποτα. Στην πράξη, οι ρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση - οι οποίες βασίζονται και στις κατευθύνσεις της τρόικας, αλλά όπως είπε ο υπουργός «θα τα λαμβάναμε ούτως ή άλλως» - έρχονται από τη μία να διευκολύνουν την είσοδο περισσότερων εταιρειών εμπορίας στην αγορά και να «εξορθολογήσουν» από την άλλη, το επιχειρηματικό τοπίο που θα τις υποδεχτεί, εντείνοντας και τον ήδη σκληρό ανταγωνισμό στο επίπεδο της χοντρικής και λιανικής εμπορίας.

Πολλά από τα μέτρα έχουν ήδη θεσμοθετηθεί, όπως στο νόμο 4072/2012, ωστόσο δεν έχουν εκδοθεί οι αποφάσεις υλοποίησης.

Στην ενότητα για την παραβατικότητα περιλαμβάνονται τα εξής: εγκατάσταση συστημάτων ελέγχου εισροών και εκροών όγκου σε όλα τα στάδια διακίνησης και σύνδεση με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ). Η σχετική υποχρέωση υπάρχει ήδη με καταληκτική ημερομηνία 31 του Μάρτη 2013. Σε πρώτη φάση θα αφορά Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ιχνηθέτηση των καυσίμων (ένα είδος «μαρκαρίσματος» με ειδικές ουσίες). Τοποθέτηση GPS σε όλα τα βυτιοφόρα.

Στο πλαίσιο της «απελευθέρωσης» της αγοράς, προβλέπεται: ακύρωση κάθε περιορισμού που έχουν τα πρατήρια (ανεξάρτητα ή εταιρειών) για την κατοχή ΙΧ και τη χρήση ΔΧ βυτιοφόρων ως προς το πλήθος αλλά και το συνολικό τονάζ. Επίσης καταργούνται οι περιορισμοί πρόσβασης στα διυλιστήρια, πέραν αυτών της τήρησης των κανονισμών ασφάλειας. Αναφορικά με τις συμβάσεις ανάμεσα σε διυλιστήρια, εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και πρατήρια, θεσπίζονται υποχρεώσεις - στη βάση και της σχετικής εισήγησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού - για τον αναλυτικό προσδιορισμό των χρεώσεων. Το ίδιο θα ισχύσει και στις συμβάσεις αποκλειστικής συνεργασίας εταιρειών- πρατηριούχων.

Ο εκσυγχρονισμός της νομοθεσίας περιλαμβάνει: την εναρμόνιση με την οδηγία 2009/119/ΕΚ, κάτι που ήδη προωθείται με νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής που «σύντομα» θα κατατεθεί στη Βουλή, όπως είπε στη συνέντευξη Τύπου ο αρμόδιος υφυπουργός Μ. Παπαγεωργίου. Σ' αυτό περιλαμβάνονται σημαντικές ρυθμίσεις για τη δυνατότητα σύστασης φορέα που αναλαμβάνει τη διατήρηση των αποθεμάτων ασφαλείας, όσο και τη δυνατότητα μέρους αυτών να φυλάσσονται στο εξωτερικό. Αποτελούν κρίσιμες ρυθμίσεις για τη δυνατότητα εισόδου στην αγορά νέων εταιρειών.

Επίσης, την κατάργηση της παλιάς «σούπερ» βενζίνης, για την απελευθέρωση δεξαμενών. Ο υπουργός Ανάπτυξης είπε ότι θα ληφθεί μέριμνα με πρόσθετα στην αμόλυβδη για τα λίγα οχήματα που χρησιμοποιούν ακόμη τη «σούπερ» βενζίνη.

Η προστασία του καταναλωτή, περιλαμβάνει ...«θαύματα», όπως: τη χρήση «μυστικού αυτοκινήτου» που χωρίς να δηλώνει το ρόλο του θα ελέγχει πρατήρια, την ανάρτηση μεγαλύτερης γκάμας τιμών πετρελαίου θέρμανσης στο «Παρατηρητήριο Τιμών» (σε σχέση με το σύνολο των λίτρων και την παράδοση ή μη), την ένταση των ελέγχων για τις παραδόσεις του πετρελαίου θέρμανσης. Ο υφυπουργός Ανάπτυξης Θ. Σκορδάς σημείωσε ότι την ευθύνη ποιότητας θα έχει η εταιρεία που διακινεί το καύσιμο.

