απο παλιότερη παρέμβαση των ταξικών σωματείων σε συνεδρίαση του ΝΑΤ |
Ο προϋπολογισμός εμφανίζει το οργανικό έλλειμμα του ΝΑΤ να ανέρχεται στα 1.314.771.141, (να κινείται σχεδόν στα περσινά επίπεδα), όμως πρόκειται για στοιχείο χαλκευμένο με το οποίο επιχειρείται να αποκρυφτεί η ληστεία (εισφοροδιαφυγή, εισφοροκλοπή) των εφοπλιστών σε βάρος του ταμείου, οι νόμοι με τους οποίους απαλλάσσονται από τις ασφαλιστικές εισφορές, αλλά και το μαζικό πέταμα των ναυτεργατών με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα, από τα καράβια στη στεριά, να αντικατασταθούν από ναυτεργάτες χαμηλόμισθους, ανασφάλιστους που δουλεύουν σε καθεστώς «μαύρης εργασίας».
Είναι χαρακτηριστικό ότι όχι μόνο δεν έχει κλείσει ισολογισμός στο Ταμείο από το 2003, αλλά στον υπολογισμό των εσόδων του Ταμείου για το 2011 υπολογίζονται οι αμοιβές των ναυτεργατών με αυξήσεις 2%, όταν ακόμα δεν έχουν υπογραφεί ΣΣΕ για το 2010! Για την ακρίβεια έχουν υπογραφεί ΣΣΕ για το 2010 μόνο στις κατηγορίες των ποντοπόρων πλοίων, των Μεσογειακών - Τουριστικών και των Πορθμείων και Ρυμουλκών. Επίσης, υπολογίζουν τα έσοδα με βάση τις ...«νόμιμες συνθέσεις» όταν αυτές παραβιάζονται πλήρως σε όλες τις κατηγορίες πλοίων!
Το μέγεθος της κοροϊδίας των στοιχείων του προϋπολογισμού, αναφέρεται στην ανακοίνωση των σωματείων, αποτυπώνεται και με τη δήλωση «επισημαίνουμε το γεγονός ότι μετά τη λήξη του Γ' τριμήνου του έτους 2011 θα γίνει επανεκτίμηση των στοιχείων και ανάλογα με την πορεία εξέλιξης του Προϋπολογισμού, το οργανικό έλλειμμα θα διαμορφωθεί αναλόγως».
Τα 4 ναυτεργατικά σωματεία καλούν όλους τους ναυτεργάτες σε αγώνα «για ενιαία Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, με πλήρη κοινωνικοασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα, ίση αμοιβή για ίση εργασία, για συντάξεις στο 80% επί του συνολικού ποσού στο οποίο γίνονται κρατήσεις, κατώτερη σύνταξη 1.120 ευρώ». «Οργανώνουμε - συσπειρώνουμε δυνάμεις, αναφέρουν, μέσα και έξω από τα πλοία, προετοιμάζουμε νέους απεργιακούς αγώνες με τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ για την υπεράσπιση και διεκδίκηση των αιτημάτων μας ενάντια στην πολιτική της ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας του κεφαλαίου. Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη και όχι τα κέρδη του κεφαλαιοκράτη».
Νεκροί είναι ο 47χρονος καπετάνιος του ελληνικού δεξαμενόπλοιου «ΑEGEAN ANGEL», ο 33χρονος Α' μηχανικός - και οι δύο Ελληνες - ενώ σοβαρά τραυματισμένος είναι ο 34χρονος Κύπριος υποπλοίαρχος
Δύο ναυτεργάτες έχασαν τη ζωή τους και ένας νοσηλεύεται σε άσχημη κατάσταση, για να έχουν τα πλοία των εφοπλιστών εν κινήσει και να τους γεμίζουν με αμύθητα κέρδη ακόμα και εν μέσω κρίσης. Η νέα τραγωδία σε βάρος της ναυτεργατικής οικογένειας διαδραματίστηκε το μεσημέρι της περασμένης Πέμπτης, παραμονή της Πρωτοχρονιάς, στο ελληνικό δεξαμενόπλοιο «ΑEGEAN ANGEL» της «ARCADIA SHIP MANEGEMENT CO. LTD», του εφοπλιστή Αγγελόπουλου, όταν το πλοίο έπλεε στον Ατλαντικό Ωκεανό 800 ναυτικά μίλια από τις Βερμούδες. Νεκροί είναι ο 47χρονος καπετάνιος, ο 33χρονος Α' μηχανικός, και οι δύο Ελληνες, ενώ σοβαρά τραυματισμένος είναι ο Κύπριος 34χρονος υποπλοίαρχος.