Για το σύνολο των μέτρων, τέθηκε χρονοδιάγραμμα εφαρμογής 6 μηνών, με κάποιες αποφάσεις, διαγωνισμούς, πορίσματα τεχνικών προδιαγραφών από τις αρμόδιες επιτροπές να αναμένονται τις αμέσως επόμενες μέρες. Το σίγουρο είναι ότι πρόκειται για μέτρα «νοικοκυρέματος» της αγοράς σύμφωνα με τα κριτήρια και τις απαιτήσεις των άλλων εταιρειών, του ΔΝΤ, της τρόικας και όχι για την εξυπηρέτηση των λαϊκών συμφερόντων, κάτι που προκύπτει αβίαστα και από το γεγονός ότι τόσα χρόνια κανείς δεν έμπαινε στον κόπο να τα υλοποιήσει.

ΦΛΩΡΙΝΑ
Κινητοποίηση για το πετρέλαιο θέρμανσης

Κινητοποίηση ενάντια στην αύξηση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης με την εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης πραγματοποίησαν, χτες, εργαζόμενοι της Φλώρινας. Στο πλαίσιο της κινητοποίησης έμειναν κλειστά τα καταστήματα στην πόλη και πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας. Κινητοποιήσεις έγιναν επίσης στο τελωνείο της Νίκης και στις μονάδες της ΔΕΗ, που λειτουργούν στο νομό. Σήμερα προγραμματίζουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τη Βουλή, όπου συμβολικά θα ρίξουν πάγο στην πλατεία Συντάγματος.

Οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν ότι η πολιτική της κυβέρνησης θα οδηγήσει χιλιάδες νοικοκυριά στην πλήρη αδυναμία προμήθειας του πετρελαίου θέρμανσης και αντιμετώπισης των συνεπειών του ψύχους κατά τη διάρκεια του χειμώνα, που ιδιαίτερα στην περιοχή είναι βαρύς και παρατεταμένος.

Ο λαός της Φλώρινας διεκδικεί μείωση της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης, άμεση σύνδεση με το σύστημα της τηλεθέρμανσης και δηλώνει την αντίθεσή του στην πώληση μονάδων της ΔΕΗ.

Το Σωματείο Εργαζομένων και Εργατοτεχνιτών στην Ενέργεια (ΣΕΕΕΝ), το Σωματείο Εμποροϋπαλλήλων και Εργαζομένων σε επιχειρήσεις Παροχής Υπηρεσιών και ο Σύλλογος Γυναικών Φλώρινας, μέλος της ΟΓΕ, πραγματοποίησαν μαζική εξόρμηση στη συγκέντρωση και μοίρασαν προκήρυξη με την οποία καταγγέλλουν το ρόλο φορέων της πόλης, όπως το Επιμελητήριο, το Εργατικό Κέντρο, η Τοπική Διοίκηση, που ενώ όλα τα προηγούμενα χρόνια στήριζαν στην πράξη τις αντιλαϊκές πολιτικές, τώρα καλούν σε κινητοποιήσεις, αλλά και πάλι στοχεύοντας στον αποπροσανατολισμό του λαού, αφού δεν αποκαλύπτουν τις πραγματικές αιτίες των προβλημάτων και σε καμία περίπτωση δε θίγουν την ουσία της αντιλαϊκής πολιτικής.

Οπως σημειώνουν χαρακτηριστικά, μαζί με την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης που πήγε στα ύψη, οι εργαζόμενοι χρυσοπληρώνουν τη φιλομονοπωλιακή πολιτική με μείωση των μισθών και των συντάξεων, με τα απανωτά χαράτσια, με την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων, με τις συνεχείς περικοπές στις ιατρικές εξετάσεις, στα φάρμακα και άλλες κοινωνικές παροχές, ενώ εμπορευματοποιούνται παραπέρα Παιδεία, Υγεία, Πρόνοια, η ανεργία χτυπάει «κόκκινο» και τα μικρομάγαζα κλείνουν το ένα μετά το άλλο.

Στο πλαίσιο αυτό καλούν το λαό να δώσει ενιαία την πάλη για να μην περάσουν τα βάρβαρα μέτρα κυβέρνησης - τρόικας - ΕΕ, για να μην ισχύσει η εξίσωση του πετρελαίου θέρμανσης με το πετρέλαιο κίνησης, να καταργηθεί πλήρως ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης και ο ΦΠΑ στο πετρέλαιο θέρμανσης, για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Συστήνει ιδιωτική εταιρεία προβολής

Στη σύσταση ιδιωτικής εταιρίας «μάρκετινγκ» για τον ελληνικό τουρισμό με την επωνυμία «Marketing Greece AE», θα προχωρήσουν οι επιχειρηματίες του κλάδου, με δικά τους κεφάλαια, όπως ανακοινώθηκε χτες στο ετήσιο συνέδριο του ΣΕΤΕ «Τουρισμός και Ανάπτυξη», όπου η επίτροπος Αλιείας της ΕΕ Μ. Δαμανάκη ανέλαβε δεσμεύσεις για στήριξη των κεφαλαιοκρατών. Το φετινό συνέδριο είχε ως θέμα την τουριστική προβολή, με τοποθετήσεις και μελέτες για την επίδραση των λεγόμενων «κοινωνικών μέσων» του διαδικτύου στην προσέλκυση τουριστών και άλλες μεθόδους σύγχρονου μάρκετινγκ.

Στο μεταξύ, η Μ. Δαμανάκη αναφέρθηκε στις προωθούμενες διαδικασίες της ΕΕ για διευκόλυνση έκδοσης της βίζας Σένγκεν. Πρόσθεσε ότι τον επόμενο χρόνο θα γίνουν και ανακοινώσεις για χρηματοδοτικές ενισχύσεις για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και για την ανάπτυξη του παράκτιου και θαλάσσιου τουρισμού.

Στο πλευρό των επιχειρηματιών βρίσκεται και η υπουργός Τουρισμού Ο. Κεφαλογιάννη, που ταύτισε την ασφάλεια να επισκεφτείς τη χώρα με την ασφάλεια στις ...επενδύσεις, ενώ στα αρνητικά δεδομένα συμπεριέλαβε τη «διασάλευση της κοινωνικής ειρήνης»!

Στο δείπνο της πρώτης μέρας του συνεδρίου, μίλησε ο αντιπρόεδρος της ΕΕ Α. Ταγιάνι, που καθώς είναι αρμόδιος και για τη βιομηχανία, αναφέρθηκε στους σχεδιασμούς της ΕΕ και είπε ότι ο μέσος όρος καθυστέρησης πληρωμών του ελληνικού δημοσίου είναι 180 μέρες και σε αυτό οφείλεται περίπου το 1/3 των πτωχεύσεων στην Ελλάδα.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΩΝ
Στο ΣτΕ για την αναστολή αδειοδοτήσεων

Την ακύρωση της υπουργικής απόφασης του περασμένου Αυγούστου, για την αναστολή αδειοδότησης στα φωτοβολταϊκά, ζητά ο Σύνδεσμος Εταιρειών Φωτοβολταϊκών με προσφυγή του στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Με την αίτηση ακύρωσης που κατέθεσε υποστηρίζει ότι η απόφαση έχει συνταγματικά κωλύματα, ενώ εκδόθηκε λίγους μήνες πριν εξεταστεί η αναθεώρηση της αναλογίας εγκατεστημένης ισχύος. Ο Σύνδεσμος, που ασχολείται με την κατασκευή του εξοπλισμού φωτοβολταϊκών συστημάτων, θεωρεί ότι η πρωτοβουλία του «σκοπό έχει να προστατεύσει την αγορά από το μαρασμό, στον οποίο θα οδηγηθεί αναπόφευκτα εφόσον διατηρηθεί η αναστολή της αδειοδότησης. Η αναστολή ευνοεί μόνο το παρεμπόριο αδειών, πλουτίζει κάποιους επιτήδειους, ανεβάζοντας αναίτια το επενδυτικό κόστος, ενώ αφήνει ανέγγιχτους τους ελάχιστους επενδυτές που ευνοήθηκαν από τη διαδικασία fasttrack σε αντίθεση με χιλιάδες μικρομεσαίους επενδυτές που θίγονται».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