Σύμφωνα με τη διαχειρίστρια εταιρεία και το υπουργείο Ναυτιλίας, το πλοίο ταξίδευε με σφοδρή θαλασσοταραχή. Οταν «έσπασε» λίγο ο καιρός ο πλοίαρχος, ο μηχανικός και ο υποπλοίαρχος του πλοίου είχαν βγει στην πλώρη προκειμένου να διενεργήσουν επιθεώρηση. Τότε δέχτηκαν χτύπημα από κύμα το οποίο τους τσάκισε πάνω στις λαμαρίνες. Οι δύο πρώτοι έμειναν επί τόπου. Ο υποπλοίαρχος τραυματίστηκε σοβαρά στο κεφάλι και το στήθος. Το πλοίο συνέχισε την πορεία του με τις προσπάθειες των δύο ανθυπλοιάρχων, ενώ το υπόλοιπο πλήρωμα βρισκόταν σε ανοιχτή γραμμή με τον ελληνικό Ερυθρό Σταυρό προκειμένου να προσφέρει τις πρώτες βοήθειες στον υποπλοίαρχο. Την Κυριακή όταν το καράβι έφτασε σε απόσταση περίπου 150 ναυτικών μιλίων ανατολικά από τις Βερμούδες, ελικόπτερο παρέλαβε τον υποπλοίαρχο και τον μετέφερε σε νοσοκομείο της πόλης Χάμιλτον των Βερμούδων.
Το πλοίο συνεχίζει την πορεία του για το λιμάνι Φρίπορτ στις Μπαχάμες όπου θα παραληφθούν οι σοροί των δύο ναυτεργατών.
Το «AEGEAN ANGEL» είχε πλήρωμα 10 Ελληνες και 14 αλλοδαπούς. Ναυπηγήθηκε το 2004. Είχε αποπλεύσει φορτωμένο από το λιμάνι Ταλίν της Εσθονίας με προορισμό το λιμάνι Χιούστον της Αμερικής.
Την ...«οδύνη» του, εκ μέρους της κυβέρνησης, για τη ναυτική τραγωδία εξέφρασε ο υπουργός Ναυτιλίας Γ. Διαμαντίδης. Βεβαίως, την ίδια ώρα που στην κυβέρνηση ...θρηνούν, έχουν τους ναυτεργάτες, για λογαριασμό των εφοπλιστών, επιστρατευμένους, επειδή απαίτησαν το αυτονόητο, το δικαίωμά τους στο μπάρκο με πλήρη εργασιακά δικαιώματα και ουσιαστικές αυξήσεις, ενώ ήδη έχουν πετσοκόψει από τους ναυτεργάτες τις συντάξεις τους, κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα και οδηγούν σε χρεοκοπία το ΝΑΤ και τα άλλα ναυτεργατικά ταμεία.
Την απόφαση της κυβέρνησης να απαλλάξει κατά 25% τους βιομήχανους από τις εισφορές, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Ενωση Συνταξιούχων ΙΚΑ Πειραιά. Παράλληλα, χαρακτηρίζει ως προϋπολογισμό εξόντωσης για τα λαϊκά στρώματα, τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους και κάνει σαφές προς την κυβέρνηση πως «σύντομα θα σας επισκεφτούμε για να σας ευχαριστήσουμε για τη γαλαντομία σας».